Pasak „Viasat“ atstovės spaudai Dianos Liepinytės-Kytrienės, tai yra normali praktika, paprastai sutarčiai nutraukti reikalingas mėnuo.

„Aš abejoju, kad vieną dieną žmogus paskambina ir tą pačią dieną nutraukiama sutartis. Juk turi būti parašytas prašymas, nes mes turime žinoti, kad tikrai tas žmogus atsisako paslaugų, o ne kas nors skambina apsimetęs juo. Per tą laiką sutvarkoma labai daug įvairių formalumų, pvz., kad nebūtų siunčiamos sąskaitos, nebūtų tiekiamas signalas“, - sako D. Liepinytė-Kytrienė.

Pasak jos, per mėnesį, kol nutraukiama sutartis, klientas turi galimybę matyti televiziją, todėl turi už tą mėnesį ir susimokėti.

Vartotojų teisių nepažeidžia

Kaip DELFI paaiškino Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos (VVTAT) atstovas spaudai Vitas Ūsas, tokios „Viasat“ sutarties nutraukimo sąlygos neprieštarauja teisės aktams.

„Paslaugų teikimo sutartis yra nutraukiama vadovaujantis joje numatytomis sąlygomis ir tvarka. „Viasat“ sutarties standartinių sąlygų 10.1 punkte nustatyta, jog sutartis įsigalioja nuo jos pasirašymo dienos ir galioja, kol kuri nors šalis ją nutraukia. Taigi, sutartis, pasibaigus minimaliam laikotarpiui, nesibaigia, ją nutraukti reikalingi aktyvūs vartotojo veiksmai. Tipinių sąlygų 10.2 punkte nustatyta, kad klientas turi teisę nutraukti sutartį apie tai raštu įspėjęs „Viasat“ ne vėliau kaip prieš 30 dienų, pilnai atsiskaitęs su „Viasat“. Taigi, sutartis tarp vartotojo ir „Viasat“ yra nutraukiama po 30 dienų nuo vartotojo prašymo gavimo bendrovėje dienos“, - sako V. Ūsas.

Advokatų kontoros „Juridikon“ advokatas Andžej Čaikovski sako, kad „Viasat“ reikalavimas iš anksto įspėti apie sutarties nutraukimą nėra laikytinas nesąžiningu.

„Nesąžiningomis laikomos vartojimo sutarčių sąlygos, kurios šalių nebuvo individualiai aptartos ir kurios iš esmės pažeidžia šalių teisių ir pareigų pusiausvyrą bei vartotojo teises ir interesus. Nesąžiningas galėtų būti pernelyg ilgas įspėjimo terminas. Nors ir galima suabejoti dėl vieno mėnesio termino pagrįstumo, tačiau toks įspėjimo terminas nepripažintinas iš esmės pažeidžiančiu vartotojo teises ir interesus. Taigi vartotojas privalo laikytis sutartyje nustatytos pareigos įspėti „Viasat“ apie sutarties nutraukimą prieš vieną mėnesį“, - komentavo A. Čaikovski.

Dėkojame DELFI skaitytojui už informaciją!