aA
Kaip ir didelė dalis vilniečių, prieš dvi savaites susidūriau su automobilio užvedimo problemomis, todėl nusprendžiau išbandyti miesto autobusus. Dar prieš įlipdamas pagalvojau, kodėl aš jais nevažinėju nuolat, nors būnant užsienyje, tą daryti labai patogu?
© DELFI / Tomas Vinickas

Viena iš priežasčių visada buvo kelionės trukmė, kuri automobiliu man – dvigubai trumpesnė, nes autobusas iš ten, kur gyvenu, važiuoja tik iki stoties, o po to reikia daryti persėdimą. Kodėl autobuso maršrutas negali būti sujungtas su kuriuo nors kitu maršrutu ir eiti per visą miestą arba bent jau važiuoti iki miesto centro? Ar miesto centras yra stotis? Ne, ji yra centro pakraštys.

Bet praėjusios savaitės kelionė – ne apie tai. Laukiau autobuso, važiuojančio iš centro į Pilaitę. Ir matau, kad viešuoju transportu naudojasi išties nemažai žmonių – dienos metu tiek pravažiuojantys autobusai buvo pilni, tiek į stotelę ateidavo daug žmonių. Tačiau pati sistema neatrodo efektyvi. Kad įliptum į autobusą, pirma turi išleisti žmones, o tai užtrunka. Užsienyje įprasta praktika, kad žmonės įlipa per pirmąsias – vairuotojo – dureles, o išlipa per vidutines arba paskutines. Tokiu atveju ne tik sutaupoma laiko, bet ir vairuotojas patikrina, ar keleiviai susimokėjo. Aš įlipau per vidurį ir iki vairuotojo nueiti susimokėti nebuvo labai patogu, o dar tas storas stiklas ir mažas tarpelis paduoti pinigams...

Kitas dalykas, palikęs įspūdį, – kaip šalta buvo autobuso viduje. Tą išdavė ir aprasoję bei užšalę langai, per juos nieko nesimatė. Kažin, ar yra koks techninis reikalavimas, kokios turi būti sąlygos viešajame transporte. Kažin, ar toks autobusas (turbūt bent 20 metų senumo) yra finansiškai naudingesnis sprendimas visuomenei. Ne tik sveikata dėl šalto oro, bet ir kuro suvartojimas, ekologija ir greitis. Greitis, manau, taip pat labai svarbu, nes šis nors ir greitasis, bet į kalnelį įsibėgėjo sunkiai.

O ką bekalbėti apie troleibusus, kurie žiede vos juda bijodami pamesti ūsus. Vis galvoju, ar ne tai yra spūsčių priežastis? Nesuprantu, kodėl nėra padaryta, kad autobusas stotelėje stoja tik paspaudus mygtuką arba laukiančiam lauke pakėlus ranką? Vėlgi, užsienio šalyse šie aspektai atrodo daug labiau apgalvoti (…).

Pasižiūrėjus į įmonės skaičius ir kai kuriuos esamus autobusus tampa akivaizdu, ką reikia žiūrėti ir tvarkyti. Turbūt todėl dėl naujų autobusų įsigijimo sprendžia savivaldybė, o ne įmonės valdyba?

DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!

DELFI primena, kad sostinės Taryba nusprendė atnaujinti Vilniaus viešojo transporto parką – dar šių metų rudenį „Vilniaus viešasis transportas“ lizingo būdu galės įsigyti 150 naujų – 100 dviašių ir 50 triašių – žemagrindžių autobusų. Finansavimo būdas buvo pasirinktas gavus nepriklausomų ekspertų vertinimą. Taip bus atnaujinta apie 40 proc. viso autobusų parko, skaičiuoja savivaldybė.

Įvertink šį straipsnį
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Pasibaisėjo istorija dėl Kaune atimtų vaikų: ar ir toliau tylėsime kaip avių banda? (7)

Manau, visos Lietuvos tėvai (ir ne tik tėvai, bet visi socialiai normalūs žmonės) seka temą apie...

Peterboro lietuviai atsipalaidavo įsisukę į liaudies šokių sūkurį (4)

Gausiai Peterboro mieste gyvenančių lietuvių jau nebestebina dažnai čia koncertuoti atvykstantys...

Artėja prezidento rinkimai: nepamirškime mąstyti savo galva (15)

Akivaizdu, kad būsimi prezidento rinkimai jau dabar spaudžia smegeninę nemažai daliai žmonių –...

Iš banko išėjo nieko nepešęs: nuo kada vairuotojo pažymėjimas nėra dokumentas? (50)

Ėjau su dukryte per Konstitucijos pr. ir nusprendžiau pasikeisti šiek tiek dolerių (likusių po...

Dvi bailiukės prašo suteikti joms šansą turėti namus

Lilu ir Merlin buvo vienos iš išgelbėtųjų Donelaičio gatvės nelaimėlių, kurios gimė ir savo...

Top naujienos

Vilniuje vyksta masiniai patikrinimai – fiksuoja perpildytas grupes ir nelegalius darželius (57)

Nelegaliai veikiantys darželiai ir daugiau nei dvigubai viršijamos vaikų grupių normos – tokius...

Linas Kojala. Britų taksistas man paaiškino, kodėl įvyko Brexit (70)

„Klausyk, kiek tavo šalyje gyvena žmonių? Trys milijonai? Jungtinėje Karalystėje – beveik...

Papasakojo daugiau detalių, kaip iš kauniečių buvo paimti vaikai: specialistų ir tėvų versijos gerokai skiriasi (1201)

Nors kauniečiai, iš kurių atimti du mažamečiai vaikai, jau džiaugiasi, kad atžalos šiandien...

„Rolls-Royce“ lietuviams atvežė savo pirmąjį SUV: kainuoja 300 tūkst. eurų, bet klientams negana (30)

Dar prieš penkmetį „Rolls-Royce “ prisiekinėjo, kad visureigio neturės. Prieš porą metų...

Skelbiama apie aptiktus nužudyto žurnalisto Jamalo Khashoggi palaikus Erdoganas: tai planuota žmogžudystė (202)

Nužudyto žurnalisto Jamalo Khashoggi kūno dalys buvo rastos įmestos į šulinį Saudo Arabijos...

Gyvai / DELFI TV Gyvai: krepšinio aktualijos su treneriu Žydrūnu Urbonu (1)

Kauno „Žalgiriui“ ir Vilniaus „Rytui“ nesėkmingai susiklostė paskutiniai mačai Europos...

Prie Dovilės Didžiūnaitytės žūties galimai prisidėjusio Ričardo Piniko vaizdo įrašas atsidūrė melo ekspertų rankose (40)

Netrukus bus metai, kuomet Klaipėdoje iš viešbučio iškrito garsi manekenė Dovilė...

Svarstant opozicijos rezoliucijas – keistas dalies liberalų elgesys papildyta (158)

Neeiliniame Seimo posėdyje svarstant opozicijos rezoliucijas, išryškėjo keistas šešių liberalų...

Garsi papuošalų kūrėja Elvyra Monginienė papasakojo apie praeitį: sukandusi dantis valiau tualetus (6)

Ekstravagantiškų papuošalų kūrėja kaunietė Elvyra Monginienė neslepia – ji nesitikėjo,...

Ekspertė atskleidžia, kaip sumažinti maisto išlaidas be didelių pastangų 3 pigūs receptai (25)

Lietuva yra antroje vietoje pagal išlaidas maistui ir nealkoholiniams gėrimams Europos Sąjungoje...