Atrodo, XXI a. keliaujame jau antrąjį dešimtmetį, o tobulėjančios technologijos ne tik kad įsilieja į mūsų gyvenimą, tačiau vis dažniau kelia nuostabą. Lietuvos ekonomikos augimas yra vienas sparčiausių Europoje, o spaudoje vis dažniau šmėžuoja straipsniai apie turizmo gerinimą tėvynėje, jos pasiekiamumą bei žinomumą užsienio piliečiams.
© Rokiškio autobusų parko nuotr.

Tačiau ar besižvalgydami į užsienio rinką nepamirštame savo krašto gyventojų? Kaip rodo statistika, Lietuvos kaimuose gyvena trečdalis žmonių. Ten gyvenu ir aš. Ir nors mano gyvenvietė nėra kažkur užmiesčio pakraštyje ir tuo labiau nėra vienkiemis, o tiesiog eilinis kaimas vos 5 km nuo miesto, kuriame 2011 m. gyveno 329 žmonės, kasmet susiduriu su ta pačia susisiekimo problema.

Iš Raseinių į Slabadą važiuoja vos vienas autobusas. Beje, verta paminėti, kad tas pats autobusas, grįždamas atgal, veža ir į miestą! Vos atsidarius Raseinių miesto tinklalapį ir jame paspaudus nuorodą į autobusų tvarkaraštį mane ištinka bėda – nuorodos į miesto, priemiestinius ir tarpmiestinius tvarkaraščius tiesiog neveikia. Tačiau greitai randu dar kitas nuorodas, kuriose teksto forma tvarkaraščiai vis dėlto patalpinti. Argi nepainu? (Na, čia bent informacijos yra, štai Slabados stotelėje lentelės su autobusų tvarkaraščiu jau bent 2 metus nėra – gal, važiuojant vos vienam autobusui, jos ir nereikia?)

Pagaliau, žiūrėdama į šį priemiestinių autobusų tvarkaraštį, visai nenustembu pamačiusi kasmet nesikeičiantį vaizdą – tas pats autobusas tuo pačiu metu. O jis, vėliau, pasiekdamas savo kelionės galą, vėl apsisuka ir grįžta į miestą. Taigi matome, kad iš kaimo į Raseinius galima patekti maždaug 13 valandą (taip, tikslus laikas net nenurodytas!), o namo grįžti kitą dieną pusę 13 val.! Tik įdomu, ką žmogui tiek laiko veikti laukiant autobuso? Beje, nepamirškime paminėti, kad ir šis varganas autobusiukas važiuoja tik darbo dienomis. Džiaugsmo nekelia autobusų tvarkaraščiai ir į kitas gyvenvietes – visur situacija panaši.

Žvelgiant į tokią prastą susisiekimo sistemą iš tikrųjų kyla apmaudas. Juk vasara – kelionių bei kultūrinių renginių metas. Tačiau žinant kaimo susisiekimo galimybes atrodo, kad žmonės, o ypač jaunimas čia izoliuoti. Paaugliams, neturintiems savo transporto, nėra kaip nuvykti į miestą, o kultūriniai renginiai jiems tampa tiesiog nepasiekiami. Ta pati problema kyla ir senesniems žmonėms, norintiems bent šeštadienį nuvykti į turgų arba sekmadienį ramiai pabūti mišiose bei iš jų grįžti. Taigi jaunimui, kuris dažnai pasižymi savo drąsa, belieka tranzuoti bei stabdyti kelyje pasitaikančias mašinas. Gerai, jei pasitaiko malonių žmonių. Tačiau ne visi jie tokie.

Situacija vasara aiški, o kaip mokslo metais? Sakyčiau, kad geresnė, bet tik iš dalies. Savivaldybė pasirūpino, kaip nuvykti į mokyklą ir kaip iš jos grįžti. Pasirūpino tiek, kiek privaloma. Autobusas namo mokinius veža 15 valandą, tačiau niekam ne paslaptis, kad autobuso jaunesnieji mokiniai laukia pora valandų ir taip šlaistosi gatvėje, o vyresniųjų klasių mokiniai neretai turi ir 8-tą pamoką, kuri, bent mano mokykloje, baigiasi 15.35 val.

Taigi ką daryti tuomet? Nusižengti taisyklėms ir prašyti mokytojų, kad išleistų? Bet jei tavo gyvenimas neapsiriboja vien mokykla, o po jos nori lankyti būrelį ir dalyvauti tam tikroje kultūrinėje veikloje? Kaip tik valstybė neseniai diskutavo apie paramą vaikų būreliams, tačiau ar jiems bus kaip iš jų grįžti? Manau, susisiekimo problema jau aiški, tačiau amžinam miestiečiui turbūt vis dėlto kyla klausimas: tai kaip jūs važinėjate, jei neturite savo transporto? Atsakymas, žinoma, paprastas.

Autobusų važiuoja daug, t.y., pravažiuoja daugybė. Vien iš Raseinių Viduklės link judantys autobusai pravažiuoja Slabadą apie 17 kartų, tačiau nei vienas neturi sustojimo! Verta paminėti ir tai, kad už 5 km esančiame kaime nuo Slabados apie 13 autobusų sustoja, nors jame gyventojų, 2011 m. surašymo duomenimis, per šimtą mažiau – 214. Paradoksą patiria ir studentai, kurie važinėja iš savo gyvenviečių į didmiesčius studijuoti. Tam, kad pasiektų autobusą, vežantį, pavyzdžiui, į Klaipėdą, jie turi pirmiausia nuvažiuoti į Raseinius ir tik ten įsėsti į viešąjį transportą, nors tai puikiausiai galėtų padaryti ir savo kaimo stotelėje, kurią tas pats autobusas ir pravažiuoja. Tad kur visos kalbos apie ekologišką keliavimą, automobilius paliekant užnugaryje ir naudojantis viešuoju transportu? Kai kuriems vis dėlto susisiekimas ir yra paprastesnis, tuo tarpu kitiems kas kartą reikia tikėtis vairuotojų malonės, o mokiniui, dalyvaujančiam popamokinėje veikloje, tenka būti nežinioje – turės su kuo grįžti, ar ne.

Apie šią problemą paklausiau mamos, kuri šioje žemėje kur kas ilgiau vaikšto ir atmena daugiau, ar visada tiek mažai autobusų sustodavo mūsų kaime, ar visgi būdavo daugiau? Atsakymą gavau aiškų: „Būdavo daugiau...“ Tad, kaimieti, gyvenantis XXI a., melskis, eidamas į stotelę, kad vairuotojai būtų geri, sustotų ir pavežtų!

DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!

Komentaro dėl situacijos DELFI kreipėsi į Raseinių rajono savivaldybės administracijos direktorių Algimantą Mielinį:

„Informuojame, kad Raseinių rajono priemiesčio bei miesto maršrutai yra tvirtinami Raseinių rajono savivaldybės tarybos (toliau-Tarybos) sprendimu. Savivaldybėje yra sudaryta nuolat veikianti komisija, kuri nagrinėja gyventojų prašymus ir teikia pasiūlymus Tarybai dėl maršrutų pratęsimo, pakoregavimo ir pan. Visi gyventojų prašymai yra svarstomi. Deja, dauguma maršrutų dėl vis mažėjančio keleivių srauto yra nuostolingi, tad naujo maršruto atsiradimo ar jau esamo pratęsimo klausimai yra sprendžiami itin atsakingai. Ypač sudėtingas būna vasaros laikotarpis. Patirtus nuostolius dengia savivaldybė iš Raseinių rajono mokesčių mokėtojų pinigų.

Tačiau šiuo konkrečiu atveju, 2015 metais nei Raseinių rajono savivaldybė, nei UAB „Raseinių autobusų parkas autobusai“ nėra gavę prašymo, todėl šis klausimas nebus svarstomas.

UAB „Raseinių autobusų parkas“ autobusai sustoja kiekvienoje maršruto stotelėje, o kiti vežėjai, suderinę maršrutą su Valstybine kelių transporto inspekcija, atsižvelgdami į keleivių srautą, jo pelningumą, patys sprendžia, kuriose stotelėse sustoti, nes tai susiję su viso maršruto grafiku.

Mokslo metų laikotarpiu priemiestinių maršrutų važiavimo laikas derinamas su mokyklomis ir iki šios dienos problemų dėl netinkamo laiko išvykimui iš stoties nebuvo.

UAB „Raseinių autobusų parkas“ rūpinasi informacinėmis lentelėmis stotelėse, tačiau, dalyje Raseinių rajono savivaldybės vietovių yra stotelių, kuriose lentelės sugadinamos. Dažniausiai jos būna niokojamos, laužomos arba visai nuplėšiamos. Esame dėkingi rajono gyventojams už pranešimus apie informacinių lentelių nebuvimą, jų sugadinimą ir stengiamės jas kuo greičiau atnaujinti.

UAB „Raseinių autobusų parkas“ kartu su renginių rengėjais ne kartą organizavo rajono gyventojų pavežėjimą į renginius, tačiau tuo susidomėdavo tik 5-6 jaunuoliai ir tai tik nuvykimu į vieną pusę. Renginių laikas rajone yra labai įvairus, todėl sudėtinga suderinti maršruto grafiką, kuris tenkintų visus Raseinių rajono gyventojus. Be to, matome tendenciją, kad jaunimas į renginius mieliau važiuoja savo transportu, nors tuo metu yra siūlomos ir visuomeninio transporto paslaugos.“

Įvertink šį straipsnį
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Prabangios atostogos Turkijoje žlugo: viešbučio teritorijoje – statybos, maitinimas – kaip kalėjime (79)

Lietuvis Gabrielius nusprendė sužadėtinės gimtadienio proga padaryti jai malonią staigmeną ir...

Nepasikentęs praeivis „Jaguar“ vairuotojo parkavimu: turiu vieną klausimą visuomenei (71)

DELFI skaitytojai ir toliau fiksuoja vairuotojų pažeidimus gatvėse. Šįkart DELFI skaitytojui...

Ar baisus etatinio mokytojų darbo apmokėjimo velnias? (1)

Nė viena pastarojo dešimtmečio švietimo sistemos pertvarka nebuvo sulaukusi daugiau visuomenės...

Autobuso keleivę įskaudino vairuotojo žodžiai: jaučiausi stipriai pažeminta (58)

Ar ir jums yra taip buvę, kad turėjote nemalonią patirtį su maršrutinio transporto vairuotojais?...

I-asis Vilniaus rajono muzikos ir meno mokyklų styginių instrumentų ir akordeono etiudų konkursas „VIRTUOSSO“

Š. m. balandžio 14 d. Pagirių meno mokykloje vyko I-asis Vilniaus rajono muzikos ir meno mokyklų...

Top naujienos

Pratrūko net Venclova: nenoriu, kad tai būtų siejama su mano vardu (98)

Garsūs intelektualai – Tomas Venclova ir Mindaugas Kvietkauskas – labai nustebo savo pavardes...

Istorinis „Žalgirio“ žygis pradžiugino ne tik sirgalius (2)

Istorinis Kauno „Žalgirio“ krepšininkų žygis Eurolygoje džiugina ne tik sirgalius. Rankomis...

Įvertino žurnalistės žudiko ir Matuko mamos norą tuoktis: jie gali turėti labai specifinių motyvų (157)

Psichologas Tomas Lagūnavičius Lukiškių izoliatoriuje-kalėjime planuojamas Monikos...

Komandos puolimą ant savo pečių tempusį Sabonį ir „Pacers“ paskandino Jameso tritaškis su sirena (3)

NBA atkrintamosiose varžybose itin skaudų pralaimėjimą patyrė kovingieji Indianos „Pacers“...

Ką reiškia ir ko tikėtis iš Trumpo ir Macrono bičiulystės? (7)

Valstybinio vizito Jungtinėse Amerikos Valstijose fanfarų fone netrukus gali paaiškėti, ar...

Ketvirtame kėlinyje rungtynių eigą perlaužęs Valančiūnas nulėmė dramatišką „Raptors“ pergalę

NBA atkrintamosiose varžybose dar vieną trilerį išgyveno reguliariojo sezono Rytų konferencijos...

Jeffas Bezosas labai neįprastai atsirenka darbuotojus: kaip jūs atsakytumėte į suktus jo klausimus?

Jeffas Bezosas, turtingiausias pasaulio žmogus ir „Amazon“ vadovas, yra pasakęs: „Jau mieliau...

Laikinų patalpų galimybės: nuo mokyklos iki oro uosto

Laikinus pastatus žmonės dažnai įsivaizduoja kaip nekomfortabilius, nekokybiškus atliekančius...

Į „Vytautą“ spjovę Ballai įskaudino Šeškų: paliekame viską jų sąžinei (166)

Į Lietuvą atvyko Los Andželo „Lakers“ ateitimi laikomas Lonzo Ballas, tačiau grįždamas namo...

Palankiausios dienos daržininkui balandį ir gegužę pagal Mėnulio kalendorių

Gamtos įtakos dar niekas neatšaukė. Nesvarbu, ar daigą sodinate moderniame šiltnamyje, ar nuo...