Naujus metus vilnietė Nijolė sutiko su išnarintu pečiu bei kojos ir šonkaulių sumušimu. Moteris pasakoja, kad kelios valandos iki naujametinio šampano ji susižalojo dėl greitojo autobuso vairuotojo kaltės. Sostinės gyventoja kelia versiją, kad viešojo transporto vairuotojai dėl didesnio atlyginimo yra priversti lenktyniauti. Tačiau Vilniaus miesto savivaldybė tikina, kad atvirkščiai – būtent saugiai vairuojantys viešojo transporto darbuotojai gali tikėtis didesnio atlyginimo.
© DELFI / Tomas Vinickas

„2013 m. gruodžio 31 d. apie 16 val. 15 min. viešojo transporto stotelėje „Sparta“ lipdama į autobusą 3G patyriau traumą. Vilniaus universitetinėje ligoninėje buvo atlikti tyrimai ir nustatytas kairės peties išnirimas ir dešinės kojos bei šonkaulių sumušimas“, - pasakojo Nijolė.

Pasak jos, traumą moteris patyrė, kai nespėjo įlipti į autobusą: autobuso vairuotojas staiga pradėjo važiuoti neuždaręs durų, moteris pasijuto velkama, o autobusui suktelėjus į kairę ji buvo išmesta ant asfalto.

„Vairuotojas uždarė duris ir išvažiavo. Autobuso vairuotojas važiavo toliau ir tik po keleivių, buvusių autobuse, pakelto triukšmo, sustojo ir išėjo į gatvę. Autobuso vairuotojas paaiškino, jog labai skuba, vėluoja pagal grafiką“, - nemalonų nutikimą pasakojo moteris.

Nijolė pripažino nuolat besinaudojanti sostinės viešuoju transportu ir pastebėjusi vairuotojų darbo drausmės bei darbo organizavimo pažeidimus.

„Nekalbant apie „greitukų“ netinkamai sudarytus grafikus, matau nemandagų vairuotojų aptarnavimą parduodant bilietus, laiku ir tinkamai neuždaromas autobusų duris bei kelyje vykstančias autobusų lenktynes“, - pridėjo pašnekovė.

Išnarintas petys privertė susimąstyti, kur skuba autobusų vairuotojai
© DELFI / Šarūnas Mažeika

Moteris įtaria, kad už parduotą vienkartinių bilietų skaičių autobuse, vairuotojai gauna papildomą priedą prie pagrindinio atlyginimo, o tai verčia juos gudrauti. Nijolė pasakojo iš vieno vairuotojo girdėjusi, kad kai kurie bendradarbiai, žinodami, kuriose stotelėse susirenka daugiau keleivių, tyčia uždelsia ir vėliau stengiasi surinkti kuo daugiau keleivių ir taip parduoti daugiau vienkartinių bilietų.

„Tarp vairuotojų susidaro konkurencija – kas pirmiau griebs keleivius arba palauksiu, kol keleivių susirinks daugiau. Tokiu būdu susiformavusi važiavimo praktika, kai vėluodami pagal grafikus vairuotojai nesilaiko saugaus važiavimo bei saugaus keleivių išlaipinimo stotelėse, pažeidžia kelių eismo taisykles. Už pavėlavimą pagal nustatytą grafiką iš atlyginimo atskaičiuojama apie 20 Lt suma, todėl „galima“ nepaisyti saugaus greičio, atsakomybės, įsipareigojimų bei kultūros kelyje“, - įtarimais mėtėsi vilnietė.

Premijomis skatinami vairuoti saugiai

DELFI žiniomis, nuo parduotų vienkartinių bilietų autobusų ir troleibusų vairuotojams Vilniuje tenka apie 36 proc. sumos. Dar dalis atskaičiuojama mokesčiams. Tačiau taikomos nuobaudos už vėlavimą verčia abejoti skaitytojos iškelta teorija dėl vairuotojų lenktynių.

Prognozuoti, kiek pavyks per dieną parduoti bilietų, sunku: tai priklauso ir nuo dienos, ir nuo maršruto. Kartais dienos „laimikis“ gali būti suskaičiuojamas ant rankų pirštų, tačiau kartais galima ir už kelis šimtus litų suprekiauti.

Vilniaus miesto savivaldybės viešųjų ryšių skyriaus specialistės Ingos Simanonytės teigimu, vairuotojus saugiai vairuoti skatina už tokį vairavimą teikiamos premijos.

Išnarintas petys privertė susimąstyti, kur skuba autobusų vairuotojai
© DELFI / Šarūnas Mažeika

„Taip pat jos gali būti skiriamos už kultūringą keleivių aptarnavimą ir darbą be pažeidimų. Pareiginėse instrukcijose yra nustatyta, kad vairuotojas į stotelę turi atvažiuoti pagal grafiką, bet ne vėliau nei 3 minutės. Vairuotojams, nesilaikantiems šios nuostatos, yra mažinamas anksčiau paminėtas priedas – apie 200-300 Lt priklausomai nuo atlyginimo dydžio, išskyrus atvejus, kai vėluojama dėl objektyvių priežasčių, pavyzdžiui, avarija, transporto spūstys“, - pasakojo I. Simanonytė.

Savivaldybės atstovės teigimu, beveik 80 proc. viešojo transporto važiuoja pagal nustatytą grafiką (su taikoma 3 minučių paklaida). Didžiausi nukrypimai nuo grafiko būna rytinių ir vakarinių spūsčių metu, nes tuo metu pasitaiko eismo įvykių bei padidėja transporto srautai.

Paklausta apie viešajame transporte susižalojusius keleivius, savivaldybės atstovė priminė, kad nukentėjusiam žalą atlygina nustatyto kaltininko draudimo bendrovė pagal Transporto priemonių valdytojų civilinės atsakomybės privalomą draudimą.

„Keleivis, patyręs traumą transporto priemonėje, iškart turi pranešti vairuotojui, kuris įvykį registruos kelių policijoje ir, jeigu reikia, iškvies medicininę pagalbą. Tuomet policija atlieka tyrimą, nustatydama kaltininką. Keleiviams reikėtų kreiptis į policijos tyrėją, kuris tiria registruotą įvykį“, - patarė I. Simanonytė.

Įvertink šį straipsnį
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Top naujienos

„Siaubo pilį“ pastatęs vienas žiauriausių žudikų padarė labai didelę ir apmaudžią klaidą įžengę į pastatą žmonės dingdavo be pėdsakų (40)

H. H. Holmesas buvo vienas iš pirmųjų Jungtinių Valstijų serijinių žudikų. Savo specialios...

Apie metro, „Hyperloop“ galime tik pasvajoti, bet laukia šis tas įdomaus (45)

Nors Lietuvoje apie itin greitą susisiekimo priemonę „Hyperloop“ ar metro kol kas galime tik...

Naktinės BMW gaudynės Vilniuje: surakintam vairuotojui teko pagulėti ant žemės (20)

Naktį iš penktadienio į šeštadienį Vilniaus kelių policijos surengto reido metu nubausti...

Putino Rusija. Naujas Rusijos planas Ukrainoje - tik dūmų uždanga virš tikrųjų tikslų (85)

Rugsėjo pradžioje spaudos konferencijos metu Rusijos prezidentas Vladimiras Putinas pareiškė ,...

Planuojantiems namo renovaciją – nauji reikalavimai (79)

Nuo lapkričio 1-osios įsigaliojo keletas Valstybės paramos daugiabučiams namams modernizuoti...

Rūbinėje Adomaitis pasiekė savo: ėmėme žaisti žymiai protingiau specialiai Krepšinis.lt iš Prištinos (32)

Įsivažiavo sunkiai, laimėjo lengvai. Lietuvos krepšinio rinktinė naująsias pasaulio čempionato...

Įvardijo jautriausias Gedimino kalno vietas: taip palikti per žiemą negalima (151)

Lankytojams užvertas Gedimino kalnas virto viena didele statybų aikštele. Ant jo zuja darbininkai...

Atsistatydino Luhansko separatistų lyderis Igoris Plotnickis (224)

Prorusiškų Ukrainos separatistų paskelbtos vadinamosios Luhansko liaudies respublikos (LNR)...

Santūrus Sabonis: sunku vertinti žaidimą, kai varžovai neturi keitimų specialiai Krepšinis.lt iš Prištinos

Nors Kosovo krepšininkai antroje rungtynių dalyje nebesipriešino Lietuvos rinktinei, daryti...

Gydytoja paaiškino, kodėl net ir norėdama negali pacientui skirti tai, ko jis vertas (171)

Gydytojai norėtų nuolatos atsinaujinti savo žinias ir kelti kvalifikaciją, tačiau iš savo...