Vilniaus upėmis šiltą savaitgalio vakarą baidares irkluoja apie 200 pramogautojų. Beveik kas penktas žmogus Neries krantinėje mina dviratį. Šiemet vilniečiai ir sostinės svečiai gali išbandyti kelias vandens pramogų naujoves – irklentes bei kombinuotus žygius, kuomet krentine iki priemiesčio vykstama dviračiais, o kelionei atgal sėdama į baidarę.

Populiariausi baidarių maršrutai Nerimi tęsiasi nuo Ožkinių, Verkių malūno arba Valakupių iki Baltojo tilto. Vilnele džniausiai plaukiama nuo Naujosios Vilnios užtvankos arba Belmonto.

„Kelionės baidarėmis Vilniuje populiarėja, nes maršrutai įveikiami vos per 2-4 valandas. Įšokai po darbo į šortus ir čia pat upės tėkmė, gamta, nekasdieniškas miesto grožis. Nieko panašaus į stereotipinius baidarių žygiais su nakvyne, po kurių rankos pūslėtos, pilvą puošia įdegio rinkės, o po to dar reikia kelių dienų nuo poilsio atsigauti”, - šypsodamasis pasakoja „Pipiro baidarių” nuomos savininkas Justas Pipiras.

Pasak jo, baidarių nuoma sostinėje verčiasi nuo 5 iki 7 įmonių, kurios iš viso nuomoja per 100 baidarių. Pasitaiko tokių dienų, kai baidares į Vilnių tenka vežtis iš aplinkinių upių ir upelių, nes pramogautojams Vilniuje jų pritrūksta. Keli baidarių nuomotojai siūlo romantiškus naktinius žygius Nerimi, tad baidarių srautas nenutrūksta ir naktį.

Prieš kelias savaites Neryje Vilniuje pasirodė palyginus nauja pramoga – irklentės arba taip vadinamieji sup-board’ai. Pasak irklenčių klubo „Sup-board” įkūrėjo Igno Kazlausko, šiuo metu irkelntės yra sparčiausiai pasaulyje populiarėjanti vandens sporto šaka.

„Irklentes dažniausiai renkasi vandens sporto naujokai, nes ja plaukti labai paprasta, specialių įgūdžių nereikia, patyrę banglentininkai dažnai pereina į įrklentininkų gretas, nes jos taip pat tinka triukams ant bangų, šiame sporte tobulėjimui ribų nėra”, - sako Ignas Kazlauskas.

Pasak jo, šiuo metu kelionės Nerimi organizuojamos darbo dienomis 19 ir 21 val. Ypač įspūdingas yra vakarinis plaukimas, kurio metu galima grožėtis romantišku saulėlydžiu. Baltąjį tiltą irkluotojai pasiekia jau sutemus, pasišviesdami signalinėmis švieselėmis.

Vienas iš iniciatyvos, siekiančios sugrąžinti vilniečiams upes, dalyvių, komunikacijos agentūros „Bosanova“ direktorius Kristinas Taukačikas pastebi, kad upės tampa baidarių vandens keliais.

„Per sezoną Vilnele praplaukia tūkstančiai baidarininkų. Populiaresnius maršrutus galėtų papuošti kelios malonios smulkmenos. Pavyzdžiui, sustojimui pritaikytos vietos iš kurių būtų galima pakeliauti pėsčiomis ar tiesiog pailsėti. Jei jau plaukiam vandens keliu, galėtų būti ir nuorodos: štai čia buvo malūnas, o štai čia prasideda Užupis”, – mintimis dalijasi K. Taukačikas.

Anot dviračių akcijų organizatoriaus ir VeloVilnius įkūrėjo Franko Wurft – Kulikausko, šiemet populiarėja dviračių turai, kurių maršrutai tęsiasi Neries krantais. Juos, skirtingai nei anksčiau, dažnai užsisako turistų grupės. Populiariausias maršrutas dviračiais prie Neries yra Baltasis tiltas – Valakupiai, kuris tęsiasi apie 6 km. Ilgiausias įveikiamas maršrutas dviračiais prie Neries yra Vingio parkas – Valakupiai, juo tenka važiuoti pie 12 km. Iš viso Neries krantų ilgis sostinėje yra apie 30 km.

„Deja, turų dviračiais vien tik prie Neries beveik nerengiame, nes kai kur važiuoti krantine yra labai nepatogu dėl jos būklės, kai kur vaizdai nėra tokie, kuriais galima džiaugtis. Esame nusižiūrėję gražiausius upės ruožus - juos ir įtraukiame į bendrus pažintinius maršrutus”,- sako F. Wurft –Kulikauskas.

Akcijos „Tegyvuoja upė“ proga VeloVilnius ir „Pipiro baidarės“ įgyvendino kombinuotų dviračių ir baidarių žygių idėją. „Į vieną pusę minti dviračiu, o grįžti irkluojant yra tikrai smagu. Nuvežus baidares iki Baltojo tilto vairuotojui nebūtina grįžti tuščiomis, galima atvežti dviračius. Man pačiam keista, kad iki šiol to nepsiūlėme”, - stebisi Justas Pipiras.

Kaip sekėsi iniciatyvos „Tegyvuoja upė” dalyvių kelionė iki Valakupių dviračiais ir baidarėmis atgal galima pamatyti nuotraukų galerijoje.