Kai keliauji tūkstančius kilometrų automobiliu su kroviniu, turi laiko dalintis pačiomis karščiausiomis ir netgi gerokai keistomis istorijomis.

Šiandien visai netikėtai netradicinių idėjų vežant nestandartinius krovinius gabentojas Timuras, paklaustas, kokia jo įsimintiniausia patirtis, sako, kad visai neseniai jam teko vežti didžiulį motociklą savo autobuse, kurio savininkas, negalėdamas sulaukti to momento, kai motociklas bus iškrautas, nieko nesakęs vairuotojui, įjungė transporto priemonės variklį ir pradėjo „gazuoti“. Ir Timuras, ir motociklo savininkas vos neužduso nuo CO2.

Mindaugas ir Žydrė prisimena ne ką mažiau kvapą gniaužiančią savo kelionės per visą Italiją istoriją, kuriai jau penkeri metai. Socialiniame tinkle „Facebook“ Žydrė susipažino su Italijos pietuose labai garsiu kunigu Don Fernando Doria ir paprašė, kad šis su pilnu autobusu moksleivių paimtų jaunuolius prie Veronos ir nuvežtų į barokinį Lečės miestą. Viskas būtų pernelyg paprasta, jei ne tai, kad kunigas nenorėjo keliautojų paleisti tris dienas – apgyvendino juos prabangiuose viešbučiuose ir džiugino draugija restoranuose žiogų apsuptyje, suorganizavo galimybę mėgautis vandens malonumais VIP SPA viešbučiuose, bet reikėjo ištverti daugiau kaip 40 laipsnių karštį kartu su kunigu dideliu greičiu skrendant siaurais keliukais palei jūrą, giliai į plaučius traukiant oleandrų kvapą. Nesitikėjome tokio sutikimo, nes mus tiesiog turėjo pasitikti nei karto nematytas kunigas.

„Ryžtis Mindaugo eksperimentui pargabenti laivą mane iš dalies įkvėpė pažinties su Don Fernando istorija. Tada aš pagalvojau, kad kažkada kunigas nepažinojo nei manęs, nei Mindaugo ir ryžosi perskrosti kartu Italiją, tai kodėl aš, nepažinodama nei Timuro, nei Alano, negaliu perskrosti kelių Europos šalių ir jūros“, – svarstė eksperimento dalyvė.
Taigi, linkėjimai iš Vokietijos!

***

Woohoooo draugai!!! Vakar vėlai vakare Timuras man ir Mindaugui pateikė staigmeną – pasirodo, jis pamiršo paminėti, kad turi papildomą krovinį autobusiuke, kurį norint perduoti, reikia nukrypti nuo kurso 50 km. Įvažiavę į miestelį Langhental ir ieškodami nurodyto adreso, susidūrėme su išbandymais – gatvelės vis siaurėjo, o paskui, atvykę į kiemą turėjome milimetrais prasilenkti su kieme stovinčiais automobiliais.

Kadangi priekabos ratai kiemo posūkyje užvažiavo ant gėlyno, Mindaugas pastebėjo akmenį, kuris trukdė sąstatui pajudėti, o atgal dėl mašinų gausos kiemuose, iš esmės nebuvo galimybės judėti. Teko pašalinti kliūtį – išrauti akmenį iš žemės ir patraukti į šalį. Įveikę dienos iššūkius, vakar likome nakvoti autobuse kieme, o šįryt pajudame link Šiaurės Italijos su naujuoju talismanu, dovanotu Liudmilos, – rozmarino šakele.

Trečioji kelionės diena!!! Pirmieji apdovanojimai mūsų šauniajam Timurui Mjagkij! Iš Latvijos kilusi iš jau penkiolika metų Šveicarijoje gyvenanti Liudmila iš susižavėjimo ir netikėtumo, sukelto parkuojant sąstatą su laivu kiemuose, padovanojo naujutėlaitį TV.

Pasijungsime Pietuose po palme ir kramsnodami krosantus lauksim iš Anglijos atvykstančio Alano, kuris mums padės įveikti maršrutą jūra – nuo Sicilijos iki Maltos. Panašu, kad kuo toliau, tuo įdomiau.