aA
Naujus metus vilnietė Nijolė sutiko su išnarintu pečiu bei kojos ir šonkaulių sumušimu. Moteris pasakoja, kad kelios valandos iki naujametinio šampano ji susižalojo dėl greitojo autobuso vairuotojo kaltės. Sostinės gyventoja kelia versiją, kad viešojo transporto vairuotojai dėl didesnio atlyginimo yra priversti lenktyniauti. Tačiau Vilniaus miesto savivaldybė tikina, kad atvirkščiai – būtent saugiai vairuojantys viešojo transporto darbuotojai gali tikėtis didesnio atlyginimo.
© DELFI / Tomas Vinickas

„2013 m. gruodžio 31 d. apie 16 val. 15 min. viešojo transporto stotelėje „Sparta“ lipdama į autobusą 3G patyriau traumą. Vilniaus universitetinėje ligoninėje buvo atlikti tyrimai ir nustatytas kairės peties išnirimas ir dešinės kojos bei šonkaulių sumušimas“, - pasakojo Nijolė.

Pasak jos, traumą moteris patyrė, kai nespėjo įlipti į autobusą: autobuso vairuotojas staiga pradėjo važiuoti neuždaręs durų, moteris pasijuto velkama, o autobusui suktelėjus į kairę ji buvo išmesta ant asfalto.

„Vairuotojas uždarė duris ir išvažiavo. Autobuso vairuotojas važiavo toliau ir tik po keleivių, buvusių autobuse, pakelto triukšmo, sustojo ir išėjo į gatvę. Autobuso vairuotojas paaiškino, jog labai skuba, vėluoja pagal grafiką“, - nemalonų nutikimą pasakojo moteris.

Nijolė pripažino nuolat besinaudojanti sostinės viešuoju transportu ir pastebėjusi vairuotojų darbo drausmės bei darbo organizavimo pažeidimus.

„Nekalbant apie „greitukų“ netinkamai sudarytus grafikus, matau nemandagų vairuotojų aptarnavimą parduodant bilietus, laiku ir tinkamai neuždaromas autobusų duris bei kelyje vykstančias autobusų lenktynes“, - pridėjo pašnekovė.

Išnarintas petys privertė susimąstyti, kur skuba autobusų vairuotojai
© DELFI / Šarūnas Mažeika

Moteris įtaria, kad už parduotą vienkartinių bilietų skaičių autobuse, vairuotojai gauna papildomą priedą prie pagrindinio atlyginimo, o tai verčia juos gudrauti. Nijolė pasakojo iš vieno vairuotojo girdėjusi, kad kai kurie bendradarbiai, žinodami, kuriose stotelėse susirenka daugiau keleivių, tyčia uždelsia ir vėliau stengiasi surinkti kuo daugiau keleivių ir taip parduoti daugiau vienkartinių bilietų.

„Tarp vairuotojų susidaro konkurencija – kas pirmiau griebs keleivius arba palauksiu, kol keleivių susirinks daugiau. Tokiu būdu susiformavusi važiavimo praktika, kai vėluodami pagal grafikus vairuotojai nesilaiko saugaus važiavimo bei saugaus keleivių išlaipinimo stotelėse, pažeidžia kelių eismo taisykles. Už pavėlavimą pagal nustatytą grafiką iš atlyginimo atskaičiuojama apie 20 Lt suma, todėl „galima“ nepaisyti saugaus greičio, atsakomybės, įsipareigojimų bei kultūros kelyje“, - įtarimais mėtėsi vilnietė.

Premijomis skatinami vairuoti saugiai

DELFI žiniomis, nuo parduotų vienkartinių bilietų autobusų ir troleibusų vairuotojams Vilniuje tenka apie 36 proc. sumos. Dar dalis atskaičiuojama mokesčiams. Tačiau taikomos nuobaudos už vėlavimą verčia abejoti skaitytojos iškelta teorija dėl vairuotojų lenktynių.

Prognozuoti, kiek pavyks per dieną parduoti bilietų, sunku: tai priklauso ir nuo dienos, ir nuo maršruto. Kartais dienos „laimikis“ gali būti suskaičiuojamas ant rankų pirštų, tačiau kartais galima ir už kelis šimtus litų suprekiauti.

Vilniaus miesto savivaldybės viešųjų ryšių skyriaus specialistės Ingos Simanonytės teigimu, vairuotojus saugiai vairuoti skatina už tokį vairavimą teikiamos premijos.

Išnarintas petys privertė susimąstyti, kur skuba autobusų vairuotojai
© DELFI / Šarūnas Mažeika

„Taip pat jos gali būti skiriamos už kultūringą keleivių aptarnavimą ir darbą be pažeidimų. Pareiginėse instrukcijose yra nustatyta, kad vairuotojas į stotelę turi atvažiuoti pagal grafiką, bet ne vėliau nei 3 minutės. Vairuotojams, nesilaikantiems šios nuostatos, yra mažinamas anksčiau paminėtas priedas – apie 200-300 Lt priklausomai nuo atlyginimo dydžio, išskyrus atvejus, kai vėluojama dėl objektyvių priežasčių, pavyzdžiui, avarija, transporto spūstys“, - pasakojo I. Simanonytė.

Savivaldybės atstovės teigimu, beveik 80 proc. viešojo transporto važiuoja pagal nustatytą grafiką (su taikoma 3 minučių paklaida). Didžiausi nukrypimai nuo grafiko būna rytinių ir vakarinių spūsčių metu, nes tuo metu pasitaiko eismo įvykių bei padidėja transporto srautai.

Paklausta apie viešajame transporte susižalojusius keleivius, savivaldybės atstovė priminė, kad nukentėjusiam žalą atlygina nustatyto kaltininko draudimo bendrovė pagal Transporto priemonių valdytojų civilinės atsakomybės privalomą draudimą.

„Keleivis, patyręs traumą transporto priemonėje, iškart turi pranešti vairuotojui, kuris įvykį registruos kelių policijoje ir, jeigu reikia, iškvies medicininę pagalbą. Tuomet policija atlieka tyrimą, nustatydama kaltininką. Keleiviams reikėtų kreiptis į policijos tyrėją, kuris tiria registruotą įvykį“, - patarė I. Simanonytė.

Įvertink šį straipsnį
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Top naujienos

Reformos pasekmės: mokytojai masiškai išeina iš darbo, dalis nežino, ar gaus atlyginimą (218)

Iki rugsėjo pabaigos liko vos kelios dienos, tačiau vis dar yra tokių mokyklų, kuriose mokytojai...

Oficiali statistika: kaip ir kodėl didėjo kainos po euro įvedimo (133)

Statistikos departamento renkami duomenys rodo, kad kainos nuo 2015 metų, kuomet buvo įvestas...

Lietuvos bankas, policija ir kitos institucijos toliau merkia pinigus į rusiškas IT sistemas (17)

Be Lietuvos banko, dar bent septynios svarbiausios valstybės institucijos – Policijos...

Praėjus 700 m. nuo Gedimino laiškų Skvernelis bando tą patį. Ar jam pavyks? (220)

Pastaruoju metu visuomenės dėmesio centre yra kainų klausimas. Vyriausybė rugsėjo 26 d....

Į EP nusitaikęs prof. Mažylis: ten – ne politikos dramblių kapinės (41)

Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų sąraše į Europos Parlamentą –...

Vizito pabaigoje – netikėtas popiežiaus perspėjimas: Baltijos šalys visada yra pavojuje (129)

Popiežius Pranciškus sako suprantantis Baltijos šalims nuolat gresiantį pavojų, nepaisant to,...

Medikai įvardijo šąlančių galūnių kaltininkus – galite atpažinti rimtą ligą (1)

Storos vilnonės kojinės ir karštas puodelis arbatos – tokiomis priemonėmis šąlančių...

Mokslininkai ištyrė, kaip paukščiai gali matyti magnetinius laukus

Paslaptis, kaip paukščiai sugeba orientuotis, galiausiai gali būti išspręsta – mokslininkai...

Kaimyninės šalies privalumus atradęs lietuvis: ne latviai, o lenkai yra mums artimiausia tauta (429)

Žinau, kad apie Krokuvą visur yra rašyta, perrašyta, po to vėl rašyta, ir dar kartą perrašyta....

Parama pirmam būstui: prašymų skaičius kelia nerimą net dvylikoje savivaldybių

Žmonių prašymus suteikti paramą pirmajam būstui regionuose galima vertinti kaip orientyrą,...