aA
Pastaruoju metu projektuojant privačius, pavienius miesto architektūros elementus vis dažniau pamirštamas žmogus. Labai dažnai matome, kad tiek nauji, tiek seni sprendiniai vis labiau riboja žmogaus judėjimo laisvę be transporto priemonės: šalia kai kurių daugiabučių pamirštami pėsčiųjų šaligatviai, bet projektuojami platūs automobilių įvažiavimai į požemines aikšteles.
© D. Petkevičiaus montažas

Pėsčiųjų situacija, kertant važiuojamąja dalį, taip pat pastaruoju metu smarkiai nesikeičia į gerąją pusę. Naikinamos nesaugios perėjos, įrengiamos naujos, saugesnės, bet daugeliu atveju pėsčiųjų situacijos tai negerina. Statistika rodo, kad daugiausiai vis dar žūsta ar sužalojama būtent perėjose.

Taip pat naikinant perėjas ne vienam pėsčiajam sukuriama keblumų kirsti gatves patogiausioje vietoje ir tenka iš taško A į tašką B kulniuoti gerokai ilgesnį kelią. Kartais tokiose situacijose, kad ir kaip juokingai skamba, pėstieji priversti sėsti į automobilį, kad nuvyktu link tikslo, esančio už vos didesnio intensyvumo gatvės. O ką daryti vaikams, moksleiviams, senjorams, ligoniams, neįgaliems? Jiems belieka tik tos pačios nesaugios perėjos iki kurių reikia kaip kam ir labai sunkiai nueiti, net jei ir pailgina atstumą 0,5 km, kas miesto centre yra nenormalu.

Kaip pavyzdys spręsti perėjų problemą mieste pasirinkta vieta Narbuto g. Žvėryne. Bet lygiai taip pat svarbu ieškoti sprendimų ir kitose labai pavojingose Vilniaus vietose, tarkime blogai pagarsėjusi Narbuto g. perėja ant Mėnulio kalno. Pasinaudodami palankiomis analizuojamų vietų reljefo sąlygomis abejose vietose galime perėjų problemą išspręsti pėsčiųjų viadukas. Pastarojoje vietoje šauniai sprendžiasi ir liftų galimybė neįgaliesiems. Tokiu būdu ši vieta įgauti visai kitą vertę visomis prasmėmis, o svarbiausia padėtu išsaugoti nė vieną gyvybę ateityje.

Taip pat sprendžiant pėsčiųjų patogumo klausimus, ateityje labai praverstų viadukas pėstiesiems per Ukmergės g. link Nacionalinio stadiono, kuris, tikėkimės, bus baigtas.

Iš schemos (žr. pav.) matyti, kad judėjimas, kertant Narbuto g. Žvėryne patogiau vyktų tarp esamų perėjų, kurios nutolusios viena nuo kitos daugiau kaip 0,5 km. Tokiu būdu gerokai būtų nuimta apkrova nuo perėjų: mažiau trukdžių automobiliams – trumpesnė kelionė, saugiau pėstiesiems, trumpesnis kelias, mažiau automobilių akceleracijos – švaresnis oras. Be to, iš schemos matyti, kad nemažą pėsčiųjų dalį būtent šioje situacijoje sudaro darželinukai, moksleiviai, pagyvenę žmonės kuriems būtina kurti saugesnius būdus gatvės kirtimo būdus.

Švarus, sveikas miestas neturi pamiršti žmogaus ir jo planavimas turi skatinti žmogų judėti ir suteikti jam saugias, patogias judėjimo sąlygas. Būtina, kad ateityje vis daugiau žmonių su malonumu keliautu pėsčiomis ar dviračiu ir jų kelionė truktu gerokai trumpiau nei automobiliu ir paliktu malonių įspūdžių.

DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!

Įvertink šį straipsnį
Įvertink šį straipnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
(0 žmonių įvertino)
0
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Abiturientas stebina neįtikėtinu talentu – kuria papuošalus sutažo technika (4)

Panevėžio Vytauto Mikalausko menų gimnazijos 12-tokas Aivaras Veršila iš išorės atrodo...

Vilniečiui kilo klausimas: nejaugi niekam nerūpi gamtos apsauga? (2)

DELFI skaitytojas piktinasi Lietuvos institucijų neveiksnumu – kieme stovintis autobusas niekam...

Jeigu žmogaus negalima išgydyti, tai dar nereiškia, kad negalima padėti (4)

Mums ne vis vien, mums rūpi Jūsų artimas ir Jūs...

Jauna vilnietė pabėgo iš eismo įvykio vietos – ieško liudininkų kaltininkė rasta, papildyta „Citybee“ komentaru (18)

Į DELFI redakciją kreipėsi vilnietis, kuris pateko į nemalonų eismo įvykį. „Citybee“...

Top naujienos

Girnius apie pergale savivaldoje besidžiaugiančius „valstiečius“: Amerikoje paklaustų – ką rūkai? (180)

Tėvynės sąjunga – Lietuvos krikščionys demokratai ir Lietuvos socialdemokratai pasibaigusius...

Po triuškinamos pergalės Lazdijų r. naujoji merė žada paviešinti visus buvusio mero darbelius (131)

Visi prieš vieną. Tokia situacija Lazdijų rajone lėmė, kad po daugybės metų mero poste jį...

Broliai Lavrinovičiai – apie pakištą Jankūno koją, sunkius FIBA burtus ir „šventą karvę“ Prienuose laida „Krepšinio zona“ (2)

„Jei tau trisdešimt devyni, telefonas guli tyliai – tyli ant kėdės/Gal jau užteks liūdėt,...

Po rinkimų skaičiuojami tikrieji laimėtojai ir pralaimėtojai: situacija tarp lyderių jau netrukus gali pasikeisti (342)

Pasibaigę rinkimai į politinę areną atnešė ne vieną staigmeną. „ DELFI Dienoje “...

Nyderlandų policija suėmė šaudynių Utrechte įtariamąjį (100)

Olandijos policija pirmadienį suėmė įtariamąjį, siejamą su šaudymu tramvajuje Utrechto...

Kardiologas – apie mažai kam žinomą širdies ligų rizikos veiksnį: dėl to po 30 metų mirčių skaičius padvigubės (69)

Remiantis 2017 m. Lietuvos sveikatos statistikos duomenimis, pagrindinė mirties priežastis buvo...

Norėdamas sugėdinti šalies valdžią vyras nutiesė 1 metro ilgio autostradą (14)

Verslininkas pastatė metro ilgio greitkelio ruožą šiaurės rytų Rumunijoje : taip jis...

Sofio Gelašvili pasidalino tobulos figūros receptais: sportuoja kiekvieną dieną (49)

Žinoma verslininkė, grožio salono savininkė Sofio Gelašvili , jau pusantrų metų augina...

Gydytoja teigia, kad organizmo valymuisi ir atsinaujinimui būtini masažai: ką svarbu žinoti, kad padėtume sau

Pavasaris – laikas, kai palankiausia valyti po žiemos užsiteršusį ir atšiaurių orų nualintą...

Gandrai jau pakeliui į Lietuvą: ką daryti, jei norite, kad jie įsikurtų šalia jūsų namų? (15)

Kovo 25 dieną Lietuvoje bus minimos Gandrinės , arba gandrų parskridimo diena. Būtent ši diena...