„Esu „Bitės“ klientas apie dvejus metus, bet seniau jokių nesusipratimų neturėjau. Iš pradžių naudojausi tik mobiliuoju internetu, prieš keletą mėnesių tapau mobilaus ryšio klientu taip pat. Gavęs paskutinę sąskaitą, švelniai tariant, buvau nustebęs – ji buvo dvigubai didesnė, nei įprastai“, – DELFI pasakojo klientas.

Pasak vyro, įprastai jam reikia mokėti apie 42 Eur, tačiau sąskaita už vasario mėnesį viršijo 80 Eur.

„Pirma mintis buvo tokia, kad pamiršau apmokėti sausio mėnesio sąskaitą, nors tai buvo mažai tikėtina, bet pamaniau, ko tik nepasitaiko gyvenime. Patikrinęs mokėjimus įsitikinau, kad jokio įsiskolinimo už sausio mėnesį neturiu. Tada neliko nieko kito, kaip skambinti į klientų aptarnavimo skyrių ir aiškintis už ką taip pakilo sąskaitos dydis“, – aiškino DELFI skaitytojas.

Jam susisiekus su konsultantu, buvo paaiškinta, kad vyras neva užsisakęs kažkokių papildomų paslaugų.

„Pradėjus aiškintis toliau, gavau atsakymą, kad paslaugas užsisakiau iš kažkokios įmonės, apie kurią girdėjau išvis pirmą kartą. Maža to, konsultantas man pasakė, kad ta paslauga buvo užsakyta tris kartus“, – tvirtino jis.

Paaiškėjo, kad papildomos paslaugos kaina – 3, 66 Eur už savaitę ir negana to, mokestis už, skaitytojo teigimu, „mistines“ papildomas paslaugas imamas tol, kol tos paslaugos specialiai neatsisakoma.

„Kadangi pagal „Bitės“ išklotines buvo užsakytos trys paslaugos, sąskaita už savaitę sudarė 10,98 Eur. Kadangi vasario mėnesį sudaro 4 savaitės, nesunku paskaičiuoti, kad per mėnesį už „papildomas paslaugas“ sąskaita išaugo beveik 44 Eurais“, – piktinosi vyras.

Atidžiau peržvelgė išklotines

Kai dar kartą peržiūrėjo išklotines, „Bitės“ klientą labai nustebino, kad paslaugos buvo užsakytos ne SMS žinute ar skambučiu, o iš mobiliojo interneto kortelės, kuri naudojama maršrutizatoriuje. Paskambinti ar parašyti žinutę, pasak pašnekovo, iš šios kortelės nėra jokios galimybės, todėl vyras nusprendė dar kartą susisiekti su konsultantu.

„Pasirodo, klientų informavimo skyriuje kiekvienas konsultantas žino, kad taip nutinka. Tiesiog užtenka užeiti ir netyčia paspausti ant kažkokios „piktos“ reklamos ir paslauga užsakoma automatiškai. Iki šiol buvau įsitikinęs, kad norint kažką papildomai užsisakyti, klientas turėtų gauti užsakymo sąlygas, uždėti kokią varnelę, jog sutiktų su sąlygomis. Galų gale, gauti SMS žinute ar el. laišku, kad užsakymas įvyko! Bet tik ne šioje situacijoje“, – neslėpė nuostabos jis.

Vyro teigimu, jis kuo puikiausiai supranta, kad internetas pilnas įvairių klastingų dalykų, bet jam vis tiek kai kas neaišku.

„Kodėl „Bitė“, norėdama pranešti apie akcijas, įsiūlyti naujo modelio telefoną ar dar ką nors siunčia ne vieną ir ne dvi SMS žinutes, bet kada apvaginėjami jų klientai ir tuo labiau, jog apie tai visi nusimano, nesugeba informuoti savo klientų apie tokias grėsmes?“, – retoriškai klausė skaitytojas.

Nieko nelaukdamas, jis parašė laišką įmonei su tokiais paklausimas ir gavo atsakymą, kad gali būti kompensuojama 30 proc. nuo papildomų paslaugų sumos.

„Man tai pasirodė juokinga, jei nebūtų graudu. Juk niekas kitas, kaip jie patys neužkirs tam kelio. Aš prašiau, kad „Bitė“ paklaustų mistinio paslaugų tiekėjo, kas, kaip ir kada užsakė tas paslaugas. Į tai buvo atsakyta, kad užklausti turiu aš pats. O kaip man užklausti, jei man telefonu niekas neatsakė ir į el. laiškus nereagavo.“, – paaiškino vyras ir palinkėjo visiems saugotis tokios klastos.

Tuo pačiu buvo nemalonu, kad „Bitė“ iš karto nereagavo.

Užsakoma panašiu principu

„Bitės“ korporatyvinių reikalų ir ryšių su visuomene vadovas Antanas Bubnelis DELFI komentavo, kad minimas klientas naudojasi jų įmonės paslauga, kuri leidžia naudoti internetą įvairiuose įrenginiuose jungiantis prie belaidžio maršrutizatoriaus per wifi ryšį.

„ Kaip žinia, internete yra įvairių mokamų paslaugų, kurias galima užsisakyti ir už jas sumokėti banko pavedimu, kredito kortele arba įtraukiant mokestį į ryšio operatoriaus sąskaitą. Vasario mėnesį šio kliento vardu internete buvo užsakytos kelios paslaugos, kurias teikia trečiosios šalys (ne „Bitė“). O mokestis už šias paslaugas buvo įtrauktas į kas mėnesį klientui pateikiamą sąskaitą. Panašiu principu užsakomos ir įvairios paslaugos mobiliuoju telefonu, pavyzdžiui, sudaroma galimybė sumokėti už parkavimą siunčiant SMS žinutę“, – tvirtino vadovas.

Pasak jo, šiuo konkrečiu atveju paslauga buvo užsakyta paslaugų teikėjo svetainėje internete ir pasirinkta galimybė sumokėti už ją kartu su ryšio paslaugomis.

A. Bubnelis pabrėžė, kad jie klientams suteikia maršrutizatorius, kurie yra apsaugoti saugiu wifi slaptažodžiu. Todėl patarė klientams būti atidžiais ir neatskleisti savo slaptažodžių kitiems asmenims, o keičiant juos – sudaryti jį iš įvairių ženklų: mažųjų ir didžiųjų raidžių, skaitmenų bei kitų ženklų.

„Tokiu atveju piktavaliai negalės prisijungti prie maršrutizatoriaus ir naudotis interneto ryšiu bei užsisakyti papildomų paslaugų“, – tikino specialistas.

Jis taip pat minėjo, kad susisiekė su pasiskundusiu klientu, aptarė su juo, kaip saugoti savo ryšio įrenginį ir džiaugėsi, jog nepaisant patirtų nemalonumų, pavyko taikiai išspręsti situaciją.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (165)