Liepos 10–13 dienomis Palangoje įvyks tradicinės, prestižiškiausios Baltijos šalyse automobilių „1000 km“ lenktynės, kurias šiemet jau keturioliktąjį kartą paeiliui rengia „Promo Events“. Šiose lenktynėse varžysis bei miesto garbę gins ir Panevėžio atstovai – „Techninis projektas – Autus racing“ komanda.

Komandoje – patyrę automobilių sporto vilkai

Komanda sudaryta iš keturių vairuotojų ir dviejų komandos vadovų. Ekipos atstovai gerai žinomi automobilių sporto pasaulyje.

Darius Janušas – komandos vairuotojas. Žymus kroso lenktynininkas, čempionas, absoliutus treko nugalėtojas. Automobilių sporte Dariaus Janušo pavardė skamba nuo 1998-ųjų. Lenktynininkas 2007-aisiais „1000 km“ lenktynėse iškovojo trečią vietą klasėje ir buvo greičiausias „Battery sprint“ varžybose. 2009-aisiais Darius Janušas šį rezultatą pakartojo dar kartą.

Giedrius Notkus – komandos vairuotojas. Sportininkas karjerą pradėjo būdamas 15-os metų kartingo sporto šakoje. Daugkartinis ralio varžybų prizininkas, prieš pusmetį sportininkui suteiktas Lietuvos automobilių sporto meistro titulas. „1000 km“ lenktynės Giedriui bus iššūkis, kadangi sportininkui žiedinėse lenktynėse profesionaliai varžytis neteko.

Remigijus Devainis – komandos vairuotojas. Daugkartinis ralio čempionato prizininkas. „1000km“ lenktynėse 2009-aisiais užėmė trečią vietą klasėje. 2012-aisias važiuodamas pačiu silpniausiu varžybų automobiliu – 1,6 litro darbinio tūrio „VW Polo“ klasėje buvo ketvirtas, o bendroje įskaitoje užėmė 12-ą vietą.

Yury Pukhkyy– komandos vairuotojas. Automobilių sporto entuziastas iš Rusijos. Lenktynininkas yra tapęs savo klasės kartingo čempionu Baltarusijoje. Lietuvoje įvairiose varžybose bandė savo jėgas atstovaudamas „Porsche“ klubui.

Dainius Alekna – komandos vadovas. Ilgametis automobilių ralio čempionato bei tarptautinių varžybų dalyvis ir prizininkas. Tris kartus yra tapęs Lietuvos čempionu. Lietuvos automobilių sporto meistro vardą turintis lenktynininkas, karjerą automobilių sporto pasaulyje pradėjęs dar 1994-aisiais.

Darius Grigalionis – antrasis komandos vadovas. ASK „Autus“ prezidentas, automobilių sporto entuziastas.

Komandos komplektavimas truko keletą valandų

Pasak komandos vairuotojo D. Janušo šios komandos subūrimą galima pavadinti „penkių valandų“ projektu. Susirinkę seni draugai bei pažįstami kartu aptarė finansinę situaciją, komandos tikslus bei sudėtį ir nusprendė „1000 km“ lenktynėse startuoti kartu. Darius Janušas sako, kad komandą sudaro tik patikimi žmonės, kurie nenuvils nei ekipos rėmėjų, nei fanų. Beje, verta paminėti, kad Giedrius Notkus buvo pirmasis D. Janušo šturmanas ralio varžybose, o visi komandos nariai vienaip ar kitaip susiję su automobilių sportu.

Koviniu bolidu pasirinktas „Mitsubishi Lancer EVO IX“

„Mitsubishi Lancer EVO IX“ - žiedinėms lenktynėms specialiai ruoštas keturių varomųjų ratų automobilis, kurio agregatai komandą pasiekė iš tokių šalių kaip Anglija, Jungtinės Amerikos Valstijos ir net Australija. Dviejų litrų darbo tūrio variklis su turbina išvysto beveik 450 AG, o sveria vos daugiau nei 1350 kilogramų.

Komandos nariai, paklausti kodėl būtent šį automobilį pasirinko „1000km“ lenktynėms, teigė, kad šis modelis bene geriausiai pažįstamas ir itin patikimas. Be to, komanda turi ir itin daug atsarginių dalių, tinkančių šiam koviniam bolidui. Ekipos lenktynininkai atskleidė, kad vien į automobilį ir jo paruošimą „1000 km“ lenktynėms investuota per 250 tūkst. litų.

Talkins kvalifikuoti mechanikai

„Techninis projektas – Autus racing“ komandai talkins ir kone dešimties mechanikų būrys su vyriausiuoju inžinieriumi Žygimantu Gražiu priešakyje, kadangi panevėžiečių ekipos techniniu aptarnavimu lenktynių metu ir prieš jas rūpinasi VšĮ „Greičio zona“. Panevėžiečių komandos „Mitsubishi Lencer EVO IX“ surinktas Kaune, būtent šios įstaigos meistrų rankomis.

„Greičio zona“ garsi tuo, kad automobilius įvairioms sporto šakoms ruošia ne tik pagal lietuvių, bet ir pagal užsieniečių užmojus. Solidžią patirtį turinčiose dirbtuvėse gimė ne vienas lenktyninis automobilis, o kvalifikuoti meistrai aptarnavo netgi pasaulio ralio čempionate (WRC) ar legendinėse Dakaro ralio lenktynėse dalyvaujančias ekipas.

Tikslas – grįžti su apdovanojimais

„Techninis projektas – Autus racing“ komanda startuos A3000+ klasėje, kurioje varžysis su kitais 10 ekipažų. Ekipa nestokoja ambicijų patekti į prizininkų gretas, bet pabrėžia, jog šiose lenktynėse svarbiausia pasiekti finišą.

Paklausti apie konkurenciją klasėje, lenktynininkai atsakė, kad ji išties didelė, kadangi panevėžiečiams teks varžytis su greitais sportininkais iš Olandijos o taip pat garsiais lietuviais Ignu ir Jonu Gelžiniais. Klasės dalyvių autoparkas irgi stebinantis. A3000+ klasėje bus galima išvysti įvairios technikos. Nuo „BMW M“ ir „Nissan 350z“ žiedinių bolidų iki „Ford Escort MK2“ istorinių sportinių automobilių.

Kuo blogesnis oras – tuo geriau

Komandos pilotas G. Notkus sako, kad ekipa tikisi varžybose sulaukti lietaus. Anot lenktynininko, prastesnės oro sąlygos bus kur kas parankesnės važiuojant keturių varomų ratų „Mitsubishi Lancer EVO IX“ automobiliu. „Techninis projektas – Autus racing“ narys neslepia, kad „1000 km“ lenktynėse dėl kiekvieno trasos metro bus kovojama bet kokiomis oro sąlygomis, tačiau šlapia danga parankesnė jų automobiliui, o lietus turėtų sumažėti ir konkurenciją.

Treniruotės „Nemuno žiede“

Panevėžiečių komanda „1000 km“ lenktynėms treniruojasi G. Notkaus ralio varžybų automobiliu „Mitsubishi Lancer EVo IX“, kuris buvo visiškai išrinktas ir perdarytas į žiedo lenktynėms skirtą kovinį bolidą.

Pasak G. Notkaus, treniruotėms žiedo trasoje perdarytame automobilyje pakeista praktiškai viskas – nuo žemesnės važiuoklės, pavarų dėžės ir stabdžių ir visai kitokio, nei ralyje, automobilio sureguliavimo. Lenktynininkai prieš varžybas įgūdžius tobulina šlifuodami Kačerginės „Nemuno žiedo“ trasos asfaltą. Komanda taip pat turės ir automobilį, skirtą aptarnaujančiam personalui. Lenktynininkai šiai misijai pasirinko „Seat Altea XL“.

Varžybų kaina skaičiuose

Kad automobilių sportas - viena brangiausių sporto šakų, ko gero, aišku kiekvienam, nors kartą iš arčiau žvilgtelėjusiam į lenktynių užkulisius bei sportininkų garažus. Ne išimtis - ir žiedinės „1000 km“ lenktynės.

Vien „Techninis projektas – Autus racing“ komandos automobilis ir visi jo agregatai kainavo 250 tūkstančių litų. Pasak komandos vadovo D. Aleknos, dar apie 130 tūkstančių bus išleista papildomai vykdant treniruotes, automobilio testus bei sureguliavimą, perkant padangas, degalus, mokant startinius mokesčius.

Tikisi palaikymo

„Techninis projektas – Autus racing“ komandą „1000 km“ lenktynių metu palaikys ir aerobikos šokių studijos „Energymus“ merginos, tačiau ekipa tikisi sulaukti ir daugiau palaikymo. Ypač iš panevėžiečių, atvyksiančių stebėti „1000 km“ lenktynių Palangoje.

Įvertink šį straipsnį
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Šiaulių ugniagesių pagalba merginai – tikras vyriškumo pavyzdys (85)

Ką daryti, kai staiga užgęsta automobilio variklis? Su tokia problema susidūrusi mergina vargu ar...

Lietuvių jaunimas Vokietijoje susitiko su garbiais svečiais (1)

Vokietijos lietuvių sąjunga (VLJS) paskutinį spalio savaitgalį kvietė užsienyje gyvenančius...

Išvardino miuziklo „Kakės Makės gimtadienis“ trūkumus: teatre veiktų puikiai, bet ne arenoje (152)

Sekmadienį Vilniuje įvyko pirmasis miuziklo „ Kakės Makės gimtadienis“ parodymas. Visi...

Pristatyta nauja knyga apie menininką Gerardą Bagdonavičių ir Šiaulių krašto ekslibrisus

Šiaulių apskrities Povilo Višinskio viešoji biblioteka (ŠAVB) 2017 m. rudenį išleido knygą...

Upeivės nuotykiai Rusnėje: visada reikia būti atsargiam, kai prašai (3)

Yra sakoma: „Būk atsargus prašydamas, nes gali tai gauti“. Keletą praėjusių sezonų mes,...

Top naujienos

Gydytojas žino, ką pakeisti, kad laimingesni būtų tiek medikai, tiek pacientai (69)

Mano Idėja Lietuvai – padaryti taip, kad pacientai , kuriems iš tikrųjų reikia...

Reketininkams pasipriešinęs kaunietis papasakojo, kaip sulaukė keršto ir bėgo iš Lietuvos namuose vyras turėjo pinigų kambarį (63)

Kai dauguma išvykusių iš Lietuvos pradeda pasakoti savo istorijas, dažniausiai sako, kad...

Aukso amžius baigiasi: laukia kitokių degalų kainų (156)

Kilus neramumams Saudo Arabijoje – ramybės nėra ir naftos rinkoje. Ekonomistai ir degalų...

Diatlovo perėjos incidentas: kraują stingdanti mįslinga istorija (32)

1959 metų sausį 23 metų Igoris Diatlovas aštuonių jaunų Sovietų Sąjungos žygeivių grupę...

Blogiausiai dirbančiu ministru gyventojai išrinko Verygą (21)

Negebėjimas susitvarkyti su Gedimino kalno irimu – tikrai ne vienintelė priežastis, kodėl...

Žadėjo, kad dirbs ūkyje, bet pateko į sekso vergiją: emigrantės pasakoja siaubingus dalykus (125)

Vos baigusios mokyklą jos emigravo, tikėjosi pradėti dirbti ūkyje, tačiau pateko į tikrų...

Pripažino: dėl Gedimino kalno buvo gaištamas laikas (82)

21-as mėnuo – maždaug tiek laiko praėjo nuo tada, kai Gedimino kalnas akis badančiomis...

Mažeikiuose perėjoje mirtinai sužalota moteris, įtariamo vairuotojo ieško policija (21)

Sekmadienio vakarą Mažeikiuose, Žemaitijos gatvėje, perėjoje, rasta automobilio mirtinai...

Pamatykite, kaip atrodo prabangiausi Vilniaus viešbučių apartamentai moka 2800 eurų už naktį (91)

Prabangių viešbučių galima surasti įvairiuose miestuose, vis dėlto itin prabangių apartamentų,...

Tokios būklės Barysas daugiau neliptų į ringą – pralaimėjus būtum greitai „nurašytas“ (2)

Vilniuje praūžęs „Bushido Hero‘s“ turnyras įrašė naują patirtį Igno Baryso gyvenime....