Neseniai skaičiau tekstą „Vilnietis pratrūko: bėdos, su kuriomis susiduria sostinės vairuotojai“ – negaliu nesutikti su taikliai pastebėtomis ir įvardintomis problemomis ir noriu jų sąrašą išplėsti.
© DELFI / Domantas Pipas

Visų pirma – tai nauji šviesoforai. Niekaip negaliu suprasti, negi tie, kas atsakingi už jų įrengimą, nesupranta, kad jie suprojektuoti taip, kad prie jų sustojus tiesiog nematai, kokia šviesa dega, nes šviesoforą gali rasti tik sau virš galvos ir kažkur labai toli dešinėje ar kairėje, ir kad jį matytum, reikia žiūrėti vos ne pro šoninį automobilio langą, o kai šalia sustoja sunkvežimis ar autobusas, belieka pasikliauti piktais stovinčiųjų už tavęs garso signalais.

Seni šviesoforai visada būdavo įrengiami taip, kad bent vienas šviesoforas būdavo iš karto už kertamojo kelio, todėl būdavo labai patogiai matomas, nereikdavo žiūrėti kažkur į šoną ar į viršų, kad matytum, kada keičiasi signalai.

Antra problema – kad šviesoforų išvis yra per daug. Pavyzdžiui, važiuojant iš Antakalnio link miesto centro, nuo Antakalnio troleibusų žiedo iki Katedros aikštės apie 5 km. atstume yra įrengta, atrodo, net 19 šviesoforų (vidutiniškai kas 260 metrų). Aš suprantu, kad ten bandyta padaryti žaliąją bangą, tačiau ji veikia tik važiuojant iš centro ir netgi tada šviesoforų yra tiek daug, kad vis tiek teks sustoti ne vieną ir ne du kartus, o važiuojant link centro išvis tenka „irtis prieš bangą“. Tokia pati dirbtina problema jau sukurta ir toliau didinama Kalvarijų gatvėje tarp Kareivių ir Žalgirio gatvių sankryžų. Ten irgi tie nauji, spindintys kaip žvaigždės aukštai danguje ir nematomi šviesoforai statomi kas 50 metrų prie kiekvieno išsukimo iš kiemo, nors toje gatvėje problemų apstu ir be jų.

Greičio kalneliai. Pripažįstu, tai efektyvi priemonė prieš greičio viršytojus, bet dažnai lazda perlenkiama, kai tam tikrose gatvėse jų yra tiesiog per daug, pavyzdžiui, P. Vileišio gatvėje jų tiek daug, kad maksimalus leidžiamas 40 km/h greitis yra neįgyvendinama svajonė, čia gulintys policininkai vietomis įrengti mažiau nei kas 20 metrų. Arba Tuskulėnų gatvė, praktiškai tuščia 4 juostų gatvė, kurioje leidžiamas greitis – 50 km/h (kodėl tik 50 km/h, čia irgi klausimas), bet važiuojant tokiu greičiu per ten įrengtus greičio kalnelius automobilis beveik pašoka į orą! Negi negalima jų įrengti taip, kaip, pavyzdžiui, Minties gatvėje, kur važiuojant leistinu 40 km/h greičiu jų beveik nepajunti?

Arba alternatyvus maršrutas Nemenčinės plentui, kitoje upės pusėje pro Žaliuosius ežerus, Europos parką ir per sodus. Dabar ten patiesė lygų kaip stiklas asfaltą iki pat 108 kelio, jungiančio Nemenčinę su Molėtų plentu, tačiau ten įrengta tiek daug greičio kalnelių, kad važiavimas ne ką geresnis nei prieš tai buvusiu dulkėtu žvyrkeliu ir, žinoma, važiuojant leistinu 50 km/h greičiu per greičio kalnelius skraidysite kaip per tramplinus. Be to, tiek daug greičio kalnelių vairuojant lengvąjį automobilį yra viena, tačiau kaip sunkiai per juos ropščiasi sunkvežimiai, autobusai bei troleibusai. Neabejoju, kad į pagalbą skubantys policijos ir greitosios medicinos pagalbos ekipažai irgi turėtų ką pasakyti šia tema.

Posūkis į kairę. Dabar Vilniuje prasidėjęs kažkoks karas prieš posūkį į kairę. Pavyzdžiui, Kalvarijų ar Švitrigailos gatvėje teks važiuoti milžiniškais ratais, aplinkui per aplinkui per vieną šviesoforą po kito, lįsti per kažkokias super mažas, užkimštas ir nepatogias gatveles (pvz. P. Lukšio gatvė) ar išvis kiemus, kad patektumėte, kur Jums reikia. Žinoma, visada yra išeitis važiuoti tiesiai, kol rasite punktyrinę liniją prie kokio kiemo ir galėsite atlikti absurdiškai sudėtingą, pavojingą ir kitus vairuotojus iš proto varantį apsisukimą. Ar tai geriau nei paprastas posūkis į kairę?

Apie rodyklių, leidžiančių posūkį į dešinę, degant raudonam šviesoforo signalui, naikinimą, sankryžas, kuriose provėžos ir duobės tokios, kad baisu važiuoti greičiau nei 20 km/h, nes geriausiu atveju gali nukristi ratai, o jei laimė išvis nusigręš, galima ir apvirsti, net nešneku.

Labai norėtųsi, kad miesto eismo planuotojai mūsų kelių ir gatvių infrastruktūrą darytų ne tik saugiai ir gražiai atrodančią, bet ir logišką, patogią bei efektyvią.

DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!

Norite pasidalyti mintimis, pastebėjimais apie eismo kultūrą Lietuvoje? Kaip manote, į ką vairuotojams, miesto valdžiai reiktų atkreipti dėmesį? Rašykite mums el.p. pilieciai@delfi.lt su prierašu „Eismas“.

Įvertink šį straipsnį
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Pragaras autobuse: žmonės, kur jūsų kultūra? (143)

Rašau, nes esu pasipiktinusi situacija viešajame transporte . Kultūra, kultūra, žmonės, kur...

Atsakymas Avuliui: siūlote atimti iš būsto pirkėjų galimybę rinktis (16)

Šią savaitę keliuose naujienų portaluose pasirodė straipsnis „ Arvydas Avulis : daugiabučių...

Piktina „Lidl“ kainų skirtumas: Vokietijoje ir vėl pigiau? (142)

„Lidl“ pirkėjui ir vėl užkliuvo akis už akivaizdaus kainų skirtumo – šįkart jis negalėjo...

Lietuvaičių pergalės tarptautinėse dailiojo čiuožimo varžybose Baltarusijoje (9)

2018 balandžio 14 d. Baltarusijoje, Vitebske vyko tarptautinės dailiojo čiuožimo varžybos...

Įspėja kitus: nesuprato, kodėl siuntų įmonė nesutiko atlyginti patirtos žalos (108)

Rašau Jums norėdamas papasakoti savo patirtį su siuntų tarnyba DPD . Prieš kelias savaites teko...

Top naujienos

Lietuvė rengia Čikagos priemiesčio elitą: gyvenimą pakeitė vienas laiškas (1)

Hinsdeilio miestelis, esantis Ilinojaus valstijoje (JAV), visiškai skiriasi nuo kitų, esančių...

Seimo narių komandiruočių išlaidos auga kaip ant mielių: kur už tokius pinigus keliauja parlamentarai? (90)

Per ketverius metus išlaidos Seimo narių komandiruotėms išaugo beveik 94 tūkst. eurų.

Vakarų Holivude driekiasi vadinamasis rusų bulvaras: čia gali visko išgirsti ir apie Rusiją, ir apie Ameriką, ir net apie Lietuvą (8)

Los Andželo Vakarų Holivude driekiasi vadinamas rusų bulvaras, kuriuo vaikščiodami tikrai...

Baisi avarija Švenčionių rajone: du jauni vyrai žuvo, du sunkiai sužaloti (173)

Šeštadienį, apie 15 val., Vilniaus apskrities policija gavo pranešimą apie kruviną avariją...

Šunų pjautynės Pirėjuje: nešvarūs žaidimai, užsikirtę teisėjų švilpukai ir su apsauga išlydėtas Jasikevičius (128)

Nešvarios provokacijos ir įžeidinėjimai, techninės pražangos, padėties nekontroliuojantys...

„Šiauliai“ įsitvirtino penktoje vietoje ir padarė paslaugą „Vytautui“

„Šiaulių“ (14-19) ekipa ir toliau tvirtina savo pozicijas kovoje dėl penktosios pozicijos. Šį...

Autobusų vairuotojų radiniai kelia šypseną: radome nardymo kostiumą ir net dantų protezus (2)

Netikėtumų kelionių metu pasitaiko nuolat: svarbiausiu momentu išsikrovęs mobilusis telefonas,...

Rimtas specialisto įspėjimas tėvams: jei neatpažinsite tam tikrų ženklų, ateityje jūsų vaikui gresia vienatvė (8)

Mokymasis kalbėti suteikia vaikui galimybę bendrauti su suaugusiaisiais, įgyti žinių apie...

11 vėžio riziką didinančių dalykų, su kuriais susiduriame kasdien (11)

Vėžio riziką didinančių medžiagų yra visur. Kartais gali pasidaryti baugu – štai...

Britų karalienė Elizabeth II sutinka 92-ąjį gimtadienį: kaip švenčia monarchė? (4)

Britų karalienė Elizabeth II (Elzbieta II) šeštadienį švenčia 92-ąjį gimtadienį. Ta proga...