Kai plentas minutei kitai tapo tuščias, jokio automobilio – nei priekyje, nei iš paskos, vairuotojas padidino greitį, aplenkė ir stabdydami mane staigiai lėtino greitį. Vos išvengiau avarijos. Galiausiai pro langą pamačiau iškištą ranką: mojavo ir rodė sustoti kelkraštyje. Supratau: jei sustosiu, atsegs priekabą su baldais ir pašvilpk prieš vėją.

Baimės buvo daug, bet manevravau stengdamasis aplenkti automobilį ir nepasiduoti, bet, matyt, sukėliau įniršį. Vairuotojas neleido aplenkti ir mes plakėmės nuo kelkraščio prie kito kelkraščio. Galiausiai, kad neatsitrenkčiau, buvau priverstas sustoti, bet sustojau tiesiog pačiam vidury kelio.

Iš paskos jau artėjo keli automobiliai, o iš priekio ir iš paskos – priešpriešiais – dvi „fūros“. Automobiliai ėmė blykčioti šviesomis, prašydami atlaisvinti kelią, bet mano priekyje – „Mersedes-Benz“, todėl negalėjau pajudėti. Tada vairuotojas pajudėjo pirmyn, aš iš paskos, bet „fūrai“ neleidau savęs lenkti, tad už manęs važiavo per 10-20 metrų.

„Mersedes-Benz“ vairuotojas pasitraukė dešiniau, matyt, tikėjosi, kad pasitrauksiu ir aš, praleisiu „fūrą“, bet aš padidinau greitį, ir taip išsigelbėjau važiuodamas prieš „fūrą“ iki pat Cinkiškio, kol pasukau link Kauno. Dar veidrodėlyje spėjau pastebėti, kad „Mersedes-Benz“ ilgokai važiavo paskui „fūrą“, bet paskui atsiliko ir dingo (...).

DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!

Ką daryti, jei kelyje junti grėsmę? DELFI primena, kad apie tai yra pasakojęs žurnalistas ir keliautojas, įvairių ištvermės važiavimo rekordų autorius Vitoldas Milius. Savo komentarais su portalu buvo pasidaliję ir Bendrojo pagalbos centro, policijos atstovai.

V. Milius pasakojo pats devyniasdešimtaisiais, kai vyravo kelių banditizmas, važiuodavęs pirkti automobilių į Vakarus ir turėjęs su jais grįžti į Lietuvą. „Visada visi banditai stengdavosi kažką padaryti tuo metu, kai automobilis stovi ir žmogus yra labiausiai pažeidžiamas“, – atsiminimais dalijosi pašnekovas. Reikia atsižvelgti į automobilį ir vairuotojo gebėjimus, tačiau sugauti tą, kuris dar važiuoja, aiškino V. Milius, yra daug sunkesnė užduotis. Todėl tuomet, tikino pašnekovas, keliuose jie laikydavosi vienos taisyklės – nestoti. „Ar tave stumia, ar tau ką daro, tu nestoji. Kol važiuoti, tol važiuoji. Kai sustoji, išlipo 3 su pistoletais, tu neturėsi, ką daryti – esi įkaitas“, – mokė V. Milius. Jo teigimu, kuo toliau, tuo mažiau panašu, kad I. Strazdauskaitės situacijoje kalbama apie išradingus nusikaltėlius, žinojusius, ką daro. Todėl pašnekovas tikino norintis įspėti, kad niekada nereikia paklusti nepažįstamų žmonių nurodymui imtis vienų ar kitų veiksmų. „Įsivaizduokite, važiuoji, saulė šviečia, geras oras, lygus kelias, o tau kažkas bac į šoną – taip nebūna. Iš niekur nieko niekas nesidaužo – tai turi atkreipti dėmesį, kodėl taip daro? Kiekvienas dabar turi telefoną ir ėmus skambinti banditai jau sunerims – gal į policiją? Sako, kad kažkas automobiliui blogai? Reikia suabejoti, eliminuoti naivumo faktorių tiesiog. Dabar stipriai tamsintų langų negali būti, tu matai, kas sėdi, turi atkreipti dėmesį, kas vyksta. Normalus vairuotojas, jei kažkas yra automobiliui ar padangai, tai jaučia. Nėra taip, kad nuleido padangą, o tu važiuoji 120 km/val. greičiu toliau be jokių pokyčių. Be to, daugybė naujų automobilių turi sistemas, kurios parodo, jei kažkas nutiko, net įspėja apie padangų slėgio pokyčius – užsidega lemputė, jei kas blogai. Galiausiai, jei kažkas nutiko, turi važiuoti į degalinę ar kažkur, kur būtų vaizdo kameros, žmonių. Jei sustosite vidury miško vidury nakties, faktas, kad su Jumis gali daryti, ką nori“, – sakė pašnekovas.

Bendrojo pagalbos centro atstovės spaudai Vilmos Juozevičiūtės teigimu, kilus įtarimui, kad kelyje esate persekiojamas kito automobilio, reikėtų nedelsiant skambinti bendruoju pagalbos numeriu 112. Skambinantis asmuo nedelsiant yra sujungiamas su policijos įstaigų operatyvaus valdymo padaliniu. Situacijos valdymą perima policijos pareigūnai, kurie prašo apibūdinti persekiojantį automobilį, klausia koks tai automobilis, valstybiniai numeriai, tikslinasi kitas aplinkybes. Anot V. Juozevičiūtės pagrindinė rekomendacija – važiuoti į saugesnę vietą. Tai gali būti degalinė, prekybos centras, vietos, kurios yra gerai apšviestos, įrengtos vaizdo stebėjimo kameros.

Policijos departamento atstovas spaudai Ramūnas Matonis savo ruožtu paaiškino, kokia yra automobilių stabdymo tvarka, pareigūnams dirbant su nežymėtu tarnybiniu automobiliu. Stabdoma važiuojant iš paskos su įjungtais švyturėliais (naujuose policijos automobiliuose jie matomi 360 laipsnių kampu, senesniuose jie įrengti mašinos priekyje, už grotelių). Vairuotojas gali būti stabdomas tik šviesiu paros metu. Automobilyje turi būti du uniformuoti pareigūnai. Jei kyla pagrįstų įtarimų, jog tai ne policija, nestokite ir iškart skambinkite 112, jums bus paaiškinta ar jus stabdo tikri pareigūnai.

Klausiame jūsų – ar esate patekę į tokią situaciją, kai kelyje jus, Jūsų manymu, tyčia taranavo ar kelia užkirto kitas automobilis? Ar kelyje esate pastebėję chuliganų, kurie, pavyzdžiui, vijosi jus ar specialiai trukdė kitiems vairuotojams? Pasidalykite savo patirtimi ir pamokomis, kad kitiems vairuotojams netektų nukentėti, el.p. pilieciai@delfi.lt.