DELFI redakcijai moteris pasiskundė, kad praėjusio penktadienio ryte tikrino užduotus vaikui namų darbus, kai jos dėmesį nukreipė skatinimas rūšiuoti vibratorius ir reklaminis šūkis – „Nekaišiok kur pakliūva“. Jos teigimu, tokiai reklamai parinkta tikrai nevykusi vieta.

„Pasigrožėkite reklama, kurią ryte pamačiau atsidariusi elektroninį dienyną. Norėjau pasižiūrėti, kokie vaikui užduoti namų darbai. Vaizdelis pribloškė. Kaip tik „tinkamiausia“ vieta taip reklamuotis.“ – ironizavo moteris.

DELFI susisiekė su EPA ir paklausė, ar jie nemano, kad intymių daiktų rūšiavimo reklamai parinkta vieta ne pati tinkamiausia. EPA direktorius Linas Ivanauskas komentavo, kad praeitą penktadienį pradėta socialine kampanija siekiama edukuoti visuomenę, kas yra elektronikos atliekos ir kaip jomis atsikratyti, kad jos būtų saugiai sutvarkytos.

„Kompiuteriai lengva ranka jau nebemetami į buitinių atliekų konteinerius, tačiau smulkioji elektronika apima daugiau nei plaukų džiovintuvus ar barzdaskutes. Reklaminių maketų raktu tapo daiktai, apie kuriuos net nesusimąstome, jog tai irgi elektronika ir juos išmesti būtina į jiems skirtus konteinerius.

Nors aplinkosaugos problemos yra opios, šioje srityje yra nemenkas informacinis triukšmas, todėl intriguojantis formatas pasirinktas dėmesiui atkreipti. Siekiame šviesti visą visuomenę, o kad edukacija būtų sėkminga, su skirtingomis kartomis kalbame per jiems aktualius aspektus.“ – aiškino direktorius.

Pasak L. Ivanausko, kampanijos metu demonstruojami keturi skirtingi maketai: Mergelės Marijos formos stalinis šviestuvas su šūkiu „Neišsižadėk prie artimiausio konteinerio“, elektrinis žaislas su šūkiu „Nenutrenk į kampą“, klausos aparatas su šūkiu „Nesiteisink, kad negirdėjai“ ir vibratorius su šūkiu „Nekaišiok kur pakliūva“.

„Taigi, trumpai tariant, vaikų dėmesį atkreipsime jiems rodydami elektroninį žaislą, suaugusiųjų – sulūžusį vibratorių“, – pabrėžė jis.

Direktorius sutiko, kad socialinė kampanija turi būti vykdoma laikantis įstatymų ir etiškai, todėl skirtingiems maketams yra taikomi skirtingi reklavimos transliavimo maketai. Pasak jo, reklamos priemonėse, kurių negalima reguliuoti pagal amžių, pavyzdžiui, lauko stenduose, publikuojami tik maketai su žaislu ir klausos aparatu. Tuo tarpu internete yra galimybės reklamos rodymą segmentuoti pagal amžių ir apibrėžtu laiku.

„Pavyzdžiui, kaičioji reklama su vibratoriumi rodoma su laiko cenzu, t. y. vėlyvu laiku ir naktį, kaip nurodo LR nepilnamečių apsaugos nuo neigiamo viešosios informacijos poveikio įstatymas. Taip pat papildomai taikome ir amžiaus cenzą – naudojantis „sausainiukų“ (angl. „cookies“) funkcija kaičioji reklama rodoma tik vyresniems nei 18 metų amžiaus vartotojams. Taigi, tėvai gali ramiai aiškintis su vaiku apie pažymius, nerimauti, kad tokia reklama bus parodoma, nėra reikalo“, – tvirtino L. Ivanauskas.

Nori pasidalinti naujiena ar savo mintimis? Rašyk el. p. pilieciai@delfi.lt.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (116)