aA
Kai termometro stulpelis lauke rodo daugiau nei trisdešimt laipsnių, autobusuose temperatūra įkaista iki penkiasdešimties ar net daugiau. Esant tokiai temperatūrai kyla didelė grėsmė žmonių sveikatai, ypatingai sergančių širdies ir kraujagyslių ligomis, vyresnių žmonių.
© DELFI skaitytojo nuotr.

Kodėl savivaldybės įmonei „Susisiekimo paslaugos“ tai nerūpi? Gal neteko nieko girdėti apie oro kondicionierius? Yra paliekama tik pora orlaidžių, pro kurias sunkiasi tas pats karštas oras, žmonės autobusuose ne tik kad prakaituoja kaip pragaro gelmėse, bet ir alpsta.

Man atrodo, reiktų užtikrinti saugias keleivių vežimo sąlygas bent jau minimaliai (…). Nejaugi priemonių bus imtasi tik tuomet, kai įvyks tragedija? Kai žmogus nuo perkaitimo autobuse turės būti išneštas kojomis į priekį? Kadangi elitas, politikai ir kitos didžios ir nežemiškos asmenybės autobusais nevažinėja, tai problemos tarsi nėra... Tačiau paprastiems, mažesnes pajamas gaunantiems žmonėms ar tiesiog gamtą saugantiems piliečiams geresni laikai „nesišviečia“.

Gaila, kad žmonėms, atsakingiems už piliečių gerovę, šios problemos nė motais. Tikiuosi šiandien išgyventi dar vieną dieną, dar vieną kelionę namo...

DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!

DELFI situaciją pakomentavo UAB „Vilniaus viešasis transportas“ technikos direktoriaus pavaduotojas Jurijus Komarovas:

„Iš šiuo metu įmonės eksploatuojamų 400 autobusų, tik 110 jų (2003 metais pirkti MB Citaro, 2004-2006 metais pirkti VOLVO ir keletas kitų markių autobusų) turi oro kondicionavimo sistemas. Iš 251 eksploatuojamų troleibusų kondicionavimo sistemas turi tik 45 (2004-2006 metais pirkti Solaris) troleibusai. Kondicionavimo sistemoms, kaip ir patys autobusai yra 9-12 metų senumo, dažnai genda, o jų remontui bendrovė per vasaros sezoną išleidžia apie 100-120 tūkst. Eur. Bendrovė stengiasi, kad esant karštiems orams, mieste dirbtų kuo daugiau autobusų ir troleibusų su veikiančiais kondicionieriais, kad žmonėms būtų lengviau, bet kasdien 2 – 3 transporto priemonės su kondicionieriais dėl jų arba kitų agregatų gedimų, remontuojamos.

Tačiau autobusų/troleibusų kondicionavimo sistema nepajėgi palaikyti nustatytos temperatūros, nes tarp miesto centrinėje dalyje esančių stotelių vidutinis atstumas yra apie 300–400 metrų,autobusai/troleibusai jose sustoja kas 1, 2 minutes ir, atidarius duris, į transporto priemonių vidų iš lauko plūsteli šiltas oras.

Būna, kad darbo metu kondicionieriai sugenda. Tokiu atveju vairuotojai yra įpareigoti vėdinti autobusų/troleibusų saloną: atidaryti orlaides, stoglangius, ir dirbti toliau iki darbo pabaigos, nes tai nėra gedimas, dėl kurio reikėtų nutraukti reisą ir grįžti į parką.

Esant karščiams, neleidžiame į miestą tokių autobusų, kur yra mažai orlaidžių ir stoglangių, ar kur neatsidaro elektra atidaromi stoglangiai.

Per radiją ir televiziją dažnai transliuojami specialistų patarimai, kaip saugotis nuo karščių, todėl reikėtų laikytis tų rekomendacijų: jei yra galimybės, planuoti keliones rytais, kol oras nepasiekė piko ar vakarais, kai jis jau atlėgęs, gerti daugiau vandens ir t.t.

Tokie karščiai Lietuvoje yra neįprasti, sakytume, kad tai stichinė nelaimė, todėl tai iššūkis visiems – ir mums, bendrovės darbuotojams, ir keleiviams. Supraskime vieni kitus.“

Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Kaunietė pasibaisėjo: šuns šeimininkas egzekuciją stebėjo šaltu veidu (25)

Ketvirtadienio vakarą su „Kas vyksta Kaune“ redakcija susisiekė skaitytoja, kuri pasakojo kaip...

Banko naujovė kelia didelių nepatogumų neįgalios mamos dukrai: greitai prasidėjo „linksmoji“ dalis (28)

Lietuvos bankai iki šiol elektroninių paslaugų prisijungimo kodų korteles keičia į bankų...

Plungės kultūros centras surengė unikalią kūrybinę saksofono laboratoriją

Rugsėjo 18 d. Plungės kultūros centras surengė praktinę kūrybinę saksofono muzikos...

Nusipirko butą iš savivaldybės, bet liko neaiškus vienas klausimas: kodėl mums nebuvo pirmenybės? (2)

Name Vilniuje yra keturi butai. Iki 2014 metų vienas iš butų priklausė Vilniaus miesto...

Įspėja: niekada neatidarinėkite tokio tipo elektroninių laiškų (2)

Norėtume informuoti apie plintančius apgaulingus laiškus (SCAM) lietuvių kalba. Vienas neseniai...

Top naujienos

Kauno medikai kovoja dėl sunkios būklės kūdikio: tėvai teisėsaugai žinomi

Ketvirtadienio vakarą, 20 valandą, į Kauno klinikas buvo atgabentas dviejų mėnesių kūdikis dėl...

Sociologė apie rekordinio Nausėdos populiarumo paslaptį: tai du žingsniai, kurių labiausiai laukia gyventojai (148)

Naujausi reitingai parodė, kad pasitikėjimas Prezidentūra , kai už jos vairo nuo liepos stovi...

Sprendimas viename Kauno darželyje privertė tėvus sunerimti: iki nelaimės trūksta labai nedaug (25)

Ne paslaptis, kad vaiką išleidžiant į darželį, tėvai nerimauja, kaip jam ten seksis, ar pavyks...

Iš KU per 70 milijonų reikalaujantis Indijos pilietis neįrodė, kad buvo prastai mokomas analogiškos bylos Lietuvoje dar nebuvo

Baigęs studijas Klaipėdos universitete (KU) ir atsiėmęs diplomą Indijos pilietis maždaug po...

Ulanovas išlaiko apetitą: „Žalgiriui“ logiška galvoti apie Eurolygos geriausių aštuonetą

„Turėjau keletą laisvų dienų. Niekur nebuvau išvykęs, pailsėjau Druskininkuose“, –...

Daiva Žeimytė-Bilienė: geriausias stiliaus patarimas, kurį girdėjau – neišsidirbinėti (6)

Jei reikėtų pažadintiems iš miego apibūdinti ryškiausius televizijos laidų vedėjos Daivos...

Kauno klinikose – du kūdikiai dėl kraujo išsiliejimo į smegenis: medikai teigia, kad supurtyti galima ir netyčia (10)

Per parą į Kauno klinikas buvo pristatyti du kūdikiai dėl kraujo išsiliejimo į smegenis. Dėl...

Lietuvoje brangsta pagrindinių bankų paslaugų krepšelis (190)

Lietuvos banko valdyba patvirtino 2020 metais galiosiantį maksimalų mėnesinį komisinį atlyginimą...

Evakuacija Šiaulių policijos komisariate: rūsyje dega dujų balionas (9)

Bendrasis pagalbos centras informavo, kad Šiaulių apskrities vyriausiam policijos komisariatui...