aA
„Reformų reikia, bet ne tokių neišmanėliškai padarytų“, - teigia DELFI skaitytoja Inga, pasipiktinusi Vilniaus viešojo transporto pasikeitimais. Nors reforma įgyvendinama jau trečią mėnesį, gyventojai vis dar turi pastabų jos įgyvendintojams.
Viešasis Vilniaus transportas: skundai tęsiasi
© DELFI / Kiril Čachovskij

DELFI skaitytoja Inga nurodė, kad kai kuriems keleiviams tenka važiuoti perpildytais autobusais, ar dėl nepatogaus grafiko pėdinti pėstute.
 
„Esu nuolatinė Vilniaus viešojo transporto „naudotoja“, visiškai sutinku, kad reformų reikia, bet ne tokių neišmanėliškai padarytų. Pati į darbą išvažiuoju 11 valandą dienos, o grįžtu jau po 20 valandos, bet tiek keliaudama į priekį, tiek atgal susiduriu su begaliniais nepatogumais. Gyvenu Baltupiuose, man artimiausia viešojo transporto stotelė yra stotelė „Pušynas“, bet kasdien turiu leistis nuo kalno (o vakare kopti į jį), kad pasiekčiau stotelę „Baltupiai“, nes 1G stotelėje „Pušyno“ nestoja (nors stoja vos ne visose iš eilės - nuo Žaliojo tilto iki stotelės „Stotis“), kurioje laukiu 10 autobuso, kuris 11.25 val. atvažiuoja toks prikimštas keleivių, kad vyksta kova dėl to, kas spės įlipti, o kas liks laukti sekančio autobuso.
 
Anksčiau panašiu maršrutu važiavo autobusas nr. 33 (Pašilaičiai - Guriai) ir keleiviai kažkaip pasiskirstydavo, kad vietos užtekdavo visiems. Dabar 33 numerio autobusas važiuoja nauja trasa - Guriai - Šiaurės miestelis, visai aplenkdamas Kalvarijų gatvę, todėl visą dieną iki pat vakaro autobusai perpildyti.

Kai nebeliko senojo 26 autobuso maršruto, visi, kas gyvena pačiame Kalvarijų gatvės gale, jaučiasi atskirti nuo Vilniaus viešojo transporto, nes likę 35, 36 ir 66 (beveik tokia pačia kaip ir 36 maršrutas) važiuoja beveik identišku laiku, ir beveik visą laiką vienas ar du autobusai per valandą. Dar keistas faktas, kad atnaujinus autobusų tvarkaraščius nuo rugsėjo 1 dienos, nei vienas papildomas autobusas nebuvo pridėtas t.y. tvarkaraštis visiškai nesikeitė, nors šioje dalyje gyvena beveik vien darbingo amžiaus jaunos šeimos, turinčios mokyklinio amžiaus vaikų, ir jie visi netenka galimybės naudotis viešuoju transportu nuo artimiausios stotelės - todėl tenka pėdinti gerą puskilometrį pėstute“, - savo pastebėjimais dalijosi ji.

DELFI skaitytojai turėjo nusiskundimų ir kitais maršrutais. Skaitytoja Eugenija pasakojo, kad vieni autobusai būna tušti, o kiti – pergrūsti.

„Greitasis autobusas „Saulėtekis-Pašilaičiai“ visą vasarą važinėjo tuščias, be to - tai „ilgasis“ autobusas. Dabar taip pat dienos metu lekia kas 3-5 minutes su keliais keleiviais. O stotelėje „Žaliasis tiltas“ niekaip neįmanoma ryte sulaukti autobuso į stotį. Spūstys kai kuriuose autobusuose tokios kaip tada, kai buvo statomi Lazdynai, o „Ikarusų“ dar nebuvo. Jau nekalbant apie beprotiškai pabrangusius bilietus!“, - lygindama senesniuosius laikus su šiais pasakojo ji.

Skaitytoja Gražina nepatenkinta tuo, kaip po reformos troleibusai važinėja Antakalnyje. „Noriu atkreipti dėmesį dėl Antakalnyje po „pagerintos“ reformos važiuojančius troleibusus - į centrą, V.Kudirkos aikštės sustojimą važiuoja du troleibusai (kiek žinau, buvo trys), Lukiškių a. - irgi vienas (kiek žinau, buvo du). Dėl neaiškių priežasčių kitoks 3 troleibuso maršrutas, lyg Šeimyniškių gatve važiuotų žymiai daugiau žmonių. Logika visai nesuprantama - tai ką, Antakalnyje žymiai sumažėjo keleivių srautas arba studentai išsikėlė iš Saulėtekio?“, - klausė ji.

Vilniaus miesto savivaldybė pateikė SĮ „Susiekimo paslaugos“ Viešojo transporto departamento vadovės Modestos Gusarovienės komentarą dėl skaitytojų išsakytų pastabų:

„Nuo rugsėjo 1 dienos Vilniaus viešajam transportui pradėjus dirbti pagal naujus eismo tvarkaraščius bei padidinus transporto priemonių – gatvėse šiuo metu dirba 40 troleibusų ir 46 autobusais daugiau nei vasarą - buvo atliekami keleivių srautų tyrimai.

Remiantis atnaujintais keleivių srautų tyrimų duomenimis, nuo rugsėjo 9 dienos greituosiuose ir keliuose kituose maršrutuose mažesnės talpos autobusai pakeisti į didesnės. Vien šiuo metu mažesnės talpos autobusai pakeisti į didesnės jau 11 – oje autobusų maršrutų, o devyniuose kituose maršrutuose padidintas transporto priemonių skaičius (autobusų maršrutuose: 46, 49, 50, 56, 58, 73, 115, ir 7 troleibusų maršrute).

Taigi, nuo šiol visuose greituosiuose, išskyrus 5G (5 trumpi ir 12 ilgų), bus skiriami tik ilgi (didesnės talpos) autobusai.

Be to, dar kai kuriuose maršrutuose bus didinamas ir transporto priemonių skaičius ir bus atliekamos eismo tvarkaraščių korekcijos, šie pokyčiai įsigalios jau nuo spalio 1-osios.

Visų greitųjų maršrutų stotelės buvo parinktos atlikus kiekvienos stotelės keleivių srautų tyrimus. 1G maršruto autobusai stoja 13 - oje stotelių iš 24. Stotelės „Pušynas“ rytinio piko metu keleivių skaičius siekia 42 kel/val., kai tuo metu stotelėse „Baltupiai“ – 307 kel./val.; „Jeruzalė – 366 kel./val. Iš straipsnyje keleivės minimos stotelės, važiuoja trijų maršrutų autobusai – 35, 36, ir 66 , todėl pavažiavus vieną stotelę galima patogiai persėsti į 1G maršruto autobusus, kurių intervalas piko metu 4-6 minutės, ne piko metu – 6-9 minutės. Kaip ir buvo minėta aukščiau – nuo rugsėjo 16 d. maršrute dirba tik ilgi autobusai, todėl kelionės turėtų būti patogesnės.

Atsakant į kitos keleivės Eugenijos pastebėjimus, 5G maršrute šiuo metu dirba  5 trumpi ir 12 ilgų autobusų. 5G maršrutas yra populiarus, nes jungia miesto miegamuosius rajonus, didžiuosius prekybos centrus, pagrindinius universitetus, esančius Saulėtekyje. Atlikus keleivių srautų tyrimus, nustatyta, kad šio maršruto autobusai visos dienos bėgyje yra užpildyti ir mažinti ilgų transporto priemonių skaičių būtų tikrai netikslinga.

Stotelė „Žaliasis tiltas“ Vilniaus mieste yra pagrindinis viešojo transporto mazgas, persėdimo taškas. Todėl šioje stotelėje susikoncentravęs didžiausias viešojo transporto maršrutų skaičius. Čia važiuoja ir stoja 2 –jų greitųjų, 6 pagrindinių maršrutų autobusai ir 5 – ių maršrutų troleibusai. Per piko valandą (7.00-8.00) Žaliojo tilto stotelėje sustoja 21 autobusas, kursuojantis į Stotį: 1G (intervalas 4-6 min.) bei 53 (intervalas 7-10 min.) maršrutai.

Atsakant į p. Gražinos pastabas, norime informuoti, kad nuo šiuo metu Antakalnio gatve važiuoja 2- jų maršrutų autobusai (4G, 50)  bei 5 - ių maršrutų troleibusai (2, 4, 14, 19, 21), kurių intervalas 1-4 minutės. Į miesto centrą (V. Kudirkos aikštė) tiesiogiai galima nuvažiuoti 2 ir 14 maršrutų troleibusais, kurių bendras intervalas 4-5 minutės piko metu, ne piko metu – 6-7 minutės. Taip, nuo liepos 1 dienos buvo nuimtas 3 troleibusų maršrutas nuo Antakalnio gatvės ir nukreiptas Šeimyniškių gatve nes Antakalnio gatvįėje buvo didelis bereikalingas dubliavimasis tarp maršrutų. Tačiau norime pabrėžti, kad buvo sustiprinti kiti Antakalnio rajoną aptarnaujantys maršrutai. Keleivių srautų tyrimai rodo, kad Antakalnio rajono aptarnavimas viešuoju transportu yra optimalus.

Skaitytojos minimas Salėtekio studentų miestelis turi net 2 greituosius maršrutus, 5 troleibusų maršrutus, kuriuose šiai dienai iš viso dirba 86 transporto priemonės, todėl intervalas yra minimalus ir šiuo atveju viešojo transporto pasiūla atitinkanti rajono poreikius“, - nurodė M. Gusarovienė.

Turite daugiau informacijos šia tema?
O gal norite pareikšti savo nuomonę?
Pasidalinkite ja su DELFI skaitytojais
www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Tabako reklamos draudimas kai kuriems nieko nereiškia – įžengus į prekybos centrą pasitinka įžūlus pasiūlymas

Kelis kartus vieno žinomo prekybos centro parduotuvėse (net keliose skirtingose) pastebėjau...

Vilniaus šilumos tinklai įspėja, kad gudraujantiems klientams teks susimokėti (3)

Niekam jau neturėtų kilti klausimų apie mokesčius, kuriuos mokame už mums suteiktas paslaugas....

Kaunietis baisisi situacija miesto gatvėse – savivaldybės teigimu, tai tik „menki krateriukai“ (5)

Kauno gatvės aktyviai remontuojamos ir prižiūrimos. Jau seniai laikinoji sostinė nebegali...

Vyras nuvykęs į darbo pokalbį tikėjosi kelionės kompensacijos – Užimtumo tarnyba paaiškino, kokios paslaugos yra kompensuojamos (1)

Ieškant darbo tikimės, kad mums pagalbą suteiks Užimtumo tarnybos specialistai. Žmogui,...

Agresyvių jaunuolių užpultas troleibuso vairuotojas: keleiviai mus laiko priešais (4)

Viešasis transportas Kaune seniai yra geros kokybės. Nauji troleibusai, autobusai padeda pasiekti...

Top naujienos

Smarvės neapsikentęs vilnietis sulaukė valstybės antausio: kur tos baudos, kai jų labiausiai reikia (2)

Tuo metu, kai Lietuva deklaruoja dedanti didžiules pastangas kovai su lauko tualetais ir Aplinkos...

Dujų krizė neaplenks Lietuvos pramonės milžinų: kritiniu atveju vienai grėstų ir gamybos stabdymas (3)

Dujų krizė Europoje pirmiausia paveiks Lietuvos pramonę, ypač didžiuosius gamintojus ir gamtinių...

Palydovinėse nuotraukose – sprogimų Kryme padariniai: tai labai aiški žinutė (1)

Internete pasirodė pirmųjų palydovinių nuotraukų, vaizduojančių sprogimų kariniame Sakų...

Kubilius: nematau klaidų šioje Perlo istorijoje, kad būtų Vyriausybės klaidos

Europarlamentaras ir buvęs premjeras Andrius Kubilius sako, kad diskusija dėl Ingridos Šimonytės...

Po skandalo dėl elektros – siūlymas didinti kompensacijas papildyta

Valstybės mokama 9 centų kompensacija už elektros kilovatvalandę nepadeda amortizuoti jos kainų,...

Karas Ukrainoje. Iš Rusijos – nauja įžūli klastotė

Kovos su dezinformacija centras pranešė , kad okupantai paskleidė dar vieną melagingą naujieną...

Lietuvoje statys 3 naujus karinius miestelius: projektų pradžia – jau šį rudenį

Šių metų rugpjūčio pradžioje Krašto apsaugos ministerija paskelbė, kad Lietuvoje yra...

Delfi PliusŽinių radijas

Kodėl Vakarai bijo Putino pralaimėjimo? (2)

Tinklalaidėje kalbama apie tai, kada baigsis šis karas? Ar pavyks ukrainiečiams kontrpuolimas?...

Gediminas Kirkilas. Išblukusi architektūra

Didvyriškai kovojančios su Rusijos agresija Ukrainos vadovas Volodimyras Zelenskis pagrįstai...