aA
Rugpjūčio 18 d. po pietų teko apsilankyti Vilniuje, Savanorių prospekte esančioje „Maxima bazėje“. Apsipirkusi nuėjau į stotelę laukti „Maxima“ autobuso. Jis turėjo važiuoti (ir važiavo) 15.15 val. Stovėjau stotelėje ant šaligatvio ir maloniai kaitinant saulutei žiūrėjau į dešinėje pusėje nuo stotelės esantį mišką. Na, mąsčiau kažką apie savo reikalus.
© DELFI (P.Garkausko nuotr.)

Tik staiga – smūgis į galvą. Akimirksniu ištiko šokas, nes prieš akimirką aplinkui nebuvo nieko, dėl ko galėjo taip atsitikti. Stotelėje stovėjo keletas pensininkų, keletas mamų su vaikais. Atsipeikėjusi pamačiau privažiavusį autobusą, kurio veidrodėlio smūgį į galvą ir gavau. Kažkaip išsilaikiau nenukritusi, nors metų man jau labai nemažai.

Tiesiog pribloškė tai, kad vairuotojas, po smūgio veidrodėliu į mano galvą, autobuso net nesiteikė sustabdyti, bet važiavo toliau iki vietos, kurioje buvo nutaręs autobusą sustabdyti. O toliau – dar gražiau. Kai įlipau, tai vietoj bent jau atsiprašymo, buvau aprėkta, kodėl čia stoviu, kodėl nežiūriu ir neseku, kur jis čia po automobilių aikštelę sukiojasi, nors stovėjau aš tikrai ne ant paties šaligatvio bortelio krašto.

Kol buvau ištikta šoko, tai po smūgio nesupratau, ar man skauda, ar ne. Bet, kaip ir galima buvo tikėtis, skausmas, galvos svaigimas ir pykinimas atsirado jau namuose (…).

Neabejoju, kad autobuso vairuotojas yra jau įkopęs į aštuntą dešimtį metų, su akiniais, visas įsitempęs. Įdomu, ar gali tokio amžiaus žmogus ne tik kad vairuoti tokią didelę transporto priemonę, bet dar ir keleivius vežioti? Ar jiems neatrodo, kad tai yra pavojinga? Ir dar įdomu, ar vairuotojai yra mokomi būti mandagiais ir nežaloti žmonių? (…).

DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!

DELFI kreipėsi į „Maxima“ atstovę spaudai Renatą Saulytę, kuri paaiškino, kad transportavimo į „Maxima Bazę“ paslaugas teikia UAB „Kautra“. Autobusų vairuotojai yra šios įmonės darbuotojai.

„Mums svarbus kiekvienas klientas, su kiekvienu klientu stengiamės elgtis profesionaliai, mandagiai ir kultūringai. To mokome savo darbuotojus, to paties tikimės ir reikalaujame ir iš savo partnerių, – teigė R. Saulytė. – UAB „Kautra“ apie šį nemalonų įvykį ir neleistiną jų darbuotojų elgesį su mūsų klientais jau informavome. Gavome jų atstovų patikinimą, kad jie savo vairuotojams primins keleivių pervežimo ir mandagaus bendravimo taisykles ir užtikrins, kad panašūs atvejai ateityje nebepasikartotų“.

UAB „Kautra“ Vilniaus filialo vadovas Karolis Kairaitis teigė sužinojęs apie skaitytojo patirtį iš DELFI. Jis kreipėsi į rugpjūčio 18 d. dirbusį vairuotoją, tačiau šis jam pateikė kiek kitokią įvykio versiją, nei nupasakojo skaitytojas.

„Gavęs Jūsų laišką, iškart pasikalbėjau su tą dieną dirbusiu vairuotoju, kuris mūsų įmonės Vilniaus filiale dirba nuo pat filialo įkūrimo pradžios ir turi nepriekaištingą reputaciją, t.y. per visą darbo įmonėje laikotarpį nėra turėjęs jokių drausminių nuobaudų. Jis patvirtinto, kad 18 d. Jūsų nurodytu laiku buvo toks incidentas. Keleivių patogumui, vairuotojai privalo privažiuoti kaip įmanoma arčiau įlipimo į autobusą vietos. Važiavimo greitis toje vietoje būna labai nedidelis, nes autobusas pajuda iš stovėjimo vietos, kuri yra prie pat išvykimo iš „Maxima Bazė“ stotelės.

Vairuotojas, privažiuodamas prie stotelės, matė, kad arčiau važiuojamosios dalies stovintys žmonės pasitraukia atgal ir nesitikėjo, kad vienas iš stovinčių žmonių nepasitrauks ir nepastebės autobuso, kuris yra 12 m ilgio. Vairuotojas autobusą sustabdė ten, kur stovėjo žmonės, nes kitos vietos, į kurią jis galėtų nuvažiuoti, tiesiog nėra. Jis matė, kad moteris įlipo į autobusą, klausė, kaip atsitiko, kad ji nepastebėjo artėjančio autobuso ir nesulaukė jokių pretenzijų dėl blogos savijautos ar sužalojimų. Keleivė išlipo viename iš maršruto sustojimų ir tuo visa situacija ir baigėsi“, – teigė K. Kairaitis.

Aukščiau aprašytoje situacijoje, pašnekovo nuomone, jei skaitytoja net praėjus kažkiek laiko po įvykio jautėsi prastai, pirmiausia turėjo kreiptis į atitinkamas teisėsaugos institucijas.

Jis taip pat patikino, kad vairavusio autobusą vairuotojo sveikatos būklė – nepriekaištinga. „Vairuotojų amžius nėra rodiklis, pagal kurį sprendžiama ar jis gali dirbti autobuso vairuotoju ar ne, nes, jeigu taip būtų, tai galėtų būti laikoma diskriminacija ir teisės gauti darbą suvaržymas. D kategorijos vairuotojų sveikatos būklė yra privalomai tikrinama kas 2 metus. Mūsų įmonės vidaus medicinos punktas taip pat rengia atsitiktinius sveikatos patikrinimus. Galime užtikrinti, kad vairuotojo sveikatos būklė yra nepriekaištinga ir tinkama dirbti tokį darbą. Vairuotojams nėra draudžiama nešioti akinius. Taip pat kiekvieną dieną pradedant darbą ir jį pabaigus yra tikrinamas vairuotojų blaivumas“, – teigė jis.

Įmonės Vilniaus filialo vadovo teigimu, skundų dėl vairuotojų elgesio gaunama labai retai, o dažniausiai pasigilinus į problemą paaiškėja, kad keleiviai nepaiso nustatytų taisyklių ir leidžia sau elgtis taip, kaip jiems patinka. „Neneigiu, būna atvejų, kad pripažįstama ir vairuotojų kaltė - tokiais atvejais jiems skiriamos drausminės nuobaudos“, – paaiškino K. Kairaitis.

Įvertink šį straipsnį
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Užfiksavo daugkartinius KET pažeidimus kelyje: važiuoja, kaip nori (6)

DELFI skaitytojas neapsikentė, kad vairuotojai kiekvieną kartą toje pačioje vietoje prie...

Mokytojų atlyginimų perskaičiavimas: įvertino grėsmes ir galimybes (6)

Kartais, būdami itin mokyti, elgiamės arba neprotingai, arba inertiškai. Kas dėl to kaltas? Kalta...

Lietuvaičiai investuoja į nekilnojamą turtą Ispanijoje, o ten gyvenanti verslininkė – į medžius Lietuvoje (3)

Lietuvos ateitis rūpi gyvenantiems užsienyje – Jungtinėje Karalystėje šiuo metu gyvenanti...

Vilnietei kelia įtarimų Lazdynėlių g. atnaujinimo darbai (6)

Atrodytų viskas gražu – Vilniaus miesto savivaldybė rūpinasi miestiečių gerove –...

Nuomonė. Reikia ne bendruomenių, o savivaldos! (6)

Dažnai girdžiu piliečių nepasitenkinimą valdžia. Ko skundžiatės, jei jūs ir esate valdžia,...

Top naujienos

Antanas Guoga apsisprendė nedalyvauti Vilniaus mero rinkimuose bus papildyta (40)

Europarlamentaras Antanas Guoga nusprendė nedalyvauti Vilniaus mero rinkimuose. Anksčiau buvo...

VTEK krizė gresia virsti Karbauskio krize: kyla trys dideli klausimai (123)

Vyriausiosios tarnybinės etikos komisijos ( VTEK ) krizė dėl dalies jos narių galimo spaudimo 2017...

CNN: palydovinės nuotraukos rodo, kad Rusija sparčiai modernizuoja karinius objektus Kaliningrade analitikai: atnaujintos branduolinių ginklų saugyklos (173)

Sprendžiant iš kanalui CNN perduotų kosminio palydovo kameromis užfiksuotų vaizdų, Rusija...

Opozicijos kirtis Skverneliui: nori šaukti neeilinį posėdį pildoma (4)

Ketvirtadienį Seime vyko bendras opozicinių frakcijų posėdis, į kurį buvo kviečiamas ministras...

Kaune nusileidęs krepšinio guru: turiu tų pačių rūpesčių kaip Šaras (6)

Ketvirtadienį į Kauną atskrido Kauno „Žalgirio“ varžovai Eurolygoje Stambulo...

Mažvydas Jastramskis. Requiem Liberalų sąjūdžiui (21)

Liberalų sąjūdis atsidūrė nepavydėtinoje padėtyje. De facto praradus populiariausią...

Širinskienė: norime galų gale išsiaiškinti, kas įvyko Seimo pirmininko kabinete (108)

Seimo Teisės ir teisėtvarkos komiteto (TTK) pirmininkė „valstietė“ Agnė Širinskienė sako,...

Atamanas „Žalgirio“ pergalę sutalpino į kėlinį, atvykstantis Obradovičius Kaunui skyrė galingą epitetą (20)

„Žalgirio“ trečiadienio vakarą Stambule įveiktos „Anadolu Efes“ komandos vyriausiasis...

Ką ir už kiek siūlo lietuviškos mados išpardavime: drabužius iš čia neša glėbiais (46)

Kiek kartų esate burnoję, jog lietuviška mada dėl savo kainos yra prieinama tik daliai šalies...