Koks džiaugsmas, kai sužinai, jog paslaugos ne tolsta prie tavęs, o artėja. Internete radau, kad Žvėryne atsidariusi dviračių parduotuvė „Prosport.lt“, teikianti ir remonto paslaugas. Pasiskambinu – patvirtina, kad esame laukiami. Nusprendžiu, kad tuo pačiu verta sutepti ir kitą dviratį, kad liautųsi girgždėjęs ir bėgiai lengviau junginėtųsi. Jiems jau virš penkerių metų, ir netepęs smagiai nevažiuosi.

Čiki padangos

Prie parduotuvės durų stovi nedidelė pompa ratams prisipūsti, visai kaip degalinėse. Lygis. Bet čia reikėjo tapti ypatingai budriems, nes nemokamo sūrio nebūna. Tačiau priėmėja nuramino, jog meistrai, apžiūrėję abudu dviračius, pasiskambins ir suderins, ar priimtina remonto kaina. Puiku.

Vakarop sulaukiu skambučio. Vieną padangą reikia keisti, nes nuo amžiaus guma sukietėjusi ir blogai laikosi ant ratlankio. Klausiu kainos, o po atsakymo vos neatsisėdu. 45 eurai. Tikina, kad pigesnių nėra, bet šitai „padarys nuolaidėlę“. Man atrodo per daug keista, kad sutikčiau: juk beveik už tiek galima įsigyti naują automobilio padangą. Galbūt super dviračiams tokios tinka, bet mano dviratėlis labai paprastas, apysunkis, be jokio titano rėmų, vos su trimis pavaromis, tinkamas tik trumpai kelionei nekalnuota vieta. Pažadu pagalvoti iki rytojaus.

Pažiūriu „Prosport.lt“ svetainėje ir matau, kad jie turi padangų tik po 9 eurus. Ką gi: kitą rytą paskambinęs meistras patvirtina, kad rado padangą už 9 eurus, bet ji plonesnė, todėl reikės keisti abi. Sutinku.

Atėjęs atsiimti su nuostaba sužinau, jog padangą keitė ne tam dviračiui, kurio kamera buvo nuleista ir nebeprisipūtė, o tam, kuris oro neleido. Nors buvau prašęs išsaugoti nuimtą antrąją padangą kaip atsarginę ateičiai, abiejų nuimtų padangų man nebegrąžino. Taip ir nežinau, kas ten buvo nepataisomai sukietėję, pasak meistro.

Pirmiausia mane apšiltino su sąskaita dviračiui, kuriam tereikėjo pakeisti kamerą ir sutepti. Išrašė 42 eurus. Nurijau.
Tada perėjome prie dviračio su naujomis padangomis. 80 eurų. Oho. Sudėjus išeina 122. Maždaug už tiek galima nusipirkti tokį, kaip mano, nebenaują dviratį, kuriuos parduoda važiuojančius, su pripūstomis padangomis ir veikiančiais bėgiais.

Nustebęs klausiu, už ką tiek plėšia. Ir man pradeda pasakoti, jog reikėjo keisti ir stabdžių troselius, ir jų šarvus, ir net nusidėvėjusias stabdžių trinkeles. Tarsi dviratis išvystytų automobilio greitį ir apsitrynę gumos kelia pavojų. Trosų šarvai irgi atrodė nepažeisti iš išorės. Bet gal jie zondu ištyrė vidų? Man neparodė. Skirtingai nuo automobilių serviso, kur grąžina pakeistas nusidėvėjusias detales, „Prosporte“ senosios detalės išnyko be pėdsakų.

Kodėl keitė dvi padangas dviračiui, dėl kurio neprašiau, man darbuotoja tesugebėjo paaiškinti, jog taisė du meistrai, ir tarpusavyje nesusikalbėjo. Likau nieko nesupratęs, bet skirtingas braižas ant abiejų priėmimo aktų patvirtino, kad juos pildė du žmonės. Dvi naujas padangas įpaišė asmuo, pagal drebantį raštą išvartytomis raidėmis priskirtinas prie mažaraščių. Nemanau, kad jis serga kokia rankų drebėjimo liga, nes tokiu atveju troselio į šarvą nebūtų įvėręs.

Apsišluok ir apsiplauki

Rekordinė suma buvo už dviračio nuvalymą, kurio net neprašiau. Jie buvo šiek tiek apdulkėję nuo stovėjimo garaže, ne po ekstremalaus kroso maurynais. Dviračio su pakeista kamera valymas kainavo 12 eurų, o galimai mažaraštis suskrebeno net 20 eurų. Tik ką buvau matęs pasiūlymą „Švaros broliuose“ nusiplauti automobilį už 8 eurus su centais. Mano nuostabą mergina prigesino aiškinimu, jog dviračiai valyti rankomis. Kažkodėl mažaraščio rankos brangesnės. Gal todėl, kad žmonės vertina kitus pagal save ir kvailesniam atrodo, kad aplinkui vien kvailiai. Turtingi Žvėryno kvailiai, kurie nepareikalaus dviratį atgal apipūsti dulkėmis.

Panašu, kad „Prosport.lt“ atsikėlė į Žvėryną kaip klajokliai, kurie siaubs aplinkinius iki bus perprasti, ir niekas į jų spąstus nebelįs. Tada kraustysis į naujus medžioklės plotus, kur jų metodai dar nežinomi. Tačiau neigiamų atsiliepimų šleifas kaupiasi: http://rekvizitai.vz.lt/imone/uab_prosport_lt/atsiliepimai/
Panašiu principu dirba daug privačių Maskvos klinikų. Viskas čiki, atlieka begales brangių tyrimų, išrašo kalnus preparatų ir procedūrų.

Po to pacientas apsilanko, pvz., klinikoje Izraelyje ir sužino, kad nei tiek tyrimų, nei tiek vaistų ar procedūrų dėl jo negalavimo nereikia, ir visas gydymas atsieina gerokai mažiau. Ir dabar Maskvoje stojo tokia tendencija, kad pasiturintys rusai renkasi klinikas Izraelyje, Vokietijoje. Ne tiek dėl geresnių gydymo sąlygų, kiek dėl nepasitikėjimo maskviškiu klinikų verslu.

Su dviračiais dar paprasčiau. Taisyklų mieste ne viena, o dukart ant to paties grėblio lipti nesiruošiu. Ir su kitais dviratininkais pasidalinu savo patirtimi.

DELFI komentuoja „Prosport.lt“ parduotuvės vedėja Kristina Skorupskaitė

Dviračio serviso kainos priklauso nuo pačio dviračio būklės, kada dviratį atveža į servisą neprižiūrėtą, riebaluotą ir labai purviną, vien dviračio valymas užima pusę dienos, o naudojamos yra labai efektyvios ir brangios dviračių priežiūros priemonės.

Noriu pabrėžti, kad įvertinus dviračio būklę visada yra informuojamas klientas apie reikalingas atlikti serviso paslaugas jo dviračiui ir pasakoma mokama suma, tik klientui sutikus yra tvarkomas dviratis.

Kaip šiuo atveju, kada yra atvežamas labai prastos kokybės dviratis, 90% sumos sudaro dviračio valymas (atgaivinimas).

Dviračių kainos mūsų parduotuvėje nesikeitė nuo jos atidarymo. Tikrai ne visada apsimoka taisyti senus dviračius, nebent tai būtų prižiūrėta transporto priemonė, bet labai gaila žmonės negaišta laiko dviračių priežiūrai ir nesupranta, kokią efektyvią naudą turi dviračio nuvalymas specialiomis priemonėmis, grandinės sutepimas.