Į „Delfi“ kreipėsi skaitytojas Vytautas su prašymu atkreipti dėmesį į Lietuvos ryšio operatorius, kurie neteikia nemokamų paslaugų vykstantiems į Ukrainą tautiečiams.

„Norėjau atkreipti dėmesį į vieną situaciją ir pagelbėti ją išsprendžiant. Buvau misijoje pristatant medikamentus į Ukrainą, Lvovą, kartu vyko ir žmonės, kurie važiuoja iki pat Kijevo gelbėti vaikų.

Nustebino, jog visi ryšio operatoriai vis dar palikę apmokamą internetą esant Ukrainoje. Dėl to vienas kolega iš viso neturėjo interneto, kitam nustojo veikti internetas pasiekus 50 eurų ribą.

Tikiu, jog žmonės kurie vyksta į Ukrainą tikrai nusipelno gauti nemokamą internetą bei skambučius, o ryšio operatoriai gali leisti tai padaryti bei dėti visas pastangas, kad Ukrainoje esantys lietuviai neliktų be ryšio“, – rašė Vytautas.

UAB „Bitė Lietuva“ atstovas Jaunius Špakauskas teigė, kad verslas moka labai didelius pinigus Ukrainos ryšio operatoriams.

„Deja, mes taip pat kaip ir iki šiol mokame labai didelius pinigus Ukrainos ryšio operatoriams už mūsų klientų naudojimąsi jų tinklais. Mūsų, deja, nuo šitų mokesčių niekas neatleido.
Bet, manau, kad labai gerai, nes tie kare kovojantys Ukrainos ryšio operatoriai yra šaunuoliai – jie turi ryšį. Jie teikia paslaugas, jie aptarnauja klientus.

„Bitė“ suteikė nemokamą ryšį visiems Ukrainoje karo metu buvusiems savo klientams, taip pat dėl artimųjų šioje mums tokioje broliškoje šalyje nerimaujantiems klientams suteikėme galimybę nemokamai susisiekti.

Dar net 30 tūkst. „Labas“ kortelių su nemokamomis paslaugomis padovanojome Raudonajam Kryžiui, Šaulių sąjungai, ukrainiečiams, įsikuriantiems Lietuvoje.

Skyrėme finansinę paramą, Ukrainos kariams padovanojome ypač atsparių, karui tinkamų naujausių išmaniųjų telefonų, dovanojome namų interneto paslaugas pabėgėlių centrams, ukrainiečiu šeimoms visoje Lietuvoje.

Bei prisidėjome ir prisidedame įvairiomis kitomis prasmingomis formomis. O teikti absoliučiai visų paslaugų nemokamai, deja, neturime galimybės“, – rašė atstovas J. Špakauskas.

„Telia Lietuva“ AB atstovas Audrius Stasiulaitis nurodė, kad išvykus už Lietuvos ar šiuo metu kompensuojamos Ukrainos ribų, telefonai jungiasi prie vietinio mobiliojo ryšio operatorių rinklų.

„Nuo pat pirmosios karo Ukrainoje dienos, „Telia“ paskelbė, kad jungia nemokamą ryšį su šia šalimi iki mažiausiai kovo 31 d. Nemokami skambučiai ir SMS galioja visiems „Telia“ privatiems ir verslo klientams, tiek skambinant ar siunčiant SMS iš Lietuvos į ukrainietiškus numerius, tiek Ukrainoje esantiems žmonėms – ten jie gali be jokio papildomo apmokestinimo skambinti ar siųsti žinutes šalies viduje ir į Lietuvą.

Tačiau čia labai svarbu suprasti, kad „Telia“ gali apskaičiuoti ir kompensuoti tik savo tinklo ir jame esančių abonentų paslaugas. Išvykus už Lietuvos ar šiuo metu kompensuojamos Ukrainos ribų, telefonai jungiasi prie vietinio mobiliojo ryšio operatorių rinklų, kurių nei tarifų, nei sutarčių, nei minučių negalime kaip nors apskaičiuoti ar kompensuoti.

Tad jei jūs Lenkijoje skambinate į Ukrainos numerius, prisijungę prie Lenkijos operatorių, už ryšį reikės mokėti būtent lenkų bendrovėms, jeigu jos, kaip mes, netaiko nemokamų tarifų į Ukrainą.

Patarimas, kaip sutaupyti šiuo atveju, būtų į vietinius ar Lietuvos numerius skambinti prisijungus prie Ukrainos operatorių tinklų. Arba naudoti lenkiškas korteles tų operatorių, kurie kompensuoja savo skambučius į Ukrainą.

Kitas būdas – Lenkijoje skambinti ar bendrauti naudojant lietuviškas SIM korteles. Mobiliojo interneto kainos yra reguliuojamos visos ES ir visoje bendrijoje jos tikrai nedidelės. Ukrainoje mobiliojo interneto kainodara labai skiriasi nuo ES, todėl ten nemokamų duomenų kol kas negalime pasiūlyti.

„Telia“ kompensacijų vertė klientams už jų skambučius į ir iš Ukrainos skaičiuojama dešimtimis tūkstančiais eurų, o bendra tiesioginės mūsų paramos vertė Ukrainai jau gerokai viršijo 100 tūkst. eurų.

Karo Ukrainoje paveiktiems žmonėms „Telia“ už 53 tūkst. eurų nupirko mobiliųjų telefonų, kurie pasižymi itin dideliu tvirtumu ir atsparumu, o Lietuvoje atvykusiems ukrainiečiams jau išdalino per 10 tūkst. „Ežio“ SIM kortelių su nemokamu ryšiu ir internetu.

Tiesioginė „Telia“ parama Ukrainai jau viršijo 150 tūkst. eurų, iš kurių apie 50 tūkst. jau yra kompensacijos už skambučius“ , rašė „Telia“ atstovas A. Stasiulaitis.

UAB „Tele 2“ atstovė Astai Buitkutė teigė, kad „Tele 2“ klientams esantiems Ukrainoje skambučiai nieko nekainuoja.

„Tele2“ savo klientams užtikrina nemokamus skambučius ir SMS tiek į Ukrainą, tiek ir iš jos. Interneto duomenys šioje šalyje esantiems „Tele2“ klientams šiuo metu irgi nieko nekainuoja.

Šių veiksmų ėmėmės nuo pat pirmos karo dienos, o iki kada taikysime, dar nesame numatę – priklausys nuo situacijos. Pačiomis pirmomis karo dienomis, skubėdami įjungti nemokamų skambučių, SMS ir interneto duomenų funkcionalumą pasirinkome variantą, kad šios sumos bus kompensuojamos iš kliento sąskaitos.

Tai reiškia, kad realiu laiku klientas būdavo apmokestinamas už paslaugas, tačiau išrašant sąskaitą ta suma išminusuojama, ir už šias paslaugas mokėti nereikės. Prireikus, rekomenduodavom pasididinti turimą kredito limitą.

Jau po keleto dienų visoms paslaugoms į ir iš Ukrainos savo klientams įjungėme nulinį tarifą, todėl klientams nieko papildomai daryti nebereikia. Šis tarifas taikomas ir privatiems, ir verslo, ir išankstinio mokėjimo paslaugos „Pildyk“ klientams.

Prieš vykstant į užsienį visada galima pasitikrinti, ar telefone yra įjungti tarp tinkliniai duomenys. Jei telefonas užsienyje nesijungia prie tinklo, galima pamėginti rankiniu būdu jungtis prie kito operatoriaus ir perkrauti įrenginį.

Taip pat yra skirtumas, į kokią šalį vykstate. ES (EEE) šalyse nei skambučiai, nei SMS, nei interneto duomenys papildomai nėra apmokestinami, tačiau taikomas išnaudojamų interneto duomenų limitas. Taigi verta pasitikrinti, kiek interneto duomenų iš savo turimo plano, galėsite išnaudoti kitose ES šalyse.

Jei vykstate ne į ES (EEE) šalis – taikomi papildomi tarifai tiek skambučiams, tiek duomenims, tada verta pasididinti kredito limitą jau prieš išvykstant.

Į užsienį keliaujantiems „Pildyk“ klientams rekomenduojama išjungti turimą planą ir įsijungti „Standartinį“ planą arba planą EU, jei klientas į ES(EEE) šalis.

Pritrūkus interneto duomenų užsienyje, galima jų užsisakyti papildomai. Jei netikėtai pasiekėte nustatytą kredito limitą, jį padidinti galite prisijungę prie „Tele2“ savitarnos arba paskambinę ilguoju klientų aptarnavimo numeriu (+370 684 00117)“, – sakė atstovė A. Buitkutė

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (2)