aA
Kaip ir didelė dalis vilniečių, prieš dvi savaites susidūriau su automobilio užvedimo problemomis, todėl nusprendžiau išbandyti miesto autobusus. Dar prieš įlipdamas pagalvojau, kodėl aš jais nevažinėju nuolat, nors būnant užsienyje, tą daryti labai patogu?
© DELFI / Tomas Vinickas

Viena iš priežasčių visada buvo kelionės trukmė, kuri automobiliu man – dvigubai trumpesnė, nes autobusas iš ten, kur gyvenu, važiuoja tik iki stoties, o po to reikia daryti persėdimą. Kodėl autobuso maršrutas negali būti sujungtas su kuriuo nors kitu maršrutu ir eiti per visą miestą arba bent jau važiuoti iki miesto centro? Ar miesto centras yra stotis? Ne, ji yra centro pakraštys.

Bet praėjusios savaitės kelionė – ne apie tai. Laukiau autobuso, važiuojančio iš centro į Pilaitę. Ir matau, kad viešuoju transportu naudojasi išties nemažai žmonių – dienos metu tiek pravažiuojantys autobusai buvo pilni, tiek į stotelę ateidavo daug žmonių. Tačiau pati sistema neatrodo efektyvi. Kad įliptum į autobusą, pirma turi išleisti žmones, o tai užtrunka. Užsienyje įprasta praktika, kad žmonės įlipa per pirmąsias – vairuotojo – dureles, o išlipa per vidutines arba paskutines. Tokiu atveju ne tik sutaupoma laiko, bet ir vairuotojas patikrina, ar keleiviai susimokėjo. Aš įlipau per vidurį ir iki vairuotojo nueiti susimokėti nebuvo labai patogu, o dar tas storas stiklas ir mažas tarpelis paduoti pinigams...

Kitas dalykas, palikęs įspūdį, – kaip šalta buvo autobuso viduje. Tą išdavė ir aprasoję bei užšalę langai, per juos nieko nesimatė. Kažin, ar yra koks techninis reikalavimas, kokios turi būti sąlygos viešajame transporte. Kažin, ar toks autobusas (turbūt bent 20 metų senumo) yra finansiškai naudingesnis sprendimas visuomenei. Ne tik sveikata dėl šalto oro, bet ir kuro suvartojimas, ekologija ir greitis. Greitis, manau, taip pat labai svarbu, nes šis nors ir greitasis, bet į kalnelį įsibėgėjo sunkiai.

O ką bekalbėti apie troleibusus, kurie žiede vos juda bijodami pamesti ūsus. Vis galvoju, ar ne tai yra spūsčių priežastis? Nesuprantu, kodėl nėra padaryta, kad autobusas stotelėje stoja tik paspaudus mygtuką arba laukiančiam lauke pakėlus ranką? Vėlgi, užsienio šalyse šie aspektai atrodo daug labiau apgalvoti (…).

Pasižiūrėjus į įmonės skaičius ir kai kuriuos esamus autobusus tampa akivaizdu, ką reikia žiūrėti ir tvarkyti. Turbūt todėl dėl naujų autobusų įsigijimo sprendžia savivaldybė, o ne įmonės valdyba?

DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!

DELFI primena, kad sostinės Taryba nusprendė atnaujinti Vilniaus viešojo transporto parką – dar šių metų rudenį „Vilniaus viešasis transportas“ lizingo būdu galės įsigyti 150 naujų – 100 dviašių ir 50 triašių – žemagrindžių autobusų. Finansavimo būdas buvo pasirinktas gavus nepriklausomų ekspertų vertinimą. Taip bus atnaujinta apie 40 proc. viso autobusų parko, skaičiuoja savivaldybė.

Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Jauną mamytę situacija Kauno „Akropolyje“ stebina: ar pirkėjai nemato, kad tai mažylių kasa? (179)

Trečiadienį socialiniame tinkle pasklido nemažo atgarsio sulaukusi žinutė apie naudojimąsi...

Vilniaus jaunimas nepraleidžia progos pasisemti žinių (1)

Nors ruduo jau nuspalvino medžius , o orai pradėjo džiuginti nuostabiu oru, šį savaitgalį...

Naktiniame bare apsvaiginta mergina kreipėsi į kaunietes: būkite atsargios (127)

Portalo „Kas vyksta Kaune“ redakciją pasiekė istorija apie neseniai viename Kauno naktiniame...

Atviras kliento laiškas draudikams: ar jums atrodo logiška siūlyti kabrioleto draudimą artėjant žiemai? (53)

Miela draudimo bendrove, Skundžiuosi Jūsų kliento patirtimi. Dvi savaites karštligiškai bandėte...

Po motinystės atostogų į darbą grįžusi mama buvo šokiruota: ar valstybė mus apgavo? (36)

Į DELFI redakciją kreipėsi moteris, kuri teigė, esą valstybė apgavo mamas, esančias vaiko...

Top naujienos

Saldi pirmoji pergalė: „Žalgiris“ privertė pasiduoti „Real“ ekipą (230)

„Žalgirio“ berniukai tampa vyrais: prisimenant Šarūno Jasikevičiaus frazę prieš savaitę...

„Barakudų“ sostinėje darbuojasi ir lietuvės: suvilioti turtuolį darosi vis sunkiau (240)

Jeigu vieniša mergina, ar kelios merginos prie baro geria tik vandenį ir nieko daugiau – iš karto...

„Sodra" įspėja, už kokį elgesį išmokų už ligą galite negauti ir dar teks grąžinti (37)

Pastaruoju metu visuomenėje pasklido gandas: jei susirgsite ir išsiimsite nedarbingumo pažymą, „...

Šaro planą gyręs Grigonis: su tokiu treneriu – visada didelės galimybės

Pirmosios pergalės Eurolygoje paieškas Kauno „Žalgiris“ (1/2) baigė ketvirtadienį ir tą...

Brandžiu žaidimu pasidžiaugęs Jasikevičius: įveikėme ne bet ką – didesnio stimulo būti negali (8)

Kauno „Žalgirio“ krepšininkai pergalių sąskaitą 2019-2020 m. Eurolygoje atidarė efektingai....

Turkija stabdo karinius veiksmus Sirijoje (126)

JAV viceprezidentas Mike'as Pence'as ketvirtadienį pranešė, kad Turkija ir JAV pasiekė susitarimą...

„Žalgirio“ lyderį išskyręs „Real“ vairininkas – apie gautą pamoką ir degančias Šaro auklėtinių akis (4)

Tituluota ir puikiai sezoną pradėjusi Madrido „Real“ ekipa Kaune buvo priversta nuryti karčią...

Daug nervų kainavęs „Brexit“ – finišo tiesiojoje: pagrindinės susitarimo sąlygos ir kompromisai (18)

„Sąžininga ir pagrįsta“ – taip Jungtinės Karalystės premjeras Borisas Johnsonas ir...

Antro balsavimo atveju Pranckietis žada kreiptis į teismą: tai yra neteisėtas veiksmas, bet jie jį daro (174)

Seimo pirmininkas Viktoras Pranckietis žada kreiptis į Konstitucinį teismą, jeigu valdantieji...

Politikų diskusija su bankininkais ir prekybininkais – kalbasi, kaip kurčias su aklu (41)

Seime registruoti siūlymai įvesti bankų turto ir prekybos tinklų apyvartos mokesčius....