aA
Kovo 13 d. aviakompanijos „Ryanair“ vykdomu skrydžiu turėjome skristi į Maltą – kelionę, kurią suplanavome dar pernai metais. Įvertinę galimas rizikas, pasiruošę tam, kad grįžę savarankiškai karantinuosimės Lietuvoje 14 dienų bet kokiu atveju, stebėdami nustatytų susirgimų koronovirusu CIVID-19 skaičių Lietuvoje ir Maltoje, Vilniaus oro uoste (VNO) perėjome patikros punktą ir laukėme savo skrydžio.
Papiktino abejingas darbuotojų elgesys oro uoste: tai skaudi ir ilgam įsimenanti patirtis
© DELFI / Karolina Pansevič

Bemuitėje parduotuvėje įsigijome prekių. Man pasirodė keista, kad jaunutės pardavėjos, po to, kai mus aptarnavo, nusisukusios tyliai šnibždėjosi – maža kas, tuomet pagalvojau. Keleivių, laukiančių skrydžio į Maltą, buvo neįprastai mažai – gal apie kokius keturiasdešimt.

Prasidėjus registracijai prie vartų mus pasitiko gal penkios ar šešios darbuotojos – sprendžiant iš uniformos, tai buvo VNO, o ne „Ryanair“ darbuotojos. Patikrinusios bilietus, jos mums skubiai visiems įbruko į rankas anketas ir paaiškino, kad jas turėsime užpildyti lėktuve ir jos bus surinktos nuskridus į Maltą. Darbuotojos kažkodėl labai skubėjo, taip pat neįprastai mus ragino skubėti. Belaukiant koridoriuje, mūsų dukrai paskambino amerikietis draugas, kuris pasakė, kad nesėstume į lėktuvą, nes kitu atveju nuskridę į Maltą turėsime išbūti griežtame karantine 14 dienų. Tą informaciją greitai tikrino dar vienas vaikinas – „facebook“ paskyroje Maltoje gyvenantys prieš kelias minutes šia informacija jau buvo pasidaliję. Nubėgau prie darbuotojų, kurios dar tebestovėjo prie registracijos, ir paklausiau, ar jos ką nors žino apie tokią situaciją mums nuvykus į Maltą. Jos puolė aiškinti, kad jokios informacijos neturi ir neprivalo teikti, kad mes patys viską žinome, skaitome spaudą, turime patys apsispręsti, dar paminėjo, kad karantine pažeidus jo sąlygas – palikus gyvenamąją vietą – bauda 1000 Eur. Paskui mane sugužėjo didžioji dalis likusių keleivių. Klausėme darbuotojų, ar jie gali patvirtinti arba paneigti šią informaciją – jos tvirtino, jog jos nieko neprivalo žinoti ar informuoti. Kilo panika.

Kadangi iki kelionės pradžios visą savaitę stebėjau informaciją Maltos Sveikatos apsaugos ministerijos puslapyje, žinojau, kad galime tikslių žinių ieškoti ten. Informacijos ieškojo ir kiti keleiviai. Dalis jų klaidingai suprato, kad karantinas bus taikomas tik keleiviams, atvykusiems į Maltą iš rizikingų zonų: Kinijos, Italijos, Prancūzijos ir pan. Kol ieškojome informacijos, darbuotojos ragino kuo skubiau apsispręsti: „Tai jūs skrendant ar ne?!“ Visa tai vyko pakeltu tonu, pakankamai grubiai ir nekompetentingai: „Jūs turite tris minutes apsispręsti. Greičiau!“ Vienas jaunuolis šią situaciją filmavo telefonu, o darbuotoja jam pareiškė: „Staigiai viską ištrini!“ Mums pareiškus priekaištus, kad turėdami informaciją iš anksto (Maltoje sprendimas buvo paskelbtas 12 val. Maltos laiku, o įsigaliojo 13 val. Maltos laiku), mes tikrai būtume turėję laiko apsispręsti ir ramiai priimti sprendimą.

Galiausiai, visiems keleiviams reikalaujant tiksliai paaiškinti situaciją, darbuotojos ėmė neigti, kad jos mums sakė kažką apie karantiną (vis dėlto tikiuosi, kad vaikinas filmuotos medžiagos neištrynė), tvirtino, jog mes suaugę ir turime patys apsispręsti. Bet tarp keleivių buvo ir kūdikis. Ar esant tokiai ekstremaliai padėčiai pasaulyje, kai viskas dabar jau keičiasi ne dienomis, o valandomis, statutinė pareiga yra viršesnė už žmogiškumą ir pilietiškumą?

Mums priėmus sprendimą neskristi, pro vartus buvome išleisti atgal į laukimo salę. Šalia dirbusios prekybos taško darbuotojos garsiai pastebėjo: „Šaunuoliai keleiviai, taip joms (darbuotojoms) ir reikia“. Po viso to galima daryti loginę išvadą – galimai informaciją jos turėjo, galimai apie tai žinojo, tačiau galimai sąmoningai mums jos neteikė. Tada į vietas susidėlioja visas vaizdas – pardavėjų šnibždesys bemuitėje parduotuvėje, nenormali skuba registruojant bilietus, darbuotojų neigimas to, ką pasakė prieš pusę minutės.

Ačiū dukters draugui amerikiečiui, kuris skubiai reagavo ir mus laiku informavo (nes, kaip vėliau išsiaiškinome, jį tikrai tinkamai ir laiku informavo Londono oro uosto darbuotojai, kurie net kelis kartus klausė, ar jis tikrai pasiruošęs Maltoje karantine praleisti 14 dienų, taip pat skambino Maltos viešbučio vadybininkas ir suteikė tikslią informaciją), nes tos 3 minutės galėjo labai daug nulemti mūsų gyvenime. Ačiū jam už tai, kad mūsų 10 žmonių grupė šiandien esame Lietuvoje ir saugiai jaučiamės pusryčiaudami namuose, o ne Maltoje ieškome galimybės kuo skubiau grįžti namo.

Vienas iš Lietuvos Respublikos teisės aktų – LR Civilinis kodeksas – nustato, kad „Civilinių teisinių santykių subjektai, įgyvendindami savo teises bei atlikdami pareigas, privalo veikti pagal teisingumo, protingumo ir sąžiningumo reikalavimus“. Mūsų situacijoje, oro uoste darbuotojos nesilaikė nei vieno iš jų. Jos teigė, kad informacijos teikti neprivalo. Bet ar tikrai?

Ne tas dabar metas, kad kovotume už savo teises, tačiau man labai gaila pagyvenusios moters, kuri, supratusi, dėl ko kilo panika, sėdėjo ant kėdės praėjusi registraciją, o jos vyras tiesiog rėkė ant jos, kad čia tik mes panikuojame, o Maltoje viskas gerai ir liepė jai keltis ir eiti. Ir ji nuėjo. Kaip ji ten, Maltoje, dabar jaučiasi? Gaila ir paauglio, kuris turėjo skristi su mažamete sesute, mama ir jos draugu. Jis tiesiog prašė: „Mama, prašau, neskrisk“, tačiau mamos draugas, pilnai nesupratęs informacijos Maltos SAM puslapyje (manė, kad karantinas tik iš rizikos zonų atvykusiems), įkalbėjo jo mamą ir sesutę skristi. O jis, vaikas, liko vienas čia, Lietuvoje. Kaip jis šiandien jaučiasi?

Taigi, norėčiau paklausti VNO vadovų – ar jie tikrai tinkamai ir laiku parengė darbuotojus atlikti savo pareigas, nepažeidžiant LR Civilinio kodekso ir paprasto žmogiškumo normų? Ar tiesiog vadovaujasi principu – skrendančiojo gelbėjimas ir apsauga paties skrendančiojo reikalas?

Tikiuosi, kad visi, kovo 13 d. 16.05 val. turėję skristi ar išskridę „Ryanair“ vykdomu reisu Vilnius – Malta, keleiviai šiandien yra namie ar bent artimiausiu laiku galės saugiai sugrįžti į Lietuvą. Linkiu jiems visiems sveikatos ir sąžiningo bei pilietiško kitų asmenų požiūrio į jų galimybes sugrįžti namo (jei išvyko). O darbuotojams norėčiau palinkėti, kad žmogiškumas ir pilietiškumas šiandien būtų svarbiau už lojalumą.

DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!

Komentuoja Lietuvos oro uostų Komunikacijos skyriaus vadovas Marius Zelenius:

Labai apmaudu girdėti tokią istoriją. Noriu atkreipti dėmesį, kad lėktuvų aptarnavimą, bagažo krovimą, keleivių ir bagažo registraciją bei keleivių laipinimą į orlaivius atlieka antžeminio aptarnavimo bendrovė, „Ryanair“ atveju UAB „Litcargus“. Dėl keleivių ir orlaivių aptarnavimo su jomis tiesiogiai sutartis yra sudariusios oro bendrovės, ne oro uostas. Nepaisant to, nuolatos siekiame bendradarbiauti, stengdamiesi užtikrinti, kad visi per mūsų oro uostus skrendantys keleiviai gautų kokybiškas paslaugas.

Komentuoja UAB „Litcargus“ komunikacijos vadovė Ingrida Daugirdė:

Atsiprašome skaitytojų už nepatogumus, tačiau šiuo konkrečiu atveju mūsų darbuotojai veikia pagal oro linijų bendrovės nustatytas taisykles ir reikalavimus. Negavę oficialios informacijos apie skrydžių pokyčius, pasikeitusią situaciją kitose šalyse, savo nuožiūra ir iniciatyva mūsų darbuotojai jokių rekomendacijų teikti negali. Minimu atveju jokios oficialios informacijos nebuvome gavę. Detaliau apie tai galėtų komentuoti pati aviakompanija.

Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(60 žmonių įvertino)
2.0667

Moteris apie iškirstus medžius sostinėje: miesto plėtra žaliųjų erdvių sąskaita (2)

Visuose Lietuvos miestuose stengiamasi išsaugoti kuo daugiau žalios gamtos, tačiau ne visada tai...

Nepavykus pasinaudoti e.sveikatos paslaugomis pacientė kreipėsi į kliniką – atsakymas šokiravo (1)

Šiuo metu norint apsilankyti gydymo įstaigose pas gydytoją, galima vizitui registruotis ne tik...

Netvarka pasų poskyryje suerzino vyrą: jie imituoją veiklą, o rezultatas – kaip visada (1)

Noriu papasakoti, kokie mano įspūdžiai apie tvarką prie Migracijos departamento pasų išdavimo...

Vilniaus miesto gyventojai pasipiktinę savivaldybės sprendimu: jie nesiskaito su gyventojų nuomone Papildyta (2)

Gyvenant daugiabučiuose namuose, gyventojams reikia prie daug ko prisitaikyti. Visi norime gyventi...

Atvykę į užsakytą sodybą svečiai liko šokiruoti: jie apgaudinėja savo klientus Su nuotraukomis (7)

Norime papasakoti, kad potencialūs klientai žinotų, kokių „verslininkų“ turime Lietuvoje.

Top naujienos

Reikšmingas posūkis dėl Turkijos: NATO oficialiai pakvies Švediją ir Suomiją į Aljansą (9)

Turkija antradienį vakarą pareiškė, jog „gavo, ką norėjo“ iš pokalbių su Švedijos ir...

Delfi PliusDaiva Žeimytė-Bilienė, laida „Iš esmės“

Lūžis, kuris atgrasytų Putiną net nuo minties apie Baltijos šalis: po naujų grasinimų – perspėjimai Lietuvai (8)

Kol Lietuvoje aiškinamasi dėl Kaliningrado tranzito, Estijos premjerė perspėja apie rimtas bet...

Rio de Žaneire apsigyvenęs vilnietis Marius: mūsų lietuvaitės brazilų nesuviliotų (9)

Vilnių į Rio de Žaneirą iškeitęs Marius Rudalevičius sako, kad jo gyvenimas pasikeitė...

Rusijos ekspertas: Putinas jau suprato, kad yra pasmerktas (5)

Rusų publicistas Andrejus Piontkovskis kanalui „Ukraina 24“ nurodė, kokius ciniškus...

Žiemos sezonas gyventojams gali būti itin sunkus: siūlo imtis veiksmų, kaip susimažinti išlaidas šildymui (1)

Ateinančiam šildymo sezonui nežadant gerų žinių, bandoma spartinti daugiabučių šilumos...

Po alinančios kaitros laukia dar stipresnės liūtys ir kruša: galingos stichijos įsismarkaus

Atmosferos slėgiui nukritus, anticiklonas po truputį praranda savo jėgas. Jau vakar dieną ir...

Neoficialūs šaltiniai: EK linkusi nusileisti Maskvai ir padaryti Kaliningrado tranzitui išimtis (15)

Panašu, kad Vladimiro Putino ultimatumas dėl Kaliningrado tranzito veikia – neoficialūs...

Delfi PliusAgnė Keizikienė

Lytinių organų plastinė chirurgija: pasakė, kokias operacijas renkasi vyrai ir kam reikalinga G taško injekcija

Plastinė chirurgija kuo toliau, tuo sparčiau žengia į priekį. Jei anksčiau tai buvo daugiau...

Ispanijos grandų lauk išprašytas prancūzas: viskas pasikeitė atėjus Jasikevičiui (1)

Madrido „Real“ klube dėl sportinio režimo pažeidimo į atsarginių suolo galą nugrūstas...

Karas Ukrainoje. Po Medvedevo grasinimų – Ukrainos atsakas: Krymas bus susigrąžintas iškart Rusijos kariai pagrobė Chersono merą (8)

Rusijos valstybė tapo didžiausia teroristine organizacija pasaulyje ir tai turi būti pagrįsta...