aA
Dar neseniai, gal prieš dvidešimt metų galvojau, kad savivaldybėje sėdės mūsų išrinktieji, kurie intensyviai mąstys apie Vilnių ir vilniečių problemas ir spręs jas. Jei šiandieną tai pasakyčiau garsiai ir viešai, visi pagalvotų, kad nusišneku.
Atviras laiškas Vilniaus savivaldybei: viešojo transporto problema sprendžiama „ne iš to galo“
© DELFI / Audrius Solominas

Ir vis tik jų smegenys dirba, bet dirba tik tada, kai eina kalba apie pinigus, kuriuos reikia atimti iš vilniečių kišenių, nepaisant mažų gyventojų pajamų, nežmoniškais tempais augančio nedarbo, kosminių šildymo kainų ir apskritai merdinčios Lietuvos ekonomikos. Ir niekas negalvoja apie mus, mūsų problemas, ir dar ilgai negalvos, nes savivaldybėje kadencija yra trumpa.

Per tą trumpą laikotarpį reikia susitvarkyti savo, draugų ir artimųjų gyvenimą, nes perspektyvoje jokių prošvaisčių kitai kadencijai, ypač po tokių sprendimų, kaip panaikinti mikroautobusų maršrutus iš Vilniaus miegamųjų rajonų į miesto centrą. Paprasčiausiai savivaldybės klerkams nėra prasmės užsiimti ilgalaikiais projektais, nes subrendusius vaisius valgys jau kitos kadencijos nenaudėliai, o tai jau negerai.

Pagal R.Adomaitį, viskas bus sutvarkyta ateityje, o dabar reikia pritraukti liaudį, persodinti į autobusus ir tegul rieda vėžlio greičiu į darbą ir iš darbo su keliais persėdimais ir susimoka du ar tris kartus brangiau už kelionę. Čia tai bent rūpestis. Garsiai rėkiama apie oro užterštumą, apkrautas transportu gatves ir tuo pačiu paleidžiamos į trasą tos vėžlio greičiu važiuojančios ir dūmais apsipylusios griūvenos, kurios, kaip žadama, kažkada kursuos kas penkias minutes. Taip esą sumažės oro tarša, neliks kamščių gatvėse ir vilniečiai bus apakę iš laimės ir patogumo.

Visi tie postringavimai apie tai, kaip mikroautobusai apkrauna Kalvarijų gatvę ir Žaliajį tiltą, kaip užteršiamas oras, tai tik makaronų fabriko direktoriaus savo produkcijos kabinimas vilniečiams ant ausų. Tikras anekdotas ir demagogijos viršūnė yra tai, kad vietoje 2 maršruto mikroautobuso paliktas 62 autobuso maršrutas. Tos senos griūvenos, greičiausiai nupirktos iš Estijos kaip nebereikalingas metalo laužas, bet pas mus vadinami autobusais, rieda Vilniaus gatvėmis apsipylę dūmų kamuoliais, dubliuodamos buvusio 2 mikroautobuso maršrutą.

Seni metalo laužai, su milijonine rida rodančiais spidometrais, grynina sostinės orą, neapkrauna Kalvarijų gatvės ir telpa ant Žaliojo tilto, nesudaro transporto kamščių. Taip gali mąstyti tik save laikantis „proto bokštu“ ir manantis, kad aplinkiniai visi su proto negalia. Bet mes dar suprantame, kad tokie autobusai - ne konkurentai savivaldybės proteguojamai ir merdinčiai įmonei, todėl ir palikti, tegul sau važiuoja.

Grįžus iš užsienio teko važiuoti iš oro uosto į miesto centrą 20 maršruto mikroautobusu. Tokius netvarkingus ir purvinus mikroautobusus gražiu vardu nepavadinsi. Rekomenduoju ponui merui pabandyti iš oro uosto nusigauti iki centro su šiuo maršrutiniu mikroautobusu ir pajausti kokį pirmą įvaizdį apie sostinę susidaro atvykę iš svetur. Tik nepatarčiau vilkėti gerais rūbais, nes kelionę baigsis cheminėje valykloje. Geriau juos nusivežti į savivaldybę ir persirengti.

Atvykusiam užsieniečiui tai paaiškinti sunkiau. Toks transportas - tai tikra gėda Vilniui, bet savivaldybės veikėjams gerai, nes jie netrukdo. Tuo tarpu naujutėliai, švarūs ir patogūs mikroautobusai, kuriuos vairuoja pasitempę, mandagūs ir paslaugūs vairuotojai, netinka, nes sudaro didelę konkurenciją autobusams.

Savivaldybės veikėjai porina, kad jie gi neprieštarauja, kad važiuotų 2 maršruto mikroautobusas, bet tik kitais keliais iš miegamojo Vilniaus rajono į stotį. Pavyzdžiui, Geležinio vilko gatve, pro Vingio parką, kuri rytais ir taip nepravažiuojama dėl susidariusių kilometriniu kamščių. Kitaip sakant, siūloma važiuoti iš Vilniaus į Uteną per Klaipėdą. Argi ne demagogija?

Dauguma vilniečių, kurie važiuodavo šiuo mikroautobusu, dirba miesto centre ir jų galutinis kelionės tikslas - ne stotis. Į stotį jie nevažiavo, dauguma išlipdavo miesto centre. Mikroautobusai į stotį atvažiuodavo pustuščiai. Absoliučiai nevykęs sprendimas vilniečiams ir puikus konkrečiai proteguojamai įmonei.

Ne nuo to galo pradedama, kaip ir visada. Esame prievarta kišami į savivaldybės ponų nurodytą transportą, bandant bet kokia kainą reanimuoti numirėlį, dar liaudyje vadinamu autobusu parku. Numirėliui kišamas aspirinas, kad tas išprakaituotų. Ir numirėlis tikrai išprakaituos, tik kieno sąskaita? Ogi oro taršos, dar didesnių kamščių Vilniaus gatvėse, įmonių bankrotų, atleistų iš darbo mikroautobusų vairuotojų, miestiečių, valandų praleistų kelionėse su persėdimais, ir patuštintų mūsų visų piniginių sąskaita. Galų gale sugadintos žmonių nuotaikos ryte, vakare ir nuolatinio streso kelionėse, sąskaita.

Ir taip kasdien. Būtų garbingas sprendimas užbaigti tą chaosą mieste ir nedelsiant atstatyti panaikintus mikroautobusų maršrutus, paliekant vilniečiams pasirinkimo teisę, su kokia transporto priemone jiems važiuoti. Pagaliau darykite taip, kad žmonės patys nenorėtų važiuoti tais mikroautobusais, jeigu jums atrodo, kad jie tokie jau „kenksmingi“ ir visos bėdos dėl jų. Tegul tai būna ilgalaikis paruošiamasis darbas, kuris truks 5, 10 o gal 15 metų. Sutvarkykite, kur reikia praplatinkite, kelius ir iš Vilniaus miegamųjų rajonų tegul rieda ekologiškas ir greitaeigis transportas, kad ir tas tramvajus, apie kurį šnekate prieš kiekvienus rinkimus jau tiek metų, kiek ir atkurtai Lietuvos nepriklausomybei.

Palaipsniui atsisakykite nerentabilių autobusų maršrutų. Jei žmogus pasieks savo darbovietę ar norimą stotelę su patogia transporto priemonę greičiau, kad ir nepigiau nei su mikroautobusu, argi jis rinksis mikroautobusą? Ne. Darykite tai palaipsniui, žingsnis po žingsnio, pritraukiant ne tik valstybinį kapitalą, ir įrengiant vieną liniją, paskui kitą ir t.t.

Po kiekvieno žingsnelio tiek autobusų, tiek mikroautobusų maršrutų skaičius sumažės savaime. Jokio skausmo verslui. Kai bus aiški perspektyva, verslininkai patys susiprotės, kuria kryptimi plėtoti savo verslą ir ieškos alternatyvų.

Svarbiausia - žmogaus pasirinkimo laisvė, sveika konkurencija, bet ne prievarta ir apribojimai. Tas pats ponas R. Adomaitis postringauja, kad ateityje bus bilietas, su kuriuo bus galima važiuoti su persėdimu į kitą autobusą už tą pačią kainą. Reikėjo galvoti ir padaryti tai anksčiau. Toks kelionės bilietas, kuris duotų teisę žmogui važiuoti visą dieną ir bet kuriuo maršrutu, jau turėjo būti naudojamas seniai. Ir ne tik toks bilietas. Reikalingas ir vienas bilietas dviems asmenims, vadinamas grupiniu bilietu. Žinoma gerokai pigesnis nei pirktum du atskirus bilietus.

Vilniečiai, atvykę svečiai, turistai tai įvertins tik teigiamai. Tikrai nesirinks mikroautobuso. Šiandiena tai jau būtų nemenkas privalumas prieš tas bendroves ir individualias įmones, kurios veža keleivius mikroautobusais ir senais autobusais. Jos to įgyvendinti negali ir negalės. Sakote trūksta pinigų? Nesąmonė!

Pinigų yra, tik švaistomi ten, kur nereikia. Ne už tokias idėjas ir permainas mes balsavome, ponas mere. Jei vilniečiai pajustų, kad jūs tikrai dirbate jiems, nešiotų jus visus ant rankų. Darbas vilniečių gerovei atneštų Jums ir Jūsų komandai šlovę, tikrą moralinį pasitenkinimą ir užtarnautą materialinę gerovę. Kiti rinkimai būtų tik formalumas. Atėjus laikui į užtarnautą poilsį išleistume su didžiausią pagarba. Sakau iki. Iki kitų rinkimų, ponas mere.

Už jus balsavusi vilnietė
Ramutė Vaitekūnienė

DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!

Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Žmona kirto lygių teisių tema: noriu senovinio šeimos modelio ir dėl to nesu kvailesnė (194)

Dabar visi kalba apie lygybę, o aš ne visiškai su tom kalbom sutikčiau. Mane ir mano vyrą būtų...

Draugės replikos prie vyro gimtadienio stalo sugadino ne tik apetitą, bet ir nuotaiką (136)

Šiuo laiku vis labiau populiarėja sveika gyvensena, ypatingos dietos, žaliavalgystė ir visokios...

Turko suviliota: dabar jis bendrauja su kitomis, o aš lieju ašaras (149)

Šešiš mėnesius bendravau su vienų vyrų per susirašinėjimo programėlę. Aš visada maniau, kad...

Lietuvė mėgavosi didžėjaus draugija Vokietijoje, bet likusi viena įsijungė jo kompiuterį: net bloga pasidarė (23)

Tai įvyko vieną lietuvišką vasarą. Susitariau su drauge, kad ji surengs man fotosesiją. Laukiau...

Motina savo dukrai – it mirusi: santykiai buvo tobuli, iki kol pasirodė palaidūnas mylimasis (82)

Norėčiau, kad mano laiškutį perskaitytų dukra, kuri rašo apie savo ryšį su mama ir verkia....

Top naujienos

Kaip vieno ekonomisto protestas ant plauko pakabino 740 mlrd. Europos atsigavimo fondą (5)

Berndas Lucke privertė Vokietijoje stabdyti 750 mlrd. eurų vertės koronaviruso pandemijos...

„Depo“ pirkėjui – įspūdinga bauda: klouno kaukė neapsaugo nuo koronaviruso (374)

Klouno kaukė neišgelbėjo nuo atsakomybės – į Vilniaus Ukmergės gatvėje esantį prekybos...

Tarp Europos galingųjų bręsta naujas konfliktas: netikėtos galimybės gali atsiverti ir Lietuvai (362)

Prancūzija ir Vokietija. Jei reikėtų įvardyti dvi šalis, aplink kurias sukosi didieji XIX ir XX...

Gabrielė Grinkaitė | D+

Gydytoja papasakojo, kaip atrodo priklausomybės pradžia: po 20 metų tokie pacientai atvyksta į jos kabinetą (3)

„Klasikinis pacientas yra tas, kuris ateina ir pasako, kad problemų su alkoholiu pradėjo turėti...

Partnerystės įteisinimui prognozuoja liūdną ateitį: gali būti, kad politikai bus priversti balsuoti prieš savo sąžinę (569)

Visuomenę poliarizuojantis partnerystės įteisinimo klausimas vos prasidėjus Seimo pavasario...

Kautynėse iki paskutinių sekundžių „Rytas“ po trejų metų pertraukos palaužė „Žalgirį“ (337)

„Betsafe-LKL“ favoritai Kauno „Žalgirio“ (21/3) ir Vilniaus „Ryto“ (22/6) krepšininkai...

Kaip išmokyti vaikus pažinti raides: įtraukiančioms pamokoms pasitelkite namuose esančias priemones

Vaiko kalbiniams įgūdžiams didelis dėmesys skiriamas nuo pat mažens. Su vaiku kalbėdami,...

Nusivylęs Schilleris nusilenkė „Rytui“, Žibėnas rėžė kalbą rūbinėje (1)

Vilniaus „Rytas“ pateikė Atvelykio staigmeną ir svečių teritorijoje nelauktai 86:85 įveikė...

Kaip 1 dolerio vertės lusto stygius pakurstė krizę pasaulio ekonomikoje (11)

Kad suprastumėte, kodėl 450 mlrd. JAV dolerių vertės puslaidininkių pramonė nugrimzdo į...