aA
Pastaruoju metu projektuojant privačius, pavienius miesto architektūros elementus vis dažniau pamirštamas žmogus. Labai dažnai matome, kad tiek nauji, tiek seni sprendiniai vis labiau riboja žmogaus judėjimo laisvę be transporto priemonės: šalia kai kurių daugiabučių pamirštami pėsčiųjų šaligatviai, bet projektuojami platūs automobilių įvažiavimai į požemines aikšteles.
Vilnietis parodė, kaip sostinėje atrodytų naujas viadukas
© D. Petkevičiaus montažas

Pėsčiųjų situacija, kertant važiuojamąja dalį, taip pat pastaruoju metu smarkiai nesikeičia į gerąją pusę. Naikinamos nesaugios perėjos, įrengiamos naujos, saugesnės, bet daugeliu atveju pėsčiųjų situacijos tai negerina. Statistika rodo, kad daugiausiai vis dar žūsta ar sužalojama būtent perėjose.

Taip pat naikinant perėjas ne vienam pėsčiajam sukuriama keblumų kirsti gatves patogiausioje vietoje ir tenka iš taško A į tašką B kulniuoti gerokai ilgesnį kelią. Kartais tokiose situacijose, kad ir kaip juokingai skamba, pėstieji priversti sėsti į automobilį, kad nuvyktu link tikslo, esančio už vos didesnio intensyvumo gatvės. O ką daryti vaikams, moksleiviams, senjorams, ligoniams, neįgaliems? Jiems belieka tik tos pačios nesaugios perėjos iki kurių reikia kaip kam ir labai sunkiai nueiti, net jei ir pailgina atstumą 0,5 km, kas miesto centre yra nenormalu.

Kaip pavyzdys spręsti perėjų problemą mieste pasirinkta vieta Narbuto g. Žvėryne. Bet lygiai taip pat svarbu ieškoti sprendimų ir kitose labai pavojingose Vilniaus vietose, tarkime blogai pagarsėjusi Narbuto g. perėja ant Mėnulio kalno. Pasinaudodami palankiomis analizuojamų vietų reljefo sąlygomis abejose vietose galime perėjų problemą išspręsti pėsčiųjų viadukas. Pastarojoje vietoje šauniai sprendžiasi ir liftų galimybė neįgaliesiems. Tokiu būdu ši vieta įgauti visai kitą vertę visomis prasmėmis, o svarbiausia padėtu išsaugoti nė vieną gyvybę ateityje.

Taip pat sprendžiant pėsčiųjų patogumo klausimus, ateityje labai praverstų viadukas pėstiesiems per Ukmergės g. link Nacionalinio stadiono, kuris, tikėkimės, bus baigtas.

Iš schemos (žr. pav.) matyti, kad judėjimas, kertant Narbuto g. Žvėryne patogiau vyktų tarp esamų perėjų, kurios nutolusios viena nuo kitos daugiau kaip 0,5 km. Tokiu būdu gerokai būtų nuimta apkrova nuo perėjų: mažiau trukdžių automobiliams – trumpesnė kelionė, saugiau pėstiesiems, trumpesnis kelias, mažiau automobilių akceleracijos – švaresnis oras. Be to, iš schemos matyti, kad nemažą pėsčiųjų dalį būtent šioje situacijoje sudaro darželinukai, moksleiviai, pagyvenę žmonės kuriems būtina kurti saugesnius būdus gatvės kirtimo būdus.

Švarus, sveikas miestas neturi pamiršti žmogaus ir jo planavimas turi skatinti žmogų judėti ir suteikti jam saugias, patogias judėjimo sąlygas. Būtina, kad ateityje vis daugiau žmonių su malonumu keliautu pėsčiomis ar dviračiu ir jų kelionė truktu gerokai trumpiau nei automobiliu ir paliktu malonių įspūdžių.

DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!

|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

80 proc. neįgalus vyras papasakojo apie nesusipratimą kreipiantis dokumentų: tai ką žmogui daryti (3)

Noriu paviešinti mano manymu absurdišką man nutikusią situaciją. Po sunkios ligos esu 80 proc....

„Maximoje“ įsigyto produkto etiketę nulupęs kaunietis įžvelgė nešvarų triuką (332)

„Kas vyksta Kaune“ trečiadienį sulaukė pasipiktinusio skaitytojo žinutės. Šviežių sulčių...

Priimamajame dėl nepakeliamų skausmų atsidūręs rusas: riba iki gydytojo buvo netikėta ir man pačiam (105)

Vilnietis Yevgeni Lietuvoje gyvena tik ketverius metus. Lietuviškai jis moka, tačiau, kaip...

Dėl darbuotojo klaidos – problemos ir klientui, ir įmonei: norėjo interneto, išėjo nežinia kas (33)

Praėjusią žiemą persikrausčius į naujus namus, pradėjau ieškoti naujo interneto tiekėjo ir...

Vyras pirmą kartą per 20 metų aptiko tokį lobį – svoris kaip dviejų mėnesių kačiuko (33)

Štai kokį grybą radau. Esu pamišęs grybautojas , grybauju gal 20 metų.

Top naujienos

Kainų manipuliacija internete: kodėl vienas pirkėjas už tą pačią prekę gali mokėti gerokai daugiau nei kitas? (25)

Danijoje startuolį įkūręs lietuvis Paulius Vėgėlė tikina, kad daugelis el. parduotuvių...

Šiame Vilniaus mikrorajone būstų kainos vienos žemiausių, tačiau vietos ateitis – neaiški (56)

Vienas jauniausių Vilniuje sovietmečio mikrorajonų – Justiniškės . Nors šis miegamasis...

Situacija kaista: Armėnija skelbia karinę padėtį ir karinę mobilizaciją (180)

Armėnų separatistų kontroliuojamas nuo Azerbaidžano atsiskyręs Kalnų Karabacho regionas...

Buvęs Lukašenkos viešųjų ryšių vadovas: Europai labai pasisekė (248)

Kai 1994 metais sėkminga Aliaksandro Lukašenkos prezidento rinkimų kampanija pasiekė antrąjį...

Nustatyta 90 naujų koronaviruso atvejų ir dar 2 mirtys: židinių sąrašas auga kaip ant mielių abi mirtys - Kauno apskrityje (297)

Per praėjusią parą Lietuvoje nustatyta 90 naujų koronaviruso atvejų, bendras susirgimų skaičius...

Pirmieji kaunietės Gretos vėžio simptomai buvo labai netikėti: dėl jų kaltino pervargimą (21)

Itin dideli nugaros skausmai, kurie plito į visą kūną, kojas ir rankas – tokie pirmieji...

Ekspertas apie mitais apraizgytą 5G ryšį: jei tai būtų tiesa, jau būtume grįžę į pirmykštę Lietuvą (26)

Medžių bei miškų išsaugojimas lietuviams yra jautri tema, tad nenuostabu, kad ji pateko ir į...

Kandidatės į Seimą laiškas rinkėjams pribloškė: tekste paliko 13 gramatinių klaidų (103)

Kas skaito, rašo, duonos neprašo – skelbia lietuvių liaudies išmintis. Tačiau Seimo nario...

Lūžio taškas Europoje: situacija dėl koronaviruso po vasaros keičiasi iš esmės (293)

Atostogoms ir vakarėliams įžiebus smarkų COVID-19 atvejų šuolį vasaros pabaigoje Europoje,...

„Formulės 2“ lenktynes nutraukė šiurpi avarija: bolidai paskendo liepsnose (2)

Sekmadienį prieš „ Formulės 1 “ čempionato Rusijos GP lenktynes Sočio trasoje vyko...

|Maža didelių žinių kaina