„Susidūriau su tokia problema, įsivaizduoju, kad su ja susiduria daugelis žmonių. Norėjau įsigyti verslo liudijimą, tačiau man sistema parodė, kad turėjau skolą „Sodrai“, tad reikėjo ją apmokėti.

Padariau pavedimą per „Perlo,“ terminalą (100 eur) ir įrašiau kodą 252 vietoje reikalingo 444. Kai norėjau vėl išsiimti verslo liudijimą, man skola vis dar kabėjo, tad supratau, kad padariau klaidą.

Pradėjau ieškoti „Sodros“ paskyroje, kur galima pakeisti kodą, nes VMI yra galimybė pakeisti pačiam, jei kažkokį kodą reikia pakeisti kitu. Pasirodo, „Sodra“ to neturi. Paskambinau jiems bendru telefonu, pasakė parašyti prašymą, patarė, kur tai padaryti.

Prašymą pateikiau 07.10 d., kasdien žiūrėjau kada jau galiu užsakyti verslo liudijimą, laukiau, kol neiškenčiau ir paskambinau vėl „Sodrai“. Pasirodo, kad jie turi laiko pakeitimui iki 20 d.d.! 20 d.d. tai yra kalendorinis mėnuo!

Paprašiau numerio, kas galėtų pagelbėti šiuo klausimu rankiniu būdu, ar kur nuvažiuoti Vilniuje, atsakymas: laukite. Kai žmogus nori dirbti, užsidirbti, sumokėti mokesčius (už tuos pačius mūsų mokesčius „Sodros“ darbuotojai ir dirba), pasirodo nieko neįmanoma padaryti. Na gerai, aš rasiu tuos 100 eur ir apmokėsiu, kad neprarasčiau savo darbo. Man pinigai liks užkonservuoti mėnesiui.

Skaičiavimai

Bet aš nesuprantu, o jei tai bus 1000 eur, o jei 10.000 eur.

Aš tiesiog nesuvokiu, kodėl kai mes turime skolą valstybei, tai jie visiškai nesusimulkina su žmonėmis ir be įspėjimo mums jau kitą ar dar kitą dieną nurašo pinigus iš sąskaitos, patys, nieko nelaukiant. Bet kai reikia žmogiškos pagalbos, kur vienos rankos paspaudimas gali pakeisti esmę, jie sako laukite, tiek kiek reikia.

Aš neturiu galimybės pasikalbėti su „Sodros“ atstovais: „mes tik konsultantai ir atsakome į bendrus klausimus“. Tai kodėl nėra numerio, kur galima paskambinti ne konsultantui, o atsakingam asmeniui? Kodėl yra tokia tvarka?“, – piktinosi skaitytojas.

„Sodra“ paaiškino, kad informaciją apie mokėjimo nurodyme pateiktus duomenis, taip pat ir įmokos kodą, ji gauna iš kredito įstaigų, todėl pats žmogus neturi galimybės keisti mokėjimo nurodymo duomenų.

Pasitaiko atvejų, kai žmonės mokėdami įmokas nurodo neteisingą įmokos kodą. Kad tokių atvejų būtų mažiau, prieš metus buvo patvirtintas naujas bendras įmokų kodas 444, skirtas visoms fizinių asmenų įmokoms. Jį turi naudoti žmonės turintys verslo liudijimus, vykdantys individualią veiklą, ūkininkai, žmonės savarankiškai mokantys socialinio draudimo įmokas ir kiti.

SODRA

Jei žmogus vis dėlto nurodo neteisingą įmokos kodą, reikalingas rašytinis kliento sutikimas – prašymas – dėl įmokos paskirties keitimo. 20 darbo dienų yra maksimalus pateikto prašymo nagrinėjimo terminas, tačiau įprastai šie prašymai nagrinėjami gana greitai, per 2-3 darbo dienas.

Dėl tam tikrų priežasčių prašymo nagrinėjimas gali užtrukti ir ilgiau: pavyzdžiui, vėluoja duomenys apie pavedimą, pavedimas buvo užpildytas neteisingai, jame trūko būtinų kliento duomenų ir pan.

Į visus klientams rūpimus klausimus atsako „Sodros“ informacijos centro konsultantai.

Centralizuotai teikdami konsultavimo paslaugas geriname konsultavimo kokybę – galime užtikrinti klientų standarto laikymąsi. Apmokyti konsultantai pasiruošę patarti ir suteikti išsamias konsultacijas visais gyventojams aktualiais klausimais. Norint gauti asmeninę informaciją telefonu (+370) 5 250 0883 arba 1883, reikalingas Kliento identifikavimo kodas – KID. Tai unikalus kodas, kurį padiktavus, konsultantai galės suteikti informaciją su kliento asmens duomenimis ir pakomentuoti jo konkrečią situaciją.

KID kodą galima gauti dviem būdais: prisijungus prie asmeninės „Sodros“ paskyros www.sodra.lt/gyventojui arba apsilankius bet kuriame „Sodros“ skyriuje su asmens tapatybę patvirtinančiu dokumentu.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (2)