aA
Jau kurį laiką vasaros kaitra ir sausi orai neatnešė jokio lietaus, todėl nenuostabu, kad gaisrų vis daugėja, o ypač – savaitgaliais, kai gaisrininkams gelbėtojams pats darbymetis. Apie tai, kad daugelio kaimų ir mažesnių miestelių ugniagesiai gaisrų gesinti važiuoja beveik antikvarinėmis mašinomis, žinoma visiems, tačiau tai nelabai rūpi mūsų „aukščiausiems“, kurie į darbą rieda prabangiausiomis mašinomis ir dėl esančios situacijos galvos nesuka. Rodos, toks vaizdas jau nieko nenustebintų, tačiau neramina visai kas kita.

Rugpjūčio 23 d. dvi Kybartų gaisrinės mašinos sugedo praktiškai vienu metu: viena vykstant į iškvietimą, o kita – būtent tada, kai ketino tempti jau sugedusią gaisrinės mašiną. Vaizdas išties šokiravo ne tik pravažiuojančius, bet, matyt, ir pačius gaisrininkus, kuriems tokios situacijos įprastos, tačiau vis labiau varančios į neviltį. Pasirodo, ugniagesiams gelbėtojams tenka ne tik atlikti įvairias gelbėjimo operacijas, gesinti gaisrus, bet ir patiems susitvarkyti tarnybinius automobilius, kuriems, pasak skaitytojo, vieta skirta ne keliuose, bet muziejuje. Kas jie – ugniagesiai gelbėtojai, ar tarnybinių mašinų mechanikai? Atsakymas tikriausiai paprastas: ugniagesiams tenka „matuotis“ devynis amatus, už kuriuos, deja, papildomų pinigų tikrai niekas nemoka.

Neneigiu – situacija taip papiktino, tad drąsiai nufotografavau dviejų sugedusių gaisrinių mašinų vaizdą, kad pagaliau kažkas susimąstytų, jog vienu metu dvi sugedusios gaisrinės mašinos – tikras pasityčiojimas, nes kilus gaisrui Kybartuose ar kuriame nors aplinkiniame kaime į iškvietimą neišvyktų nė viena mašina. Ar ne per daug drąsu rizikuoti siunčiant senas gaisrinės mašinas į iškvietimus, jeigu jos vos pajuda, o pastaruoju metu ir dažniau genda? Čia juk ne tas pats, kaip, pavyzdžiui, laiku į autobusų stotį neatvažiavęs autobusas. Juk čia gaisrinės mašinos, kurios turėtų tarnauti, o ne gesti kai žmonės laukia pagalbos.

Kyla klausimus, kaip turėtų tokią situaciją paaiškinti Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento (PAGD) vadovai, kai į įvykio vietą neatvyksta ne viena, o „net“ visos dvi gaisrinės mašinos? Nors gyventojų saugumas ir priešgaisrinė sauga turėtų būti viena svarbiausių valstybės ir savivaldybės funkcijų, tačiau kaimuose esanti situacija „piešia“ visai kitą vaizdą. Labiausiai šioje situacijoje tinka niekada nepabostantis posakis: „Skęstančiųjų gelbėjimas yra pačių skęstančiųjų reikalas“.

DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!

Situaciją DELFI pakomentavo Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento direktoriaus pavaduotojas Vygandas Kurkulis:

„Šių metų rugpjūčio 23 d. buvo gautas pranešimas į Bendrąjį pagalbos centrą Alytaus skyrių, jog Šeimenos sen., Patunkiškių k. dega pieva. Į įvykio vietą buvo išsiųstos trys automobilinės cisternos. Vilkaviškio priešgaisrinės gelbėjimo tarnybos Kybartų komandos gaisrinis automobilis ZIL 131 markės (27 metų) vykdamas į įvykį sugedo. Jam partempti buvo pasitelkta rezervinė automobilinė cisterna. Dėl aukštos oro temperatūros ir papildomo svorio apkrovos, betempiant gaisrinį automobilį buvo kelis kartus sustota, norint išvengti tempiančio automobilio variklio perkaitimo. Partemptas gaisrinis automobilis dėl variklio gedimo remontuojamas. Rezervinis automobilis buvo kovinėje parengtyje, taip užtikrinant reagavimą į įvykius.

Marijampolės apskrities priešgaisrinės gelbėjimo valdybos padalinių gaisrinių automobilių parkas nuolat atnaujinamas. 2015 metais atlikti viešieji pirkimai „Dėl gaisrų gesinimo ir gelbėjimo automobilių nuomos“ ketinama išsinuomoti sunkiosios klasės gaisrų gesinimo ir gelbėjimo automobilis su dviguba kabina ir sunkiosios klasės gaisrų gesinimo ir gelbėjimo automobilis su galingu siurbliu.

2015 metų pradžioje Valstybinėje priešgaisrinėje gelbėjimo tarnyboje (VPGT) buvo eksploatuojamos 411 pagrindinės transporto priemonės: automobilinės cisternos, automobilinės kopėčios, siurblinės storys, žarnų automobiliai ir kiti. Tarp šių pagrindinių transporto priemonių net 165 automobiliai arba apie 40 proc. visų minimų transporto priemonių yra pagamintos buvusioje Sovietų Sąjungoje ar NVS šalyse. Minimas sugedęs automobilis – automobilinė cisterna yra 27 metų senumo. VPGT eksploatuojamų automobilinių cisternų bendras vidurkis siekia beveik 17 metų. Vidutiniškai vieno naujo gaisrinio automobilio su įranga įsigijimo kainą priklausomai nuo modifikacijos svyruoja nuo 240 000 eurų iki 290 000 eurų.

Deja, iš valstybės biudžeto lėšų skiriamų asignavimų Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentas kasmet išgali įsigyti nuo 4 iki 8 automobilinių cisternų, kurios pakeičia seną sovietmečiu gamintų automobilinių cisternų parką. Ieškant būdų susidariusiai situacijai spręsti, Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentas nuo sekančių metų pradės nuomoti naujas 25 automobilinės cisternas.“

DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!

Įvertink šį straipsnį
Įvertink šį straipnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
(0 žmonių įvertino)
0
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Lietuvos muitinė įspėja: sukčiai sugalvojo naują būdą, kaip išvilioti pinigus (25)

Lietuvos muitinė įspėja dėl dar vienos sugalvotos sukčių veikimo schemos. Į instituciją...

Danguje užfiksavo ženklą, kuris pranašauja orų kaitą Lietuvoje (7)

DELFI skaitytoja Giedrė Streikauskaitė vasario 21 d. rytą Kaišiadorių raj., Bačkonių kaime,...

Pirkėją „Iki“ darbuotojai nuteikė nemaloniai: kodėl negalėjau susimokėti už nurodytą kainą? (47)

Kone kasdien apsiperku prie namų esančioje Kauno „Saulėtekio“ IKI, ir tikrai ne kartą yra...

Vairuotoją kelyje nustebino „meninė instaliacija“: ar tai „dovana“ kelių gaideliams? (2)

Nuo vasario vidurio Lietuvoje nebeveikia greičio matuokliai, esantys užmiesčio keliuose. Ne vieną...

Kilnią idėją skleidžiantis renginys – jau šį šeštadienį

Antrus metus rengiamas „Spintadienis“ šiais metais pritrauks dar daugiau lankytojų....

Top naujienos

STT: pas korupcija įtariamus teisėjus per kratas rasta 200 tūkst. eurų grynųjų (97)

Specialiųjų tyrimų tarnyba penktadienį pranešė, kad pas korupcija įtariamus teisėjus per...

Albinas Januška - apie šūdmalą, melą politikoje ir Karbauskio herojų (135)

Knygų mugėje per diskusiją iš įtakingo buvusio diplomato, signataro Albino Januškos pusės...

Tymų protrūkis Lietuvoje pasiekė rekordą – tokio sergamumo nebuvo daugiau nei 10 metų medikai įvardija vienintelę priežastį (75)

Nacionalinis visuomenės sveikatos centras ( NVSC ), praneša, kad nuo 2019 m. sausio 1 d. iki 2019 m....

Kilkaus nužudymo byloje – netikėtas posūkis: Baltrūnui, jo žmonai bei draugui panaikinti įtarimai papildyta (260)

Ketvirtadienį Aivaro Kilkaus nužudymo byloje įvyko permainos – Laurynui Baltrūnui, Daivai...

Tarnyba: Rusnės estakados statybos sutartis turi būti nutraukta LAKD sako neklausys (114)

Viešųjų pirkimų tarnybai pareiškus, kad Automobilių kelių direkcija turi nutraukti 9,46...

BAFTA raudonuoju kilimu žengė ir lietuvė: papasakojo apie momentą, kai nuščiuvo visa salė (3)

Mados tinklaraštininkė, stilistė Olivija Plekavičiūtė buvo viena iš svečių, pakviestų į...

Kilnus estų poelgis plinta internete: gelbėjo skęstantį šunį, ir tik vėliau paaiškėjo, kad tai vilkas (20)

Trečiadienį neabejingi Estijos piliečiai išskubėjo gelbėti lediniame upės vandenyje...

Juozaitis įspėja apie artėjančią emigracijos bangą ir siūlo mokyklose pradėti karinį mokymą (522)

Prezidento posto siekiantis filosofas, politikas ir rašytojas Arvydas Juozaitis teigia, kad vidaus...

Lukašenka siunčia žinią JAV: štai čia maža nepasirodys, Maskvai ir Minskui teks reaguoti (186)

Baltarusijos prezidentas Aleksandras Lukašenka mano, kad jo šaliai drauge su Rusija būtina...

Karolinos Toleikytės mamos atvira išpažintis apie dukrą: kai ji praeidavo, vyrai netekdavo žado, o merginos piktai nužvelgdavo (284)

Tik mamos supras, ką reiškia vieną dieną savo mergaitei dar pinti kasas, o kitą – matyti ją...