Kartą atvykau pas tėvus į Vilnių, į Pilaitės mikrorajoną pas juos pasisvečiuoti.

Mano tėvai gyvena (gatvė ir namas redakcijai žinomi – DELFI) septintame aukšte. Atvykau iš kito miesto ten pabūti kelias dienas. Besisvečiuodama pakliuvau į nemalonų įvykį. Kitos dienos rytą būdama pas tėvus pastebėjau, kad neturiu piniginės, kurią buvau palikusi automobilyje. Taigi nutariau nusileisti liftu ir pasiimti.

Išlėkiau iš namų be telefono, nes nemaniau, kad man jo gali prireikti. Nusileidau žemyn, pasiėmiau iš automobilio piniginę ir įlipau į liftą, paspaudžiau 7 aukštą. Bekylant į viršų, liftas sustojo. Aišku, išsigandau, baisu būti uždarytoje patalpoje. Telefono neturėjau, todėl spaudžiau lifte esantį skambučio mygtuką, ir ką jūs galvojat - jis neveikė. Jau visai neramu pasidarė.

Ėmiau šaukti, bet niekas nieko negirdėjo, laiptinė kaip tyčia buvo tuščia, niekas nevaikščiojo. Taip lifte prabuvau apie 10 - 15 minučių, kol galiausiai manęs ieškoti išėjo mama. Ji išsigando, kad manęs taip ilgai nėra, gal man pasidarė bloga, nes kaip tik esu 8 mėnesį nėščia. Išgirdusi, kad kažkas yra laiptinėje, ėmiau vėl šaukti. Aišku, mama mane išgirdo.

Ji grįžo atgal į namus paimti telefono ir paskambinti į lifto tarnybą. Telefonu atsiliepė labai nemaloni operatorė, liepė sėdėti ir laukti, kol atvyks avarinė tarnyba. Mama ėmė aiškinti, kad paskubėtų, nes esu beveik paskutinį mėnesį nėščia, kad man gali pasidaryti bloga ir panašiai. Bet operatorė buvo bejausmė ir pati ėmė šaukti. Kalbėjo ne tik grubiai ir nemaloniai, dėl akcento buvo vos galima suprasti, ką ji kalba. Visa laimė, avarinė buvo netoliese ir atvyko maždaug po 7 - 10 min.

Buvau įstrigusi tarp 4 ir 5 aukštų, mane išleido penktame aukšte. Mamai papasakojus, kaip ta operatorė su ja kalbėjo, pati nutariau jai paskambinti. Pasakiau, kad skambučio mygtukas neveikia, kad nei vienas mygtukas neveikia, klausiau, kaip jie tvarko tą liftą ir ima pinigus už jį, nors jis nuolat genda. Sakau, o jei vaikas eis į lauką, leisis liftu ir užstrigs? Bet ta operatorė ir ant manęs ėmė šaukti, labai nemaloniai kalbėti.

Pasakiau, kad parašysiu, kad nesusitvarkote su darbu, o ji man atrėžė – „Labai blogai padarysite, jei parašysite“. Padėjau ragelį, nebenorėjau kalbėti.

Po kelių savaičių vėl atvykau pas tėvus su šeima. Su vyru ir dukra leidomės tuo pačiu liftu žemyn. Aš išlipau antrame aukšte, nes nutariau patikrinti pašto dėžutę, o vyras su dukra nusileido žemyn ir išėjo į lauką. Radusi pašto dėžutėje laišką, pamaniau, pakilsiu į viršų ir atiduosiu tėvams, bet bekylant vėl užstrigau. Skambinimo mygtukai neveikė. Vėl ėmiau šaukti, nes neturėjau telefono, jį buvau palikusi automobilyje.

Vyras su dukra buvo nuėję į vaikų žaidimo aikštelę, o tėvai buvo namuose. Girdėjau, kaip kaimynai neša šiukšles, lipa laiptais, bet niekas neatsiliepė, niekas nesuteikė pagalbos. Dar kaip tyčia įstrigau lifte per pačius karščius, o toje mažoje būdelėje net oro ėmė trūkti.

Jau visai nejauku pasidarė, nes ir gimdymas ne už kalnų. Baisu pasidarė ir nejauku, kad, neduok Dieve, nepradėčiau lifte gimdyti iš to išgąsčio. Taip lifte prabuvau bešaukdama apie valandą, kol neišėjo tėtis iš namų, nes jam reikėjo eiti į darbą. Po kelių minučių ir vyras su dukra atėjo iš lauko. Vėl skambinom į liftų tarnybą, liepė laukti, kol atvyks meistras iš Kalvarijų gatvės.

Operatorė vėl buvo nemaloni ir sakė –„ką aš padarysiu, sėdėkit ir laukit“ – ir numetė ragelį. Bet jau buvo ramiau, kad bent po tiek laiko artimieji buvo šalia ir jau iškvietę pagalbą. Avarinė atvyko po maždaug 25 min. Ir ką jūs galvojat? Vėl mane išleido penktame aukšte, buvau užstrigusi tarp 4 ir 5 aukštų.

Labai pasipiktinome, nes po pirmo užstrigimo mygtukai pagalbai išsikviesti buvo nesutvarkyti, o pinigus už tai ima. Man kylą klausimas – už ką gyventojai moka, jei liftas prastai dirba? Mama pasakojo, kad liftas dažnai genda, būna, tris dienas jo nesutaiso, nes nėra darbininkų. Po mano užstrigimo tarp tų pačių aukštų vėl buvo kelis kartus užstrigęs brolis. Tai kaip suprasti? Kodėl tarp tų pačių aukštų užstringama? Kylant į viršų girdisi spragtelėjimo garsas kaip tik tarp tų aukštų, kur užstringama. Gal dėl to žmonės ir užstringa lifte, bet tuomet kaip „Kone“ prižiūri tą liftą? Pikčiausia, kad ima iš gyventojų pinigus, o liftas kaip genda taip genda.

DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!

DELFI komentaro apie nuolatinį lifto gedimą pasiteiravo UAB „Kone“ direktoriaus Regimanto Čereškos. Jis nurodė, kad dėl nesukonkretinto nelaimės laiko pateikė informaciją apie visus nurodytu adresu esančius keturis liftus:

„Toje gatvėje Vilniuje vykdome nuolatinę keturių liftų techninę priežiūrą. Visi liftai yra 1990 m. gamybos ir pagaminti Baltarusijoje Mogiliovo liftų gamykloje.

Liftai yra seno tipo rėlinio valdymo, eksploatuojami daugiau kaip 24 metus, per šį laiką į esminį jų darbo būklės pagerinimą (modernizavimą) investicijų nebuvo daroma, keičiami tik būtini mazgai.

Liftų planiniai patikrinimai atliekami periodiškai ir laiku, kasmet įgaliotoji įstaiga atlieka įrangos atestavimą.

Šių liftų gedimai per šiuos metus buvo tipiški tokio amžiaus liftams, nebuvo išsiskiriantys gedimų intensyvumu. Taisyklės, kaip naudotis liftu ir iškviesti avarinę tarnybą yra lifto kabinoje.

Sugedus liftui, gedimą pašaliname nedelsiant. Gedimo šalinimas užtrunka, jeigu yra sugedusios ar piktybiškai sugadintos detalės, kurias reikia gaminti, užsakyti ar atsivežti iš kitų šalių. Į visas gaunamas pagrįstas pastabas dėl mūsų įmonės atliekamų paslaugų kokybės reaguojame iškarto, taigi visada galima kreiptis į mus tiesiogiai“