aA
Eksperimento „Mes parvešime laivą į Maltą“ dalyviai toliau dalijasi savo įspūdžiais: kelionėje, kurios tikslas – nugabenti laivą iš Nyderlandų į Maltą, dalyvaujanti žurnalistė Žydrė Dargužytė papasakojo, kaip sekasi keliauti atvykus į Italiją.
© DELFI skaitytojo nuotr.

Ketvirtoji eksperimento diena! Sveikintis itališkai visada yra didelis rytinis malonumas, nepaisant to, kad nuo vakar vakaro pliaupia lietus ir oras kol kas visai nepietietiškas. Vakar iki nakvynės vietos netoli Florencijos priartėjome vis strigdami naktinėse spūstyse. Asfaltas buvo slidus, tad su kroviniu teko judėti lėtai. Visą naktį į stogą beldė lašai, tad laive susikaupė nemažai vandens, kurį teko išleisti.

Kaip juokauja šio eksperimento sumanytojas Mindaugas Statkus, jei ne rytinis dušas nakvynės vietoje, tai be vargo būtų užtekę vandens išsimaudyti laivo denyje. Timuras Mjagkij šiandien atsikėlė itin geros nuotaikos ir dar akių nepramerkęs išpyškino: „We are going right now“ (liet. Išvažiuojam tuoj pat). Šiandien planuojame pasiekti Neapolį!

***

Pradėję ketvirtąją kelionės dieną, socialinio eksperimento „Mes nugabensime laivą į Maltą“ dalyviai jau puikiai suvokė, kad perskrosti Europą su vertingu kroviniu trise, prisiimant visą riziką, kokia tik įmanoma – dėl laivo ir pačių žmonių saugumo, dėl automobilio techninių galimybių tempti 3 tonas sveriančią, dvi ašis turinčią priekabą su laivu nuo Olandijos iki Maltos, yra ne tas pats, kas keliauti su mažyčiu lagaminėliu.

„Jei kažkas įvyktų kelyje, viskuo turėsime pasirūpinti patys. Žinant, kad Italijoje pasitaiko atvejų, kai yra užpuolamos transporto priemonės, grobiami ir dažnai sugadinami kroviniai, tikrai nėra visai ramu. Sustoję poilsio vietoje visada surakiname priekabą su autobusiuku, naudodami grandinę ir spyną. Autobusiuke, aišku, turime ir šaltųjų ginklų – golfo lazdą, montiruotę ir kūjį, jei tektų Italijos Pietuose kovoti dėl krovinio“, – kalba ryžtingai nusiteikęs socialinio eksperimento iniciatorius Mindaugas Statkus.

Tikimasi, kad minėtų priemonių panaudoti neteks, nes netikėtai, gegužės 22 d. rytą, M. Statkus gavo draudimo brokerių bendrovės pasiūlymą apdrausti laivą. Iki tol nei viena iš Lietuvoje veikiančių įmonių to daryti nepanoro.

Eksperimento informacinio štabo komunikacijos koordinatorė Žydrė Dargužytė sako, jog Pietuose ne kartą yra susidūrusi su ekstremaliomis situacijomis kelyje. Prieš keletą metų netoli Neapolio ji, vairuodama lengvąjį automobilį, buvo sekama, vėliau priverstinai sustabdyta nevietinių tamsiaodžių pietiečių ir provokuota pirkti neaiškius dalykus. „Gerai, kad viskas tuomet baigėsi gerai, nes puikiai kalbėjau itališkai ir pavyko susitarti. Šįkart, judėdami su kroviniu, būsime labai atidūs, akylai rinksimės sustojimo vietas ir nepaliksime laivo be priežiūros. Galbūt netgi teks paeiliui budėti naktį, kad būtume garantuoti, kad kitą rytą galėsime tęsti kelionę toliau“, – užtikrintai patikina eksperimento entuziastė.

Didžiausias fizinis krūvis tenka trečiajam projekto dalyviui – jis turi profesionaliai išvengti netikėtų situacijų kelyje ir daryti viską, kad krovinys pasiektų kelionės tikslą saugiai ir laiku.

„Kadangi pirmą kartą gyvenime vežu krovinį Italijos teritorija, išties susiduriu su nemažai iššūkių – tenka stebėti šios šalies eismo dalyvių vairavimo ypatumus ir greitai priimti racionalius sprendimus, kaip geriau pasielgti, – kur ir kada sustoti, kokį maršrutą pasirinkti“, – Timuras džiaugiasi interaktyviai planuojamu laivo logistikos procesu.

Šiandien, vėlai vakare, sąstatas su kroviniu turėtų pasiekti Neapolį.

***

Penktoji kelionės diena atnešė tikrų iššūkių! Viskas prasidėjo įvažiavus į Kalabrijos Redžo regioną. Važiuodami nepastebėjome sunkvežimiams skirto aplinkkelio, o pavažiavus toliau dėl kelio remonto darbų autostradoje, netoli nuo Monte Galdo, teko išvažiuoti iš autostrados ir pasukti vietinės reikšmės keliuku, kuris vis siaurėjo. Pradėjome važiuoti itin vingiuotais ir stačiais serpantinų šlaitais. Drąsiai galime sakyti, kad kelias keliose vietose viršijo autobusiuko galimybių ribas, tad kylant į kalną ilgesnį laiką, jo variklis, neatlaikęs krūvio, tiesiog „užduso“ ir užgeso.

Stovėdami ant stataus šlaito siaurame kelyje tikrai sutrikome, nes automobilis neužsivedė. Po kelių nesėkmingų bandymų užvesti automobilį, Mindaugas Statkus išlipo iš transporto priemonės, persižegnojo ir paprašė Jėzaus, kad variklis užsivestų. Tuo metu Timur Mjagkij ir Žydrė neramiai sėdėjo transporto priemonėje ir po kelių sekundžių vėl pavyko užvesti variklį. Galite sakyti, ką norite, gal tai ir sutapimas, bet paliekame šį ekstremalios kelionės momentą įvertinti Jums.

Pasiekę autostradą, šiuo metu esame pačiuose Italijos Pietuose ir judame link Sicilijos. Tikimės, kad keltą pasieksime per artimiausias keturias valandas. In bocca al lupo! (liet. sėkmės)

DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!

Norite pasidalinti savo kelionės įspūdžiais? Laukiame jų el.paštu pilieciai@delfi.lt!

Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Beveik po 100 metų į Molėtus sugrįžta opera

Du koncertai ir išpirkti bilietai, vos pasklidus žiniai! Taip Molėtai pasitinka rugpjūčio...

Išgirtas dviračių takas aplink Platelių ežerą nuvylė: nacionalinio parko ponai, atsibuskite! (15)

Praeitais metais, pagal išreklamuotą rekomendaciją, dviese su sūnumi apvažiavome Platelių ežerą.

Norėjo pasikeisti langus, bet prisidarė papildomų problemų: už broką niekas neatsako (39)

Greitai ruduo ir netrukus prasidės namo renovacija. Norėjom pasikeisti visus langus pigiau ir...

Vaikiška pramoga baigėsi stomatologo kėdėje: nesitikėjo tokio daktarės požiūrio (11)

Tai 7 metų mergaitei nutiko Anykščiuose. O galėjo nutikti visai bet kur... Būna žmonių, kurie...

Negalėjo patikėti pamatytu vaizdu kelyje: tai – „krematoriumas ant ratų“ (138)

Lietuvoje svarstomas automobilių taršos mokestis priešina visuomenę, daugelis nesutinka su...

Top naujienos

Pinigų tema lietuviams kalbėti gėda ne mažiau nei apie seksą: jei už žinias rašytų pažymį, dažnas gautų 4 (11)

Pinigų klausimas lietuviams kartais yra toks pats tabu kaip ir seksas ar politika. Dar labiau nejauku...

Kodėl lietuviški kurortai yra daug blogiau nei užsienio: turtingųjų pasaulis Interlakenas ir jo beprotiškos kainos (76)

„Niekada nevažiuočiau į lietuviškus kurortus“, „Palanga – brangi tragedija“, „Į...

Bretanė – vieta, kur saugoma istorija ir gerbiamos tradicijos (5)

Gerai išvystytas Prancūzijos greitųjų traukinių (TGV) transporto tinklas suteikia unikalią...

Linkytė ir Vaitiekūnas papasakojo apie slogias mintis ir kaip pavyko pamilti save (55)

Laisvės pikniko metu „Rytojaus jaunimo“ diskusijų zonoje didelio susidomėjimo sulaukė...

Gamtos ženklus stebinti dzūkė jau žino, kokie bus rudens orai ir kada sulauksime pirmojo sniego (50)

Gamtos ženklus stebinti ir orus pagal juos prognozuojanti marcinkoniškė Janina Janušauskienė...

Vilniuje ištekėjo televizijos laidų vedėja Ugnė Galadauskaitė (324)

Šeštadienio popietę sostinėje esančioje Šventų Jonų bažnyčioje amžiną meilę savo...

Tūkstančiai žmonių suplūdo į Nemuno saloje vykstantį „Laisvės pikniką“ (126)

Šeštadienį Kauno Nemuno saloje vyksta festivalis „ Laisvės piknikas “, į kurį susirinko...

Laivų statyba Mėmelyje: nuo burlaivio iki „Titanikui“ galėjusio prilygti milžino (2)

2019 metai Klaipėdoje paskelbti Didžiojo elingo metais. Prieš 100 metų Klaipėdoje pradėjo veikti...

Lietuvoje ūkininkaujantis talyšas – greitai žemės ūkis bus kitoks (3)

Tęsiame pokalbių ciklą su LR ŽŪR nariais. Šį kartą apie nuveiktus darbus, pasiektus rezultatus...

Štai keli moksliškai įrodyti būdai, kuriais pasinaudoję iškart tapsite labiau seksualiai patrauklūs (3)

Patrauklus (-i) ar nepatrauklus (-i)? Garsiausius žmonijos filosofus, mokslininkus ir realybės šou...