Nesenai grįžau su sūnumi po kelionės užsienyje ir panašių problemų nekilo, nes jei yra liftas ir jis veikia, tai prieiga prie lifto yra laisva ir liftu laisvai galima naudotis tiek oro uostuose, tiek geležinkelio stotyse, tiek metro ar pan. Liftas reikalingas, nes keliauju su sūnumi, kuriam 3,5 metų ir jis sėdi vaikiškame vežimėlyje, vadinamame „skėtuku“.

Istorija, kurią papasakosiu, nutiko praėjusią savaitę, pirmadienį, vasario 23 d. važiavau su sūnumi namo į Kauną aplankiusi draugus Vilniuje. Važiuoti nusprendžiau traukiniu, nes kaip tik pasižiūrėjus į tvarkaraštį turėjo išvykti (16.30 val.) ekspresas į Kauną. Tarp Vilniaus ir Kauno kursuoja modernūs dviaukščiai žemagrindžiai traukiniai, kuriais tikrai patogu važiuoti su vaikišku vežimėliu, nes patogu įvažiuoti ir išvažiuoti. Bilietus nusipirkau kasoje likus 9 min. iki traukinio išvykimo. Sūnus keliauja vežimėlyje, su savimi turėjau nedidelę rankinę bei lagaminą. Traukinys turėjo išvykti iš 5 kelio, kuris yra 3 perone.

Nieko nelaukusi pasukau lifto link ir liftu, kuris veikė, savarankiškai nusileidau į požeminę perėją, kur ėjau link reikalingo 3 perono ir skubėjau įlipti į liftą, kad pakilčiau prie 5 kelio. Prieiga prie lifto buvo užrakinta. Iki traukinio išvykimo likusios 4 min. Ant durų prie lifto užrašytas telefono numeris 8 700 55111, kuriuo ir paskambinau. Atsiliepusiai moteriai bandžiau paaiškinti, kad esu su vaiku, kuris sėdi vežimėlyje ir noriu pakilti liftu į peroną, nes traukinys išvažiuoja po 2 min, tiksliai teksto nepacituosiu, bet buvo pasakyta, kad kelionę reikia planuoti iš anksto, kad reikia pranešti mažiausiai prieš 1 val., kad atvyksiu su vežimėliu ir, kad man reikalinga pagalba...

Sako, kad nespėsiu į traukinį, tuomet paprašiau, kad sustabdytų traukinį, nes esu nusipirkus bilietą ir neketinu ieškoti alternatyvų grįžimui į Kauną... Moteris, kalbėjusi telefonu, atbėgo, atrakino duris, tačiau traukinys jau buvo pajudėjęs iš stoties ir nespėjau... Po 15 min. nuo to pačio perono turėjo važiuoti traukinys iš Vilniaus į Kauną, tik jau stojantis visose stotelėse... Į kurį bilietas kainuoja pigiau, laiko atžvilgiu vietoj valandos tektų važiuoti beveik dvigubai ilgiau... Su turimu bilietu įlipau į minėtą traukinį ir išvykau į Kauną.

Tiesa, reikia paminėti, kad geležinkelio stoties darbuotoja elgėsi gražiai ir žmogiškai, atbėgo atrakinti lifto durų, nors avėjo aukštakulnius batus, aiškino, kad reikia savo kelionę planuoti iš anksto ir, kaip ji pati sakė, nusižengė taisyklėms, nes leido įlipti į sekantį traukinį su bilietu, kurį buvau pirkusi, nors pagal taisykles turėčiau nusipirkti naują bilietą, nors bilieto nusipirkti greičiausiai nespėčiau, nes likus 5 minutėms iki traukinio išvykimo neparduoda bilietų, o traukinyje perkant tektų mokėti apie 1,5 euro komisinį mokestį ir paprašė mano telefono numerio, kad galėtų paskambinti ir pasiteirauti, ar laimingai grįžau namo, beje, savo pažadą tesėjo ir maloniai pasiteiravo, ar kelionė buvo gera. Geležinkelio darbuotojos elgesys situaciją sušvelnino.

Visą kelionę bei grįžusi namo galvojau, kodėl liftai yra užrakinti, nors jie techniškai tvarkingi ir veikia, pradėjau ieškoti taisyklių kaip naudotis liftais ar pan. Nieko panašaus negalėjau rasti, nes radau tik taisykles, kurios taikomos vežant neįgalius ir ribotos judėsenos asmenis. Nemanau, kad nėščią moterį, žmones su vaikais ar užsienietį galima priskirti prie bendravimo sutrikimų ar sutrikusią judėjimo funkciją turinčių žmonių, nors taip yra nurodyta 2 taisyklių punkte „Taisyklių taikymas“.

Pasinaudoti geležinkelio stotyje esančiais liftais pagalbos nereikia, traukiniai yra žemagrindžiai, įvažiuoti su vežimu ar lagaminu pagalbos taip pat nereikia, liftai yra ir jie veikia, tačiau prieigos prie liftų į peronus yra užrakintos, nors liftu į požeminę perėją nusileisti galima. Manyčiau, jog liftu naudojasi ne tik negalią turintys žmonės ar tėvai su vaikų vežimėliais, bet ir užsieniečiai, kurie dažnai keliauja su lagaminais ir/arba su vaikų vežimėliais, todėl manau, kad užrakinti liftai kenkia Lietuvos įvaizdžiui, suprasčiau, jei liftų nebūtų, na nėra ir nėra, bet kai yra ir sudaromos dirbtinės priežastys jais naudotis, tai yra mažų mažiausiai nepagarba keleiviui, kuris perka kelionę traukiniu. Liftai yra įprasti ir neypatingi, tokiais liftais naudotis spec. žinių ar išsilavinimo nereikia, tokie patys liftai veikia daugiabučiuose, įmonėse, įstaigose ar organizacijose. PAGALBOS NAUDOJANTIS LIFTAIS NEREIKIA, tai kodėl jie būna rakinami?

DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!

DELFI situaciją pakomentavo AB „Lietuvos geležinkeliai“ atstovas spaudai Vidmantas Gudas:

„Tikrai atsiprašome savo keleivės už patirtus nepatogumus. Šią problemą žinome ir jau artimiausiais mėnesiais ji turėtų būti išspręsta.

Situacija tokia, kad šiuo metu Vilniaus geležinkelio stotyje esančiais liftais keleiviai dar negali naudotis savarankiškai. Liftai nėra sujungti su dispečerine tarnyba ir gedimo atveju juose esantys žmonės negalėtų išsikviesti pagalbos bei praleistų juose neapibrėžtą laiką. Būtent todėl šiuo metu yra nustatyta tvarka, kad keleivis, kuriam būtina pasinaudoti liftu, į jį yra palydimas Vilniaus keleivių stoties budėtojo.

Šiuo metu yra vykdomas liftų priežiūros paslaugų pirkimas. Konkurso sąlygose numatytas ir liftų prijungimo prie dispečerinės tarnybos reikalavimas. Tiekėjui jį įgyvendinus liftai bus nerakinami ir keleiviai galės jais naudotis savarankiškai.“