Nuo skambiai pristatytos viešojo transporto optimizavimo reformos Vilniuje praėjo jau beveik 2 mėnesiai, tačiau manau, kad padėtis ne gerėja, o tik blogėja. Buvo žadama, kad viešuoju transportu bus galima keliauti patogiau, efektyviau ir greičiau. Kad žmonės norės persėsti iš savo automobilių į autobusus matydami juos greitai prašvilpiančius autobusų juosta.
© DELFI / Kiril Čachovskij

Taip, reikia pripažinti, kad iš dalies tai tikrai pavyko. Dabar piko metu parvažiuoti namo iš darbo su automobiliu man užtrunka tiek pat ar net ilgiau nei su autobusu. Taigi tai tikrai skatina rinktis viešąjį transportą - laiko neprarandi, sutaupai pinigų, nesuki galvos, kur palikti automobilį miesto centre, o dar ir prisidedi prie ekologijos. Žinoma, tikiesi ir bent minimalaus patogumo važiuodamas naujais autobusais. Ir pradžia - pirmoji reformos savaitė - sakyčiau buvo tikrai daug žadanti - autobusai važinėjo pagal grafiką, namus buvo galima pasiekti daug greičiau nei prieš reformą. Tačiau tai truko neilgai. Dabar dažnai laiko intervale pagal grafiką turėtum sulaukti 2 greitųjų autobusų, tačiau sulaukiu vieno (jei konkrečiau, kalbu apie 3 greitąjį autobusą). O viduje būna tikra mėsmalė - durys vos užsidaro, namo grįžti visas šlapias nuo prakaito.

Prieita iki to, kad vieni keleiviai kaltina kitus, kodėl šie įlipo į autobusą, keleivių pyktį tenka išklausyti ir dėl to nekaltiems vairuotojams. Ne veltui autobusus, mačiau, jau filmuoja kai kurie pravažiuojantys troleibusų vairuotojai - juk jiems reiks persikvalifikuoti autobusų vairuotojais, tad tai galėtų būti vienas iš argumentų prieš – na, jau mes tokiom sąlygom nedirbsim ir tiek žmonių vežti nerizikuosim (...).

Galima pakalbėt ir apie skylėtą Vilniaus biudžetą, kuris dėl idealių sąlygų „zuikiams“ netenka dar daugiau pajamų. Galbūt todėl, dalis žmonių dar ir taikstosi su tokiomis važiavimo sąlygomis. Juk kontrolieriai net fiziškai negali įlipti į tokius autobusus ir patikrina nebent išlipančius žmones.

Artėjant rugsėjui praranda greitieji autobusai ir savo pagrindinį pranašumą - greitį. Automobilių vis daugiau, į kitą juostą lenkdamas „lėtuosius“ troleibusus ar autobusus nelabai pereisi, tai žiūrėk, atsitinka taip, kad už nugaros buvęs „lėtasis“ nuvažiuoja visą atstumą tokiu pat greičiu kaip ir greitasis.

Visi dabar tik ir kalba kas bus rugsėjį, o kas bus - pamatysim. Reikėtų nekalbėt, o daryti, kad būtų geriau. Žinau, dalis žmonių pasakys - nenori, nevažiuok tais autobusais. Bet kad dabar visos alternatyvos „pagadintos“ - mikroautobusai panaikinti, su automobiliu laiką leidi kamščiuose.

Taigi, jeigu nesugebam padaryti, kad visiems būtų gerai, palikim galimybę pasirinkti bent vieną gerą alternatyvą, tebūnie, kad ir brangesnę. Turim ambicingą merą, būkime ir mes ambicingais miestiečiais ambicingame mieste.

P.S.: kad tik nesugalvotų koks ES pirmininkavimo svečias piko metu greituoju autobusu po Vilnių pasivažinėti - nežinau kas gali likti iš jo nusipirktų lietuviškų suvenyrų ir skanėstų.

DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!

Pasidalinkite savo nuomone apie viešojo transporto reformą Vilniaus mieste! Ar baiminatės artėjančio rugsėjo ir didėsiančių spūsčių? Rašykite el.paštu pilieciai@delfi.lt

Įvertink šį straipsnį
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Mamos patirtis padėjo užmegzti ilgalaikius santykius (8)

Viskas prasidėjo nuo to, kad buvau pusę metų išsiskyręs. Mergina, su kuria dabar esu, taip pat...

Pažįstamus emigrantus kaltina amoralumu: jie daro „tai“ už pinigus (92)

Žmonės šiaušiasi išgirdę garsiai kalbant apie nepadorias problemas, bet aš manau, kad viskas...

Darbdavio pasiūlytas atlygis nustebino studentą: turėjau pasitikslinti, ar gerai išgirdau (249)

Esu pirmakursis studentas, šiuo metu ieškau nekvalifikuoto darbo. Pastebėjau tendenciją –...

Automobilis – pagrindinė sekso vieta: vienas nuotykis miškelyje įsiminė ilgam (85)

DELFI Piliečio istorija apie moterį, kurią šokiravo seksas viešoje vietoje, sukėlė...

Iškėlė klausimą: ar būtina praleisti saugos tarnybų automobilius? (23)

Saugos tarnyba – viena iš organizacijų, turinti tikslą ginti, saugoti, padėti. Kaip ir policija,...

Top naujienos

„Žalgiris“ sužinojo savo varžovą pusfinalyje – teks kautis su Eurolygos čempionu Šaras: stengsimės aplošti geriausius (55)

Praėjus mažiau nei dviem valandoms po to, kai Kauno „Žalgiris“ namuose iš kovos dėl Eurolygos...

Jasikevičius prisiekė meilę „Žalgiriui“ ir pažadėjo klubui šviesią ateitį (79)

Kauno triumfas – Pirėjo krachas. Šturmuoti „Žalgirio“ tvirtovės atžygiavęs...

Nurodymas švenčiantiems žalgiriečiams: kas pirmas išeis namo, tam ryte į treniruotę (1)

Po rungtynių Kauno „Žalgirio“ rūbinėje ilgai trenkė įvairių kartų klubui dedikuotos dainos...

Orai: savaitgalį šalį užlies šiluma – deja tik trumpam (5)

Paskutinė darbo diena bus gaivi, o nuo šeštadienio į šalį vėl atkeliaus maloni šiluma. Poilsio...

Tokias moteris galima pažinti iš tolo, jei žinai, ko ieškoti: vedusiems jos pavojingos (183)

Trečdalis susituokusių porų teigia, kad yra bent kartą žengę „į kairę“. Ir čia puikiai...

Svajonę įgyvendinęs „Žalgirio“ kapitonas: man, kaip kauniečiui, tokia pergalė yra nereali (13)

Beveik visą karjerą Kauno „Žalgiryje“ praleidęs Paulius Jankūnas ketvirtadienį įgyvendino...

JAV Valstybės departamentas nesikiš į Venckienės ekstradicijos procedūrą (298)

Jungtinių Amerikos Valstijų (JAV) Valstybės departamentas nesikiš į buvusios teisėjos ir...

Europa, ruoškis: graikus darkart pranokęs „Žalgiris“ žengė į Eurolygos elitą (810)

Kauno „Žalgiris“ po 19-os metų pertraukos praveria Eurolygos finalo ketverto duris:...

Patikrino: devyni iš dešimties Lietuvos interneto vartotojų – vagys žala viršija 2,1 mlrd. eurų (539)

„Biški“ vagis nebūna“ – tokiu šūkiu autorių teisių organizacijos ketvirtadienį durė...

Prislėgtas „Olympiakos“ treneris: yra priežasčių tokiai serijos baigčiai (1)

Kostas Papanikolaou užsidirbo nesportinę pražangą, kurią iškart sekė techninė. Įniršęs...