aA
Perskaičiau straipsnį naujienų portale Delfi.lt, kurio antraštė rėkia: „Veži pakeleivį? Mokėsi baudą!“. Straipsnyje pateikiama informacija, kad „...nepažįstamus pakeleivius vežti mašinoje – nevalia“. Straipsnyje bandysiu aprašyti tikrąjį tranzavimą.
Studentai moka keliauti pigiau
© Shutterstock nuotr.

Wikipedia rašo: autostopas, tranzavimas, tranzas – keliavimo pakeleivingais automobiliais būdas, prašant jų vairuotojų pavežti reikiama kryptimi. Toks būdas pasirenkamas neturint pakankamai lėšų kitokiems keliavimo būdams arba tiesiog kaip laisvalaikio leidimo būdas ir pramoga.

Straipsnio „Veži pakeleivį? Mokėsi baudą!“ esmė ir vinis - pakeleivingus žmones straipsnio autorius prilygina mokantiems už kelionę. O straipsnyje kalbama apie žmonių vežimą už pinigus, apie vežimą kaip nelegalų verslą. Tarkim vadinamų „dušmanų“ veiklą.

Kas man yra tranzavimas?

Man tranzavimas yra atsipalaidavimas ir dažniausiai įdomus pašnekesys su vairuotoju, proga apmąstyti svarbius dalykus ar tiesiog tuos, kuriuos vis pamiršti per skubėjimą.
Greitis, pinigai ir nusiteikimas

Tranzavimas nėra greitas keliavimo būdas. Tiesa, ne visada. Tai priklauso nuo gausybės faktorių - paros meto, oro sąlygų, savaitės dienos, miesto, krypties populiarumo, vykstančių ar vyksiančių koncertų, ilgųjų savaitgalių, švenčių, šypsenos, aprangos tvarkingumo ir ryškumo, nuotaikos.
Kartais atrodo, kad visos sąlygos yra geros, tačiau nestoja nė viena transporto priemonė.

Tranzavimas labai daug kuo priklauso ir nuo emocinės tranzuotojo būklės. Niūraus, liūdno tranzuotojo tikriausiai nepaims nė vienas vairuotojas. Taip pat priklauso ir nuo nusiteikimo ir požiūrio į tranzavimą.

Eidamas tranzuoti ir stovėdamas ant plento visada žinau, kad jei jau tranzuoju, tai tranzuosiu iki galo. Negalvoju apie alternatyvas - mokamą transportą, jei tai ne miesto viešasis transportas - tarpmiestiniai autobusai, traukiniai, dušmanai. Miesto viešasis transportas ir nemokami „Maximos“ bei Gariūnų autobusai Vilniuje yra nepamainomi pagalbininkai nusigaunant iki patogios tranzavimo vietos.

Kodėl? Ir dažniausiai užduodami klausimai

Nuo 2012-07-06 esu nutranzavęs daugiau nei 10 200 km Lietuvoje ir užsienyje. Ir tai buvo pakeleivingos mašinos, kurių vairuotojai neprašė ar nereikalavo susimokėti. Didžioji dalis atstumo nutranzuota piniginėje neturint nei vieno lito. Tai yra tik piniginis aspektas. Sakoma, kad laikas - pinigai.

Dažnai sulaukiu klausimo kodėl tranzuoju. Atsakau - tiek daug nebūčiau nukeliavęs savo asmeninėmis lėšomis – autobusais, traukiniais ir pan. Tranzuoju todėl, kad galiu ir noriu. Tokiu būdu bent kartą per mėnesį aplankau mamą Klaipėdoje, senelį Kaune, turėdamas noro - draugus kituose Lietuvos kampeliuose. Nes pinigai kaip skiriantis dalykas išnyksta. Lieka tik noras, poreikis ir atstumas. Nesu tranzavęs dėl pramogos.

Tranzavimas kartais būna greitesnis būdas nei viešas transportas - tarpmiestiniai autobusai ar traukiniai. Tiesa, greitesnis dažnai reiškia viršijamą leistiną greitį. Pirmi kartai, kai greitį viršija pirmą kartą matomas vairuotojas, buvo baisūs. O vėliau tik pažiūri į spidometrą, pažiūri į likusį atstumą, paskaičiuoji numatomą atvykimo laiką į paskirties vietą. Dažnai norisi prasilėkti su kokia geresne mašina, o kartais norisi ramios kelionės su „fūra“.

Dar klausia: ar nebaisu? Atsakau - žinoma, kad baisu, juk niekad nežinai, kas tave paims. Juk ir gyventi baisu. Žinoma, stengiesi kiek įmanoma pažinti žmogų prieš sėdant į jo mašiną.

Karts nuo karto vairuotojai pasipasakoja, kad paėmė, atrodo, padoriai atrodančius tranzuotojus, o išleidę ir grįžę namo apsižiūri, kad supjaustytos sėdynės, pridergta. Tokie tranzuotojai gadina neturinčių piktų kėslų nuoširdžių tranzuotojų reputaciją.

Visada yra sportinis interesas pasigauti tave kažkada vežusį vairuotoją - tai pagaliau pavyko praeitą šeštadienį.

O ir tranzavimas turi pliusą abiems pusėms - ir vežantiems, ir vežamiems: tobulinami komunikaciniai gebėjimai. Kuo toliau, tuo lengviau užkalbinti nepažįstamus žmones, o vaikinams tai ypač aktualu - paneles.

Baudos, policija ir visi kiti baubai

Grįžtant prie pagrindinės minties, tranzavimas yra keliavimo būdas nemokant už kelionę. Tiesa, nežinau apie atsakomybę avarijų atveju, tad galiu tik patarti - jei važiuojate tvarkingai, saugiai (nors ir mėgstate viršyti leistiną greitį) ir pagarbiai, drąsiai imkite tranzuotojus. Niekas jūsų nebaus, už tai kad paėmėte studentą nuo devinto forto iki Gargždų ar kur kitur. Baus tik tuo atveju, jei skelbsitės kad važiuojate kažkur, tai pristatote kaip paslaugą.

Baigiant noriu pasakyti, kad kaip būsimas vairuotojas pasižadu vežti tranzuotojus neprašydamas susimokėti. O „susimesti ant kuro“ mielai sutiksiu, kadangi VMI to netraktuoja kaip paslaugos.

Linkių saugių kelionių ir malonių įspūdžių.

DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!

Įvertink šį straipsnį
Įvertink šį straipnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
(0 žmonių įvertino)
0
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Lietuvių bruožas, kuris erzina: tautiečiai tik apsimeta viskuo nepatenkinti (7)

Lietuviai laimingų žmonių tauta. O jeigu kartais mums pasirodo priešingai, tai tik dėl to, kad...

Pasodino vaiką ant „nusiraminimo“ kėdės šalia baseino – viską mačiusio vyro komentaras įskaudino (28)

Viskas atsitiko prieš kokį mėnesį. Buvau „Impulso“ sporto klubo baseine su vyresniais...

Jauną motiną pribloškė akušerės sprendimas – tik vėliau sužinojo jo priežastį (115)

Mano istorija prasideda 2018 metais kovo 27 dieną. Gimdžiau mažesnio Lietuvos miesto gimdymo...

Vaikino neatsargūs žodžiai privedė iki skyrybų, bet jo pamiršti negali (21)

Nuo tos dienos, kai perskaičiau šį laišką, kurį rašei prieš Valentino dieną, negaliu ramiai...

Svajonę išvykti į Australiją sužlugdė kliūtis, kurios nesitikėjo (20)

Turbūt ne vienas esate girdėjęs apie „Working Holiday“ programą. Ši programa yra skirta...

Top naujienos

Karbauskio prieš Seimo rinkimus laukia galvosūkis: koją pakišti gali paprasčiausi dalykai (41)

Pagal valdančiųjų partijų rezultatus savivaldos rinkimuose galima prognozuoti jų galimą...

Vilniaus rajonas, kur kainos vis dar mažos: anksčiau priminė kaimą, dabar sparčiai auga (3)

Šalia Naujosios Vilnios įsikūręs Pavilnys nemažą savo gyvavimo dalį buvo miesto pamirštas...

ES sopa galvą ne tik dėl „Brexit“: 6 kiti klausimai, statantys Europą ant adatų (4)

Vykstant chaotiškam „Brexit“ , sunku įsivaizduoti, kad Europos Sąjunga (ES) turėtų...

Šalis, kur prostitucija – tiesiog verslas: kaip tai atrodo iš arti (216)

Na, va jums ir prašome, dar viena spalvinga spalvingos šalies pusė. Aš su prostitucija...

Po viešo 20-metės Erdvilės prisipažinimo meilėje, Šedžius papasakojo savo versiją: neturiu kada žaisti (12)

Šiuo metu besiskiriantis verslininkas Andrius Šedžius , panašu, negali ramiai atsikvėpti. Su...

Paaiškino, kodėl „klevai“ laikiną vairuotojo pažymėjimą turės 3 metus (38)

Keičiasi tvarka, nurodanti, kiek laiko galioja pradedantiesiems vairuotojams išduodamas laikinasis...

Europos čempionato atrankos starte Rusijos rinktinė gavo skambų antausį Briuselyje (56)

2020 metų Europos futbolo čempionato atranką Rusijos rinktinė pradėjo pralaimėjimu. Briuselyje...

Tobulą atostogų vietą atradę lietuviai įspėja tautiečius: higienos sąskaita taupyti nevalia, todėl nekartokite mūsų klaidos (54)

Laoso Liaudies Demokratinė Respublika – nedidukė Pietryčių Azijos valstybėlė, gyventojų...

„Olympiakos“ įteikė dovaną „Žalgiriui“, suomis išplėšė pergalę rungtynėse su „Barcelona“ (17)

Pirėjo „Olympiakos“ (14-14) įteikė netikėtą dovaną dėl likusių trijų laisvų kelialapių...

Įtampa ir nerimas Briuselyje didėja: ES siūlys Britanijai dvi galimybes atnaujinta 01.10 val. (227)

Europos Sąjungos lyderiai ketvirtadienį susitarė pasiūlyti Didžiosios Britanijos premjerei...