Registruotos taksi bendrovės Kaune turi savivaldybės transporto skyriaus licencijas (kiekvienas taksi automobilis), dispečerius, vadovus, vairuotojai įregistravę individualią veiklą, tad kasmet deklaruoja pajamas, moka mokesčius, pildo žurnalus, automobilių techninė apžiūra atliekama kas pusmetį.

Civilinės atsakomybės draudimas kainuoja brangiau, nes juk draudžiami keleiviai, t.y. mes, taksi paslaugų pirkėjai. Visai neseniai į Kauno taksi paslaugų rinką pateko mobilia programėle iškviečiama taksi įmonė, kurioje galima pradėti „dirbti“ priregistravus savo automobilį internetu, automobilį be jokių skiriamųjų ženklų, vairuotojas – bet kuris iš mūsų, nesvarbus jo stažas, keleivio saugumas, kelionės tarifas – kuro kainos savikaina.

Transporto priemonės būklė tokioje „įmonėje“ nesvarbi, civilinės atsakomybės draudimas taip pat nesvarbu. Ar Kauno miesto savivaldybei, mokesčių inspekcijai, „Sodrai“ – taip pat nesvarbios tokių vairuotojų pajamos ir išskaitos iš jų? Ar savivaldybės transporto skyriui taip pat nėra svarbu, kokiomis sąlygomis teikiamos taksi paslaugos?

Norėčiau sulaukti atsakymo, kaip apmokestinama tokia veikla?

DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!

Norite paprieštarauti autoriui? Arba išsakyti savo nuomonę? Rašykite el. p. pilieciai@delfi. lt.

Komentuoja „Taxify“ vadovas Lietuvoje Andrius Pacevičius

Taxify“ platformos pevežėjų vykdoma veikla yra apibrėžta Keleivių vežimo už atlygį lengvaisiais automobiliais ir lengvaisiais automobiliais taksi taisyklėse (V skyrius ir kt.) bei LR Kelių transporto kodekse.

Mūsų platforma vykdo absoliučiai visų kelionių automatinę registraciją sistemoje. Verta paminėti, kad daugiau nei 60 proc. atsiskaitymų vyksta mokėjimo kortelėmis t.y. be jokių grynųjų pinigų. Veikianti premijų kodų sistema skatina kuo daugiau keleivių rinktis būtent šį mokėjimo būdą. Ateityje tikimės, kad visos kelionės bus apmokamos būtent taip, kas užtikrintų dar didesnį skaidrumą ir patogumą.

Taip pat veikia vertinimo sistema, kuri leidžia klientams po kelionės palikti įvertinimą (nuo 1 iki 5 žvaigždučių) vairuotojui, o pastarieji taip pat gali įvertinti keleivį. Tokia sistema užtikrina keleivių bei vairuotojų saugumą ir greitai padeda identifikuoti probleminius vairuotojus ar keleivius. Verta pridėti, kad sistema net automatiškai blokuoja vairuotojus, kurių vidutinis vertinimas nukrenta žemiau 4.6. Tokiu atveju, mūsų darbuotojai susisiekia su vairuotojais ir bando padėti jiems pagerinti darbo kokybę.

Dauguma pavežėjų veikia pagal individualios veiklos pažymas ar turi įsisteigę UAB/MB ir tokiu būdų moka jiems privalomus mokesčius.

Dalis dokumentų, kurių reikia „Taxify“ pavežėjui:

1) Individualios veiklos pažyma;
2) Teistumo bei administracinių nuobaudų išrašas;
3) Automobilio deklaravimas, dėl keleivių vežimo už atlygį, miesto savivaldybėje.