Kelionę pirkau mūsų 40-mečio bendrojo gyvenimo progai ir tikėjausi, kad senbuvis Lietuvos turizmo rinkoje nepaves, bet... Viskas nuo pradžių.

Man 61 metai, esu didelis vyras ir ūgiu, ir svoriu, tad prašiau parūpinti mums vietas su didesniu tarpu tarp sėdynių. Tą užtikrino ir vadybininkė. Atėjęs į autobusą gavau 9 CD eilę su pačiu mažiausiu atstumu tarp sėdynių. Po nedidelio pokalbio su kelionės vadove-gide, persikraustėme su žmona į „galiorką“, kur jau sėdėjo viena keliautoja kažkodėl atkelta iš 2-os eilės. Kelionė prasidėjo 5 val. ryto ir baigėsi kitos dienos1:20 val. nakties Vengrijoje (jų laiku 00:20 val.), iš viso 20 val. 20 min. (!).

Jau antrą kelionės dieną pradėjo lūžti mano galinė „galiorkos“ sėdynė. Manyčiau, kad toks nepatogus, senas autobusas (su viena ašimi ir 16 m. senumo), kur net neaukštam žmogui buvo per mažai vietos, negalėjo būti naudojamas kelionei po Balkanus (apie 6000 km.). Sustojimai buvo 15-20 min. tik benzino kolonėlėse (ir kokių mes tik nematėm per visą 11 dienų kelionę), tačiau nebuvo nė vieno valandinio sustojimo pietums, nei mums keliautojams, nei autobuso vairuotojams, tikriems profesionalams, to nebuvo visos kelionės metu (mes nebuvome informuoti, kad maisto turime pasiimti visam kelionės laikui ir ar tai įmanoma).

Kelionės metu keliautojai (ne tik aš) pradėjo reikšti norą sustoti pietums (~1 val. poilsiui), tačiau vadovė į tai nekreipė jokio dėmesio, motyvuodama, kad nėra galimybės pamaitinti visą autobusą, bet kažkodėl sustojimai buvo daromi mažiausiose kolonėlėse (kuriose galimybės normaliai pavalgyti nebūdavo, o ir dėl kitų poreikių buvo sugaištama daug daugiau laiko). Galų gale maistas – irgi šalies kultūros dalis ir kodėl nesustojus ir kuo nors nepasmaguriavus? Tai nebūtų užėmę daugiau laiko nei degalinėse.

Vadovė visur vėlavo (tai tapo mūsų kelionės vizitine kortelė – „negalim, nes vėluojam“), nežinojo, kur yra viešbučiai, nepranešdavo apie atstumus iki miesto ir viešbučio, vairuotojams tekdavo „sukti ratus“, kad surastų reikiamą įvažiavimą, galiausiai (tai buvo naktį Rumunijoje, Voronetse) skambindavo viešbučio vadybininkams, kad pasitiktų ir palydėtų iki nakvynės. Pravažiavome tiek daug gražių vietų ir nebuvo nė vieno kelių minučių sustojimo nuotraukoms (tik per autobuso langą). Dėl ypatingai nepatogaus autobuso daugeliui keliautojų ištino kojos. Mano manymu, vadovė visai nesirūpino keliautojais ir jų patogumais. Kaip gidė ji buvo gera – bet tik ne kaip vadovė. Mums tenka dažnai keliauti, tačiau pirmą kartą matome tokį abejingumą, nepasiruošimą tokiai ilgai kelionei bei tokį prastą autobusą. Tai pati prasčiausia pažintinė (pražūtinė) kelionė, kokioje esame buvę.

P. S.: po kelionės norėjosi parašyti labai piktą laišką ir pasidalinti įspūdžiais, kaip tik galima plačiau, bet „išgelbėjo“ kojos (reikėjo rūpintis jų gerove, kad neprapultų noras ir galimybė toliau keliauti).

DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!

DELFI kreipėsi į kelionės vykdytoją „Novaturas“, kurio atstovė Dovilė Zapkutė nurodė, kad atsakė į keliautojų pretenziją.

„Visada stengiamės padaryti viską, kad mūsų klientai galėtų mėgautis maloniomis atostogų akimirkomis. Organizuodami pažintines keliones, dirbame su didelę patirtį turinčiais kolegomis, tiek kelionių vadovais, tiek kitais partneriais ir pasitikime jų kompetetingu darbu. Kalbant apie šį konkretų atvejį, gavome pretenziją (autorių vardas ir pavardė redakcijai žinomi – DELFI), į kurią atsakėme. Bendraujame su klientais ir vertiname jų išsakytas pastabas. Apgailestaujame, jei dėl tam tikrų aplinkybių, klientai jaučia, jog ne visi jų lūkesčiai kelionės metu buvo išpildyti. Visada akcentuojame, jog klientai pasiskaitytų numatytos kelionės programą, maršrutą ir įvertintų, ar ji atitinka jų lūkesčius“, – nurodoma D. Zapkutės komentare.

Papildyta: su DELFI susisiekė ir UAB „Keliautojų klubo“, per kurią DELFI skaitytojas pirko kelionę, direktorė Gražina Endriuškaitė.

Pasak jos, klientui kreipusis dėl kelionės užsakymo, jam buvo pranešta, kad pasikeitė kaina, nes kovo mėnenį galioja 10 proc. išankstinio pirkimo nuolaida (o vasario mėnesį ji siekė 15 proc.).

„Buvome paskubinti padaryti nuolaidą savo uždarbio sąskaita. Nei klausimų ar galėsime pateikti daug vietos kojoms, nei kokio dydžio autobusas vyksta į šią kelionę nebebuvo, svarbiausias aspektas liko kaina, o ne kelionių agentas – rašoma komentare.

Pasak bendrovės atstovės, sutikus padaryti dar 5 proc. nuolaidą savo uždarbio sąskaita, pirkėjas pervedė avansą.

„Kovo 10 d. patikrinus rezervavimo sistemą, paaiškėjo, kad belikę tik paskutinės vietos. Paprašius „Novaturo“ skirti vietas arčiau ir patogesnes aukštam vyrui, gavome pasiūlymą atsisėsti arčiau. Nei mes, nei „Novaturas“ nežadėjo šiam aukštesniam vyrui daugiau vietos kojoms, nei turi kiti turistai. Norint gauti daugiau vietos, reikėjo pirkti papildomą vietą, bet tai buvo pasakyta dar renkantis kelionę“, – nurodė UAB „Keliautojų klubo“ direktorė G. Endriuškaitė. Ji persiuntė laišką, kuriame nurodyta, kurios vietos autobuse bus skirtos klientams.

G. Endriuškaitės manymu, jų klientas gerai suprato, kokias vietas gavo ir sutiko su šioms sąlygoms, todėl negalėtų sakyti, kad UAB „Keliautojų Klubas“ dirbo neprofesionaliai, ar suteikė nepilną informaciją pasirašant sutartį.

Norite pasidalyti savo atostogų įspūdžiais? Rašykite el.p. pilieciai@delfi.lt!