Rugpjūčio 18 d. po pietų teko apsilankyti Vilniuje, Savanorių prospekte esančioje „Maxima bazėje“. Apsipirkusi nuėjau į stotelę laukti „Maxima“ autobuso. Jis turėjo važiuoti (ir važiavo) 15.15 val. Stovėjau stotelėje ant šaligatvio ir maloniai kaitinant saulutei žiūrėjau į dešinėje pusėje nuo stotelės esantį mišką. Na, mąsčiau kažką apie savo reikalus.
© DELFI (P.Garkausko nuotr.)

Tik staiga – smūgis į galvą. Akimirksniu ištiko šokas, nes prieš akimirką aplinkui nebuvo nieko, dėl ko galėjo taip atsitikti. Stotelėje stovėjo keletas pensininkų, keletas mamų su vaikais. Atsipeikėjusi pamačiau privažiavusį autobusą, kurio veidrodėlio smūgį į galvą ir gavau. Kažkaip išsilaikiau nenukritusi, nors metų man jau labai nemažai.

Tiesiog pribloškė tai, kad vairuotojas, po smūgio veidrodėliu į mano galvą, autobuso net nesiteikė sustabdyti, bet važiavo toliau iki vietos, kurioje buvo nutaręs autobusą sustabdyti. O toliau – dar gražiau. Kai įlipau, tai vietoj bent jau atsiprašymo, buvau aprėkta, kodėl čia stoviu, kodėl nežiūriu ir neseku, kur jis čia po automobilių aikštelę sukiojasi, nors stovėjau aš tikrai ne ant paties šaligatvio bortelio krašto.

Kol buvau ištikta šoko, tai po smūgio nesupratau, ar man skauda, ar ne. Bet, kaip ir galima buvo tikėtis, skausmas, galvos svaigimas ir pykinimas atsirado jau namuose (…).

Neabejoju, kad autobuso vairuotojas yra jau įkopęs į aštuntą dešimtį metų, su akiniais, visas įsitempęs. Įdomu, ar gali tokio amžiaus žmogus ne tik kad vairuoti tokią didelę transporto priemonę, bet dar ir keleivius vežioti? Ar jiems neatrodo, kad tai yra pavojinga? Ir dar įdomu, ar vairuotojai yra mokomi būti mandagiais ir nežaloti žmonių? (…).

DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!

DELFI kreipėsi į „Maxima“ atstovę spaudai Renatą Saulytę, kuri paaiškino, kad transportavimo į „Maxima Bazę“ paslaugas teikia UAB „Kautra“. Autobusų vairuotojai yra šios įmonės darbuotojai.

„Mums svarbus kiekvienas klientas, su kiekvienu klientu stengiamės elgtis profesionaliai, mandagiai ir kultūringai. To mokome savo darbuotojus, to paties tikimės ir reikalaujame ir iš savo partnerių, – teigė R. Saulytė. – UAB „Kautra“ apie šį nemalonų įvykį ir neleistiną jų darbuotojų elgesį su mūsų klientais jau informavome. Gavome jų atstovų patikinimą, kad jie savo vairuotojams primins keleivių pervežimo ir mandagaus bendravimo taisykles ir užtikrins, kad panašūs atvejai ateityje nebepasikartotų“.

UAB „Kautra“ Vilniaus filialo vadovas Karolis Kairaitis teigė sužinojęs apie skaitytojo patirtį iš DELFI. Jis kreipėsi į rugpjūčio 18 d. dirbusį vairuotoją, tačiau šis jam pateikė kiek kitokią įvykio versiją, nei nupasakojo skaitytojas.

„Gavęs Jūsų laišką, iškart pasikalbėjau su tą dieną dirbusiu vairuotoju, kuris mūsų įmonės Vilniaus filiale dirba nuo pat filialo įkūrimo pradžios ir turi nepriekaištingą reputaciją, t.y. per visą darbo įmonėje laikotarpį nėra turėjęs jokių drausminių nuobaudų. Jis patvirtinto, kad 18 d. Jūsų nurodytu laiku buvo toks incidentas. Keleivių patogumui, vairuotojai privalo privažiuoti kaip įmanoma arčiau įlipimo į autobusą vietos. Važiavimo greitis toje vietoje būna labai nedidelis, nes autobusas pajuda iš stovėjimo vietos, kuri yra prie pat išvykimo iš „Maxima Bazė“ stotelės.

Vairuotojas, privažiuodamas prie stotelės, matė, kad arčiau važiuojamosios dalies stovintys žmonės pasitraukia atgal ir nesitikėjo, kad vienas iš stovinčių žmonių nepasitrauks ir nepastebės autobuso, kuris yra 12 m ilgio. Vairuotojas autobusą sustabdė ten, kur stovėjo žmonės, nes kitos vietos, į kurią jis galėtų nuvažiuoti, tiesiog nėra. Jis matė, kad moteris įlipo į autobusą, klausė, kaip atsitiko, kad ji nepastebėjo artėjančio autobuso ir nesulaukė jokių pretenzijų dėl blogos savijautos ar sužalojimų. Keleivė išlipo viename iš maršruto sustojimų ir tuo visa situacija ir baigėsi“, – teigė K. Kairaitis.

Aukščiau aprašytoje situacijoje, pašnekovo nuomone, jei skaitytoja net praėjus kažkiek laiko po įvykio jautėsi prastai, pirmiausia turėjo kreiptis į atitinkamas teisėsaugos institucijas.

Jis taip pat patikino, kad vairavusio autobusą vairuotojo sveikatos būklė – nepriekaištinga. „Vairuotojų amžius nėra rodiklis, pagal kurį sprendžiama ar jis gali dirbti autobuso vairuotoju ar ne, nes, jeigu taip būtų, tai galėtų būti laikoma diskriminacija ir teisės gauti darbą suvaržymas. D kategorijos vairuotojų sveikatos būklė yra privalomai tikrinama kas 2 metus. Mūsų įmonės vidaus medicinos punktas taip pat rengia atsitiktinius sveikatos patikrinimus. Galime užtikrinti, kad vairuotojo sveikatos būklė yra nepriekaištinga ir tinkama dirbti tokį darbą. Vairuotojams nėra draudžiama nešioti akinius. Taip pat kiekvieną dieną pradedant darbą ir jį pabaigus yra tikrinamas vairuotojų blaivumas“, – teigė jis.

Įmonės Vilniaus filialo vadovo teigimu, skundų dėl vairuotojų elgesio gaunama labai retai, o dažniausiai pasigilinus į problemą paaiškėja, kad keleiviai nepaiso nustatytų taisyklių ir leidžia sau elgtis taip, kaip jiems patinka. „Neneigiu, būna atvejų, kad pripažįstama ir vairuotojų kaltė - tokiais atvejais jiems skiriamos drausminės nuobaudos“, – paaiškino K. Kairaitis.

Įvertink šį straipsnį
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Įspėjimas lankytojams: Žemaitijos nacionalinį parką nuniokojo audra, laikinai uždarytas takas

Vakar siautusi audra neaplenkė ir Žemaitijos nacionalinio parko. Kaip jau pranešė visuomenės...

Lietuvos 100-mečio proga – Baltijos jūra perplaukta jėgos aitvarais (2)

Lietuvos 100-ojo gimtadienio proga entuziastingi jėgos aitvarų mėgėjai birželio 20 d. perplaukė...

Vilnietę nustebino neįprastas viešojo transporto grafikas (4)

Belaukiant autobuso Vilniaus stotelėje, DELFI skaitytojos akį patraukė keistai surašytas grafikas.

Kijevo tarptautinėje mokykloje lietuviai pirmokai pastatė Gedimino pilį (2)

Po pasaulį išsibarstę lietuviai įvairiais būdais garsina savo tėvynę. Kijeve, Ukrainos...

Iš „VW Transporter“ pavogė du brangius dviračius – kreipiasi į visuomenę pagalbos (7)

Į DELFI redakciją kreipėsi moteris dėl įvykdytos dviračių vagystės ir tikisi, kad tarp...

Top naujienos

Petro Gražulio dukrelės mama paviešino jų susirašinėjimą: galite suprasti, kaip jaučiausi Gražulis teismo keliu reikalaus vaiko globos (120)

Po žinomo politiko Petro Gražulio pareiškimo, jog savo ir palangiškės Birutės Navickaitės...

Lietuvai gresia juodžiausias scenarijus ES: galime pradėti skaičiuoti valandas, kol visi masiškai pradės eiti į pensiją (158)

Per artimiausius 5-6 metus reikia sukaupti rezervą , kad mūsų socialinės apsaugos sistema 15...

Rimvydas Valatka. Seimo Tvin Pyksas – tobula kelionė į niekur (62)

Seime dedasi keisti dalykai. Žinoma, ir anksčiau visko Seime dėjosi. Bet po praėjusios savaitės...

Petras Gražulis siūlosi vaiką auginti ir pats: nežinau, ką gali duoti vaikui tokia moteris papildyta vaiko mamos komentaru (1112)

Po nesantuokinio žinomo politiko Petro Gražulio vaikelio skandalo kilo nemažai klausimų . Tačiau...

Keturių įvarčių trileryje – Japonijos ir Senegalo rinktinių lygiosios (16)

Sekmadienio pavakarę Jekaterinburgo arenoje vykusiose pasaulio futbolo čempionato rungtynėse tarp H...

Suskaičiavus penktadalį balsų, R. T. Erdoganas pirmauja Turkijos prezidento rinkimuose (1)

Turkijos vadovas Recepas Tayyipas Erdoganas (Redžepas Tajipas Erdoganas) pirmauja sekmadienį...

Iš Rytų įkvėpimo pasisėmę šiauliečiai ėmėsi verslo: ruošia ypatingus juoduosius česnakus (13)

Palangoje šurmuliuojant pirtininkų festivaliui, savo palapines ir prekystalius ištiesė ir...

Užkalnis tikrino Birštoną: Palangai trejus metus keliais ropoti (94)

Buvo laikai, kai Birštonas , net ir Lietuvos mastais, buvo varganas provincijos kurortukas: jei kas...

Operatorė: tunelyje per Lamanšą pristabdytas traukinių eismas (1)

Susisiekimas traukiniais tarp Prancūzijos ir Jungtinės Karalystės tuneliu, jungiančiu abi...

Rusų samdiniai – ne tik Sirijoje: mūsų „laukia daug kovų“ (292)

Neseniai patvirtintas Jungtinių Valstijų valstybės sekretorius Mike'as Pompeo patvirtino, kad...