Pradžia

Rugsėjo pradžioje (3-4 dieną) sugalvojau, kad reikia pasidaryti Lietuvos studento pažymėjimą (LSP). Nukeliavau į reikiamą internetinį puslapį, užsiregistravau ir jau galvodamas, kad reiks sukti galvą dėl LSP reikalingos dokumentinės nuotraukos, pasitikrinu informaciją apie duomenis iš aukštosios mokyklos. Atrandu „staigmeną“ (...). Na, o „staigmena“ iš tikro gana paprasta – informacijoje nurodyta neteisinga studijų forma. Na, kadangi ta studijų forma iš tikro neseniai (rugpjūčio 28d.) ir pasikeitė, tai padariau prielaidą, kad galbūt universitetas padarė klaidą ir reikėtų kreiptis į atitinkamą tarnybą universitete.

Šią prielaidą tai pat paskatina puslapyje esantis „DUK apie LSP“ kuris teigia: „Ką daryti, jei www.lsp.lt sistemoje pateikti neteisingi mano duomenys (vardas, pavardė, fakultetas ar studijų forma)? Nedelsiant kreipkis į savo aukštosios mokyklos LSP koordinatorių. Kai aukštosios mokyklos administracija atnaujins duomenis ir jie bus įkelti į www.lsp.lt sistemą, gausi pranešimą el. paštu“.

Padrąsintas tokios minties nukeliauju pas savo universiteto LSP koordinatorių kuris sutikrinęs duomenis pasako, kad su aukštosios mokyklos duomenimis viskas tvarkoje (studijų forma tokia, kokia yra dabar). Pasakius, kad yra tokia situacija lsp.lt tinklapyje, man yra pasiūloma palaukti, kol LSS „paims“ atnaujinimus. Tai turėtų įvykti, na, gal per savaitę, gal dvi – kitaip sakant, yra neaišku, kada. Paklausus ar LSP koordinatorius neturi galimybės pataisyti duomenų „čia ir dabar“(manau, kad toks asmuo turėtų turėt galimybę pataisyti duomenis matydamas, kad jie yra neteisingi) sulaukiu atsakymo, kad po šių metų sistemos atnaujinimo tokia galimybė yra dingus ir jie dabar tegali stebėti ir laukti. Na, kadangi koordinatorės balso tonas ir panašiai paliko įtikinamą įspūdį, taip ir yra patikėjau, kad galbūt taip ir yra. Paklausiau patarimo palaukti.

Vidurys

Palaukiau, atėjo rugsėjo 10 d.. Viltingai patikrinau tinklapio duomenis (na, gal pataisė), bet, kaip sakoma, - viltis yra tam tikros žmonių grupės motina. Duomenis tokie patys kaip ir prieš tai, niekas nepasikeitė. Pagalvojęs, kad gali čia taip ir ilgai tęstis nusprendžiau imtis kiek aktyvesnių veiksmų – parašiau elektroninį laišką. Laišką išsiunčiau 2013-09-10 14.25 minutės. Po beveik pusės valandos – 14.53 gaunu „atsakymą“ iš pagalba@lss.lt – „atsakymas“ buvo gana lakoniškas – „Sveiki, Jūsų užklausa buvo sėkmingai užregistruota. Pasistengsime Jums atsakyti kuo skubiau. Hello, Your request has been successfully registered“. Na, galvodamas, kad gal ir gerai, kad mano užklausa buvo sėkmingai užregistruota. Antroji atsakymo dalis, kad jie pasistengs atsakyti kuo skubiau per daug įtarimo nesukėlė – kiek teko su panašiomis užklausom susidurti, kitur į jas būdavo atsakoma dažniausiai per dieną, rečiau – per dvi, o labai retai – per penkias dienas. Taigi kantriai laukiau toliau.

Toliau

Palaukiau, atėjo rugsėjo 17 diena. Savo išsiųstą laišką ir lakonišką LSS atsakymą persiunčiau savo universiteto LSP koordinatorei ir dar kartą paprašiau pagalbos išsprendžiant šią problemą (problema iš esmės yra jau nuo rugsėjo pradžios). Išsiaiškinau, kad mano laiškas tą pačią dieną buvo persiųstas ten, kur priklauso, bet kaip minėjau, LSP koordinatorė nieko negali padėti daugiau (...).

Susisiekus su skaitytoju paaiškėjo, kad duomenys buvo pataisyti rugsėjo 30 d. „Kita vertus atsakymo į užklausą negavau, bet prisijungęs prie lsp.lt duomenis jau matau teisingus. Na, bet vis vien smalsu būtų sužinoti kaip čia yra, kad tiek laiko taisoma informacija“, - teigė jis.

Pabaiga

Norisi pamąstyti apie šią situaciją plačiau.

Kiek teko girdėti – kiekvienais metais kyla vienokių ar kitokių problemų dėl LSP pažymėjimų. Gal būt būtų tikslinga lsp darymą patikėti ne LSS, o aukštosioms mokykloms? Manau, kad šios susitvarkytų kur kas paprasčiau(na čia mano nuomonė, gal aš ir klystu).

Kita vertus norisi pasidalinti ir keliais pasiūlymais pačiai LSS.

1) Tapkite pasiekiami savo klientams – t.y. studentams. Manau, neatsakyti į laišką tiek laiko yra mažiausiai nepagarbu, o problemos sprendimo trukmė irgi yra virš padorumo ribų. Tad jei norite, kad jus studentai ir ne tik jie laikytų Jumis organizacija (...), pirmiausia turite susitvarkyti komunikaciją.

2) Įsteikite savo biurą ne tik Vilniuje, bet ir kituose miestuose, kur yra aukštosios mokyklos(ar bent jau to siekite) – klientai kartais gali norėt ateiti ir pasikalbėti. Kas galvoja, kad studentų atstovybės ir yra LSS biurai tai klystate – tai atskiros organizacijos.

3) Mažiau šnekėkite – daugiau darykite. Kiek girdėjau iš kitų studentų – tai situacija su LSP iš esmės negerėja jau ar šešis metus. Aš suprantu, kad galimi įvairūs sunkumai ir problemos kartais sprendžiamos ilgai. Na, bet šeši metai ir jokio apčiuopiamo pagerėjimo nebuvimas – tai jau per daug.

4) Ir galiausiai – jei nesugebate susitvarkyti – taip ir sakykite (...).

Ačiū už dėmesį.

Pagarbiai,

Studentas #XMV-84262-366 (taip mano kreipimąsį įvardino Jūsų pagalbos sistema).

DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!