aA
Kuo daugiau važinėji nuosava transporto priemone, tuo daugiau sumoki mokesčių į valstybės biudžetą. Nes esi sąžiningas pilietis perkantis kurą tik legalioje degalinėje. Tačiau ar tikrai taip visada būna realiame pasaulyje? Ar tikrai visi vairuotojai yra sąžiningi? Juk ne paslaptis, kad šešėlinėje degalų rinkoje dalyvauja tūkstančiai piliečių.
© GRYNAS

Taip nesumokami mokesčiai, tad ir kelių infrastruktūra naudojamasi nemokamai. Kelių tvarkymą, tiesimą apmoka legalių degalinių klientai.

Kita problema kiemuose. Pavaikščiojus po miestų kiemus ten galima išvysti daugybę automobilių naudojamų retai arba niekada. Jie stovi, todėl keliais nesinaudoja – keliai nesidėvi. Tačiau stovėdamas automobilis užima ribotą plotą, todėl kitas automobilis ten jau nebegali būti pastatytas.

Antžeminės daugiaaukštės ar požeminės stovėjimo aikštelės – tik fantastinė svajonė, kuriai nelemta išsipildyti specifinio mentaliteto šalyje. Dauguma tikrai nemokės už tai, kas ir taip yra nemokama. Taip keturių eismo juostų keliai miestuose virsta dviejų juostų keliais – važiavimui skirti keliai siaurėja. Žali žolės plotai virsta purvynais. Pėsčiųjų takai pavirsta automobilių takais, tačiau smagiausia, kad dalyvavimas tokioje netvarkoje yra nemokamas. Arba kartais tenka susimokėti baudą, jei jau kas nors nubaudžia už KET nesilaikymą.

Masiškai KET pažeidinėja daugelis, tad šansas būti nubaustam nėra toks jau ir didelis. Baudų sumokama mažiau nei kainuotų mėnesinis automobilio stovėjimo mokestis ar investavimas į naują stovėjimo aikštelę. Netvarkoje gyventi nemažai daliai piliečių tinka ir patinka. O kaip tie piliečiai, turintys du, tris ar dar daugiau automobilių? Su tokiom juokingai žemom automobilių kainom galima turėti, kiek tik nori automobilių. Ir kai aikštelės nemokamos tiesiog po langais tu visada rasi, kur „priglausti“ savo automobilius.

Šiais laikais turėti vieną automobilį tapo būtinybe, tačiau turėti du, tris ir daugiau automobilių irgi populiaru. Nepriklausomybė, demokratija ir laisva rinka išvadavo nuo būtinybės galvoti apie kiekvieną pirkinį atsakingai.

Automobilis – menkavertis daiktas, kurį gali nusipirkti ir turėti jau rytoj. Šiek tiek tvarkos šiame chaose įvestų didelis mokestis už antrą, dar didesnis už trečią automobilį ir taip toliau. Padėtų susivokti, kad jeigu perki daiktą, tai jis turi turėti ir vietą. Juk jeigu bute netelpa daiktai, jų nesandėliuojame nemokamai kieme.

Automobilis irgi yra daiktas, kuris užima vietą ir jo neįmanoma susipakuoti į lagaminą, pasidėti į sandėliuką. Kuomet nevažiuoja, jis stovi. Dažniausiai, ne privačiame garaže ar sklype, o bendrame kieme. Tuo metu kuras nėra naudojamas, akcizas nemokamas, tačiau stovėjimo paslauga suteikiama kažkodėl už dyką.

Mokestis už pirmą automobilį galėtų būti ir neskaičiuojamas. Taip pat nuo mokesčio galėtų būti atleisti visi tie, kurie turi savo privačius garažus ar sklypus, pritaikytus automobilių stovėjimui.

Nė viena politinė partija per 25 metus taip ir nesugebėjo įgyvendinti bent minimalios tvarkos šioje srityje. Didelis pavojus reitingams, o tada mažiau vietų Seime, mažiau valdžios, įtakos ir pinigų.

Mokesčio už automobilį tikslas nedidelėje skurdžioje valstybėje visų pirma turi būti ne užterštumo mažinimas ar mistinė kova su klimato atšilimu, o automobilių kiekio mažinimas, norint gelbėti nugyventą infrastruktūrą, sukurti palankesnes sąlygas gyventi patogiai nuo automobilių perpildytuose miestuose. Kad gatvės vėl būtų naudojamos pagal paskirtį. Kad visa ne automobiliams skirta infrastruktūra nebūtų „okupuojama“.

Kai valstybė taps turtingesnė, tuomet jau galima būtų kalbėti ir apie ekologiją, apie švaresnį orą, bet visų pirma bent jau reikia įdiegti teisingą mąstymą, kad nepriklausomybė – tai ne tas pats, kas anarchija, o viešos erdvės nėra privačios.

Jeigu perkamas daiktas, tai turi būti daroma apgalvotai ir atsakingai. Turi būti suvokta, kad jeigu kieme ir jo prieigose telpa 50 automobilių, tai tiek ir tilps. Netilps 150 automobilių, nes fiziškai tai neįmanoma.

Miestas nėra guminis – gatvių tinklas turi ribas. Noras geriau ir patogiau gyventi kainuoja, todėl vienaip ar kitaip, bent kažkokie reguliavimai šioje srityje privalės būti įgyvendinti, nes akis bado jau ne tik palikti likimo valiai seni nenaudojami automobiliai, tačiau ir automobiliai skirti dažnesniam stovėjimui nei važinėjimui.

Pravalę miestus nuo šių automobilių, būtų daugiau vietos tikslingai pagal paskirtį naudojantiems daiktus piliečiams. Visišką netvarką, toleruotą ištisus 25 metus, sudėtinga pakeisti per metus ar du. Tam reikės laiko, nes kova už „šventą“ nuosavybę (kuri kažkodėl stovi ne privačioje nuosavybėje) bus atkakli, žiauri ir pareikalaus politinių aukų.

Kas bus tas politikas ar partija, kuri pradės įgyvendinti tvarką miestuose ir nebijos galimų pasekmių?

DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!

Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Panevėžio „Ąžuolo“ progimnazijos jaunieji miško bičiuliai vėl švarino mišką (1)

Jau apie du dešimtmečius Panevėžio „Ąžuolo“ progimnazijos jaunieji miško bičiuliai...

Jubiliejinė šventė „Minties“ gimnazijoje – gausiame skautų būryje

Spalio 18-19 dienomis Panevėžio „Minties“ gimnazijoje kaip niekada iškilmingai, jaunuolių...

Anglų kalbos pamokos, kurios truko po 14 valandų per parą

Spalio 8–12 dienomis Kauno senamiesčio progimnazijoje lankėsi tarptautinio daugiašalio...

Jauną mamytę situacija Kauno „Akropolyje“ stebina: ar pirkėjai nemato, kad tai mažylių kasa? (238)

Trečiadienį socialiniame tinkle pasklido nemažo atgarsio sulaukusi žinutė apie naudojimąsi...

Vilniaus jaunimas nepraleidžia progos pasisemti žinių (1)

Nors ruduo jau nuspalvino medžius , o orai pradėjo džiuginti nuostabiu oru, šį savaitgalį...

Top naujienos

Po pripažinto pralaimėjimo iš Karbauskio laukia siurprizų: su Pranckiečiu vyksta ciniškas žaidimas (104)

Dar viena įtempta diena Seime ir dar vienas valdančiosios Lietuvos valstiečių ir žaliųjų...

Gyvai / Seimą pasiekė automobilių mokestis: Mažeika aiškina, kodėl jo reikia (24)

Aplinkos ministras Kęstutis Mažeika antradienį Seimo plenariniame posėdyje pateikia Transporto...

Karpavičiaus turtų dar reikės palaukti: teismas užšaldė antrai žmonai ir broliui paliktus milijonus papildyta A. Karpavičienės komentaru (128)

Skandalingoje istorijoje, kurioje narpliojamas verslininko milijonieriaus Raimondo Karpavičiaus...

Frakcijos x paieškos Seime: įtaria per balsavimą veikus organizuotai papildyta (289)

Valstiečiai žalieji Seime yra pasirengę išsiaiškinti, kas sabotavo balsavimą dėl Seimo...

Gaisro iškamuotiems alytiškiams trūko kantrybė – reikalauja Tamašunienės trauktis renka lėšas ugniagesių premijoms ir gaisro likvidavimui (192)

Į Alytų trečiąją gaisro dieną atvykusi Vidaus reikalų ministrė Rita Tamašunienė kaip...

Neįveikus Pranckiečio, gali būti šaukiamas naujas nenumatytas posėdis

Valdančioji Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjunga ( LVŽS ) neatmeta galimybės, kad...

„Pacers“ milijonai ir Sabonis: kodėl buvo delsiama ir ką sutarties pratęsimas su lietuviu reiškia klubui? (8)

Pratęsti sutartį su Domantu Saboniu visuomet buvo Indianos klubo tikslas, tačiau lieka klausimų,...

„Lietuvos paštas“ parduoda senamiestyje esantį Vilniaus centrinį paštą – skelbia aukcioną (12)

AB „ Lietuvos paštas “ išplatino pranešimą, kuriame teigiama, kad šią savaitę yra pradedama...

Teismas pratęsė Paleckio suėmimą dviem mėnesiams: mažiau, nei siūlė prokurorė (65)

Kauno apygardos teismas antradienį iš dalies tenkino prokuratūros prašymą ir dar dviems...

Rolandas Alijevas nuosprendžio neišgirdo: teismas priėmė netikėtą sprendimą

Buvęs profesionalus krepšininkas Rolandas Alijevas , kuris kaltinamas neteisėtai įsilaužęs į...