Esu tik vienas iš daugelio Vilniaus gyventojų. Statistinis vienetas. Myliu savo miestą, tačiau, tai kas pastaruoju metu daroma, kelia pasipiktinimą.
© DELFI / Karolina Pansevič

Pirmiausia, savivaldybė deklaruoja, kad mieste gerinamas susisiekimas, tobulinama ir plečiama infrastruktūra. Tačiau šios gražios deklaracijos toli gražu neatitinka realių darbų. Miesto centre apmokestinta dar daugiau vietų, kur būtų galima pastatyti automobilį. Todėl noriu paklausti mero, jo administracijos, žmonių, kurie sprendžia su susisiekimu Vilniuje susijusius klausimus. Kaip man dabar spėti į paskaitas?

Esu dirbantis žmogus, dirbu pačiame Vilniaus centre, Gedimino prospekte. Ilgą laiką naudojausi viešuoju transportu, nes kursavau maršrutu darbas – namai ir atvirkščiai. Turėjau ir automobilį, tačiau juo nesinaudojau, nes mano biuras neturi stovėjimo aikštelės automobiliams, kur būtų galima laikyti jį nemokamai. Tačiau situacija man tiko, nors kartais kildavo nepatogumų: jei po darbo reikėdavo nuvažiuoti, pavyzdžiui, į Pilaitę, kelionė labai užtrukdavo, nes tekdavo vykti per Žvėryną iki stotelės, kur važiuoja 4G autobusas (jis veža į Pilaitę), kuris nuolat vėluodavo, tad vėluodavau ir aš. O ką jau kalbėti apie spūstis...

Nuo rugsėjo pradėjau mokytis MRU, tad kiekvieną dieną po darbo tenka važiuoti į Baltupius, Ateities gatvę. Į pagalbą pasitelkiau automobilį, nes iš Gedimino prospekto (šalia Seimo) nėra nė vieno tiesioginio autobuso, važiuojančio į ateities gatvę. Taip, galima paeiti iki artimiausios stotelės ir važiuoti iki kitos, kad galėtum persėsti į kitą autobusą, tačiau per spūstis šis malonumas trunka bemaž pusantros valandos. Jeigu darbą baigiu 17.30, o paskaitoje turiu būti 18 val., vadinasi, į ją vėluoju valandą. Su automobiliu taip pat vėluoju, tačiau nereikia gaišti laiko persėdimams į keletą autobusų, važiuoju tiesiai Geležinio vilko gatve ir paskaitoje būnu maždaug 18.10.

Dabar gi, klausiu mūsų mero, kaip man nuvažiuoti į paskaitas, jei apmokestinote dar daugiau vietų miesto centre, kur buvo galima laikyti automobilį? Kartoju: įmonė aikštelės neturi, tad jei noriu statyti automobilį vietoje, kurios kaina yra 2.50 Eur, nenoriu net skaičiuoti, kiek man tai kainuos per mėnesį.

Žinau, ką sakysite: važiuokite city bee. O kur ją man dėti po paskaitų? Važiuokite dviračiu. Ne, ačiū, per skęstantį Vilnių tikrai nesiirsiu.

Jei jau taip esate nusiteikę prieš automobilius ir žmones, kurie yra veiklūs ir kuriems automobilis vienintelis būdas visur suspėti, tai bent sutvarkykite viešojo transporto trasas, įveskite papildomus tolimus, tiesioginius maršrutus, kad žmonės į paskaitas nereikėtų vėluoti valandą...

DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!

Norite paprieštarauti autoriui? Arba išsakyti savo nuomonę? Rašykite el. p. pilieciai@delfi. lt.

Komentuoja „Susisiekimo paslaugų“ Viešųjų ryšių ir komunikacijos specialistas Tomas Šiuškus

Vilniaus miesto, kaip ir daugelio kitų užsienio didžiųjų miestų, automobilių stovėjimo politikos tikslas yra mažinti asmeninio transporto naudojimą, skatinti alternatyvius keliavimo būdus, efektyviau išnaudoti stovėjimo vietas, gerinti gyvenamąją aplinką ir gyvenimo kokybę.

Vilniaus miesto patirtis rodo, kad esant nemokamam transporto priemonių stovėjimui automobiliai statomi chaotiškai, o aikštelių ar gatvių užpildymas viršija 100 proc. Tokiose vietose pradėjus rinkti vietinę rinkliavą užimtumas sumažėja iki tokio lygmens, kad tiek gyventojai, tiek ir kiti vairuotojai be didesnių sunkumų ir greičiau randa laisvą vietą savo automobiliui.

Tiek Vilniuje atlikti stebėjimai, tiek ir kitų užsienio miestų duomenys atskleidžia, kad stovėjimo vietų užimtumui viršijant 85 proc. stovėjimo vietos tampa nebeefektyvios, nebeatlieka savo funkcijos, o vairuotojai priversti gaišti laiką ieškant laisvos vietos. Pernelyg didelis stovėjimo vietų užimtumas taip pat skatina netvarkingai palikti automobilius, sudaryti eismo spūstis, avarines situacijas ir didinti aplinkos taršą, triukšmo lygį.

Įvertink šį straipsnį
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

I-asis Vilniaus rajono muzikos ir meno mokyklų styginių instrumentų ir akordeono etiudų konkursas „VIRTUOSSO“

Š. m. balandžio 14 d. Pagirių meno mokykloje vyko I-asis Vilniaus rajono muzikos ir meno mokyklų...

Ieško romantiško laiško autoriaus – nebegali užmigti naktimis (30)

Į DELFI redakciją kreipėsi DELFI skaitytoja Jurga, kuri gavo paslaptingą ir jausmingą laišką,...

Mažinamą „Statyk ir važiuok“ kainą vadina absurdu: bilietai turėtų būti piginami visiems (50)

Kiek girdėjau, nuo gegužės mėnesio Vilniuje, aikštelėse „ Statyk ir važiuok “ galima bus...

Pragaras autobuse: žmonės, kur jūsų kultūra? (150)

Rašau, nes esu pasipiktinusi situacija viešajame transporte . Kultūra, kultūra, žmonės, kur...

Atsakymas Avuliui: siūlote atimti iš būsto pirkėjų galimybę rinktis (16)

Šią savaitę keliuose naujienų portaluose pasirodė straipsnis „ Arvydas Avulis : daugiabučių...

Top naujienos

Aprūpino darbu, automobiliu ir butu kurorte: išskirtinės sąlygos kelia dar didesnių įtarimų (2)

Vyriausybei vis garsiau kabant apie valstybinių įmonių veiklos optimizavimą, aiškėja, kad kai...

Lietuvoje mįslingai daugėja pinigų iš Rusijos (10)

Daugiausia mūsų tautiečių yra turtingose Jungtinėje Karalystėje ir Norvegijoje. Ilgai pinigų...

Jasikevičius prakalbo apie serijos pabaigą, bet komandai turi sąlygą (49)

Kas prieš šešis mėnesius būtų pasakęs, kad Kauno „Žalgiris“ brausis į Eurolygos finalo...

Šlykšti kiaulystė: „Žalgirio“ krepšininką su pergale „pasveikino“ vagys (36)

Džiaugsmas įveikus Pirėjo „Olympiakos“ (Graikija) klubą ir priartėjus prie Eurolygos finalo...

Priklausomybė nuo sekso skelbiama pasiekusi epidemijos lygį: politikai mano, kad atėjo laikas tai sutvarkyti atlikite testą (579)

Kasdien galvojate apie seksą ir galbūt kone nuolat? O pačiu seksu užsiimti nepraleidžiate...

Skyrybų dramą išgyvenančiai Monikai Šedžiuvienei sukako 26-eri: materealūs dalykai negali atnešti laimės (1)

Trečiadienį 26-ąjį gimtadienį sutinkanti atlikėja Monika Šedžiuvienė sako, jog nieko...

Pasakiškas vakaras Kaune ir „Žalgiris“ – per žingsnį nuo Eurolygos finalo ketverto (584)

Žalia sirgalių jūra dar nesibaigus rungtynėms traukė pergalės skanduotes: į namus po antrųjų...

„Olympiakos“ strategas skaičiavo aukas: žaidėjams teko leisti vaistų nuo skausmo (5)

Belgradas pavojingai tolsta nuo Pirėjo „Olympiakos“ komandos: Eurolygos ketvirtfinalio serijoje...

Po naujausio Kim Jong Uno žingsnio – įspėjimas: tai spąstai (104)

Šiaurės Korėjos lyderiui vien susitikimas su JAV prezidentu yra didžiulis pasiekimas, nes taip...

Prieš vidurnaktį Telšių turguje užsiliepsnojo prekybos paviljonai (10)

Vėlų antradienio vakarą, 23.35 val., Bendrajame pagalbos centre skubios pagalbos telefono numeriu...