aA
„Rašau Jums, norėdama paviešinti istoriją, kuri gali nutikti, manau, ne man vienai, tad norėčiau įspėti kitus dėl galimo bankų savivaliavimo,“ – pradeda savo laišką SEB banko klientė. Ji su DELFI pasidalino istorija, kai prieš dvejus metus dėl techninės klaidos banko nenurašyti pinigai, dabar tapo 300 eurų skola.
© DELFI / Mindaugas Ažušilis

Banko klientė (vardas ir pavardė redakcijai žinomi – aut. past.) DELFI teigė, kad apie 300 eurų skolą SEB bankui ir jos nurašymą nuo sąskaitos sužinojo neseniai, tik birželio pradžioje.

„Birželio 3 d. iš SEB banko, kurio paslaugomis naudojuosi jau daugiau nei dešimt metų, gavau netikėtą laišką. Kad 2015 metų balandžio pabaigoje-gegužės pradžioje su mano banko kortele buvo atsiskaityta keliose prekybos vietose Latvijoje, taip pat paimti grynieji bankomate, bet lėšos dėl techninės klaidos nebuvo nurašytos, – pasakoja ji. – Bendra suma siekia 300 eurų. Šias lėšas bankas ruošiasi nurašyti nuo mano sąskaitos banke šių metų birželio 20 d. ir banko darbuotojas susisieks su manimi šiuo klausimu“.

Pasak klientės, ji dirba Lietuvos įmonėje, kuri atlyginimą perveda į SEB banką, o darbo vieta – Latvija, kur tenka dažnai lankytis.

„Manau, kad bankas elgiasi neteisingai, nes, visų pirma, tokių sandėrių nebuvo, mano sąskaitoje nėra rezervuota jokių lėšų, todėl nurašyti jie tiesiog neturi pagrindo. Antra, ieškoti to, kas buvo prieš daugiau nei dvejus metus? Banko mokėjimo kortelių naudojimo taisyklėse rašoma, kad klaidingai nuskaičius lėšas, klientas per vienerius metus privalo pateikti pretenziją. O kaip bankas? Bankas turi pateikti kas mėnesį ataskaitą, jei sąskaitoje buvo atlikta kokių nors operacijų“, – neslėpė pasipiktinimo moteris.

Ji taip pat DELFI nurodė, kad kreipėsi į advokatų kontorą. Kontora paprašė persiųsti laišką ir žadėjo paskambinti, tačiau savaitę niekas nesusisiekė. Tik vėliau pavyko gauti teisininkų patarimą dėl 10 metų senaties negrąžintoms skoloms.

SEB banko klientė nuogąstauja, kad tokios istorijos griauna bet kokį pasitikėjimą bankais, sėja absoliutaus nesaugumo ir bejėgiškumo jausmą.

Banko atstovė apgailestauja

DELFI susisiekė su SEB banko atstove žiniasklaidai Jovita Bazevičiūte, kuri patvirtino, kad 2015 m. dėl banko techninės klaidos pinigai nebuvo nurašyti nuo klientų sąskaitos.

„Kai kuriems klientams 2015 m. balandžio 30 d. – gegužės 5 dienomis atsiskaičius SEB banko kortele (pirkus prekes ar paslaugas prekybos vietoje, pasiėmus grynųjų pinigų iš bankomato), dėl techninės klaidos pinigai nebuvo nurašyti nuo jų sąskaitos. Šią klaidą pastebėjus jos atitaisymas užtruko, kol buvo atliktas vidinis tyrimas, išsiaiškintos aplinkybės ir priežastys, informuoti klientai“, – teigė ji.

J. Bazevičiūtė pažymėjo, kad bankas lėšas už nurodytas operacijas pervedė prekybininkams arba paslaugos teikėjams ar išdavė klientui grynuosius iš bankomato, tokiu būdu bankas įvykdė kliento prievolę atsiskaityti su prekybininku ar paslaugų teikėju, o klientas, galbūt pats to nepastebėjęs, liko skolingas bankui.

„Tai reiškia, kad klientas gavo prekę ar paslaugą, tačiau už ją nesumokėjo. Kadangi LR civilinis kodeksas (6.50 str. 3 d.) numato, kad trečiajam asmeniui, įvykdžiusiam prievolę, pereina kreditoriaus teisės, susijusios su skolininku, bankas (kaip trečioji šalis, įvykdžiusi kliento prievolę) paprašė kliento sugrąžinti bankui lėšas ir tokiu būdu padengti susidariusią skolą bankui. Tokiam reikalavimui galioja bendras 10 metų senaties terminas (pagal LR Civilinį kodeksą),“ – nurodė ji ir patvirtino jau klientei anksčiau išsakytus advokatų patarimus.

Atstovė apgailestavo dėl susidariusios klientei nepalankios situacijos ir patirtų nepatogumų.

„Tų klientų atsiprašėme dėl šios situacijos ir iš anksto informavome apie būsimą lėšų nurašymą asmeniniais laiškais interneto banke, prašydami, kad planuojamą lėšų nurašymo dieną jų sąskaitoje būtų reikiamas lėšų likutis. Tiems klientams, kuriems buvo nenurašytos didesnės sumos, skambinome asmeniškai ir aptarėme, kaip galėtume sklandžiai ir nesukeldami jiems papildomų rūpesčių sumą nurašyti, jei jų finansinė situacija yra pasikeitusi. Apgailestaujame, jei dėl susidariusios situacijos klientui kilo galimų nepatogumų“, – teigė ji.

Pasak jos, ši klaida paskatino SEB banką tobulinti tam tikras vidines įvairių operacijų tikrinimo procedūras, kurios, įvykus panašiai techninei klaidai, leistų ją nustatyti per vieną ar kelias dienas.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Jauną mamytę situacija Kauno „Akropolyje“ stebina: ar pirkėjai nemato, kad tai mažylių kasa? (231)

Trečiadienį socialiniame tinkle pasklido nemažo atgarsio sulaukusi žinutė apie naudojimąsi...

Vilniaus jaunimas nepraleidžia progos pasisemti žinių (1)

Nors ruduo jau nuspalvino medžius , o orai pradėjo džiuginti nuostabiu oru, šį savaitgalį...

Naktiniame bare apsvaiginta mergina kreipėsi į kaunietes: būkite atsargios (128)

Portalo „Kas vyksta Kaune“ redakciją pasiekė istorija apie neseniai viename Kauno naktiniame...

Atviras kliento laiškas draudikams: ar jums atrodo logiška siūlyti kabrioleto draudimą artėjant žiemai? (53)

Miela draudimo bendrove, Skundžiuosi Jūsų kliento patirtimi. Dvi savaites karštligiškai bandėte...

Po motinystės atostogų į darbą grįžusi mama buvo šokiruota: ar valstybė mus apgavo? (36)

Į DELFI redakciją kreipėsi moteris, kuri teigė, esą valstybė apgavo mamas, esančias vaiko...

Top naujienos

Naujų technologijų era: piršto antspaudu ar veidu atrakinami išmanieji telefonai – kiek tai saugu (32)

Šiandien jau nieko nestebina, kad pirštų antspaudu ar savo veidu galite atrakinti išmanųjį...

Sutampa net aplinkybės: Karbauskiui teko savo kailiu pabūti Pranckiečio vietoje (75)

Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos ( LVŽS ) pirmininkas Ramūnas Karbauskis patekęs į...

Gaisras Alytuje: dūmai nusisuko nuo miesto Prognozuoja, kada gaisras bus užgesintas. Papildyta 21:03 (499)

DELFI žurnalistai apsilankė Alytaus apylinkėse, kur šiuo metu vargsta nuo degančių padangų...

Zelenskis negrąžins didžiausio šalies banko savininkui: gresia rimtas konfliktas su buvusiu partneriu (30)

Ukrainos prezidentas pareiškė, kad jo vyriausybė negrąžins didžiausio šalies banko...

Veryga kreipėsi į Alytaus gyventojus: būkite sąmoningi ir saugokite save (2)

Alytuje jau ketvirtą parą nepavykstant užgesinti padangų perdirbimo gamykloje kilusio gaisro,...

Užkalnis: kuo kvepia laukinė laisvė ir runkeliai iš kioskų? (40)

Bjaurieji amžiai, dar žinomi, kaip pirmasis nepriklausomybės dešimtmetis, viskas, kas prasideda...

Apie troleibusą svajojo nuo vaikystės: kai atlyginimas – 500 eurų, jauni darbuotojai čia neužsibūna (35)

Vilniaus miesto gatvės neįsivaizduojamos be troleibusų. Vieni jų nemėgsta dėl prasto...

Mitybos specialistė Tulčina perspėjo kavos mėgėjus ir įvardijo, ko pati niekada nevalgo (122)

Jei norite būti sveiki, kiekvieną rytą valykite dantis su soda, išgerkite stiklinę šilto vandens...

Ekspertas: Šiaurės Korėja situacijos nebekontroliuoja, gresia badas (111)

Oficialiais duomenimis, Rytų Azijoje siaučiantis kiaulių užkratas praktiškai aplenkė Šiaurės...

Balsavimas: kuri pora pirmoji turėtų palikti projektą „Šok su žvaigžde“? (20)

Šis šeštadienio vakaras LRT projekto „Šok su žvaigžde“ dalyviams taps rimtu išbandymu. Jei...