aA
Ilgamečio studijos „Universal Pictures“ projekto sukūrimui prireikė net ketverių metų - dėl daugelio iškilusių problemų filmavimo metu projektas ir jo premjera buvo perkelti net tris kartus. Panašios lemties susilaukė ir šiais metais pasirodęs epas apie zombius „Pasaulinis karas Z“, todėl visiškai galima šį filmą vadinti vienu nelaimingiausių pastarųjų metų kino įvykių.
Keanu Reeves
© Reuters/Scanpix

Filmo režisieriumi tapo visiškai nežinomas trumpametražių filmų kūrėjas Carlas Rinschas, kuriam atiteko didelė garbė perkelti į didžiuosius ekranus šią žymią istoriją. Naujai „iškeptas“ „blokbasterių“ kūrėjas kviečia į neužmirštamą bei spalvingą kelionę po senovės Japoniją, kurioje karaliavo samurajai, garbė ir visagaliai burtai.

Apie ką mes čia…

Kai klastingai suregztu būdu atsikratoma vieno iš Japonijos miestų valdovo Asano, jo tarnai, samurajai, tapę roninais, išmetami iš valdų. Norintys atkeršyti už savo šeimininko mirtį, 47 kariai iškeliauja į ilgą ir varginančią kelionę, kurioje stos į kovą su piktadariais, norinčiais užvaldyti visą šalį.

Kūrinio vidus

Holivudas jau seniai bando ekranizuoti įvairiausių šalių ir kultūrų mitus, legendas bei, žinoma, tikrus įvykius, pakeitusius tų teritorijų istorijas. Japonija paskutiniais metais tampa vis labiau geidžiamu kąsneliu amerikiečių kino magnatams, todėl netgi ir komiksų ekranizacijų veiksmas persikelia į šią tekančios saulės šalį.

Studija „Universal“ jau labai seniai norėjo ekranizuoti istoriją apie 47 roninus, kurių didvyriški žygdarbiai neleido žlugti šaliai. Viskas labai primena 300 Spartos karių pasipriešinimą persams. Pati roninų istorija labai žavinga, todėl belaukiant šio filmo į jį buvo sudėta pernelyg daug lūkesčių, o galiausiai pasirodė, jog kūrėjai pabandė improvizuoti ir vietoje istorinio epo žiūrovams pristatomas fantastikos žanro nuotykių filmas.

Tai nėra blogas ėjimas, tačiau per tiek daug perfilmavimų ir nukeltų premjerų datų pasidarė baugu dėl filmo kokybės. Visi puikiai prisimename „Žaliojo žibinto“ kūrimosi procesą. Ir štai, po tiek laukimo pagaliau galime pamatyti ilgai lauktą darbą, kuris, deja, anot kino žinovų, taps didžiausiu metų finansiniu nelaimėliu.

Filmo istorija prasideda trumpu įvadu, kuris vėliau virsta į labai ilgą ir kartais tikrai nuobodžiai pateikiamą pradžią, kurioje nei veiksmo, nei kokių nors įdomesnių siužetinių vingių nesimato. Viskas tampa labai nuspėjama, tačiau įsivažiavus filmo veiksmui prasideda tikrai neblogai pateikiamas nuotykis, kurio metu kūrėjai bando supažindinti žiūrovus jau ne su pagal tikrus faktus sukurta istorija, o su Japonijos kultūra ir mitologija.

Nors viskas įvyniota į saldų fantastinio pobūdžio foną, daugelyje scenų galime pagirti filmo kūrėjus, kad jie suteikia didelį malonumą stebėti žydinčios Japonijos grožį. Vien jau aplinka ir veikėjų kostiumai autentiškai perteikiami, o tai suteikia filmui stiprų pagrindą ir jeigu pati juosta nebūtų pateikiama tokiu žanru kaip fantastika, filmas taptų tikrai stipresniu ir emociškai stabilesniu darbu. Viena iš tikrai stiprių filmo akimirkų, kuri labai susiejama su Japonijos susikūrimo istorija, tampa šalies vėliavos metaforiškai atskleistas portretas. Labai emocionaliai parodyta scena, priverčianti suprasti, ką reiškia visas vėliavos simbolis. Užtat daugelyje scenų matomas chaosas ir tas nelemtai nuspėjamas veiksmas. Filmas, žinoma, tokiais kūrėjų sprendimais orientuotas į jaunesnį ir paaugliško amžiaus žiūrovą, bet tikrai ne vyresnį žmogų, kuris filme sugebės įžvelgti tik dar vieną eilinę gražiai pateikiamą pasaką.

Juostoje pilna veikėjų, tačiau tik vienintelis Kajus sugeba atsiskleisti deramu būdu. Negrynakraujis veikėjas pasirodo iš labai įdomios perspektyvos. Puikus kovotojas verčiamas slėpti savo sugebėjimus prieš samurajus, tačiau svarbiausiose akimirkose yra nepalaužiamas kovotojas, parodantis tikrą savo pranašumą. Būtent kovos scenos, kuriose dalyvavo Kajus yra pačios vaizdingiausios. Gaila, jog jų tiek mažai visame filme. Vos du rimtesni susidūrimai su priešais.

Kiti filmo veikėjai nesugeba parodyti savo pranašumo ekrane prieš oponentus, visi labai blankiai atrodo. Paminėti galima nebent raganą, kuri meistriškai sugebėdavo keisti savo pavidalą. Finalinė kova su ja, nors ir trumpa, tačiau visai įtempta. Daugiau tarsi nieko ir nevyksta, na, o Kajų papildantys veikėjai tiesiog egzistuoja pasirodydami herojaus užnugaryje. Vienu metu atrodo, jog jie visi itin užsidarę savyje ir bijojo padaryti kokį nors žingsnį į priekį.

Tokiu būdu rutuliojamas veiksmas po ilgo ir tikrai užsitęsusio įvado priartėja iki finalo, kuris pristatomas labai greitai. Gaila, kad kūrėjai atsisakė parodyti filme žymiai didesnį skaičių priešų bei nors vieną masinę kovą su tūkstantinėmis armijomis, kurios visada papuošia tokio pobūdžio filmus.

Pasibaigus finaliniam mūšiui ir kelioms asmeninėms personažų dvikovoms galima susidaryti nuomonę, jog kūrėjų tikslas buvo supažindinti mus su tam tikrais Japonijos kultūros ir istorijos vingiais, kas jiems ir pavyko, tačiau atskleisti pačių roninų istoriją buvo žymiai sunkesnė užduotis ir šiuo atveju filmo režisierius su scenaristų komanda patyrė fiasko. Blankus tokios žinomos istorijos paveikslas, kuris persekioja šią juostą nuo pat jos pradžios.

Techninė juostos pusė

Filme, kaip ir pridera tokiam žanrui, dėl jo brangių specialiųjų efektų viskas pateikiama labai efektingai, tik, deja, ne visose vietose sugebama išgauti natūralų ir realistišką vaizdą. Prisiminus baltą lapę, vienuolyną ir drakoną susidaro jausmas, jog žiūrėtum ne vaidybinį filmą, o animaciją, sukurtą „Motion Capture“ technologijomis. Filmo vizualiam fonui „akomponuoja“ trimatė erdvė, kuri ne labai gali pasižymėti efektingumu, todėl jeigu yra galimybė rinktis tarp 3D ir 2D, rekomenduojamas įprastinis filmo formatas.

Filmo vizualiniam grožiui įtakos, žinoma, turi labai vaizdingai ir efektingai pateikiamas operatoriaus darbas, kuris Japonijos grožį, pastatų didybę ir personažų graciją pristato tik iš geriausios pusės. Puikiai manevruojama kameromis, norint kuo vaizdžiau parodyti spalvingus gamtos kraštovaizdžius, kurie kaip kokia magija sugeba užkerėti žmogų ir priversti jį svajoti apie tekančios saulės šalį.

Garso takelis, papildantis efektingas ir nuotykių kupinas scenas, pritaikomas labai meistriškai, pasijaučia juostos atmosfera, pritaikyta būtent Japonijos kultūrai pabrėžti. Muzikinės kompozicijos irgi neleidžia nuobodžiauti stebint itin sunkiai „įsivažiuojantį“ filmo veiksmą pradžioje.

Filmo kostiumai suteikia jam daug grožio. Puikus dizainerių darbas, kuris pavirsta į itin kruopštų meną, įspūdingai ir tikroviškai pateikia anų laikų apdarus. Prie viso vaizdo prisideda ir dekoracijos, simbolizuojančios uždaros Japonijos bendruomenės didybę ir tuos laikus, kai šalis spindėjo kalnuose pastatytomis pilimis, miestais ir šventyklomis. Pabrėžiamas ir budizmas bei jo tradicijos.

Juostos garso montažas puikiai suderintas su stipresniais kovų pateikimais, o ir garso takelio sustiprinimas padeda pajausti filmo didybę. Montažas turi tam tikrų spragų scenarijuje, todėl dėl per ilgo įvado būna kiek nuobodu, bet bendras filmo vaizdas pakenčiamas, todėl einant link pabaigos, žiūrovas įtraukiamas į puikų kardų ir strėlių šou.

Aktorių kolektyvinis darbas

Seniai matytas ir tikrai išsiilgtas ekrano didvyris Keanu Reevesas pagaliau vėl džiugina akis savo pasirodymu galingame „blokbasteryje“. Aišku, kad kūrėjai visą dėmesį skiria šiam žinomam aktoriui, tačiau jo filme labai mažai. Vaidmuo ne antraplanis, bet kaip pagrindiniam personažui jis gauna per mažai laiko ekrane. Vaidybos prasme viskas stabilu, aktorius nekeičia savo rimtos veido išraiškos ir ramaus bei savimi pasitikinančio balso.

Filmą papildo tokie žinomi amerikietiškose žemėse japonų veidai kaip, pavyzdžiui, Hiroyukis Sanadas, suvaidinęs roninų vadą Išį. Labai malonus ir efektingas aktoriaus pasirodymas, ne taip ir seniai žibėjusio filme „Ernis“, kur veiksmas taip pat rutuliojosi Japonijoje. Žinomą aktorių kolektyvą papildė ir kitas dažnas Holivudo studijų veidas iš tekančios saulės šalies – aktorius Tadanobu‘as Asanas, kuriam atiteko pagrindinio antagonisto vaidmuo. Maloniausiu aktorių papildymu tampa trumpas, bet užtat labai malonus akiai, legendinio Cary-Hiroyukio Tagawos pasirodymas Šiogūno amplua.

Moterišką filmo pusę papildo subtilaus grožio Kou Shibasaki, įkūnijusi princesę Miką bei labai klastingai atrodanti Rinko Kikuchi, kuri turėjo progos suvaidinti piktavalę raganą.

Vienintelė filmo akimirka, kuri sumenkina visų aktorių pasirodymą, - tai dialogai anglų kalba. Kūrėjai, matyt, nesusiprato, jog siekiant išgauti autentiškumą ir personažų stiprumą, pokalbiai turėjo vykti japoniškai. Jei tai būtų įvykdyta, pats filmas įgautų daugiau prasmės, kaip tai būdavo su Melo Gibsono režisūriniais projektais. Gaila, bet tokios klaidos sugeba sumenkinti net ir geriausių filmų bendrą vaizdą.

Verdiktas

„47 Roninai“ – tai puikiai ir kruopščiai atkurtas senovės Japonijos vaizdingas nuotykis, kuriame tikrovę papildo fantastiniai elementai, sumenkinantys bendrą pasakojimo autentiškumą. Filmas tampa ir neblogu Keanu Reeveso sugrįžimu į didįjį kiną, o jam asistuoja būrys puikiausių Japonijos aktorių.Vis tik, dėl scenaristų kaltės visų jų personažai nesugeba atsiskleisti deramu būdu,o tai suteikia filmui trapumo.

Scenarijus ir siužetinės linijos pateikimas – 6/10
Techninė juostos pusė – 8/10
Aktorių kolektyvinis darbas – 7/10

Bendras vertinimas: 7/10

Įvertink šį straipsnį
Įvertink šį straipnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

„Aliexpress“ parduodama prekė sukėlė klausimų: manau, kad tai nelegalu (85)

Visi puikiai žinome, kad atsiskaitymas padirbtais pinigais yra baudžiamas, tačiau DELFI skaitytojas...

„Darom 2019“ akcijos startuoliai – Vilniaus Tuskulėnų gimnazija (3)

Nacionalinei tvarkymosi akcijai skaičiuojant paskutiniąsias dienas iki starto, prie jau tradicija...

Pasidalintos artėjančių Velykų džiaugsmo akimirkos

Utenos kultūros centro bendruomenė nusprendė artėjančių Velykų ir pavasario džiaugsmo...

Švėkšnoje vėl papuoštas įspūdingas Velykų medis: be rekordo – niekaip (3)

Velykos Švėkšnoje nebeįsivaizduojamos be rekordinio margučiais nukabinėto medžio. Treti metai...

Top naujienos

Nausėdos politinė reklama – iš Sutkaus vadovaujamos Lietuvos verslo konfederacijos VRK kandidato atžvilgiu staiga pritaikė išimtį (411)

Suorganizuotas susitikimas su Lietuvos kariuomenės vadu generolu leitenantu Jonu Vytautu Žuku –...

Infografikas. Kaip sekasi pensijų fondui, į kurį buvote įtrauktas automatiškai, ir ar verta jį keisti (74)

Lietuvos bankas paskelbė pirmuosius naujųjų gyvenimo ciklo pensijų fondų rezultatus. Iki šiol...

8 dalykai, kurių niekuomet nevalgo mitybos specialistai (55)

Kalbant apie maistą ir gėrimus , posakis „visko su saiku“ dažniausiai yra labai tinkamas....

Linkevičius nemano, kad rinkimai Ukrainoje turės įtakos šalies geopolitiniam kursui (37)

Užsienio reikalų ministras Linas Linkevičius teigia, kad Ukrainoje pasikeitus prezidentams vargu...

Padraugavo su estais ir užteks: Kremliaus ruporas rusus ragina ruoštis karui su JAV Baltijos šalyse (1687)

Objektyviai turime savų interesų, susijusių su Baltijos jūros regionu. Tai susitikime su Estijos...

Po skandalingos „Crvena Zvezda“ pergalės Eurolygoje liko trys laisvos vietos „rungtynės neturėjo būti žaidžiamos“ (10)

Kelialapį į 2019-2020 m. Eurolygą Belgrado „Crvena Zvezda“ krepšininkai iškovojo laimėdami...

Princo Williamo ir Kate Middleton jaunėliui - vieneri: gimtadienio proga paviešino naujas Louiso nuotraukas (45)

Paskutinį kartą princo Louiso gerbėjai jį matė per Kalėdas, kuomet karališkoji šeima...

Sukrečianti turtingiausio kada nors gyvenusio žmogaus istorija: švaistydamasis pinigais sugriovė kitos šalies ekonomiką kelionėje lydėjo 60 tūkst. žmonių  (79)

Remiantis 2019 metų „ Forbes “ reitingu, pats turtingiausias pasaulio žmogus yra bendrovės „...

Pokyčiai miestų gatvėse – jau čia pat: turi planą, kaip išvengti spūsčių (10)

Niekas nemėgsta sėdėti transporto spūstyse. Tam, kad kiekviena kelionė būtų kuo greitesnė,...

Didžiųjų technologijų įmonių didžiosios mokesčių „maklės“: pinigus iššvaistė ne darbuotojams (3)

Kai kurios didžiausios JAV technologijų kompanijos 2017 m. siekė korporatyvinių pelno mokesčių...