2019 m. balandžio mėn 1 d. viena UAB pirko techniką iš kitos Anglijos įmonės. Suma nei maža, nei labai didelė – 17000 eurų.

Po poros dienų supratome, kad sąskaita yra suklastota ir tokia įmonė neegzistuoja. Kreipėmės į Anglijos ir Lietuvos policiją. Dokumentus pateikėme SEB bankui.

Kadangi pavedimas buvo svarais vykdomas gana ilgai, iki 4 dienų, kreipiausi į SEB banką dėl pavedimo atšaukimo. Bankas nuskaičiavo mokestį, bet kitą dieną paskambino ir pasakė, jog pinigų pavedimo atšaukti nepavyko. Bet dėl įtariamo sukčiavimo atvejo pranešė gavėjo bankui Anglijoje. Gavėjo bankas atsiliepė dar po poros dienų ir pasiūlė grąžinti pinigus, bet paprašė SEB banko laidavimo, kad Lietuvos įmonė nėra sukčiai.

Kas labiausiai nustebino, jog SEB bankas jokiomis sąlygomis neįsipareigoja palaikyti savo kliento ir padėti susigrąžinti pinigus iš sukčių.

SEB banko darbuotoja telefonu pasakė, kad tokios paslaugos neteikia. Ar tai yra paslauga ar pareiga – kitas klausimas.

Paskui dar atsiuntė laišką.

Cituoju SEB laišką: „Paaiškiname, kad SEB bankas neturi pareigos garantuoti už klientą, t. y., jei įvyktų nesusipratimas ir užsienio banko lėšų grąžinimas būtų pripažintas neteisėtu veiksmu, tai bankas privalėtų savo lėšomis padengti nuostolius.“

Manau, šią istoriją turėtų išgirsti daugiau žmonių, kad suvoktų kur laiko savo pinigus.

Komentuoja Jovita Bazevičiūtė, SEB banko komunikacijos projektų vadovė:

Apgailestaujame, tačiau dėl konfidencialumo įsipareigojimų ir asmens duomenų apsaugos reikalavimų, negalime komentuoti su konkrečiais klientais susijusių atvejų.

Tačiau atkreipiame dėmesį, kad bankas klientams grąžina patirtus nuostolius tais atvejais, jei, sukčiams pasisavinus mokėjimo kortelės duomenis, ja buvo atliktos neteisėtos operacijos (t. y. klientas pats jų neatliko). Bankas tokiais atvejais taip pat nedelsdamas užblokuoja kortelę ir pergamina nemokamai.

Tačiau tais atvejais, kai klientas atlieka pinigų pervedimą ir lėšos yra įskaitomos į gavėjo sąskaitą, pats bankas jų grąžinti negali. Tokiais atvejais bankas klientams gali pasiūlyti tarpininkavimo paslaugą susigrąžinant pervestus pinigus, tačiau lėšos bus sugrąžintos tik jei jas sutiks grąžinti lėšų gavėjas.

Kai kuriais atvejais, kai klientas iš karto po pervedimo supranta padaręs klaidą (pvz., išsiuntė ne tam gavėjui pinigus, kilo įtarimų dėl gavėjo sąžiningumo, kt.) ir susisiekia su banku, pervedimo operaciją dar galima spėti sustabdyti. Tačiau jei pervedimas yra atliekamas į sąskaitą tame pačiame banke arba yra atliekamas momentinis mokėjimas eurais, arba labai skubus mokėjimas, lėšos į gavėjo sąskaitą yra įskaitomos akimirksniu.