Pasitikėk, bet tikrink. Perkant automobilį, reikėtų perfrazuoti, nepasitikėk, o tikrink viską, ką gali. 10 kartų.

Pateiksiu nuoseklią instrukciją, kaip patikrinti automobilį prieš jį įsigyjant.

Pradėkim nuo...

1. Auto užvedimas

Ar automobilis lengvai kuriasi?

Jei ne, tai nesunkiai sutvarkoma. Bet! Jei pardavėjas to nesutvarkė, vadinasi, galėjo neprižiūrėti ir kitų dalykų.

Kaip automobilis kuriasi „šaltas“ ir „karštas“? (Kalbam apie darbinę temperatūrą.) Įkaitinam mašiną iki darbinės temperatūros.

Tik pasukus raktelį ant degimo padėties (neužkūrus), prietaisų skydelyje turi degti šios lemputės:

  • tepalo
  • akumuliatoriaus
  • air bag (jei auto turi apsaugines oro pagalves)
  • ABS (jei automobilyje yra ši funkcija)

Gali šviesti ir daugiau lempučių, tačiau jos neturi didesnės įtakos automobilio gedimams.

Jau užkūrus automobilį, visos lemputės turi užgesti.

Jei lemputės nedega raktą pasukus į degimo padėtį, jos buvo išjungtos, tad jei nešviečia, pvz. oro pagalvių lemputė – vadinasi, jų mašinoje jau nebėra. Tačiau avarijos atveju, mums oro pagalvės būtų neprošal, teisingai?

Bėgam nuo aferisto!

Jei viskas tvarkoje, viskas šviečia kaip priklauso ir automobilis kuriasi tvarkingai, tęsiam.

Pakaitinam automobilį iki darbinės temperatūros. Darbinė temperatūra – tai yra maždaug 80-90 laipsnių. Jei auto nerodo laipsnių, temperatūros rodyklė turi būti ties viduriu skalės. Varikliui pasiekus darbinę temperatūrą, rodyklė neturi nei kristi, nei kilti. Jei visgi, rodyklė juda – BLOGAI. Labai blogai.

Jei variklis JAU darbinės temperatūros, kai atvažiuojate jo pirkti, reikia atvėsinti auto ir vėl tikrint iš naujo.

2. Variklis

Kai variklis jau darbinės tempertūros, atdarome kapotą ir surandame tepalo matuoklę. Ją ištraukiame (apie 5 cm). Iš angos neturi sklisti jokio garo. Jei sklinda garas – automobilio dienos paskutinės.

Tada atsukame tepalo įpylimo kamštį, nuimam jį. Vėl, neturi sklisti JOKIO garo. Iš angos neturi spjaudytis tepalai (net minimalūs lašeliai). Pridedam kamštį atgal į vietą, tačiau neprisukame. Kamštis turi šokčioti (mašina užkurta). Tuo pat metu švelniai minkite gazo pedalą. Kamštį turi pritraukti prie angos.

Jei viskas vyksta, kaip parašyta, puiku. Tęsiame.

Veikiančiame automobilyje, kai jis darbinės temperatūros, po kapotu surandame ir atsisukame aušinimo sistemos bakelio radiatoriaus kamštį. Patikriname, ar iš angos nesispjaudo vanduo. Taip pat, užmetame akį į bakelio vidų – jame neturi būti tepalų pėdsakų ar kitų teršalų. Skystis turi būti skaidrus – raudonos, mėlynos, žalios ar baltos spalvos.

Jei viskas gerai ir Jūs dar nepabėgote, o pardavėjo kantrybė dar neišseko – judam toliau.

Preiname prie duslintuvo ir stebime, ar iš duslintuvo nesklinda dūmai. Jei sklinda:

  • mėlyni dūmai – BĖGAM
  • balti dūmai – SKUODŽIAM KUO TOLIAU
  • juodi dūmai – nieko baisaus, tiesiog įsigijus auto reikės pakeisti tepalus.

Užgesinę variklį, vėl lendame po kapotu. Ištraukiame tepalo matuoklę, jos galą švariai nusausiname. Švarią matuoklę įkišame ir ištraukiame. Tepalo lygis turi būti norma – nei mažiau ar daugiau. 

SVARBU: ant radiatoriaus yra dvi žarnos – viena viršuje, kita apačioje. Jos BŪTINAI ABI turi būti vienodos temperatūros (vienodai karštos).

3. Išvaizda ir kiti svarbūs dalykai

– Koks tai buvo automobilis?

– Gražus. Raudonas.

Visi pažįstame žmonių, kurie tik tiek gali pasakyti apie automobilį. Tačiau net jie puikiai sugebėtų atskirti rūdis nuo tiuningo.

Apžiūrėkime:

  • ar po kapotu, variklio skyriuje nėra negražių laidų, sutrūkinėjusių žarnelių.
  • ar aplink variklį nėra rūdžių
  • ar nėra rūdžių ant paties automobilio  - durelių, aplink ratus.
  • pasilenkime ties slenksčiais – ar nėra rudžių, ar nelenda pirštai kiaurai

Prisiminkime, rūdys nėra jau taip blogai, tačiau laikui bėgant jos plečiasi ir „valgo“ automobilį. 

Rūdys ir kiaurymės gali būti paslėptos, todėl patikriname, ar nėra akivaizdžių detalių  dažymo pėdsakų, patikriname ir mašinos dugną. 

Padangos kainuoja. Tad įsitikiname, kad priekyje ir gale sudėtos vienodos padangų poros (priekio ir galo padangų poros gali skirtis). Negali skirtis padangų porų aukštis, plotis ir dydis, tačiau raštas gali būti nevienodas (rašto gylis turi būti apie 5mm – tai galime paskaičiuoti „iš akies“).

4. Kai mes jau automobilio viduje...

Užkurkime jį ir išmėginkime visas pavaras, ar visos veikia (nieko smagaus grįžinėti iš Kauno į Vilnių greitkeliu ir suprasti, kad „neįsimeta“ 5 pavara. O pardavėjas nekelia ragelio).

Vietoje susukame vairą į dešinę – neturi sklisti jokių pašalinių garsų. Tą patį kartojam su kaire puse. Neturi girdėtis jokių dundesių važiuojant per nedideles duobes.

Tikrinam, ar veikia „pečiukas“ –  ar pučia karštą/šaltą orą (smulkmena, atrodo, tačiau visai ne smulkmena iš tikrųjų).

Ar atsidaro visi langai? Iki GALO?

Ar veikia langų apipurškimas, priekio/galo valytuvai?

Ar automobilis užsirakina, atsirakina?

Patikrinkite, ar automobilio techninė apžiūra ir draudimas (jei buvo nurodyta skelbime) vis dar galioja.

Summa summarum

Mėgstate derėtis?

Jei ir nelabai tai praktikuojat, paklauskite pardavėjo galutinės kainos.

Nes jei jis padaro tik kaip Jums, gražiai damai, tik šiandien didžiulę nuolaidą – ko gero, jis bando Jus apgauti. Laikinai užmaskuoti didelius automobilio trūkumus yra daugybė būdų. 

Jei pardavėjas nenoriai derasi – Jūsų rankose geras pirkinys.

DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!