aA
Ar dar ilgai žaisime pagal Vilniaus oro uosto taksistų taisykles? Prieš savaitę, vėlų šeštadienio vakarą, parskridome su žmona iš Frankfurto į Vilnių. Pasiėmę bagažą išėjome iš oro uosto į lauką ieškotis taksi. Mūsų nuostabai, ne taip kaip anksčiau, prie lauko laiptų nebuvo nė vieno taksi automobilio, bet išeinančius pasitiko keletas banditiškos išvaizdos veikėjų, siūlančių nuvežti į miesto centrą tik už maždaug 60-70 litų.
© DELFI / Tomas Vinickas

Pasakius, kad važiuosime į Vilniaus centrą tik pagal oficialius skaitiklio parodymus, „taksistai“ iškart atšokdavo. Aikštelėje, priešais oro uosto pastatą, matėme keliolika glaudžiai sustatytų taksi automobilių su reklaminiais telefonų numeriais ant šonų. Apsidžiaugėme, bet pasirodo, kad per anksti. Nė viename automobilyje nebuvo vairuotojo. Pasirodo, kad jie, visi tie patys siūlytojai, anksčiau mūsų sutikti ant laiptų.

Sugalvojau, kad reikia paskambinti vienu iš ant taksi užrašytu telefono numeriu ir paaiškinti dispečerei, kad štai prie oro uosto stovi jūsų automobilis, noriu jį užsisakyti. Bet ši man atsako, kad ten neturėtų jo būti ir prašo padiktuoti jo valstybinį numerį. Deja, pastebiu, kad visų ten stovinčių taksi valstybiniai numeriai tiek priekyje, tiek gale itin smarkiai „aplipę“ sniegu. Supratau, kad pabandžius tą sniegą nuvalyti, rizikuočiau savo nosimi. Kažkuris iš „taksistų“ man pataria išsikviesti taksi telefonu – bus pigiau.

Paskambinus vienu iš „procese“ dalyvaujančių numeriu, dispečerė apgailestavo, kad galės pateikti automobilį ne anksčiau kaip po pusvalandžio, bet tik prie išvykimo salės. Kita, pasiklaususi, ar jau esame pasiėmę lagaminus, pranešė, kad automobilis bus po aštuonių minučių, bet TIK PRIE IŠVYKIMO SALĖS. Keista, ar ne? Supratome, kad prie atvykimo salės karaliauja senoji Vilniaus oro uosto taksi mafija ir ten „teisingieji“ nepageidaujami.

Pakilome su visu savo bagažu į antrą aukštą ir tikrai gana greitai atvyko mūsų užsakytasis taksi. Beje, ten dar laukė kokie penki automobiliai su įjungtais avariniais žibintais, kaip supratome, telefonu užsakyti taksi. Iškviestasis malonus taksistas nuvežė mus į miesto centrą tik už beveik 20 litų. Gerbiamieji Vilniaus oro uosto, Vilniaus miesto ir Lietuvos Respublikos vadovai, visas šis „kariškas vaizdelis“ vyko mus supančių didžiulių plakatų, primenančių apie Lietuvos pirmininkavimą Europos Sąjungai, fone. Iš prie durų esančio stendo pasiėmėme lietuvių bei anglų kalbomis lankstinuką, kuris informuoja apie taksi kainas.

O mums susidarė toks įspūdis, lyg būtume atvykę į kokią karo konfliktų ir valdininkų korupcijos nukankintą šalį kitame juodajame kontinente. Na, pabandykite įsivaizduoti tokį vaizdelį kokiame nors Taline arba Rygoje, jau nekalbant apie Frankfurtą, Londoną ar Briuselį. Po to, kai prieš kiek laiko buvo pakratyti Vilniaus taksistai, naiviai galvojome, kad dabar tai jau tikrai baigsis šis turgus ir prie oro uosto stovės vienodomis spalvomis dažyti taksi automobiliai, kaip stovi geltoni Taline ar raudoni Rygoje.

Deja... Kaip sakoma, teatras prasideda nuo rūbinės, na, o šalis nuo oro uosto. Nesunku nuspėti, kokį stiprų įspūdį padaro visa tai į Vilnių atvykstantiems Europos Sąjungos biurokratams ir kitiems mūsų šalies svečiams. Ir ko vertos visos mūsų pastangos bei išleisti milijonai įvaizdžiui drąsių, šiuolaikinių, gintaro šalies dvasingų atstovų?

Todėl kyla natūralus klausimas: ar mūsų valstybė pajėgi suvaldyti krūvelę taksi banditėlių anksčiau nei pastatysime Ignalinos atominę elektrinę, surasime skalūnines dujas ir išvaikysime čigonų taborą? Priminsiu, kad šis karas vyksta jau dvidešimt trečius Nepriklausomybės metus.

DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!

DELFI komentaro apie situaciją pasiteiravo Vilniau oro uosto Komunikacijos vadovės Gretos Babarskaitės. Ji sakė, kad oro uosto darbuotojams su nurodytais taksistais tenka kovoti kaip ir keleiviams.

„Kaip suprantu iš teksto, jūsų skaitytojas susidūrė su taksi vairuotojais „chuliganais“, su kuriais oro uostas taip pat turi kovoti kas dieną. Automobilių stovėjimo aikštelė, esanti prieš atvykimo terminalą yra mokama, ją valdo parkingo operatorius, o ne oro uostas. Ir skirta ji yra visiems vairuotojams – duotuoju atveju akivaizdu, jog šioje aikštelėje parkavosi su Tarptautiniu Vilniaus oro uostu (TVOU) sutarčių nesudarę taksistai“, - sakė ji.

Pasak G. Babarskaitės, iš karto prieš Atvykimo terminalą įrengtoje taksi juostoje stovi tik su TVOU sutartis sudarę taksi vežėjai, jokie kiti automobiliai – ar paprastų vairuotojų, ar paslaugų teikėjų – į ją įvažiuoti per užtvarą negali. „Šiuo metu teisėtą taksi paslaugą TVOU taksi juostoje teikia iš viso 53 automobiliai. Labiausiai tikėtina, jog dėl tuo metu buvusio skrydžių piko ir didelio keleivių srauto visi taksi juostos automobiliai jau buvo išvykę su keleiviais. Oro uostas savo ruožtu siekia užtikrinti taksi paslaugų teikėjų, veikiančių pagal sutartis su TVOU kokybę, todėl nuolat įvairiais būdais (įskaitant ir „slaptą pirkėją“) kontroliuoja taksi vežėjų kokybę, tačiau kontroliuojami yra tik tie, su kuriais yra sudarytos sutartys. Visi kiti Vilniaus miesto taksistai, atvežantys ir išvežantys keleivius iš oro uosto veikia pagal savo įmonių arba savo pačių verslo standartus“, - kalbėjo G. Babarskaitė.

TVOU taksi reikalavimuose yra nustatytos taksi vežimo tarifų „lubos“, kurių pagal sutartis dirbantys taksi vežėjai privalo neviršyti.

Pagal TVOU taksi informacinėje medžiagoje (skrajukai ir info stendas prie taksi juostos) yra nurodytos tarifų „lubos“:

1.Vilniaus oro uostas – Senamiestis (Katedros aikštė) – ne daugiau negu 35 Lt (mažiau visada gali būti priklausomai nuo taikomo tarifo);

2. Vilniaus oro uostas – Konstitucijos prospektas – ne daugiau negu 42 Lt (mažiau visada gali būti priklausomai nuo taikomo tarifo);

3. Vilniaus oro uostas - „Litexpo“ parodų rūmai – ne daugiau negu 30 Lt (mažiau visada gali būti priklausomai nuo taikomo tarifo);

4. Vilniaus oro uostas - Santariškių klinikos – ne daugiau negu 62 Lt (mažiau visada gali būti priklausomai nuo taikomo tarifo).

„Turiu buitinį pavyzdį – šios savaitės pradžioje pati važiavau su TVOU juostos taksi iki Vilniaus Mokytojų namų. Atsiskaičiau kortele ir sumokėjau 28 Litus. Kaip vartotoja, esu įsitikinusi, jog tokia kaina yra absolučiai normali. Таčiau TVOU neįsipareigoję taksistai, plėšiantys iš keleivių didžiulius įkainius, toliau kenkia tiek oro uosto, tiek Vilniaus miesto įvaizdžiui tęsdami blogą keleivių „apiplėšinėjimo“ tradiciją ir siūlydami ultimatyvius kosminius tarifus. Su jais kovojame pirmiausiai įkūrę taksi juostą. Tačiau prie šios kovos reikia prisidėti ir patiems keleiviams – nesinaudoti piktybiškų taksistų paslaugomis. Be to,  išsikvietus taksi iš miesto visai nebūtina jo vyti ant Išvykimo terminalo panduso – tai vėlgi klaidinga taksi vežėjų operatorių praktika. Stovėjimo aikštelėje, esančioje tiesiai prieš Atvykimo terminalą galima 15 minučių parkuotis nemokamai. Tuo tarpu keleiviui įsėsti į taksi ir „įsisodinti“ savo bagažą nereikia nė 10 minučių. Oro uostas nori dar ir dar kartą paraginti keleivius naudotis atnaujintos infrastruktūros privalumais“, - kalbėjo G. Babarskaitė.

Įvertink šį straipsnį
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Vaikų iš Kelmės nutapytą spalvingą aitvarą - vėliavą pamatė ir Popiežius Pranciškus (1)

Visoje šalyje žinomų vaikų iš Kelmės nutapytą spalvingą aitvarą - vėliavą - „Gėlės...

Kaunietė tik išvažiavus popiežiui danguje pastebėjo keistą sutapimą (27)

Susirinkusieji į Kauno Santaką susitikti su popiežiumi, kuris aukojo šv. Mišias, užfiksavo...

Tapytojas Linas Kaziulionis padovanojo Visagino socialiniams globos namams svajonių paukštį

Visagino socialinės globos namai ilgus metus „nesididžiuodavo“ jų teritoriją supančia...

Motina įsitikinusi, kad tokio vaizdelio neturėtų būti trečiokų pratybose (65)

Baigėsi vasara, prasidėjo naujieji mokslo metai. Mokinukai sugužėję į savo klases, susitikę su...

Viena detalė IKI parduotuvėje sukėlė klausimų: ar tai leidžiama? (22)

DELFI vis gauna skaitytojų laiškų, kurie yra susirūpinę, ar Lietuvos prekybos tinklai tinkamai...

Top naujienos

Darželinukų mamos pyksta: vaikai grįžta alkani, o kainos šoktelėjo be jokio įspėjimo (625)

Kone pusantro šimto eurų – tokią sumą marijampolietė mama pamatė atėjusi pasiimti įmokos...

Jakeliūnas atsakė krizės tyrimo kritikams: tikslas nėra nubausti kaltuosius (12)

Parlamentinio ekonominės krizės tyrimo tikslas nėra rasti ir nubausti kaltuosius, sako Seimo...

Liudas Mažylis kandidatuos į Europos Parlamentą su konservatoriais atnaujinta 09.37 (216)

Antradienį Tėvynės Sąjungos – Lietuvos krikščionių demokratų ( TS–LKD ) pirmininkas...

Statistikos piniginėje nejaučia: labiausiai atlyginimai kilo daugiausiai uždirbantiems (165)

Oficiali statistika skelbia, kad lietuvių piniginės pilnėja – atlyginimai auga sparčiausiai per...

Lietuvos automobilių parko rutina nesikeičia: ukrainiečiai naudotus iš gatvių šluoja net nenusiėmę numerių (18)

Auganti Lietuvos automobilių rinka susiduria su rutina: į mūsų šalį toliau masiškai vežamos...

Širinskienė nerimsta: prašo etikos sargų ištirti, ar Landsbergio veikla yra suderinama su jo statusu (461)

Seimo Teisės ir teisėtvarkos komiteto pirmininkė Agnė Širinskienė kreipėsi į Seimo etikos ir...

Vieta, kur saugomi visi Lietuvos miškai: tik po 80 metų bus galima pjauti šitą daigelį (16)

GRYNAS.lt nutarė aplankyti Dubravos medelyną ir pasižiūrėti, kaip rūpinamasi Lietuvos miškų...

11 požymių, kad yra įsilaužta į jūsų kompiuterį ar išmanųjį telefoną

Kaip atpažinti įsilaužimą į prietaisą ir apsaugoti savo duomenis.

Atvirame vandenyne išgyveno 49 dienas (12)

Vienas Indonezijos paauglys septynias savaites išgyveno bangų blaškomas vandenyje, kai nuo lyno...

Grybauskaitė apie kainas: neigiama verslo reakcija rodo, kad tiksliai pataikėme (154)

Neigiama verslo reakcija į siūlomas pataisas dėl kainų ir konkurencijos parodo, kad tai iš tiesų...