Gyvenant Vilniuje su jo upėmis susitikti neįmanoma. Daugelis miestiečių šalia Neries krantų ar tiltais per ją keliauja beveik kasdien. Liūdna, tačiau šiandien Neries upė visų pirma yra trukdis, kurio negalima nei perbristi, nei pravažiuoti, skaudulys, kurio krantų neįmanoma sutvarkyti.
Baidarė
© DELFI skaitytojo nuotr.

Kita vertus, šaunu, kad upės suteikia miestui daugybę poilsio, pramogų ir, kas taip pat labai svarbu, verslo galimybių. Daugybė idėjų sklando ore ir tik laukia progos virsti realybe. Visiškai neišvengiama yra tai, kad netrukus Neries pakrantės taps labiausiai į gera besikeičiančia miesto dalimi.

Laisvalaikio, praleisto prie Neries, fone su keliais bendraminčiais nusprendėme imtis darbų, padedančių sugrąžinti Nerį miestiečiams, kartu nepamirštant ir Vilnelės. Ta proga skelbiame iniciatyvą „Tegyvuoja upė“. Kviečiame kartu su „DELFI piliečiu” pasiekti gražų tikslą - imti ir įgyvendinti idėjas, padedančias sugrąžinti upes miestui.

Vos paskelbta iniciatyva jau suvienijo viešųjų ryšių specialistus, laivybos, dviračių, baidarių, bėgimo entuziastus, architektus. Ją mielai ir mums kiek netikėtai sutiko palaikyti Vilniaus miesto savivaldybė. Su visų jų mintimis apie Nerį ir siūlomomis idėjomis „DELFI pilietyje” bus galima susipažinti vėliau. Šiandien pristatysiu patirtį, kaip vilniečiai sutinka idėją sugrąžinti miestui upes ir ką jose bei šalia jų siūlo daryti pirmiausia.

Tam, kad iniciatyva būtų paremta ne tik kalbomis, bet ir patirtimi, su grupe bendraminčių pasiryžome savo kaliu išbandyti ir kitiems parodyti galimybę gyventi Neryje ant vandens. Bendrovė „Sunday Dancers“ ir komunikacijos agentūra „Bosanova“ nutarė įgyvendinti nutrūktgalvišką idėją - pastatyti Neryje, netoli Karaliaus Mindaugo tilto, burinę jachtą „Vėja“, tapusią „Tegyvuoja upė“ centru ir simboliu.

Pirmiausia nustebino būriai žmonių krantinėje. Šiltais vasaros vakarais jie traukia pasivaikščioti, kas trečias prie upės bėgioja, dažnas, bandydamas aplenkti ištrupėjusius krantinės gabalus, mina dviratį. Beveik nenutrūkstamas yra baidarių srautas.

„Jūsų iniciatyva yra pasmerkta sėkmei, nes blogiau būti šalia upių Vilniuje jau nebegali. Siūlome daryti architektų idėjų dirbtuves, skelbti studentų diplominių darbų temas ir nepasiduoti, kol jos nebus įgyvendintos“, - idėją sutiko oficialiais iniciatyvos partneriais tapusios Vilniaus dailės akademijos architektūros katedros vedėjas ir Lietuvos architektų sąjungos pirmininkas Marius Šaliamoras.

Rūta Matonienė, Vilniaus miesto savivaldybės miesto plėtros departamento direktoriaus pavaduotoja, sutiko palaikyti iniciatyvą „Tegyvuoja upė”, siūlydama pagalbą tam, kad architektų ir visuomenininkų idėjos galėtų būti realiai įgyvendintos. Pasak jos, savivaldybė iniciatyvos proga imasi kaupti upės tvarkymo idėjų banką. Tikimasi, jog dalis jų bus įgyvendinta.

„Pirmiausiai architektų vizijos reikia Neries krantinei tarp Karaliaus Mindaugo ir Žaliojo tiltų. Sutvarkius šią atkarpą, patirtį bei sprendimus būtų galima pritaikyti ir kitose paupio vietose“, - sako Rūta Matonienė. Anot jos, detaliajam Vilniaus plane yra numatytos 6-ios vietos uosteliams-prieplaukoms, tarp jų ir žiemos uostui. Šią infrastruktūrą miestas ateityje tikisi vystyti drauge su investuotojais.

Vieną iš rytų į jachtą arbatos užsuko „Pipiro baidarių” savininkas Justas Pipiras bei daugelio dviračių iniciatyvų organizatorius ir „VeloVilnius” vadovas Frankas Wurft-Kulikauskas. Nauja pažintis įžiebė idėją – sujungti šias laisvalaikio pramogas ir Neries krantinės bei vandens kelius išbandyti žygyje.

Drauge su Justu, Franku bei smagia kompanija iškeliavome į vakarinį žygį dviračiais iki Valakupių, o baidarėmis sugrįžome atgal iki jachtos. Buvo tikrai verta - pamatėme daugiau nei tikėjomės.

Norintys išbandyti tokį pat žygį trečiadienį gali registruotis Velovilnius.lt Facebook paskyroje. Taip pat visus, pasiryžusius antradienio vakarą praleisti sveikai, kviečiame ateiti prie „Tegyvuoja upė” jachtos šalia Karaliaus Mindaugo tilto ir sudalyvauti „Shaolin” treniruotėje. Taigi, nuotykiai prie Vilniaus upių prasideda ir tęsiasi. Išsamiau apie pramogas, dviračių ir baidarių maršrutus, architektų, miestiečių bei laivų kapitonų idėjas „DELFI pilietyje” netrukus.

Įvertink šį straipsnį
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Šiaulių ugniagesių pagalba merginai – tikras vyriškumo pavyzdys (85)

Ką daryti, kai staiga užgęsta automobilio variklis? Su tokia problema susidūrusi mergina vargu ar...

Lietuvių jaunimas Vokietijoje susitiko su garbiais svečiais (1)

Vokietijos lietuvių sąjunga (VLJS) paskutinį spalio savaitgalį kvietė užsienyje gyvenančius...

Išvardino miuziklo „Kakės Makės gimtadienis“ trūkumus: teatre veiktų puikiai, bet ne arenoje (153)

Sekmadienį Vilniuje įvyko pirmasis miuziklo „ Kakės Makės gimtadienis“ parodymas. Visi...

Pristatyta nauja knyga apie menininką Gerardą Bagdonavičių ir Šiaulių krašto ekslibrisus

Šiaulių apskrities Povilo Višinskio viešoji biblioteka (ŠAVB) 2017 m. rudenį išleido knygą...

Upeivės nuotykiai Rusnėje: visada reikia būti atsargiam, kai prašai (3)

Yra sakoma: „Būk atsargus prašydamas, nes gali tai gauti“. Keletą praėjusių sezonų mes,...

Top naujienos

Gydytojas žino, ką pakeisti, kad laimingesni būtų tiek medikai, tiek pacientai (90)

Mano Idėja Lietuvai – padaryti taip, kad pacientai , kuriems iš tikrųjų reikia...

Reketininkams pasipriešinęs kaunietis papasakojo, kaip sulaukė keršto ir bėgo iš Lietuvos namuose vyras turėjo pinigų kambarį (140)

Kai dauguma išvykusių iš Lietuvos pradeda pasakoti savo istorijas, dažniausiai sako, kad...

Orai: į šalį užsuks žiema (3)

Pirmomis savaitės dienomis rudeniškus orus keis žiemiški: sparčiai atšals, o lietų keis...

Diatlovo perėjos incidentas: kraują stingdanti mįslinga istorija (106)

1959 metų sausį 23 metų Igoris Diatlovas aštuonių jaunų Sovietų Sąjungos žygeivių grupę...

Sutrypto „Žalgirio“ treneris pratrūko žaibais: reikėtų išvaikyti pusę komandos (14)

Labai abejotina, ar fiasko rudenį patyrusio Vilniaus „Žalgirio“ kapitono tiltelį ateinantį...

Aukso amžius baigiasi: laukia kitokių degalų kainų (183)

Kilus neramumams Saudo Arabijoje – ramybės nėra ir naftos rinkoje. Ekonomistai ir degalų...

Blogiausiai dirbančiu ministru gyventojai išrinko Verygą (228)

Negebėjimas susitvarkyti su Gedimino kalno irimu – tikrai ne vienintelė priežastis, kodėl...

Žadėjo, kad dirbs ūkyje, bet pateko į sekso vergiją: emigrantės pasakoja siaubingus dalykus (134)

Vos baigusios mokyklą jos emigravo, tikėjosi pradėti dirbti ūkyje, tačiau pateko į tikrų...

Pripažino: dėl Gedimino kalno buvo gaištamas laikas (117)

21-as mėnuo – maždaug tiek laiko praėjo nuo tada, kai Gedimino kalnas akis badančiomis...

Mažeikiuose perėjoje mirtinai sužalota moteris, įtariamo vairuotojo ieško policija (30)

Sekmadienio vakarą Mažeikiuose, Žemaitijos gatvėje, perėjoje, rasta automobilio mirtinai...