Apie ką mes čia…

Talentingas Prinstono Universiteto studentas Ričis patenka į bėdą. Jam pateikiami kaltinimai dėl nelegalių lošimų universiteto teritorijoje, todėl vaikinui belieka viena išeitis – pratęsti savo machinacijas kitur. Nukeliavęs į Kosta Riką jis susipažįsta su paslaptinguoju Aivanu Bloku, kuriam vaikinas iš karto krenta į akį kaip gabus sukčius. Įžengęs į Aivano imperiją, Ričis neturi kur trauktis, jis tampa priklausomas nuo savo boso.

Kūrinio vidus

Žiūrint į bendrą kino istorijos vaizdą, galime prisiminti, kiek daug prasmingų, įdomių ir išradingų filmų sukurta apie nelegalius lošimus, lošėjus, apgavystes ir įvairias nelegalias machinacijas, todėl režisieriui reikėjo labai pasistengti, kad ne tik nudžiugintų žiūrovą, bet dar ir jį nustebintų. Vis tik, kaip matome, tai neįvyksta ir gaunamas labai šabloninis ir klišėmis apipintas trileriukas, kuris primena 2008 metais pasirodžiusį hitą „21“.

Filme pasakojama standartinė gabaus jaunuolio istorija, kuriam žūtbūt reikia pakeisti savo gyvenimą ir užsidirbti pinigų. Žinoma, nelabai legaliais veiksmais jis pasiekia savo tikslą, susipažįsta su gražuole, kurią įsimyli bei tuo pačiu užsitraukia pareigūnų nemalonę ir galiausiai susiduria akis į akį su savo bosu, kuriam jis tėra kaip šiukšlė. Kaip jau minėta aukščiau, juosta dubliuoja visą filmo „21“ siužetą. Ar gerai, jog antrą kartą tenka matytį tą patį veiksmą? Galbūt ir gerai, jeigu nori atsipalaiduoti, o galbūt nusmigti peržiūros metu, nes, kas be ko, bet juosta nors ir labai trumpa , tačiau visiškai neįtraukianti. Siužetinė linija pateikiama taip nuobodžiai, jog net kelios gaudynių scenos nesugeba „išjudinti“ bendro vaizdo.

Paviršutiniški ir neįdomūs dialogai, jokio humoro, na, nebent tik scenoje vykstančioje saunoje, kur pirmą kartą pristatomas Aivanas. Ten - visai realus politinių veikėjų atspindys: senas apkūnus diedas, kuriam reikia mėlynų piliulių, kad pasijaustų vyru, pasirašo nešvariems darbeliams už patrauklios merginos teikiamas oralines paslaugas. Net šlykštu pagalvoti, bet tokia jau ta realybė. Visur kitur humoro kaip ir nebuvo, nes režisierius bandė išspausti gana rimtą filmo toną, bet, deja, to padaryti nesigavo, nes tiek dialogai, tiek pats veiksmo pateikimas tiesiog leidžia gerai panuobodžiauti.

Veikėjai irgi nelabai charizmatiški, o tai nesuteikia juostai atskiro žavesio, na, nebent galima paminėti Aivano personažą, kuris šiek tiek patraukė akis prie ekrano, bet ir taip daugelyje scenų dominavo Ričis, o blogiukas tiesiog buvo nustumtas į antrą planą. Kelios scenos su krokodilais tik neblogos, jose parodomas tikras nusikaltėlio veidas, kuriam žmogaus gyvybė tėra tik žaidimas. Žmonėms, kurie jaučia baimę visokiems ropliams, tai galbūt bus gana nemalonios scenos, tačiau tai vienintelis šviesus filmo momentas, kai tikrai norisi stebėti kas įvyks toliau. Deja, scenai pasibaigus viskas vėl tampa rutina, kai lauki, kada pasibaigs ši nekokybiška pramoga.

Apibendrinus pamatytą vaizdą, galima tik spėlioti, kodėl režisierius po tokio nuostabaus filmo kaip „Advokatas iš Linkolno“ smuko taip žemai, jog pristatė dar vieną eilinį filmą apie lošėjus, kurių ir taip yra begalė.

Techninė juostos pusė

Filme dominuojantis fonas - viena iš nedaugelio malonių šios juostos akimirkų. Šiltas ir spalvingas Kosta Rikos vaizdas suteikia juostai šilumos, o kartu paverčia filmą nebloga kelione į šį šiltą kraštą. Bent vizualiai tai tikrai neblogas ir širdį šildantis vaizdas.

Operatoriaus darbas kai kur neįtikinantis, bet gaudynių scenose, ypač vienoje iš paskutiniųjų jis tiesiog nuostabus. Daugeliui žmonių nepatinkantis drebančios kameros efektas čia kaip tik dderėjo su bendru vaizdų. Vienintelis filme pateiktas kvapą gniaužantis momentas, kuris labai greitai pasibaigė.

Juostos montažas taip pat neblogas. Vis dėlto kelios scenos buvo abejotinai sujungtos į vieną, o tuo pačiu kai kur trūko ir logikos dėl veikėjų pateikimo.

Garso takelis irgi keistas. Vos tik dvi neblogos dainos, lydinčios juostą ir perteikiančios karštą Kosta Rikos ritmą. Kitos muzikinės kompozicijos tėra tipiniai trilerių skambesiai, kurie nesugebėjo sukelti įtampos efekto, nors kur ten ją sukursi, kai siužetas toks nuspėjamas ir kartu nuobodus.

Aktorių kolektyvinis darbas

Justinas Timberlake‘as jau kelis metus iš eilės sugeba džiuginti savo gerbėjus ne tik puikiais ir kokybiškas albumais, bet dar ir gana neblogais pasirodymais kine. Tenka pripažinti, kad šį sykį tai vienas blogiausių jo pasirodymų plačiuosiuose ekranuose. Jis čia tiesiog buvo savimi, nevaidino ir net nesistengė vaidinti. Bet reikia pripažinti, jog charizmos šis pop dievaitis tikrai turi.

Aktorius ir tiesiog nepriekaištingas režisierius Benas Affleckas, matyt, prieš tapdamas Gotamo sergėtoju, atsipalaidavimui nusifilmavo šiame lengvame trileryje, kuriame nors ir neparodė nieko įsimintino, visa galva lenkė kitus juostos aktorius. Jo suvaidintas Aivano Bloko veikėjas - vienintelė paguoda, atsižvelgiant į visus kitus klišinius personažus.

Tokiose juostose visada turi būti gražuolė, dėl kurios seilę varvins ne tik pagrindinis veikėjas, bet dar ir žiūrovas, sėdintis anapus ekrano. Geras ir taiklus režisieriaus sprendimas buvo pasikviesti nuostabaus grožio britę Gemmą Arterton. Vaidinanti „fyfą“ aktorė kardinaliai pasikeitė, bet tai nesugadino bendro vaizdo. Vien tas seksualus žvilgsnis priverčia pasijausti nejaukiai. Vizualiai gražus, nors ir banalus pasirodymas, tačiau jai galima tai atleisti.

Pagrindinei filmo trijulei į pagalbą atėjo ir tokie žinomi ekranų veidai, kaip Anthony‘is Mackie‘is, Johnas Heardas ar Bobas Guntonas, tačiau jų pasirodymas - toks menkavertis, jog buvo tiesiog malonu juos matyti, neatsižvelgiant į jų personažų pateikimą.

Verdiktas

„Bėgančios kortos“ – tai standartinis ir klišėmis apipintas trileris apie klasikinį gabaus bei neturtingo jaunuolio siekimą tapti kažkuo daugiau, nei jis yra. Vis tik dėl banalaus, nuspėjamo ir labai nuobodaus siužeto, filmas tėra dar vienas neįsimintinas darbas apie lošėjų prigimtį ir jų nelegalią veiklą.

Bendras vertinimas: 5/10