aA
Neseniai skaičiau tekstą „Vilnietis pratrūko: bėdos, su kuriomis susiduria sostinės vairuotojai“ – negaliu nesutikti su taikliai pastebėtomis ir įvardintomis problemomis ir noriu jų sąrašą išplėsti.
Vilnietis įvardino 4 eismo problemas, kasdien gadinančias nuotaiką sostinės vairuotojams
© DELFI / Domantas Pipas

Visų pirma – tai nauji šviesoforai. Niekaip negaliu suprasti, negi tie, kas atsakingi už jų įrengimą, nesupranta, kad jie suprojektuoti taip, kad prie jų sustojus tiesiog nematai, kokia šviesa dega, nes šviesoforą gali rasti tik sau virš galvos ir kažkur labai toli dešinėje ar kairėje, ir kad jį matytum, reikia žiūrėti vos ne pro šoninį automobilio langą, o kai šalia sustoja sunkvežimis ar autobusas, belieka pasikliauti piktais stovinčiųjų už tavęs garso signalais.

Seni šviesoforai visada būdavo įrengiami taip, kad bent vienas šviesoforas būdavo iš karto už kertamojo kelio, todėl būdavo labai patogiai matomas, nereikdavo žiūrėti kažkur į šoną ar į viršų, kad matytum, kada keičiasi signalai.

Antra problema – kad šviesoforų išvis yra per daug. Pavyzdžiui, važiuojant iš Antakalnio link miesto centro, nuo Antakalnio troleibusų žiedo iki Katedros aikštės apie 5 km. atstume yra įrengta, atrodo, net 19 šviesoforų (vidutiniškai kas 260 metrų). Aš suprantu, kad ten bandyta padaryti žaliąją bangą, tačiau ji veikia tik važiuojant iš centro ir netgi tada šviesoforų yra tiek daug, kad vis tiek teks sustoti ne vieną ir ne du kartus, o važiuojant link centro išvis tenka „irtis prieš bangą“. Tokia pati dirbtina problema jau sukurta ir toliau didinama Kalvarijų gatvėje tarp Kareivių ir Žalgirio gatvių sankryžų. Ten irgi tie nauji, spindintys kaip žvaigždės aukštai danguje ir nematomi šviesoforai statomi kas 50 metrų prie kiekvieno išsukimo iš kiemo, nors toje gatvėje problemų apstu ir be jų.

Greičio kalneliai. Pripažįstu, tai efektyvi priemonė prieš greičio viršytojus, bet dažnai lazda perlenkiama, kai tam tikrose gatvėse jų yra tiesiog per daug, pavyzdžiui, P. Vileišio gatvėje jų tiek daug, kad maksimalus leidžiamas 40 km/h greitis yra neįgyvendinama svajonė, čia gulintys policininkai vietomis įrengti mažiau nei kas 20 metrų. Arba Tuskulėnų gatvė, praktiškai tuščia 4 juostų gatvė, kurioje leidžiamas greitis – 50 km/h (kodėl tik 50 km/h, čia irgi klausimas), bet važiuojant tokiu greičiu per ten įrengtus greičio kalnelius automobilis beveik pašoka į orą! Negi negalima jų įrengti taip, kaip, pavyzdžiui, Minties gatvėje, kur važiuojant leistinu 40 km/h greičiu jų beveik nepajunti?

Arba alternatyvus maršrutas Nemenčinės plentui, kitoje upės pusėje pro Žaliuosius ežerus, Europos parką ir per sodus. Dabar ten patiesė lygų kaip stiklas asfaltą iki pat 108 kelio, jungiančio Nemenčinę su Molėtų plentu, tačiau ten įrengta tiek daug greičio kalnelių, kad važiavimas ne ką geresnis nei prieš tai buvusiu dulkėtu žvyrkeliu ir, žinoma, važiuojant leistinu 50 km/h greičiu per greičio kalnelius skraidysite kaip per tramplinus. Be to, tiek daug greičio kalnelių vairuojant lengvąjį automobilį yra viena, tačiau kaip sunkiai per juos ropščiasi sunkvežimiai, autobusai bei troleibusai. Neabejoju, kad į pagalbą skubantys policijos ir greitosios medicinos pagalbos ekipažai irgi turėtų ką pasakyti šia tema.

Posūkis į kairę. Dabar Vilniuje prasidėjęs kažkoks karas prieš posūkį į kairę. Pavyzdžiui, Kalvarijų ar Švitrigailos gatvėje teks važiuoti milžiniškais ratais, aplinkui per aplinkui per vieną šviesoforą po kito, lįsti per kažkokias super mažas, užkimštas ir nepatogias gatveles (pvz. P. Lukšio gatvė) ar išvis kiemus, kad patektumėte, kur Jums reikia. Žinoma, visada yra išeitis važiuoti tiesiai, kol rasite punktyrinę liniją prie kokio kiemo ir galėsite atlikti absurdiškai sudėtingą, pavojingą ir kitus vairuotojus iš proto varantį apsisukimą. Ar tai geriau nei paprastas posūkis į kairę?

Apie rodyklių, leidžiančių posūkį į dešinę, degant raudonam šviesoforo signalui, naikinimą, sankryžas, kuriose provėžos ir duobės tokios, kad baisu važiuoti greičiau nei 20 km/h, nes geriausiu atveju gali nukristi ratai, o jei laimė išvis nusigręš, galima ir apvirsti, net nešneku.

Labai norėtųsi, kad miesto eismo planuotojai mūsų kelių ir gatvių infrastruktūrą darytų ne tik saugiai ir gražiai atrodančią, bet ir logišką, patogią bei efektyvią.

DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!

Norite pasidalyti mintimis, pastebėjimais apie eismo kultūrą Lietuvoje? Kaip manote, į ką vairuotojams, miesto valdžiai reiktų atkreipti dėmesį? Rašykite mums el.p. pilieciai@delfi.lt su prierašu „Eismas“.

|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(1 žmogus įvertino)
1.0000

Konfliktas tarp „Vinted“ narių įtraukia ir administraciją, ir policiją: parodė susirašinėjimus (182)

Dėl 12 eurų kainavusios prekės kilęs konfliktas tęsiasi jau ne pirmą savaitę. Tai, kas...

Ore giedamas himnas – ne riba: parašiutininkai išskleidė ir rekordinio dydžio trispalvę (4)

Lietuvos karaliaus Mindaugo karūnavimo dieną , pirmadienį, 21 val. vakaro visa šalis giedojo...

Paaiškino, kur tiksliai kreiptis įkandus erkei: nežinia kodėl moteriai buvo pasiūlyti trigubai brangesni tyrimai (72)

Noriu pasiteirauti, kokia tiksli tvarka įkandus erkei, kaip elgtis? Nes iš pirmo poliklinikos...

Dėl nemokėjimo skaityti 85-erių kaunietė pasijuto lyg nusikaltėlė: kontrolė išprašė lauk ir nubaudė (152)

Skaityti nemokančios senolės klaida kontrolei buvo nė motais. Anūkės teigimu,...

Merginoms teko išeiti iš Kauno kavinės: sakė, galioja vienos valandos politika (125)

Norime pasidalinti savo nemalonia patirtimi vienoje Kauno kavinėje. Apie ją jau buvo rašyta anksčiau.

Top naujienos

Užkalnis. Ne didvyrių žemė, o šlapių viščiukų šalis

Jums nepatiks, ką aš dabar parašysiu. Galimai net įniršite. Tačiau jei pasipiktinsite, tai tik...

Bandantiems prisibelsti į polikliniką trūko kantrybė: tai už ką gi mes mokame? (228)

Praėjusią savaitę „Delfi“ rašė, kaip vilniečiams nepavyksta prisiskambinti į didžiausią...

Estai jau nusistatė raudonąją liniją, kurią peržengus bus vėl įvedami apribojimai papildyta (74)

Estijos sveikatos apsaugos departamentas apsisprendė, koks skaičius koronavirusinės infekcijos...

Užfiksuoti šokiruojantys policininkės veiksmai: tarnybos metu miltais ir kiaušiniais darkė kolegos mašiną (249)

Varėnoje tarnybos metu policijos pareigūnė buvo užfiksuota besielgiant ne tik įžūliai, bet ir...

Po lietuje permirkusių „Ąžuoliuko“ choristų incidento – ir paties Nausėdos atsakas (302)

Prezidentas Gitanas Nausėda apgailestauja, kad Valstybės dienos proga Vilniuje giedoję...

Kandidatų į „Žalgirio“ trenerius sąrašas trumpėja – Rusijos klubas Maksvyčio nepaleis (54)

Keletas paskutinių dienų buvo įtemptos tiek Kauno „Žalgiriui“, tiek Permės „Parma“...

Štai kodėl žmogus tampa skiepų priešininku: profesorė įvardijo 4 priežastis (1)

Koronaviruso pandemija į viešąją erdvę vėl grąžino skiepų klausimą - tai, kas tie skiepai -...

Galutinis teismo verdiktas: sūnui per sėdmenis sudavusi Kručinskienė lieka išteisinta (81)

Lietuvos Aukščiausiasis Teismas ( LAT ) atmetė prokuroro skundą ir neskundžiama nutartimi...

|Maža didelių žinių kaina