„Ar tikrai televizijos žiūrėjimas turėtų pridėti vertinimo balų antroje klasėje? O aš maniau, kad teliko žiūrėjimas tėra laiko gaišimas… Gyvas klausimas – ar ilginti vaikų mokyklose praleidžiamą laiką? Jaučiu, kad tikrai nenoriu, kad mano vaikas mokykloje praleistų daugiau laiko – tokioje vertinimo sistemoje reikėtų jo praleisti kiek įmanoma mažiau“, – feisbuke stebėjosi tėvelis, pasidalijęs užduočių lapo ištrauka.

Jame matyti, kad mokinė negavo balų šalia klausimo „Kokia televizijos laida vaikams tau labiausiai patinka?“ atsakiusi „Nežiūriu televizijos“. Šalia parašytoje mokytojos pastaboje nurodyta – „Gaila, o „Gustavo enciklopediją“ vertėtų.“

Į tokį mokytojos vertinimą dėmesį atkreipė ir žurnalistas Andrius Tapinas, savo feisbuko paskyroje taip pat pasidalijęs tėvelio įrašu. Šis pasidalijimas sulaukė daugybės žmonių reakcijų.

Kaip DELFI sakė kalbintas tėvelis, jį nustebinusį mokytojos įvertinimą jis pamatė per kasdienį pokalbį su dukra, kurio metu aptaria, ką ji veikė mokykloje.

„Buvo du dalykai, kurie buvo ištaisyti ir už kuriuos jai buvo sumažinta balų suma. Vienas – dėl to, kad nežiūrėjo televizoriaus, – pasakojo tėtis, nurodęs, kad su likusiu mokytojos vertinimu sutiko. – Šiandien ryte apie tai kalbėjau su mokytoja ir ji man pasakė, kad reikia plėsti akiratį ir kad aš iš principu esu neteisus.“

Tėvelis pasakojo paklausęs mokytojos, ar šiuo atveju nebuvo galima pritaikyti išimties, pavyzdžiui, leisti dukrai papasakoti ne apie laidą, o apie knygas, kurias ji mielai skaito, tačiau toks sprendimas, jo teigimu, jai nepasirodė priimtinas. Pasak tėčio, mokytoja nustebino, kad šeimoje nežiūrima televizoriaus ir pasiūlė televiziją žiūrėti internetu.

„Mano komentaras nėra tas, kad mokytoja bloga. Iš esmės aš manau, kad visa sistema netinkama – aš nenoriu, kad mano vaikas dalyvautų tokioje sistemoje dar ilgiau, nei dalyvauja šiandien, – kalbėjo tėtis, savo įrašu feisbuke norėjęs atkreipti dėmesį į ilginamų mokslo metų problemą. – Tai, kas dabar vyksta mokyklose su mažamečiais, yra tiesiog neteisinga.“

Pasak jo, nors bėdų yra daug, prioritetas turėtų būti teikiamas tam, kokias užduotis vaikai atlieka ir kas jiems yra komunikuojama.

„Jie turėtų mokytis ne iš to, kad reiktų žiūrėti televizorių, bet iš to, ką patys čiupinėja, mėgina, bando, ginčijasi ir turi savo nuomonę“, – sakė tėtis.

DELFI kreipėsi į Vilniaus Genio progimnazijos direktorę Kristiną Gailienę, kuri pakomentavo susiklosčiusią situaciją.

„Toks mokytojos įvertinimas yra neadekvatus. Tai, kad mokinys dėl tam tikrų priežasčių namuose nežiūri televizijos ir negalėjo atsakyti į klausimą, negali sumažinti jo maksimalių vertinimo galimybių. Ne visos parengtos įvairių autorių pratybų užduotys yra gerai apgalvotos, etiškos, todėl mokytojas labai atsakingai turi išsirinkti tas pratybas, su kuriomis jis ruošiasi dirbti, o jei mato, kad kažkurios užduotys neatitinka šiandienos visuomenės lūkesčių ar etikos normų, mokėti lanksčiai ir kūrybiškai sureaguoti į situaciją“, – nurodė direktorė,

Ji sakė apgailestaujanti dėl susidariusios situacijos ir sakė su mokytoja aptarsianti mokinių pažangos ir pasiekimų vertinimo sampratą bei principus.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (185)