aA
„Reformų reikia, bet ne tokių neišmanėliškai padarytų“, - teigia DELFI skaitytoja Inga, pasipiktinusi Vilniaus viešojo transporto pasikeitimais. Nors reforma įgyvendinama jau trečią mėnesį, gyventojai vis dar turi pastabų jos įgyvendintojams.
Viešasis Vilniaus transportas: skundai tęsiasi
© DELFI / Kiril Čachovskij

DELFI skaitytoja Inga nurodė, kad kai kuriems keleiviams tenka važiuoti perpildytais autobusais, ar dėl nepatogaus grafiko pėdinti pėstute.
 
„Esu nuolatinė Vilniaus viešojo transporto „naudotoja“, visiškai sutinku, kad reformų reikia, bet ne tokių neišmanėliškai padarytų. Pati į darbą išvažiuoju 11 valandą dienos, o grįžtu jau po 20 valandos, bet tiek keliaudama į priekį, tiek atgal susiduriu su begaliniais nepatogumais. Gyvenu Baltupiuose, man artimiausia viešojo transporto stotelė yra stotelė „Pušynas“, bet kasdien turiu leistis nuo kalno (o vakare kopti į jį), kad pasiekčiau stotelę „Baltupiai“, nes 1G stotelėje „Pušyno“ nestoja (nors stoja vos ne visose iš eilės - nuo Žaliojo tilto iki stotelės „Stotis“), kurioje laukiu 10 autobuso, kuris 11.25 val. atvažiuoja toks prikimštas keleivių, kad vyksta kova dėl to, kas spės įlipti, o kas liks laukti sekančio autobuso.
 
Anksčiau panašiu maršrutu važiavo autobusas nr. 33 (Pašilaičiai - Guriai) ir keleiviai kažkaip pasiskirstydavo, kad vietos užtekdavo visiems. Dabar 33 numerio autobusas važiuoja nauja trasa - Guriai - Šiaurės miestelis, visai aplenkdamas Kalvarijų gatvę, todėl visą dieną iki pat vakaro autobusai perpildyti.

Kai nebeliko senojo 26 autobuso maršruto, visi, kas gyvena pačiame Kalvarijų gatvės gale, jaučiasi atskirti nuo Vilniaus viešojo transporto, nes likę 35, 36 ir 66 (beveik tokia pačia kaip ir 36 maršrutas) važiuoja beveik identišku laiku, ir beveik visą laiką vienas ar du autobusai per valandą. Dar keistas faktas, kad atnaujinus autobusų tvarkaraščius nuo rugsėjo 1 dienos, nei vienas papildomas autobusas nebuvo pridėtas t.y. tvarkaraštis visiškai nesikeitė, nors šioje dalyje gyvena beveik vien darbingo amžiaus jaunos šeimos, turinčios mokyklinio amžiaus vaikų, ir jie visi netenka galimybės naudotis viešuoju transportu nuo artimiausios stotelės - todėl tenka pėdinti gerą puskilometrį pėstute“, - savo pastebėjimais dalijosi ji.

DELFI skaitytojai turėjo nusiskundimų ir kitais maršrutais. Skaitytoja Eugenija pasakojo, kad vieni autobusai būna tušti, o kiti – pergrūsti.

„Greitasis autobusas „Saulėtekis-Pašilaičiai“ visą vasarą važinėjo tuščias, be to - tai „ilgasis“ autobusas. Dabar taip pat dienos metu lekia kas 3-5 minutes su keliais keleiviais. O stotelėje „Žaliasis tiltas“ niekaip neįmanoma ryte sulaukti autobuso į stotį. Spūstys kai kuriuose autobusuose tokios kaip tada, kai buvo statomi Lazdynai, o „Ikarusų“ dar nebuvo. Jau nekalbant apie beprotiškai pabrangusius bilietus!“, - lygindama senesniuosius laikus su šiais pasakojo ji.

Skaitytoja Gražina nepatenkinta tuo, kaip po reformos troleibusai važinėja Antakalnyje. „Noriu atkreipti dėmesį dėl Antakalnyje po „pagerintos“ reformos važiuojančius troleibusus - į centrą, V.Kudirkos aikštės sustojimą važiuoja du troleibusai (kiek žinau, buvo trys), Lukiškių a. - irgi vienas (kiek žinau, buvo du). Dėl neaiškių priežasčių kitoks 3 troleibuso maršrutas, lyg Šeimyniškių gatve važiuotų žymiai daugiau žmonių. Logika visai nesuprantama - tai ką, Antakalnyje žymiai sumažėjo keleivių srautas arba studentai išsikėlė iš Saulėtekio?“, - klausė ji.

Vilniaus miesto savivaldybė pateikė SĮ „Susiekimo paslaugos“ Viešojo transporto departamento vadovės Modestos Gusarovienės komentarą dėl skaitytojų išsakytų pastabų:

„Nuo rugsėjo 1 dienos Vilniaus viešajam transportui pradėjus dirbti pagal naujus eismo tvarkaraščius bei padidinus transporto priemonių – gatvėse šiuo metu dirba 40 troleibusų ir 46 autobusais daugiau nei vasarą - buvo atliekami keleivių srautų tyrimai.

Remiantis atnaujintais keleivių srautų tyrimų duomenimis, nuo rugsėjo 9 dienos greituosiuose ir keliuose kituose maršrutuose mažesnės talpos autobusai pakeisti į didesnės. Vien šiuo metu mažesnės talpos autobusai pakeisti į didesnės jau 11 – oje autobusų maršrutų, o devyniuose kituose maršrutuose padidintas transporto priemonių skaičius (autobusų maršrutuose: 46, 49, 50, 56, 58, 73, 115, ir 7 troleibusų maršrute).

Taigi, nuo šiol visuose greituosiuose, išskyrus 5G (5 trumpi ir 12 ilgų), bus skiriami tik ilgi (didesnės talpos) autobusai.

Be to, dar kai kuriuose maršrutuose bus didinamas ir transporto priemonių skaičius ir bus atliekamos eismo tvarkaraščių korekcijos, šie pokyčiai įsigalios jau nuo spalio 1-osios.

Visų greitųjų maršrutų stotelės buvo parinktos atlikus kiekvienos stotelės keleivių srautų tyrimus. 1G maršruto autobusai stoja 13 - oje stotelių iš 24. Stotelės „Pušynas“ rytinio piko metu keleivių skaičius siekia 42 kel/val., kai tuo metu stotelėse „Baltupiai“ – 307 kel./val.; „Jeruzalė – 366 kel./val. Iš straipsnyje keleivės minimos stotelės, važiuoja trijų maršrutų autobusai – 35, 36, ir 66 , todėl pavažiavus vieną stotelę galima patogiai persėsti į 1G maršruto autobusus, kurių intervalas piko metu 4-6 minutės, ne piko metu – 6-9 minutės. Kaip ir buvo minėta aukščiau – nuo rugsėjo 16 d. maršrute dirba tik ilgi autobusai, todėl kelionės turėtų būti patogesnės.

Atsakant į kitos keleivės Eugenijos pastebėjimus, 5G maršrute šiuo metu dirba  5 trumpi ir 12 ilgų autobusų. 5G maršrutas yra populiarus, nes jungia miesto miegamuosius rajonus, didžiuosius prekybos centrus, pagrindinius universitetus, esančius Saulėtekyje. Atlikus keleivių srautų tyrimus, nustatyta, kad šio maršruto autobusai visos dienos bėgyje yra užpildyti ir mažinti ilgų transporto priemonių skaičių būtų tikrai netikslinga.

Stotelė „Žaliasis tiltas“ Vilniaus mieste yra pagrindinis viešojo transporto mazgas, persėdimo taškas. Todėl šioje stotelėje susikoncentravęs didžiausias viešojo transporto maršrutų skaičius. Čia važiuoja ir stoja 2 –jų greitųjų, 6 pagrindinių maršrutų autobusai ir 5 – ių maršrutų troleibusai. Per piko valandą (7.00-8.00) Žaliojo tilto stotelėje sustoja 21 autobusas, kursuojantis į Stotį: 1G (intervalas 4-6 min.) bei 53 (intervalas 7-10 min.) maršrutai.

Atsakant į p. Gražinos pastabas, norime informuoti, kad nuo šiuo metu Antakalnio gatve važiuoja 2- jų maršrutų autobusai (4G, 50)  bei 5 - ių maršrutų troleibusai (2, 4, 14, 19, 21), kurių intervalas 1-4 minutės. Į miesto centrą (V. Kudirkos aikštė) tiesiogiai galima nuvažiuoti 2 ir 14 maršrutų troleibusais, kurių bendras intervalas 4-5 minutės piko metu, ne piko metu – 6-7 minutės. Taip, nuo liepos 1 dienos buvo nuimtas 3 troleibusų maršrutas nuo Antakalnio gatvės ir nukreiptas Šeimyniškių gatve nes Antakalnio gatvįėje buvo didelis bereikalingas dubliavimasis tarp maršrutų. Tačiau norime pabrėžti, kad buvo sustiprinti kiti Antakalnio rajoną aptarnaujantys maršrutai. Keleivių srautų tyrimai rodo, kad Antakalnio rajono aptarnavimas viešuoju transportu yra optimalus.

Skaitytojos minimas Salėtekio studentų miestelis turi net 2 greituosius maršrutus, 5 troleibusų maršrutus, kuriuose šiai dienai iš viso dirba 86 transporto priemonės, todėl intervalas yra minimalus ir šiuo atveju viešojo transporto pasiūla atitinkanti rajono poreikius“, - nurodė M. Gusarovienė.

Turite daugiau informacijos šia tema?
O gal norite pareikšti savo nuomonę?
Pasidalinkite ja su DELFI skaitytojais
www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Skambučio iš nepažįstamos konsultantės sulaukęs vyras nustebo: kam duodame savo duomenis (25)

Visi žinom, kaip įkyri nenorimi skambučiai. Bet kyla ir kitas klausimas – ar jie leistini?

Dėl mamos sprendimo kenčia dvi šeimos: kiekvieną laisvą minutę – lėkte į kaimą (117)

Kažkur interneto platybėse perskaičiau puikų vidurio amžiaus krizės apibrėžimą: tai laikas,...

Moksleivė išsisakė švietimo ministrui: mums užduoda labai daug namų darbų ir čia dar ne blogiausia (142)

Rašiau laišką Švietimo ministrui Algirdui Monkevičiui. Dabar dalinuosi juo ir su kitais...

Vilniaus „Akropolyje“ dirbanti moteris – apie nebijančius koronaviruso: o kas čia dėjosi savaitgalį (90)

Prekybos ir pramogų centrai – vietos, kuriose galima tikėtis didžiausių žmonių srautų. Per...

Aikštelėje mergina susidūrė su BMW vairuotoju: atsargiai, dar yra tokių chamų (248)

Mielieji, atsargiai, dar yra chamų! Šiandien nutiko keistas dalyka. Buvau išmušta iš vėžių ir...

Top naujienos

Padarė išvadas: FIBA „burbulą“ Lietuvos rinktinė uždarė pergale prieš belgus (327)

FIBA „burbulą“ Vilniuje Lietuvos rinktinė uždarė pergale ir nuplovė gėdą, patirtą pirmoje...

Urologas pasakė, kuriems vyrams labiausiai gresia prostatos vėžys (69)

Lapkritį pasaulis yra paskelbęs mėnesiu, skirtu vyrų sveikatai. Šiuo metu vyrai yra raginami...

Sinoptikų prognozė: sulauksime sniego ir lengvo šaltuko (12)

Paskutiniąją rudens dieną Lietuvos orus lems nedidelis ciklonas, jis į daugelį vietovių...

Prezidentui kritikuojant Dobrovolskos ir Adomaičio patirtį, Armonaitė tvirtina: svarbiausia – ryžtas vykdyti partijos programą (266)

Prezidentas Gitanas Nausėda, šią savaitę susitikęs viso labo su keturiais kandidatais į...

Šie požymiai išduoda, kad turite priklausomybę seksui: tokių žmonių Lietuvoje daugiau nei galima įsivaizduoti (36)

Beprotiška partnerių kaita ir, atrodytų, jokių seksualinių stabdžių. Tai – nebūtinai...

Ekspertas apie pavojingas koronaviruso mutacijas: nereikia net audinių ūkių perspėja, kad grėsmė kiltų net persirgusiems žmonėms (95)

Neseniai kovoje su COVID-19 pasiektos kelios svarbios pergalės: „Pfizer“ ir „BioNTech SE“...

Rimvydas Valatka. Mes, Lietuvos Prezidentas, Žemaičių seniūnas (395)

Rinkimus prapylęs Trumpas ir jo tvirtasprandžiai gerbėjai ragina laukti dienos X. Prasidėjęs...

Karantinas? Prie sostinės Kalėdų eglės toliau plūsta minios žmonių, susidarė automobilių spūstys (536)

Nors epidemiologai prašo likti namuose ir saugoti savo bei aplinkinių sveikatą, sostinės...

|Maža didelių žinių kaina