aA
Eksperimento „Mes parvešime laivą į Maltą“ dalyviai toliau dalijasi savo įspūdžiais: kelionėje, kurios tikslas – nugabenti laivą iš Nyderlandų į Maltą, dalyvaujanti žurnalistė Žydrė Dargužytė papasakojo, kaip sekasi keliauti atvykus į Italiją.
Į Maltą laivą gabenantys lietuviai: ko saugotis pietuose? (III)
© DELFI skaitytojo nuotr.

Ketvirtoji eksperimento diena! Sveikintis itališkai visada yra didelis rytinis malonumas, nepaisant to, kad nuo vakar vakaro pliaupia lietus ir oras kol kas visai nepietietiškas. Vakar iki nakvynės vietos netoli Florencijos priartėjome vis strigdami naktinėse spūstyse. Asfaltas buvo slidus, tad su kroviniu teko judėti lėtai. Visą naktį į stogą beldė lašai, tad laive susikaupė nemažai vandens, kurį teko išleisti.

Kaip juokauja šio eksperimento sumanytojas Mindaugas Statkus, jei ne rytinis dušas nakvynės vietoje, tai be vargo būtų užtekę vandens išsimaudyti laivo denyje. Timuras Mjagkij šiandien atsikėlė itin geros nuotaikos ir dar akių nepramerkęs išpyškino: „We are going right now“ (liet. Išvažiuojam tuoj pat). Šiandien planuojame pasiekti Neapolį!

***

Pradėję ketvirtąją kelionės dieną, socialinio eksperimento „Mes nugabensime laivą į Maltą“ dalyviai jau puikiai suvokė, kad perskrosti Europą su vertingu kroviniu trise, prisiimant visą riziką, kokia tik įmanoma – dėl laivo ir pačių žmonių saugumo, dėl automobilio techninių galimybių tempti 3 tonas sveriančią, dvi ašis turinčią priekabą su laivu nuo Olandijos iki Maltos, yra ne tas pats, kas keliauti su mažyčiu lagaminėliu.

„Jei kažkas įvyktų kelyje, viskuo turėsime pasirūpinti patys. Žinant, kad Italijoje pasitaiko atvejų, kai yra užpuolamos transporto priemonės, grobiami ir dažnai sugadinami kroviniai, tikrai nėra visai ramu. Sustoję poilsio vietoje visada surakiname priekabą su autobusiuku, naudodami grandinę ir spyną. Autobusiuke, aišku, turime ir šaltųjų ginklų – golfo lazdą, montiruotę ir kūjį, jei tektų Italijos Pietuose kovoti dėl krovinio“, – kalba ryžtingai nusiteikęs socialinio eksperimento iniciatorius Mindaugas Statkus.

Tikimasi, kad minėtų priemonių panaudoti neteks, nes netikėtai, gegužės 22 d. rytą, M. Statkus gavo draudimo brokerių bendrovės pasiūlymą apdrausti laivą. Iki tol nei viena iš Lietuvoje veikiančių įmonių to daryti nepanoro.

Eksperimento informacinio štabo komunikacijos koordinatorė Žydrė Dargužytė sako, jog Pietuose ne kartą yra susidūrusi su ekstremaliomis situacijomis kelyje. Prieš keletą metų netoli Neapolio ji, vairuodama lengvąjį automobilį, buvo sekama, vėliau priverstinai sustabdyta nevietinių tamsiaodžių pietiečių ir provokuota pirkti neaiškius dalykus. „Gerai, kad viskas tuomet baigėsi gerai, nes puikiai kalbėjau itališkai ir pavyko susitarti. Šįkart, judėdami su kroviniu, būsime labai atidūs, akylai rinksimės sustojimo vietas ir nepaliksime laivo be priežiūros. Galbūt netgi teks paeiliui budėti naktį, kad būtume garantuoti, kad kitą rytą galėsime tęsti kelionę toliau“, – užtikrintai patikina eksperimento entuziastė.

Didžiausias fizinis krūvis tenka trečiajam projekto dalyviui – jis turi profesionaliai išvengti netikėtų situacijų kelyje ir daryti viską, kad krovinys pasiektų kelionės tikslą saugiai ir laiku.

„Kadangi pirmą kartą gyvenime vežu krovinį Italijos teritorija, išties susiduriu su nemažai iššūkių – tenka stebėti šios šalies eismo dalyvių vairavimo ypatumus ir greitai priimti racionalius sprendimus, kaip geriau pasielgti, – kur ir kada sustoti, kokį maršrutą pasirinkti“, – Timuras džiaugiasi interaktyviai planuojamu laivo logistikos procesu.

Šiandien, vėlai vakare, sąstatas su kroviniu turėtų pasiekti Neapolį.

***

Penktoji kelionės diena atnešė tikrų iššūkių! Viskas prasidėjo įvažiavus į Kalabrijos Redžo regioną. Važiuodami nepastebėjome sunkvežimiams skirto aplinkkelio, o pavažiavus toliau dėl kelio remonto darbų autostradoje, netoli nuo Monte Galdo, teko išvažiuoti iš autostrados ir pasukti vietinės reikšmės keliuku, kuris vis siaurėjo. Pradėjome važiuoti itin vingiuotais ir stačiais serpantinų šlaitais. Drąsiai galime sakyti, kad kelias keliose vietose viršijo autobusiuko galimybių ribas, tad kylant į kalną ilgesnį laiką, jo variklis, neatlaikęs krūvio, tiesiog „užduso“ ir užgeso.

Stovėdami ant stataus šlaito siaurame kelyje tikrai sutrikome, nes automobilis neužsivedė. Po kelių nesėkmingų bandymų užvesti automobilį, Mindaugas Statkus išlipo iš transporto priemonės, persižegnojo ir paprašė Jėzaus, kad variklis užsivestų. Tuo metu Timur Mjagkij ir Žydrė neramiai sėdėjo transporto priemonėje ir po kelių sekundžių vėl pavyko užvesti variklį. Galite sakyti, ką norite, gal tai ir sutapimas, bet paliekame šį ekstremalios kelionės momentą įvertinti Jums.

Pasiekę autostradą, šiuo metu esame pačiuose Italijos Pietuose ir judame link Sicilijos. Tikimės, kad keltą pasieksime per artimiausias keturias valandas. In bocca al lupo! (liet. sėkmės)

DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!

Norite pasidalinti savo kelionės įspūdžiais? Laukiame jų el.paštu pilieciai@delfi.lt!

Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Bandęs aplankyti vienuolyną vyras liko nusivylęs: informacija mėgstantiems savaitgalio ekskursijas (25)

Savaitgalį įspūdingąjį Kaune esantį vienuolyną norėjęs aplankyti skaitytojas liko už vartų....

Motinos dieną alytiškių šeima sulaukė baisios žinios: tėvai su dukrelėmis parlėkė tiesiai į liepsnas (66)

Motinos dieną svečiuodamiesi pas tėvus šeimos nariai sulaukė baisios žinios. Kaimynai, laimei,...

Dėl pašto klaidos kaunietei teko tris savaites gaudyti siuntą: spėju, taip atsitinka ne man vienai (70)

Išgirdusi, kad jau kitą dieną gaus siuntą, moteris dar jos laukė beveik tris savaites. Nors...

Gavęs skiepų pažymą pasipiktino: ką aš, vakcinuotas pilietis, su tokia darysiu (189)

Rašau jums dėl skiepų pažymų. Du kartus pasiskiepijau nuo COVID-19 Klaipėdoje ir gavau...

Vilnietė mama aprašė mokytojos elgesį progimnazijoje: kas vyksta, baisu ir pasakoti (282)

Esu vilnietė. Mano vaikas mokosi vienoje iš Viniaus progimnazijų. Turiu didelę problemą –...

Top naujienos

Mindaugas Milinis | D+

Sovietų maršalas, kuris apiplėšė Berlyną: brangenybes ir meno vertybes namo vežė vagonais

Gegužės 8-ąją (Europoje) ir 9-ąją (Rusijos Federacijoje) buvo minimos Antrojo pasaulinio karo...

Putino kalboje – iškalbingos detalės tarp eilučių: kas liko be grasinimų ir pagiežos (361)

Šlovinga pergalė, aplaistyta krauju ir ašaromis. Tokie motyvai kaip ir kasmet skambėjo gegužės...

Izraelis žada galingą atsaką: „Hamas“ peržengė neleistiną ribą sureagavo ir JAV (17)

Izraelio ministras pirmininkas Benjaminas Netanyahu pirmadienį perspėjo Gazos Ruožą...

Po jaunos medikės tragedijos Šiauliuose prabilo apie šokiruojančias darbo sąlygas: tokių atvejų yra daugiau (269)

Jaunos Šiaulių medikės tragedija paskatino dar garsiau kalbėti apie mobingą, patiriamą gydymo...

Agnė Keizikienė | D+

Lietuvė su keliais kilogramais nesėkmingai kovojo beveik pusę metų, o neteko – per dieną: paaiškino, kaip tai įmanoma

Daugelis sveiko gyvenimo mokytojų, mitybos specialistų sutinka, kad kartais lengviau yra netekti...

Neatrastos devynios Turkijos vietos 2021 metams

„ Turkija atliko puikų darbą diversifikuodama turizmo prekybą ir dabar yra 6-ta pagal lankomumą...

Ką privalote žinoti ir patikrinti, jei perkate naudotą automobilį iš užsienio

Šalies gyventojams, nevengiantiems naudotą automobilį įsigyti iš užsienio šalių, tokių kaip...

Galimybių pasas daugelio lauktos privilegijos nesuteiks: išimtys kol kas nenumatytos (283)

Jau po dviejų savaičių Lietuvoje pradėsiantis galioti Galimybių pasas jo turėtojams suteiks...