Bet šaligatvio (nuo skvero einant link Halės turgaus) danga - plytelės - išklypusios, palijus apsemtos vandens, borteliai nudaužyti, automobiliai, netelpantys skvero stovėjimo aikštelėje prie viešbučio „City Gate“, statomi ant tų pačių išklypusių šaligatvių, praeiti pėstiesiems tampa sudėtinga. Rytais į A. Vienuolio mokyklą vaikus suvežantys automobiliai „apgula“ autobusų stotelę, kurdami papildomas spūstis...

Be to, ten pat, prie A. Vienuolio mokyklos, esantys šiukšlių konteineriai paversti sąvartynu. Norint prieiti ir neduok dieve parūšiuoti šiukšles - misija neįmanoma.

Taigi, nekalbant apie kompleksinių sprendimų reikalaujančius sprendimus šioje aktyvioje bei reprezentatyvioje vietoje, būtina bent šaligatvius sutvarkyti ir panaikinti sąlygas sąvartynui atsirasti.

Savivaldybės pareigūnai reaguodami į situaciją informavo, kad planuojami minimalūs šaligatvių tvarkymo darbai. Kas irgi yra puiku.

Šį pavasarį perklausiau savivaldybės pareigūnų pakartotinai - kada visgi tiksliai planuojami tie minimalūs šaligatvių sutvarkymo darbai. Jau rugsėjo mėnuo eina į pabaigą, nei atsakymas gautas, nei minimalūs šaligatvių tvarkymo darbai padaryti.

Dėl sąvartyno situacijos - pareigūnai pakartojo jau žinomas klišes, kurios tarsi turėtų būti „saugūs“ atsakymai - šiukšlių vežimas užtikrinamas reguliariai, didžiagabaričių šiukšlių aikštelės veikia, patys gyventojai yra netvarkingi. Bet šitas atsakymas tiesiog nesprendžia problemos.

Šitie „sprendimai“ tiesiog nesprendžia problemos. Ar tai reiškia, kad pareigūnai gali ramiai manyti kad situacija nesprendžiama?

DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!

DELFI kreipėsi į Vilniaus miesto savivaldybę, kurios Miesto ūkio ir transporto departamento Susisiekimų komunikacijų vadovas Arūnas Visockas pakomentavo skaitytojo išdėstytą situaciją dėl netvarkomų šaligatvių.

Pasak A. Visocko, šiemet sostinėje planuojama suremontuoti apie 2 km senų šaligatvių, kitąmet - kilometru daugiau.

„Savivaldybė jau pradėjo tvarkyti šaligatvius Stoties gatvėje bei transporto žiede prie Geležinkelio stoties. Netrukus darbai persikels į Geležinkelio, Aušros vartų, Bazilijonų bei Sodų gatves. Darbus planuojama baigti spalio-lapkričio mėnesį. Taip pat dar šiemet Pylimo gatvėje bus sutvarkyti šaligatviai ir važiuojamoji kelio dalis, nuo Geležinkelio g. iki Halės turgaus. Kitais metais planuojama sutvarkyti ir šaligatvius prieš Aušros vartus“, - apie tai, kada bus pradėti tvarkymo darbai, sakė jis.

A. Visockas nurodė, kad savivaldybė užsiima ir naujų šaligatvių tiesimu – šiemet jų paklota 4,5 km ten, kur gyvena daugiausiai žmonių, kur jų labiausiai trūko ir keliukai jau seniai buvo išminti pačių gyventojų, taip pat prie viešojo transporto stotelių, mokyklų, perėjų.

„Dar tiek pat šaligatvių bus paklota iki metų pabaigos. Gyvenamosios aplinkos gerinimo programa bus įgyvendinama ir kitąmet, tad šaligatvių, kiemų ir gatvių bus sutvarkyta dar daugiau“, - nurodoma A. Visocko komentare.

Pasak Vilniaus miesto savivaldybės Miesto ūkio ir transporto departamento laikinojo Atliekų tvarkymo programos įgyvendinimo skyriaus vedėjo Valdo Juodžio, skaitytojo įvardintoje vietoje esantys konteineriai yra nuolat tikrinimi, o po vilniečio nusiskundimo patikra buvo atlikta dar kartą.

„Savivaldybės atliekų tvarkymo operatoriai privalo užtikrinti, kad išvežimo metu visos atliekos iš mišrių komunalinių atliekų ir antrinių žaliavų surinkimo konteinerių (ir esančios šalia konteinerių) būtų supiltos į šiukšliavežius ir išvežtos, paliekant tvarkingą aplinką, o laikotarpiu tarp atliekų išvežimo už tvarką ir švarą prie mišrių komunalinių atliekų ir antrinių žaliavų surinkimo konteinerių atsako teritorijų tvarkytojai, kurie jas privalo surinkti ne rečiau kaip 3 kartus per mėnesį (kiekvieno mėnesio 5, 15 ir 25 dieną). Tiek ši, tiek kitos Vilniaus senamiesčio reprezentacinės vietos yra nuolat tikrinamos, o nustačius netvarką nedelsiant informuojami atliekų vežėjai ir teritorijų tvarkytojai. Ir šį kartą, gavę signalą, patikrinome situaciją vietoje, perdavėme informaciją teritorijų tvarkytojui bendrovei „Mano aplinka“, kurios darbuotojai privalo surinkti ir išvežti žaliąsias atliekas (šakas), o aikštelę iššluoti ir sutvarkyti“, - nurodė V. Juodis.

Savivaldybės atstovo teigimu, komunalinių atliekų išvežimas vykdomas sutartiniais pagrindais už tam tikrą mokestį, kurį moka konteinerių naudotojai, todėl padidinti išvežimų skaičių ar pastatyti daugiau konteinerių mišrioms atliekoms įmanoma tik atliekų turėtojams, naudojantiems šiuos konteinerius, susitarus su paslaugos teikėju, šiuo atveju UAB „VSA Vilnius“.