Su žmona jokios kelionės vasario mėnesiui neplanavome iš anksto, tačiau sausį sužinojome apie vasario mėnesį prie Milano vyksiančią parodą, kurios tematika sutampa su mūsų darbo sritimi. Greitai nusprendėme, kad reikia važiuoti. Be problemų įsigijome lėktuvų bilietus ir pradėjome ieškoti apgyvendinimo vienoje tai siūlančių svetainių.

Pasirinkimas buvo nedidelis, tikriausiai todėl, kad jau nedaug laiko buvo likę iki kelionės. Mūsų paieškos kriterijai buvo paprasti – vieta, iš kurios patogu važiuoti iki parodos, vartotojų reitingas ir vidutinė kaina. Pigiausių variantų net nesvarstėme, brangiausių – irgi. Iš to nedidelio pasirinkimo norėjome išsirinkti „auksinį viduriuką“. Radome nedidelius apartamentus patogioje vietoje, kurie buvo įvertinti „7.2“, kaina – 160 eurų už 3 naktis, plius valymo ir miesto mokesčiai.

Iš nuotraukų matėsi, kad apartamentai įrengti gana kukliai, ne pagal naujausią madą, tačiau jaukūs ir švarūs. Atsižvelgiant į tai, sistemos „7.2“ reitingas atrodė logiškas. Paspaudėme mygtuką ir užsakėme, pasirinkome apmokėjimo būdą „mokėti grynais vietoje“. Į el. paštą gavome patvirtinimą.

Nuo šios akimirkos viskas ir prasidėjo. Norėdami įsitikinti, kad rezervacija atlikta tinkamai, bei parodyti apartamentų administracijai, kad tikrai atvažiuojame, prieš kelionę kelis kartus rašėme jiems elektroninius laiškus. Jokio atsakymo negavome. Pasirodė keistai, bet pagalvojome – „Gal tiesiog žmonės nelabai komunikabilūs?“. Likus maždaug savaitei iki kelionės iš kortelės nuskaitė pinigus už apartamentus. Ne rezervavo, bet nuskaitė. Kodėl? Juk sistemoje aiškiai buvo nurodyta, kad turėsime mokėti vietoje. Mums tai nepatiko, bet susitaikėme su šia mintimi.

Išaušo kelionės diena, sklandžiai nuvykome iki Bergamo oro uosto Italijoje, įlipome į reikiamą autobusą iki Milano. Važiuojant parašėme trumpą žinutę apartamentų administracijai. Turinys buvo maždaug toks: „Sveiki, mes jau važiuojame iš Bergamo, būsime po 1-2 valandų“. Vėl negavome jokio atsakymo, vėl mus ignoravo. Šį kartą buvo tikrai neramu.

Nusigavę iki Milano, susiradę reikiamą adresą paskambinamo apartamentų administracijai – niekas nekėlė. Mums pasidarė labai neramu, mes buvome svetimame mieste, ir buvo jau po 22 valandos. Bandėme vėl skambinti dar po 5 minučių. Pagaliau atsiliepė kažkokia mergina. Ji atrodė nustebusi, kad kažkas jai skambina. Iš telefono garso atrodė, kad ji yra bare ar panašioje vietoje. Mes pasakėme, kad jau laukiame vietoje. Ji paklausė, kuriuos būtent apartamentus mes rezervavome (laba diena, reikėjo neignoruoti mūsų anksčiau!). Italė pažadėjo, kad per 10 minučių kažkas ateis mūsų įleisti ir aprodys apartamentus. Po 20-30 minučių atėjo mergina ir įleido mus į apartamentus. Pirmas įspūdis buvo labai prastas, viskas atrodė daug seniau ir baisiau nei svetainėje pateiktose nuotraukose. Mergina davė pasirašyti apgyvendinimo dokumentus ir išėjo.

Likę vieni, atlikome atidžią apartamentų apžiūrą – nusivylimas peraugo į šoką. Šaldytuvas buvo aplipęs dulkėmis, o šaldytuve buvo kažkieno pasenusio maisto likučių. Pakėlus tualeto dangtį jis smirdėjo baisiau už Vilniaus Savanorių pr. žiedo požeminę perėją. Vonios spintelėje buvo pilna kažkieno higienos priemonių buteliukų. Kambario užuolaidos buvo purvinos, grindys buvo neplautos. Viskas buvo baisu. BET mes nesame per daug išlepę žmonės.

Su žmona vienas kitą paguodėme – „Kažkaip nepasisekė, bet išgyvensim“. Prieš miegą nusprendėme nueiti į kokį vietinį restoraną pavalgyti, išgerti vyno taurę ir pagerinti nuotaiką. Restoranas buvo geras, nuotaika pagerėjo. Grįžome į apartamentus, pradėjome ruoštis miegoti. Nauji atradimai: duše – kažkieno plaukai! Tikrai ne mūsų, mes tokių neturime. Pakėlę lovos antklodę buvome šokiruoti – ten irgi buvo keli svetimi plaukai! Mums iškilo labai didelė abejonė, ar patalynė išviso buvo skalbta. Ji atrodė labai „nešviežia“, kokių 5 metų senumo, nekvepėjo gaiviai, kaip turėtų. Jau buvo labai vėlu, todėl nusprendėme, kad šią naktį kažkaip iškentėsime, tačiau ryte spręsime situaciją. Miegojome, galima sakyti, su viršutiniais drabužiais. Miegojome labai blogai, patalynė man sukėlė alergiją, todėl fiziškai jaučiausi prastai (teko naudoti vaistus).

Ryte skambiname apartamentų administracijai – nekelia. Rašome trumpą žinutę „Patalynė sena ir nešviežia, prašome pakeisti. Mums su ja labai blogai“. Vėl jokios reakcijos. Apie savo problemą parašėme ir į apgyvendinimo svetainės pagalbos puslapį. Paprašėme jų padėti išspręsti problemą. Prabėgus pusdieniui vėl pakartotinai išsiuntėme žinutę. Vėl buvome ignoruojami.

Apie 16-17 valandą, kai grįžome į Milaną iš parodos, bandėme paskambinti apartamentų administracijai – po nežinia kelinto karto prisiskambiname. Atsiliepė vyras, kuris patikino, kad mūsų žinutes gavo ir problemą tuojau pat sutvarkys. Jis nurodė, kad per kelias valandas užveš naują patalynę mums, o jeigu mūsų nebus vietoje, patys ją pakeis mūsų apartamentuose. Mes su žmona apsidžiaugėme, kad ne viskas taip blogai, ir su žmonėmis galima išspręsti problemas, jeigu bendradarbiauji. Išėjome į miestą pasivaikščioti ir pavakarieniauti restorane. Restoranas buvo geras, bet vėlai grįžę į apartamentus netekome žado – administracijos pažadas nebuvo įgyvendintas, patalynė buvo ta pati. Pradėjome skambinti apartamentų administracijai – nekėlė.

Tuomet nusprendėme, kad daugiau negalime taikstytis su tokia situacija. Iš svetainės, kur rezervavome kambarį, per visą dieną nesulaukėme atsakymo, todėl pradėjome jiems skambinti. Prisiskambinome. Papasakojome visą situaciją, nusiuntėme nuotraukas. Agentas pabandė prisiskambinti apartamentų administracijai, tačiau ir jam nepavyko. Mes pasakėme, kad nenorime daugiau būti šiuose apartamentuose.

Paprašėme agento surasti mums kitą apgyvendinimo vietą ir pasirūpinti, kad mums būtų grąžinti pinigai už šiuos apartamentus. Jis sutiko, kad pinigai turi būti grąžinti, todėl kad situacija iš tiesų yra siaubinga ir mokėti tiek pinigų už tokias sąlygas ir paslaugų neatlikimą yra neteisybė. Pokalbis su juo trūko apie 40 minučių, jis bandė apylinkėse mums surasti kitą apgyvendinimo vietą, tačiau nieko nerado. Paprašė mūsų kažkaip pernakvoti šiuose apartamentuose dar vieną naktį ir pažadėjo, kad ryte mums paskambins kitas agentas ir padės viską susitvarkyti. Ok, dar viena siaubinga naktis šioje skylėje.

Ryte susidėjome daiktus, užrakinome apartamentus ir palikome raktą po durų kilimėlių, kaip mums ir liepė apartamentų administracija, kai tik buvome įleisti į juos. Nuėjome iki kavinės papusryčiauti, prisėdome ir pradėjome skambinti svetainei – juk jie žadėjo patys su mumis susisiekti. Atsiliepusi agentė pasakė, kad negali mums niekuo padėti ir kad apartamentų administracija grąžins pinigus tik jeigu patys to norės. Mums pasakė, kad turime laukti sprendimo.

„Ar pamatėme tikrąjį svetainės veidą ir jų politiką?“ – pirmą karta sunerimome ne tik dėl apartamentų. Gerai, gyventi toliau tai reikėjo... Paskutinei nakčiai Milane suradome kambarį už 95 eurus ir nuvažiavome į parodą dirbti savo darbų. Paskutinė nakvynė buvo gera, pagaliau galėjome drąsiai naudotis dušu ir miegoti švarioje lovoje, nejausdami alergijos, ir be viršutinių drabužių.

Grįžę į Lietuvą ilgai laukėme atsakymo iš sistemos. Teko kelis kartus priminti apie save. Galiausiai jie mums pasiūlė apgailėtiną 25 eurų kompensaciją (ačiū, ne) bei pranešė, kad apartamentai atsisakė gražinti pinigus, ir kad svetainė nieko negali padaryti. Palaukite, kaip tai nieko? Esame tikri, kad tam jie turi pakankamai galių.

Kaip pavyzdžiui „eBay“ gali apginti pirkėja nuo nesąžiningų pardavėjų? Kaip „Airbnb“ ir kitos sistemos susitvarko su nesąžiningais paslaugų tiekėjais? Šiems apartamentams turėtų būti griežtai nurodyta grąžinti pinigus ir susitvarkyti savo paslaugas, kitaip apartamentai turėtų būti išmesti iš sistemos. Tuomet situacija tikrai būtų išspręsta.

O ką mes matome dabar? Šie apartamentai vis dar yra sistemoje ir toliau siūlo savo „puikias“ paslaugas keliautojams. Matyt, tokie yra standartai. Jie administruoją paslaugą, ima pinigus, bet už nieką neatsako. Nepasimaukite.

DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!

Esate atsidūrę panašioje situacijoje? Jums teko apsigyventi vietoje, kuri neatitiko jūsų lūkesčių? Įspėkite kitus keliautojus ir pasidalykite savo patirtimi. Jūsų laiškų laukiu el.p. pilieciai@delfi.lt su prierašu „Kelionė“.