aA
Norėjau pasidalinti savo nuomone apie automobilių statymo situaciją vienoje Vilniaus miesto dalyje. Kažkada uždarius Vilniaus sporto rūmų nemokamą didžiulę stovėjimo aikštelę, aplinkinėse gatvėse dirbantiems žmonėms, iki šiol nemokamai stačiusiems automobilius, beliko kelios išeitys.
© DELFI skaitytojo nuotr.

Jos tokios: mokėti dienos, arba mėnesio rinkliavas už automobilio stovėjimą geltonojoje, arba žaliojoje zonoje ir privačiose automobilių stovėjimo aikštelėse, arba taupant (vis dėlto, pripažinkim, 35-70 eurų per mėnesį maloniau išleisti sau, nei savivaldybei, juk ir taip daug tų mokesčių) statyti automobilį randant vietą šalikelėse, skersgatviuose, kiemuose, kai kur užkampiuose ant šaligatvio, kur pėstieji visiškai nevaikšto.

Taip, tikrai buvo tokių vietų, kur, rodos, niekam neturėjo trukdyti. Taip, tai stresas, kai kasdien važiuoji į darbą, ir nežinai, ar rasi kur pastatyti automobilį, bet valdininkai nutarė uždaryti ir šią spragą – masiškai pradėjo fotografuoti ir dėlioti už valytuvų baudos lapelius už automobilio statymą neleistinose vietose. Ir kas svarbiausia – ne paprastas baudas, kai susimoki tą pačią dieną ir tiek, o baudas už administracinį teisės pažeidimą. Jos nagrinėjamos porą mėnesių, ir valdininkai sprendžia, kiek čia tu nusikaltai, ir kaip stipriai tave bausti. Na, gerai, kad tai bent administracinis, o ne baudžiamosios teisės pažeidimas. Tikrai buvo vietų, kur buvo galima ginčytis, ar tikrai čia draudžiama stovėti (...)

Kiek vėliau, sugedus automobiliui, teko grįžti į viešąjį transportą, ir eidamas į darbą pakeliui stebėdavau, kaip kompanijų darbuotojas kasdien fotografuoja ir kaišioja lapukus automobiliams, kurie stovėdavo ne automobilių statymo zonose. Taip, toks jo darbas, tai normalu, bet kai kur tikrai bausdavo gan diskutuotinose vietose, nes, mano manymu, tikrai neaišku, ar ten tikrai negalima statyti automobilio (…) Atrodo, tikslas tik vienas: fotografuoti ir bausti, bausti, kasdien bausti, o naujos aukos, kaip musės prie medaus, nežinodamos vis važiuoja ir važiuoja į tas laisvas, rodos, nedraustinas vietas, o jas baudžia ir baudžia. Žodžiu amžinas verslas, negi sunku iškelti ženklą kokį nors, ar užtvert stulpeliais?

Susiremontavęs automobilį nutariau, kad patirti streso, kur rasti vietą automobiliui, tikrai nenoriu, baudų gauti tikrai irgi nenoriu. Apmokėjau mėnesio rinkliavą ir ką už tai gavau? Man, pavyzdžiui, patogu statyti automobilį kad ir Rinktinės g., kur išilgai Žalgirio stadiono yra ilga žalioji automobilio stovėjimo zona.

Jei atvažiuoju ryte į darbą, 8-9 val. dar galiu išsirinkt patogią gerą, lygią vietą, bet jei reikia atvykti 11 val., vietų kaip ir yra, bet kokios jos, puikiai matyti nuotraukose. Norėjau valdininkų paklausti: ar aš čia moku mokestį tik už tai, kad galėčiau statyti automobilį, nesvarbu, ar baloje, ar duobėje? Kodėl aš moku už paslaugą, ir turiu laužyti automobilio važiuoklę, purvinti 15 cm gylio baloje ką tik nuplautą plovykloje automobilį, ar išlipus netyčia įlipti į tokią balą, bei kiaurai peršlapti kojas ir dar gadinti avalynę?

Pavyzdžiui, grįžtu 13 val. į darbą po pietų, esu sumokėjęs Vilniaus miestui už automobilio stovėjimą, vietų yra, bet kartais net negaliu statyti automobilio, nes likusios tik vietos, panašios į kraterius. Ir tokia būklė ne tik šios gatvės, tokios būklės vietų Vilniuje, manau, daug, ir kodėl mes už tai turime mokėti tokius nemažus pinigus? Tai jei miestas renka rinkliavas už automobilių stovėjimą, baudžia nemažomis baudomis gyventojus už automobilių statymą neleistinose vietose, tai už tuos gautus pinigus bent prižiūrėkite, remontuokite, apšvieskite statymo zonas. Ar čia to reikalauti XXI amžiuje ES valstybės sostinėje nėra normalu?

DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!

Situaciją pakomentavo Daiva Bucevičienė, SĮ „Susisiekimo paslaugos“ Automobilių stovėjimo priežiūros departamento vadovė:

„Dėkojame vilniečiui už atkreiptą dėmesį į automobilių statymo problemą ir apgailestaujame, kad daliai vairuotojų kartais tenka susidurti su tam tikrais nepatogumais. Pripažįstame, kad kai kurios automobilių statymo vietos, ypač po žiemos, nėra itin geros būklės, tačiau Vilniaus miesto savivaldybė pagal galimybes nuolat remontuoja ir atnaujina stovėjimo vietų dangas, kas bus daroma ir šiemet.

Norime pažymėti, kad vietinės rinkliavos nustatymo pagrindinis tikslas nėra pinigų surinkimas. Visų pirma, rinkliava siekiama reguliuoti statomų automobilių srautus ir trukmę, nes, kaip turbūt daugelis yra pastebėję, jei automobilių statymas šalia gausiai lankomų objektų yra nemokamas, tai automobiliai paliekami ilgam laikui, neretai ir visai dienai. Siekiant sureguliuoti statomų transporto priemonių srautus ir sudaryti sąlygas pasistatyti automobilį centrinėje miesto dalyje ir jos prieigose (įskaitant ir Rinktinės g.) ir tiems, kurie dienos metu į šią miesto teritoriją atvyksta trumpam, ir yra nustatyta rinkliava už automobilių stovėjimą. Minima Rinktinės gatvės atkarpa (tarp Mindaugo tilto ir Šeimyniškių g.) patenka į žaliąją rinkliavos zoną, kurioje nustatyta 0,3 euro rinkliava už vienos valandos stovėjimą ir 33 eurų rinkliava mėnesiui, o už automobilių statymą mokama pirmadieniais – šeštadieniais, 8 – 18 val.

Sumokėjus valandos ar mėnesio rinkliavą savo automobilį galima statyti bet kur žaliojoje zonoje esančioje stovėjimo vietoje. Tačiau būtina pažymėti, kad sumokėta rinkliava neužtikrina laisvos stovėjimo vietos ir nesuteikia teisės pažeisti Kelių eismo taisykles ar nesilaikyti galiojančio ženklinimo. Jeigu vairuotojas, nors ir sumokėjęs rinkliavą, pastato savo automobilį draudžiamoje ar rezervuotoje vietoje, jis pažeidžia transporto priemonių stovėjimo tvarką, už ką ir tenka atsakyti.

Norime priminti vairuotojams, kad automobilius reikia statyti ne tik netrukdant transporto eismui, bet ir neužmirštant, kad be jų transporto yra ir kitos eismo dalyvių grupės, kaip pėstieji ir dviratininkai. Pasitaiko, kad vairuotojai vertindami, ar jie nusižengė Kelių eismo taisyklių reikalavimams ar ne, galvoja tik apie save ir savo automobilį. Tačiau pamirštama, kad pastatytas automobilis neturi sukelti nepatogumų nei pėstiesiems, nei dviratininkams, nei visiems kitiems eismo dalyviams. Todėl statant automobilį raginame visuomet laikytis bendrųjų kelių eismo taisyklių reikalavimų: nestatyti automobilių ant šaligatvių, žaliųjų vejų ar kitose neleistinose vietose ir atidžiai stebėti įrengtus kelio ženklus, o jei jų nėra – įsitikinti, kad pastatytas automobilis nesukels nepatogumų kitiems eismo dalyviams – pėstiesiems, dviratininkams ir kitiems.

Pažymime, kad surinkta rinkliava patenka į Vilniaus miesto savivaldybės biudžetą. Kiekvienais metais Vilniaus miesto savivaldybė skiria lėšų ne tik parkavimo vietų remontui ir priežiūrai, bet taip pat dalis šios rinkliavos lėšų yra panaudojama bendrai susisiekimo infrastruktūrai gerinti – gatvių tiesimui, jų remontui ir priežiūrai.“

Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Meili ir draugiška Kalcita ieško namų: padėkite pamiršti praeitį

Kalcita yra 3-4 metų amžiaus kalytė, prieraišumo, mielumo, ir džiaugsmo įsikūnijimas, jau...

Kaunietis išsakė kitokią nuomonę apie „trikojus“ – svarsto, kada žmonės susiprotės (95)

Nors pokalbiui pasisukus naujųjų mobilių greičio matuoklių tema, daugelio vairuotojų nuotaika...

Studentę apstulbino bibliotekininko atsakymas: kas iš tų modernių sienų, kai vidus mena tamsiuosius amžius? (29)

„Jūs nesate pirma kelianti šį klausimą. Nežinau kodėl pas mus taip yra. Gal todėl, kad...

Užfiksavo, kokia situacija Lietuvos keliuose: dėl tokių žioplių vairuotojai gali sumokėti brangiai (22)

Žaliosios rodyklės – nesaugu. Nesaugu tiems, kas nenori būti apsaugotas. Kadangi, kaip...

Nusistebėjo agresyvia lietuvių reakcija: ar tikrai žmonės taip nežino KET? (115)

Sekmadienį į DELFI kreipėsi moteris, kuri šeštadienio vakarą nukentėjo Vilniuje, Kalvarijų g....

Top naujienos

Nauji greičio matuokliai Vilniuje: „trikojai“ fiksuos ne visus, o apie jų buvimo vietą bus pranešta (173)

Dar rudenį įsigytus mobilius greičio matuoklius policija jau pradėjo naudoti gatvėse. Anot...

Druskininkų merui – dovana iš Aukščiausiojo Teismo (77)

Lietuvos Aukščiausiasis Teismas nusprendė, kad valstybės žemėje, prie Druskininkų...

Teismas mėnesiui nušalino Panevėžio merą Račkauską nuo pareigų (41)

Panevėžio apylinkės teismas pirmadienį mėnesiui nuo pareigų nušalino Panevėžio miesto merą...

Dėl statybvietėje įvykusio nelaimingo atsitikimo teisia daugiabučius stačiusios bendrovės vadovą (42)

Dėl netoli Valstybės saugumo departamento (VSD) statomų naujų gyvenamųjų namų kvartale...

Libijos generolas – vis sunkiau valdomas (13)

Regis, niekam nepavyksta atvesti į protą Khalifos Haftaro . Jei ir buvo tikėtasi, kad didžiųjų...

Žiemą dygstantys grybai, žydinčios žibutės ir bėganti sula: mokslininkas mano, kad mums siunčiama žinia (21)

Viešojoje erdvėje šią žiemą netrūksta gyventojų keliamų nuotraukų ir TV reportažų,...

Linas Kojala. Nenori radikalizmo? Persvarstyk, kaip funkcionuoja ekonomika (26)

Užbėgti už akių radikalių kairiųjų politinių jėgų stiprėjimui.

Per pasirodymą muzikos festivalyje scenoje mirė dainininkas Davidas Olney: gyvybė užgeso vidury dainos (3)

Mirė žinomas folkmuzikos atlikėjas ir dainų autorius Davidas Olney. Jam buvo 71-eri. D. Olney...

Lietuvoje bus uždrausta išleisti paukščius į lauką (31)

Didelio patogeniškumo paukščių gripo (H5N8) protrūkiai patvirtinti dar trijuose paukščių...

Sinoptikų prognozė: artimiausiomis dienomis sulauksime sniego (33)

Žiemai persiritus į antrą pusę, tikėtina, sulauksime ir sniego. Kaip praneša Lietuvos...