Neseniai skaičiau tekstą „Vilnietis pratrūko: bėdos, su kuriomis susiduria sostinės vairuotojai“ – negaliu nesutikti su taikliai pastebėtomis ir įvardintomis problemomis ir noriu jų sąrašą išplėsti.
© DELFI / Domantas Pipas

Visų pirma – tai nauji šviesoforai. Niekaip negaliu suprasti, negi tie, kas atsakingi už jų įrengimą, nesupranta, kad jie suprojektuoti taip, kad prie jų sustojus tiesiog nematai, kokia šviesa dega, nes šviesoforą gali rasti tik sau virš galvos ir kažkur labai toli dešinėje ar kairėje, ir kad jį matytum, reikia žiūrėti vos ne pro šoninį automobilio langą, o kai šalia sustoja sunkvežimis ar autobusas, belieka pasikliauti piktais stovinčiųjų už tavęs garso signalais.

Seni šviesoforai visada būdavo įrengiami taip, kad bent vienas šviesoforas būdavo iš karto už kertamojo kelio, todėl būdavo labai patogiai matomas, nereikdavo žiūrėti kažkur į šoną ar į viršų, kad matytum, kada keičiasi signalai.

Antra problema – kad šviesoforų išvis yra per daug. Pavyzdžiui, važiuojant iš Antakalnio link miesto centro, nuo Antakalnio troleibusų žiedo iki Katedros aikštės apie 5 km. atstume yra įrengta, atrodo, net 19 šviesoforų (vidutiniškai kas 260 metrų). Aš suprantu, kad ten bandyta padaryti žaliąją bangą, tačiau ji veikia tik važiuojant iš centro ir netgi tada šviesoforų yra tiek daug, kad vis tiek teks sustoti ne vieną ir ne du kartus, o važiuojant link centro išvis tenka „irtis prieš bangą“. Tokia pati dirbtina problema jau sukurta ir toliau didinama Kalvarijų gatvėje tarp Kareivių ir Žalgirio gatvių sankryžų. Ten irgi tie nauji, spindintys kaip žvaigždės aukštai danguje ir nematomi šviesoforai statomi kas 50 metrų prie kiekvieno išsukimo iš kiemo, nors toje gatvėje problemų apstu ir be jų.

Greičio kalneliai. Pripažįstu, tai efektyvi priemonė prieš greičio viršytojus, bet dažnai lazda perlenkiama, kai tam tikrose gatvėse jų yra tiesiog per daug, pavyzdžiui, P. Vileišio gatvėje jų tiek daug, kad maksimalus leidžiamas 40 km/h greitis yra neįgyvendinama svajonė, čia gulintys policininkai vietomis įrengti mažiau nei kas 20 metrų. Arba Tuskulėnų gatvė, praktiškai tuščia 4 juostų gatvė, kurioje leidžiamas greitis – 50 km/h (kodėl tik 50 km/h, čia irgi klausimas), bet važiuojant tokiu greičiu per ten įrengtus greičio kalnelius automobilis beveik pašoka į orą! Negi negalima jų įrengti taip, kaip, pavyzdžiui, Minties gatvėje, kur važiuojant leistinu 40 km/h greičiu jų beveik nepajunti?

Arba alternatyvus maršrutas Nemenčinės plentui, kitoje upės pusėje pro Žaliuosius ežerus, Europos parką ir per sodus. Dabar ten patiesė lygų kaip stiklas asfaltą iki pat 108 kelio, jungiančio Nemenčinę su Molėtų plentu, tačiau ten įrengta tiek daug greičio kalnelių, kad važiavimas ne ką geresnis nei prieš tai buvusiu dulkėtu žvyrkeliu ir, žinoma, važiuojant leistinu 50 km/h greičiu per greičio kalnelius skraidysite kaip per tramplinus. Be to, tiek daug greičio kalnelių vairuojant lengvąjį automobilį yra viena, tačiau kaip sunkiai per juos ropščiasi sunkvežimiai, autobusai bei troleibusai. Neabejoju, kad į pagalbą skubantys policijos ir greitosios medicinos pagalbos ekipažai irgi turėtų ką pasakyti šia tema.

Posūkis į kairę. Dabar Vilniuje prasidėjęs kažkoks karas prieš posūkį į kairę. Pavyzdžiui, Kalvarijų ar Švitrigailos gatvėje teks važiuoti milžiniškais ratais, aplinkui per aplinkui per vieną šviesoforą po kito, lįsti per kažkokias super mažas, užkimštas ir nepatogias gatveles (pvz. P. Lukšio gatvė) ar išvis kiemus, kad patektumėte, kur Jums reikia. Žinoma, visada yra išeitis važiuoti tiesiai, kol rasite punktyrinę liniją prie kokio kiemo ir galėsite atlikti absurdiškai sudėtingą, pavojingą ir kitus vairuotojus iš proto varantį apsisukimą. Ar tai geriau nei paprastas posūkis į kairę?

Apie rodyklių, leidžiančių posūkį į dešinę, degant raudonam šviesoforo signalui, naikinimą, sankryžas, kuriose provėžos ir duobės tokios, kad baisu važiuoti greičiau nei 20 km/h, nes geriausiu atveju gali nukristi ratai, o jei laimė išvis nusigręš, galima ir apvirsti, net nešneku.

Labai norėtųsi, kad miesto eismo planuotojai mūsų kelių ir gatvių infrastruktūrą darytų ne tik saugiai ir gražiai atrodančią, bet ir logišką, patogią bei efektyvią.

DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!

Norite pasidalyti mintimis, pastebėjimais apie eismo kultūrą Lietuvoje? Kaip manote, į ką vairuotojams, miesto valdžiai reiktų atkreipti dėmesį? Rašykite mums el.p. pilieciai@delfi.lt su prierašu „Eismas“.

Įvertink šį straipsnį
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Nufilmavo nematytą gyvį: ar Lietuvoje jau gyvena kolibriai? (15)

DELFI skaitytojas Valdas nufilmavo jam iki šiol nematytą gyvį. „Kas čia per vabzdys? Kažkoks...

Iš degančio namo išgelbėti kačiukai ieško namų (1)

Mes juos vadiname tiesiog broliais gaisrinukais. Šie liūtaširdžiai mažyliai buvo išgelbėti iš...

Per žingsnį nuo tragedijos: sustojęs išgelbėjo moters gyvybę (35)

Tai nutiko rugpjūčio pradžioje. Grįžinėjau iš Vilniaus, buvo maždaug vidurnaktis, kai staiga...

Gyvūnų gelbėtojams svyra rankos: gatvėje rado daug apleistų sergančių kačiukų (4)

Kokiame gyvenimo etape taip lengvai pametamas žmogiškumas? Kas turi nutikti žmogui, kuris lengva...

Po Kaune praūžusios liūties – šūsnys valstybinių numerių (2)

Antradienį Kauną merkė nepaprastai smarkus lietus. Jo padariniai – ne tik gatvėse...

Top naujienos

Feisbuke uraganą sukėlusios karalienių įkvėpėjos ir jos vyro interviu apie turtus kraunančią veiklą ir tikrąjį gyvenimą (88)

Neseniai feisbuke it virusas paplito įrašas, kuriame Rasa Kaktytė kvietė moteris šypsotis,...

Mažoji Lietuva Anglijoje: pūsles ir varginantį darbą kenčia dėl 220 svarų per 3 dienas (190)

Mažoji Lietuva – taip šmaikščiai vadinamas vaisių ir daržovių pakavimo fabrikas Visbiče,...

Edita Mildažytė: esu pakankamai įtakinga, kad galėčiau priimti sprendimus ir vykdyti savo gyvenimo planą taip, kaip noriu (173)

DELFI tęsia įtakingiausiųjų rinkimus, kuriuose – ir didžiausią įtaką turinčios...

Karališkos vestuvių naktys, kurių nesinori prisiminti (14)

Jie ištarė santuokos priesaiką stebint 29 milijonams žmonių, tačiau princo Harry ir Meghan...

Savaitgaliui į namus vykę kariai pateko į avariją: vienas žuvo, keturi sužaloti papildyta (161)

Penktadienį, rugpjūčio 17 d., pavakare, kelio Molėtai–Pabradė 9-ajame kilometre, susidūrus...

Savaitgalio orai: viena diena bus ypač karšta (21)

Sunku patikėti, kad jau greitai imsime skaičiuoti paskutines vasaros dienas ir netrukus pasitiksime...

Skaitytojai dalijasi istorijomis: ką daryti, jei persekioja kelyje? (75)

DELFI skaitytojos istorija apie tai, kaip naktį ją automobiliu persekiojo nežinomas vyras...

Neįprastos vyrų ir moterų charakterio savybės, kurios atrodo seksualios priešingai lyčiai (15)

Seksualumas yra labai susijęs su kūnu. Žmonėms patinka matyti ir liesti kitų žmonių kūnus –...

Į festivalį „Karklė Live Music Beach 2018“ – net ir pėsčiomis (11)

Šiandien, penktadienį, Karklės miestelyje prasidėjo muzikos ir menų festivalis „ Karklė Live...

„Aprangos“ vadovas: turime sakyti atvirai, kad kainos nebus žemesnės (769)

„Nustokime gąsdinti žmones, kad pas mus aukščiausios kainos Europoje. Taip tikrai nėra, bet jos...