Pastaruoju metu DELFI perskaičiau kelis straipsnius apie automobilių pirkimą ir pardavimą, pirmasis buvo „kairioji barikadų pusė“ – pardavėjų skundimasis dėl klientų trūkumo ir jų išrankumo. Antrasis – apie skaitytojų pagalbą perkančiajam. Būtent pastarasis straipsnis ir paskatino parašyti. Deja, mano manymu, jo turinys buvo visiškai neobjektyvus.
© DELFI / Kiril Čachovskij

Tikiuosi, Jums, mieli skaitytojai, patiks. Todėl pradėsiu nuo toliau: automobilių srityje turiu ne mažą patirtį, tai buvo mano hobis, dabar – pragyvenimo šaltinis. Manau, kad sugebėsiu objektyviai paaiškinti, kas vyksta automobilių pardavimo aikštelėse, ir kaip apsisaugoti nuo garantuotų „lavonų“.

1. Pardavėjų automobilio nupirkimas užsienyje. Visi visada stebisi, kodėl Lietuvoje parduodamų automobilių kainos daug mažesnės už automobilių kainas užsienyje. Kas čia per magija? Kaip galima nusipirkti, sutvarkyti, užkelti kainą ir parduoti pigiau nei tokį patį automobilį užsienyje? Atsakau. Yra keli galimi variantai, tarkime, kaip pavyzdį imkime mėgstamus automobilius iš Vokietijos.

Važinėjo žmogus su savo BMW 530D laimingai 7-10 metų, liko keli mėnesiai iki TUV (techninės apžiūros pažyma Vokietijoje – DELFI) pabaigos, kurią gauti užsienyje – tai ne tas pats, kas Lietuvoje. Jis nuvežė automobilį patikrai į servisą. Ten jam buvo išvardintos automobilio problemos, ir automobilio savininkas, pavyzdžiui, gauna perspėjimą, kad greitai teks keisti grandinę, arba kompresija viename cilindre maža.

Žmogus grįžta namo, išsitraukia surašytą sąmatą, kuri su dalimis ir darbais siekia pusę automobilio kainos, ir parduoda transporto priemonę arba per skelbimus kaip su grandinės defektu ar variklio defektu, arba nuveža į automobilių pardavimo įstaigą, kuriai perduoda savo transporto priemonę, ir pasiima kitą (arba naują). Kitas variantas – suremontuoja automobilį ir važinėja toliau. Jei pasirenkami pirmieji du variantai, čia jau gali atsirasti Lenkijos, Lietuvos ar kitų, vokiškus automobilius mėgstančių valstybių atstovai, kurie nupirks tą transporto priemonę su defektu. Tuomet galimi du variantai. Pavyzdžiui, jei grandinės barškėjimas dar nėra stiprus, bus bandoma parduoti automobilį netaisius, tik lietuviškame skelbime neegzistuos žodžiai „grandinės defektas“, arba visa tai bus sutvarkyta minimaliais kaštais ir parduodamas, tikėkimės, tvarkingas automobilis. Tas pats scenarijus gali būti, jei yra variklio defektų. Greitkelyje greičio vokietis paprastai nestebi, ir nesvarbu, koks variklio tūris, važiuojama greitai, todėl variklio remonto darbai garantuoti – tuomet automobilis už mažą kainą ir atsiduria Lietuvoje. Aišku, taip pat aktualus dalykas – tai, ar automobilis buvo daužtas, jo rida ir kitos vertę rinkoje smukdančios „gėrybės“.

Ką noriu tuo pasakyti? Kad užsienyje geri automobiliai šiaip sau pigiai neparduodami. Tam tikrai turėjo būti priežastis – defektas, eismo įvykis ar tai, kad įmonė atnaujina savo automobilių ūkį. Svarbiausia atsakyti į klausimą, koks defektas buvo ir ar jis buvo kokybiškai pašalintas.

2. Grįžkime į Lietuvą. Automobilis – jau čia, aikštelėje, ir jis jums patinka. Kas toliau? Toliau viskas paprasta. Priklausomai nuo automobilio amžiaus ir kainos „įjungiate“ sveiką protą. Ką tuo noriu pasakyti? Paprasta. Nereikia nusisukti nuo automobilio, kuriame dažytos viena ar kelios detales. Tai, kad automobilis dažytas, – nieko baisaus. Norit tikėkit, norit ne, bet ir salone pastatytos naujos transporto priemonės su nuline rida irgi būna dažytos, nes, tarkim, buvo pažeistos transportavimo metu. Ir nieko čia nepakeisi. Svarbiausias aspektas yra žmogus, kuris siūlo prekę, ir bendra atmosfera ją perkant.

Svarbiausias dalykas yra kaina. Dažnai žmonės verkšlena, kad buvo apgauti. Ne, manau, kad žmonės pabandė pabūti protingesniais už kitus. Prieš pirkdami automobilį visada savęs paklauskit, ar perkate kainą, ar automobilį. Jei perkama kainą, bėda. O jei turite mėgiamą modelį ir kaina gali kisti, neturite jos konkrečiai nusistatę, tuomet didesnė tikimybė nusipirkti gerą automobilį. Kai kurie žmonės perka pigiausią rinkoje automobilį ir tikisi dešimt metų, nepatirdami bėdų, važinėti. Taip nebūna. Pirkti reikia už rinkos ar net kiek didesnę kainą vien tik dėl to, kad būtų didesnė tikimybė, kad automobilis bus geras. Jei automobilis pigus, jis pigus ne šiaip sau. Šiais laikais gerumo akcijomis niekas neužsiima.

3. Apžiūrėjote automobilį vizualiai, pavairavote, pamatėte, kad jis jus tenkina, matote, kad pardavėjas normalus žmogus, be išsipūtusio ego ir tokių skrajojančių minčių kaip „ne tu nupirksi, tai kitas ateis“? Tuomet puiku. Toliau paprastas, bet svarbus dalykas – automobilio patikra servise. Jei žmogus nenori važiuoti pas oficialų atstovą, nebijokit. Jei, pavyzdžiui, automobiliui 10-15 metų, tai oficialus atstovas jį patikrins kaip naują. Jei pirkėją tai išgąsdins, o dažniausiai išgąsdina, tuomet pirkėjui ir pardavėjui bus sugadintas geras pusdienis ir nervai. Svarbiausia įvertinti realų automobilio stovį, jo saugumą – ar nebūta rimto eismo įvykio, kokia techninė būklė – variklis, pakaba (jei yra pakabos bėdų, tai – mažiausios ir pigiausiai ištaisomos bėdos). Šios dienos automobiliams svarbiausia kompiuterinė diagnostika. Jei viskas normos ribose, automobilį verta imti.

4. Niekada nepirkite, nes pataria kiti, jūs esate suaugęs žmogus, pats užsidirbote savo pinigus. Tai, kad kaimynas Jonas su „Toyota“ važinėjo keturis metus ir jis nekeitė jokių detalių, nereiškia, kad ir Jums taip pasiseks. Automobiliai genda – tiek nauji, tiek seni. Svarbiausia pirkti tokį, kuriame jūs jausitės patogiai ir smagiai. Kad ir kaip bebūtų, tai yra metalinis draugas, kuris Jums padės įveikti dalį gyvenimo kelių. Jei automobilis kels teigiamas emocijas, tai ir gedimai atrodys ne tokie reikšmingi.

Tai tiek. Ačiū visiems, kas perskaitė. Tikiuosi, rašiau ne veltui. Linkėjimai visiems vairuotojams ir automobilių mėgėjams! Vairuokite saugiai ir negeskit!

DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!

Kviečiame el.p. pilieciai@delfi.lt pasidalyti savo patirtimi, kaip jums yra pavykę išsirinkti automobilį ir į ką patartumėte atkreipti dėmesį! Laiškus siųskite su prierašu „Automobilis“.

Įvertink šį straipsnį
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

„Misija Laplandija“ įsibėgėjo – dalyvių skaičius auga sparčiais tempais (1)

Socialinė iniciatyva MISIJA LAPLANDIJA, skatinanti empatiją ir kviečianti gerais darbais...

Vilniaus rotušėje bus teikiami kultūros apdovanojimai „Auksinis Feniksas” (1)

Lapkričio 27 d. 16 val. Vilniaus rotušėje, iškilmingos ceremonijos metu bus įteikti didžiausios...

Veiviržėnų jaunimas pagerbė „Laisvės kovotojus“ (11)

Šiais laikais visuomenėje vyrauja nuomonė, kad jaunimas yra nepilietiškas ir nepatriotiškas....

Negali atsidžiaugti nemokamu reisu į Suvalkus iš Kauno: dėl to tik pirkėjui geriau (195)

Už dyką nieko nebūna? Būna! Taip, iš Kauno į Suvalkus autobusas kasdien kauniečius veža...

Nebegali atskirti, kur sultys, o kur geriamas vanduo: atsibodo gerti srutas! (21)

Naujosios Akmenės gyventojai Silvai atsibodo taikstytis, kad jų daugiabučiui yra tiekiamas...

Top naujienos

„Siaubo pilį“ pastatęs vienas žiauriausių žudikų padarė labai didelę ir apmaudžią klaidą įžengę į pastatą žmonės dingdavo be pėdsakų (40)

H. H. Holmesas buvo vienas iš pirmųjų Jungtinių Valstijų serijinių žudikų. Savo specialios...

Apie metro, „Hyperloop“ galime tik pasvajoti, bet laukia šis tas įdomaus (47)

Nors Lietuvoje apie itin greitą susisiekimo priemonę „Hyperloop“ ar metro kol kas galime tik...

Naktinės BMW gaudynės Vilniuje: surakintam vairuotojui teko pagulėti ant žemės (20)

Naktį iš penktadienio į šeštadienį Vilniaus kelių policijos surengto reido metu nubausti...

Putino Rusija. Naujas Rusijos planas Ukrainoje - tik dūmų uždanga virš tikrųjų tikslų (85)

Rugsėjo pradžioje spaudos konferencijos metu Rusijos prezidentas Vladimiras Putinas pareiškė ,...

Savaitgalio orai: nedidelė paguoda – bent jau nesušalsime (6)

Savaitgalį tikrai nesušalsime, tačiau sušlapti visgi teks, mat saulėtas dangus nelepins,...

Planuojantiems namo renovaciją – nauji reikalavimai (80)

Nuo lapkričio 1-osios įsigaliojo keletas Valstybės paramos daugiabučiams namams modernizuoti...

Rūbinėje Adomaitis pasiekė savo: ėmėme žaisti žymiai protingiau specialiai Krepšinis.lt iš Prištinos (32)

Įsivažiavo sunkiai, laimėjo lengvai. Lietuvos krepšinio rinktinė naująsias pasaulio čempionato...

Įvardijo jautriausias Gedimino kalno vietas: taip palikti per žiemą negalima (152)

Lankytojams užvertas Gedimino kalnas virto viena didele statybų aikštele. Ant jo zuja darbininkai...

Atsistatydino Luhansko separatistų lyderis Igoris Plotnickis (227)

Prorusiškų Ukrainos separatistų paskelbtos vadinamosios Luhansko liaudies respublikos (LNR)...

Santūrus Sabonis: sunku vertinti žaidimą, kai varžovai neturi keitimų specialiai Krepšinis.lt iš Prištinos

Nors Kosovo krepšininkai antroje rungtynių dalyje nebesipriešino Lietuvos rinktinei, daryti...