aA
Nors ir rašau pirmą kartą, bet, manau, ir kitiems bus įdomu paskaityti. Todėl pradėsim nuo toliau. Baigėsi šventinis laikotarpis, kai spėjome prisėsti prie mandarinais ir mišrainėmis nukrautų stalų, tačiau taip pramogauti galėjo ne visi.
© DELFI / Tomas Vinickas

Iki ašarų juokingų kuriozų kupiname Vilniuje įvykusiame cirke pavadinimu „vamzdžio trūkimas-fekalijų bėgimas“ dalyvavo žmonės, kurių šventės buvo kupinos, atsiprašant, išmatų. Ir nors šis mano postringavimas ne apie tai, bet prie esmės priartėti iš lėto, pradedant nuo to kad XXI amžiuje, kai turime lėktuvus, kurie patys nutūpia, namus, kurie patys save šildo, ir mašinas, kurios išmeta nulį CO2 į orą, dar tokioj šaly kaip Lietuvoje gali subėgti tūkstančiai tonų liaudiškai tariant „š“ ir kažkaip visiems tai tik sukelia ironiją ir šypseną apie tai, kokiame krašte mes gyvenam.
Turiu statybinį išsilavinimą, teko ne vienerius metus dirbti aikštelėje, senas geras VGTU šiek tiek proto įkalė į pakaušį, todėl išsakysiu savo subjektyvią, bet, tikiuosi, ne lėkštą nuomonę.

Visų pirma – darbai ir jų leidimas, normatyvai ir atstumai. Tekę yra dirbti prie panašių magistralinių trasų ir sugriežtintas saugumas bei taisyklė „triskart patikrink, tada kask“ būdavo prioritetas numeris vienas. Nekreipdavau dėmesio į vadovų skubinimą vien tik dėl to, kad žodžių derinys „ekologinė katastrofa“ skambėdavo kiek žiauriau už kelis neigiamus žodžius iš valdžios. Todėl keliu hipotezę, kad šlaitas galimai nebuvo sutvirtintas dėl trijų galimų priežasčių – visų pirma, dėl per didelio skubėjimo, antra, dėl darbų vadovo ar meistro neapdairumo arba žinių stokos, o trečia ir greičiausiai realiausia versija – nes buvo „dzin“.

Bet straipsnį rašau vėl gi ne apie tai. Kas atsitiko, tas atsitiko, tik man paaiškinkit kitą rebuso detalę, kuri man neduoda ramybės – jei jau vis dėl nuotėkis atsirado, ir buvo paskelbta ypatinga padėtis, kodėl aikštelė nebuvo užversta gruntu „non stop“ važiuojančiomis transporto priemonėmis? Juk Vilniaus mero liepimu galėjo suvažiuoti „Grindos“, „Keristos“, „Fegdos“ ir kitų didžiųjų įmonių savivarčiai ir per mažiau nei parą viskas galėjo būti sustabdyta, kodėl buvo leista tokiam kiekiui nuotekų subėgti į upę? Taupymas? Skaičiavimai? Čia juk gamta, čia juk tai, kas liks po mūsų. Kur logika?

Tačiau labiausiai mane „užmušė“ finalinis mano rebuso klausimas. Gerbiamas Vilniaus miesto meras lakstė, dirbusius per šventes vadindamas didvyriais, kumščiais į krūtinę mušė, aiškindamas kad visi kaltieji bus rasti ir nubausti dėl šios neatleistinos žalos gamtai. Bet kur tos šnekos dabar? Praėjus beveik mėnesiui po įvykio? Kur straipsniai? Kur vardai? Kur tos žadėtos baudos? Juk kiekvienas yra lygus prieš įstatymą, ar čia kaip anksčiau – yra lygūs, o yra ir lygesni?

Aišku, kažin, ar gausiu atsakymus į savo klausimus, o gal ir nenoriu jų žinoti, turbūt visi, kas skaito mano rašliavas, tik ironiškai šyptelės. Bet pasakysiu, kas mane labiausiai nervina šioje situacijoje. Aš turiu savo verslą, aš sąžiningai moku mokesčius, vedu gamtosauginius žurnalus, pildau, utilizuoju (beje, už utilizavimą kainos nežmoniškos), ir, neduok Dieve, pas mane trūks įrašo ar parašo, ar atsiskaitymo, iš karto ateis „dėdė“ su pažymėjimu ir gamtosaugininko uniforma ir pasakys – „Blogas tu vyras, žalą padarei gamtai, reikia tau skirti baudą su trim nuliais“. O tai kur tos baudos su nuliais žmonėms, pas kuriuos ne parašo trūko, o gamta REALIAI nukentėjo negrįžtamai? Atsakysiu. Kol kas nėra. Ir abejoju, kad bus.

DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!

DELFI primena, kad avarijos priežastims tirti Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos viršininkė Laura Nalivaikienė sudarė komisiją, kuriai pavesta nustatyti įvykusios avarijos priežastis, normatyvinių statybos techninių dokumentų pažeidimus ir dėl to tiesiogiai atsakingus asmenis, taip pat ir asmenis, dėl kurių veiksmų ar neveikimo įvyko avarija. Prokurorai dėl avarijos yra pradėję ikiteisminį tyrimą.

Šiuo metu komisija darbo dar nebaigė, todėl žala dar niekam nėra paskaičiuota.

Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Atviras kliento laiškas draudikams: ar jums atrodo logiška siūlyti kabrioleto draudimą artėjant žiemai? (51)

Miela draudimo bendrove, Skundžiuosi Jūsų kliento patirtimi. Dvi savaites karštligiškai bandėte...

Po motinystės atostogų į darbą grįžusi mama buvo šokiruota: ar valstybė mus apgavo? (36)

Į DELFI redakciją kreipėsi moteris, kuri teigė, esą valstybė apgavo mamas, esančias vaiko...

Kelionė į Kauną apkarto: vietoj autobuso bilieto – grasinimas apsauga (15)

Išskirtiniai kelionių įspūdžiai – taip prisistato UAB „Tolimojo keleivinio transporto...

Sulaikytas vyras dėkoja Kauno pareigūnams: daugiau tokių policininkų (4)

Penktadienį „Kas vyksta Kaune“ pasiekė kiek neįprasta istorija – į redakciją kreipėsi...

Vyriausias kultūros darbuotojas sulaukė ypatingos dovanos Utenos kultūros centre (2)

Maestro Adolfas Driukas, nors jau peržengęs 90-uosius savo gyvenimo metus, kūrybingai tebedirba...

Top naujienos

Po pragaro Pravieniškėse – šokiruojanti kalinio išpažintis: jie ten kone meldėsi, kad neišgyvenčiau (33)

Pasižiūrėję į Vytautą ir išgirdę jo balsu sunkiai tariamus žodžius nė neįtartumėte, kad...

Profesorius Stukas paaiškino, kodėl būtina valgyti pusryčius: ryte dažnai daroma klaida situaciją tik pablogina (3)

Pasak Vilniaus universiteto Medicinos fakulteto profesoriaus Rimanto Stuko , sunku patikėti, bet...

Ką pasakytų Greta Thunberg Indijoje? Čia yra 150 mln. vairuotojų ir tik 8000 nori elektrinių automobilių (19)

Šią vasarą „ Hyundai Motor Co.“ pristatė pirmąjį Indijos elektrinį visureigį...

Ilgiausia apgultis istorijoje: du dešimtmečius siaubo iškentę miestelėnai maro protrūkio laukė kaip išganymo (7)

Osmanų imperijos karo su Venecijos respublika metu Kandijos miestas (dabar – Heraklionas ,...

Istorinis pasiekimas: pirmą kartą kosmose buvo užauginta mėsa (2)

Daugelis žino, kad maistas kosmose yra pakankamai blankus ir skurdus. Tačiau nauja technologija į...

Aukštaitijos sostinė stoja? Darbdaviai jau skaičiuoja susitraukusius pelnus ir pereina į taupymo režimą (174)

Lietuvos ūkio variklis sukasi visu pajėgumu. Pastaraisiais metais augusi ekonomika išjudino ir...

Prostitucijoje išnaudotų lietuvių istorijos sukrėtė net visko mačiusią pareigūnę iš Švedijos: viena jų tapo filmu (149)

Net praėjus daugiau nei dešimtmečiui prostitucijoje išnaudotų lietuvaičių istorijos yra...

Ekspertai: po Lenkijos rinkimų politikoje labiausiai tikėtinas tęstinumas (21)

Lenkijos valdančiajai dešiniųjų pažiūrų partijai „ Įstatymas ir teisingumas “...