Paskutiniu metu viena labiausiai diskutuojamų Seimo iniciatyvų yra naujas įstatymo projektas, kuriame nurodyta, kad vairuotojai, neturintys 2 metų stažo, negalės vairuoti automobilių, kurių galia didesnė nei 0,06kW/1kg. Pati šiuo metu mokausi vairuoti – mokslai sekasi labai gerai ir viliuosi ateityje rodyti kitiems eismo dalyviams saugaus vairavimo pavyzdį. Vis dėlto, naujasis įstatymo projektas mane pribloškė – ir tikrai ne gerąja prasme.
© DELFI / Orestas Gurevičius

Turime situaciją, kai artėja rinkimai ir mūsų parlamentarai griebiasi kiekvieno jiems duoto „šiaudo“ – situacijos ar problemos, kuri visuomenėje sukėlė didelę reakciją. Ne išimtis ir čia – naujasis įstatymo projektas yra kelių „gaidelio“ su BMW, taranavusio stotelę, elgesio tiesioginė pasekmė. Tai pripažįsta ir seimūnai – atseit, va, dabar parodysim jauniems vairuotojams, atimsim galingas mašinas ir nebebus avarijų.

Mielieji, pamirštame patį svarbiausią dalyką – avarijas daro ne automobiliai. Avarijas daro vairuotojai. Netgi situacijoje su BMW tragedija įvyko tikrai ne dėl mašinos galios, o veikiau dėl vairuotojo pasipūtimo ir elementaraus nesugebėjimo laikytis kelių eismo taisyklių. Taigi, ką pakeis toks įstatymas? Ar „kelių gaideliai“ su automobiliais, kurių galia neviršija 6kW/1kg, taps mums visiškai nepavojingi ir tokie incidentai nepasikartos? Vargu.

Reikėtų paminėti ir kitus argumentus prieš. Vis dar lieka neaišku – o kas bus su vairuotojais, kurie jau yra įsigiję automobilius, galingesnius nei nurodyti parametrai, tačiau dar neturi 2 metų stažo? Ar jiems teks parduoti savo automobilius ir ieškoti naujų, ne tokių galingų? Ar seimūnai suvokia, kad pirmasis automobilis jaunam vairuotojui, paprastai studentui, moksleiviui arba jo tėvams, yra didelė finansinė našta ir naujuoju įstatymu ji būtų tik padidinta?

Taip pat svarbu tai, kad automobiliai, atitinkantys jau minėtus galios parametrus, paprastai yra senesnės gamybos, nes prieš 15-20 metų masinei rinkai paprastai būdavo pateikiami mažesnės galios automobiliai nei dabar. Tokiu atveju mes turime situaciją, kai vairuotojai yra skatinami pirkti senesnius, ne tokius saugius automobilius, kurie, tikėtina, dažniau ges, taip keldami grėsmę jaunam vairuotojui ir kitiems eismo dalyviams. Jauni vairuotojai, tikėtina, nesugebėtų tinkamai sureaguoti įvykus gedimui, todėl eismo įvykių skaičius potencialiai išaugtų.

Taigi, mes, jauni vairuotojai, tikimės, kad politikai atsižvelgs į nurodytus argumentus, nebent yra siekiama, jog gatvėje išaugtų pasenusių ir techniškai netvarkingų automobilių skaičius bei padidėtų avaringumas. Šiuo metu esame situacijoje, kai dėl vieno „kelių gaidelio“ stotelės reido kentės, tikėtina, visi Lietuvos vairuotojai, neturintys 2 metų stažo, nes mus norima „nubausti“. Vis dar tikiuosi, kad ši populistinė priešrinkiminė iniciatyva bus pamiršta ir Seimo nariai ras kitų priemonių sustabdyti karą keliuose.

DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!

Norite pasidalinti savo nuomone? Galbūt nepritariate autoriui? Jūsų tekstų laukiame el.paštu pilieciai@delfi.lt. Taip pat rašinius galite siųsti naudodamiesi žemiau esančia nuoroda:

Įvertink šį straipsnį
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Nufilmavo nematytą gyvį: ar Lietuvoje jau gyvena kolibriai? (15)

DELFI skaitytojas Valdas nufilmavo jam iki šiol nematytą gyvį. „Kas čia per vabzdys? Kažkoks...

Iš degančio namo išgelbėti kačiukai ieško namų (1)

Mes juos vadiname tiesiog broliais gaisrinukais. Šie liūtaširdžiai mažyliai buvo išgelbėti iš...

Per žingsnį nuo tragedijos: sustojęs išgelbėjo moters gyvybę (35)

Tai nutiko rugpjūčio pradžioje. Grįžinėjau iš Vilniaus, buvo maždaug vidurnaktis, kai staiga...

Gyvūnų gelbėtojams svyra rankos: gatvėje rado daug apleistų sergančių kačiukų (4)

Kokiame gyvenimo etape taip lengvai pametamas žmogiškumas? Kas turi nutikti žmogui, kuris lengva...

Po Kaune praūžusios liūties – šūsnys valstybinių numerių (2)

Antradienį Kauną merkė nepaprastai smarkus lietus. Jo padariniai – ne tik gatvėse...

Top naujienos

Edita Mildažytė: esu pakankamai įtakinga, kad galėčiau priimti sprendimus ir vykdyti savo gyvenimo planą taip, kaip noriu (96)

DELFI tęsia įtakingiausiųjų rinkimus, kuriuose – ir didžiausią įtaką turinčios...

Karališkos vestuvių naktys, kurių nesinori prisiminti (7)

Jie ištarė santuokos priesaiką stebint 29 milijonams žmonių, tačiau princo Harry ir Meghan...

Savaitgaliui į namus vykę kariai pateko į avariją: vienas žuvo, keturi sužaloti papildyta (75)

Penktadienį, rugpjūčio 17 d., pavakare, kelio Molėtai–Pabradė 9-ajame kilometre, susidūrus...

Savaitgalio orai: viena diena bus ypač karšta (20)

Sunku patikėti, kad jau greitai imsime skaičiuoti paskutines vasaros dienas ir netrukus pasitiksime...

Skaitytojai dalijasi istorijomis: ką daryti, jei persekioja kelyje? (19)

DELFI skaitytojos istorija apie tai, kaip naktį ją automobiliu persekiojo nežinomas vyras...

Neįprastos vyrų ir moterų charakterio savybės, kurios atrodo seksualios priešingai lyčiai (3)

Seksualumas yra labai susijęs su kūnu. Žmonėms patinka matyti ir liesti kitų žmonių kūnus –...

Prasidėjęs festivalis Karklėje jaunimui žada pramogas, o kaime gyvenantiems „buožėms“ – nepatogumus (29)

Pajūryje prasidėjęs festivalis „Karklė live music beach 2018“ jaunimui žada tris paras...

„Aprangos“ vadovas: turime sakyti atvirai, kad kainos nebus žemesnės (634)

„Nustokime gąsdinti žmones, kad pas mus aukščiausios kainos Europoje. Taip tikrai nėra, bet jos...

Tragedija Kupiškio rajone: į kelią išbėgus stirnai automobilis apvirto, žuvo 21 metų mergina (11)

Penktadienio vakarą, apie 20.45 val., Kupiškio r., ties Naivių kaimu, kelyje Rokiškis-Panevėžys,...

Susistumdymą su Valančiūnu atsiminęs Monroe: mieliau žaisiu su tokiu vyruku, nei su bailiu (6)

Artėjančiam sezonui besiruošiantis Toronto „Raptors“ klubas šių metų pirmenybėse...