Turiu smulkų paslaugų verslą, kuriame kiekvienas litas ir centas labai svarbūs. Juos uždirbti reikia didelių pastangų. Investuoti į rinkodarą ar reklamą kainuoja nepigiai, todėl turiu viską gerai paskaičiuoti. Ieškau įvairiausių būdų, kaip pasiekti savo klientą, informuoti apie teikiamas paslaugas ir neišleisti krūvos pinigų.... Nusprendžiau, kad būtų neprošal periodiškai išsiųsti SMS žinutes su pasiūlymais nuolatiniams klientams: apie teikiamas nuolaidas, spec. savaitinius pasiūlymus, naujienas.

„XXX“ mobiliojo ryšio abonentu mano įmonė buvo penkerius metus, skolų neturėjome, ypatingų sąlygų, nuolaidų iš bendrovės nebuvome sulaukę. Per tuos penkis bendradarbiavimo metus turėjome pasiūlymų iš kitų panašių bendrovių peržiūrėti savo sąskaitas ir teikiamų paslaugų įkainius, bet operatoriaus nutarėme nekeisti: juk „XXX“ patikimas.

„XXX“ bendrovėje per tą laikotarpį vyko įvairūs pasikeitimai bei reorganizacijos: iš pradžių, kad ir maža įmonė, turėjome savo vadybininką, su kuriuo derinome iškilusius klausimus, keitėme planus. Paskui atėjo krizė, keitėsi mobiliojo ryšio bendrovės struktūra, darbuotojai, o pastaruoju metu iš viso nebežinojau, į ką kreiptis iškilus klausimams. Liko tik bendras „XXX“ telefonas, nurodytas internete.

Sugalvojęs pakeisti planą ir padidinti siunčiamų žinučių skaičių, bandžiau tai padaryti per automatinį operatorių, užsiregistravęs „XXX“ įmonės portale, bet taip ir nesulaukiau jokio skambučio. Teko vykti į „XXX“ saloną. Atvykęs išdėsčiau savo pageidavimą dėl žinučių skaičiaus. Man buvo pasiūlytas planas kitas planas. Sutarėme, kad į planą įeina 1200 žinučių per mėnesį arba 300 žinučių per dieną. Buvau informuotas, kad papildoma paslauga kainuos 15 Lt plius mokesčius.

Pokalbis su „XXX“ konsultantu buvo trumpas ir aiškus. Jokių papildomų sutarčių ar priedų prie sutarties pasirašyti nereikėjo. Išėjau patenkintas ir ramus... Iki tol, kol gavau sąskaitą. Mokėjimus už paslaugas darau paskutinėmis mėnesio dienomis, pagal pateiktas sąskaitas. Buvau nemaloniai nustebintas, kai pamačiau, kad sąskaita už buvusį mėn. šoktelėjo iki 270 Lt. Beje, su senuoju planu už mobiliojo ryšio paslaugas mano įmonė mokėjo iki 50 Lt per mėnesį.

Kadangi buvo paskutinė einamojo mėnesio diena, nebuvo kada aiškintis. Sąskaita buvo apmokėta. Į „XXX“ saloną nuėjau po kelių dienų, prasidėjus naujam mėnesiui. Išdėsčiau savo problemą ir prašiau paaiškinti, iš kur susidarė tokia suma. Buvau tiesiog šokiruotas, kai man buvo pranešta, kad yra išrašyta sąskaita už prieš kelias dienas pasibaigusį mėnesį. Jos suma – 570 Lt! Iš karto paskaičiavau, kad išsiųstų žinučių skaičius gali viršyti pasirinktą planą keliom dešimtimis, bet iš kur susidaro tokios nerealios sumos?

„XXX“ konsultantas stengėsi padėti. Atsispausdinome visą telefono numerio išklotinę. Paaiškėjo, kad vietoj vienos žinutės, buvo priskaičiuotos trys. Pasisekė, kad į savo mobilų telefoną siunčiau kontrolines žinutės, todėl lengvai buvo galima patikrinti, kad gavau po vieną žinutę kiekvienu siuntimu. Buvau informuotas, kad siųstos žinutės buvo padaugintos iš trijų, nes tekstas buvo rašomas lietuviškomis raidėmis. Ir tai, pasirodo, yra sena, visiems žinoma tiesa.

Nors aš asmeniškai mobiliojo ryšio paslaugomis naudojuosi apie 16 metų, man tai buvo didelė naujiena. Jaučiausi apgautas, liaudiškai tariant, „išdurtas lygioje vietoje“. Bandžiau susisiekti su mobiliojo ryšio bendrovės atsakingais asmenimis ir paaiškinti susidariusią situaciją. Su manimi kalbėtasi vangiai, vengiant atsakomybės, siuntinėjant nuo vieno darbuotojo prie kito. Mano pozicija buvo aiški – aš nebuvau informuota apie tokią, visiems žinomą seną taisyklę „siunčiant žinutes lietuviškomis raidėmis, jų skaičius yra ne viena, o trys“. Priskaičiuota skola buvo apmokėta, pavargau ieškoti teisybės. Mobiliojo ryšio bendrovę pakeičiau. O praėjus keliems mėnesiams sulaukiau iš „XXX“ įmonės skambučio, su klausimu „Ar esu patenkintas nauju pasirinktu operatoriumi? Ar nenorėčiau grįžti į „XXX“ bendrovę? Juk „XXX“ įmonė patikima, lojali savo vartotojams. Gali pateikti puikių pasiūlymų“.

Tai mane ir nustebino, ir papiktino ir, atvirai sakant, paskatino pasidalinti savo patyrimu. Moralas toks. Rinkdamiesi mobiliojo ryšio operatorius bei jų siūlomus patrauklius planus, būkite atidūs. Gali būti, kad norėdamas įvykdyti planus ir gauti algas, personalas nutyli labai svarbias ar Jums ypač aktualias sąlygas. O gal tiesiog pamiršta tokias smulkmenas paminėti... Tik visa tai Jums kvepia didelėmis mėnesinių sąskaitų sumomis ir nenumatytoms išlaidomis.

DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!

DELFI jau anksčiau yra rašęs, kad jeigu telefonas galimybę rašyti lietuviškai suteikia, ne visai teisinga teigti, kad su specialiais ženklais parašyta žinutė būtinais kainuos brangiau. Bet teisinga sakyti, kad ji bus trumpesnė už tą, kur lietuviškos raidės nenaudojamos.

„Lietuviškai parašyta žinutė brangesnė būti negali, nes SMS kaina yra fiksuota. Skiriasi tik žinutės ilgumas ją siunčiant lietuviškais ar lotyniškais rašmenimis. Standartiškai vienoje žinutė telpa 160 ženklų. Rašant lietuviškai (rusiškai, lenkiškai ar kita kalba, kurioje naudojami papildomi simboliai) naudojama kitokia žinutės persiuntimo koduotė, todėl ji trumpėja iki 70 ženklų“, - yra paaiškinusi „Bitė“ atstovė Lauta Bielskė.

Svarbu tai, kad panaudojus žinutėje vos vieną lietuvišką raidę, šios ilgis automatiškai sutrumpėja iki 70 ženklų. Kitaip tariant, jeigu trumposios žinutės yra iš tiesų trumpos, jas galima rašyti ir su lietuviškais rašmenimis. Bet jeigu norite parašyti ilgesnę žinutę, tuomet išmintingiau būtų rašyti „šveplai“.