Prieš tai apsipirkinėdavau kitame prekybos centre, o kainas pasitikrindavau jų internetiniame puslapyje. Manau, normalu, kad jei planuoji išleisti 100-200 Eur prekėms, tai prieš perkant verta pasitikrinti kainas internete ir sutaupyti papildomus 10% (~10-20 Eur). Deja, bet naujoji parduotuvė savo kainų internete neskelbia, aišku, dėl to patiriamas šioks toks nepatogumas, bet pagalvojau, kad kadangi nuolat perku plytelių klijus ir glaistus, tai nuvažiuosiu ir nufotografuosiu kainas, kad galėčiau pasilyginti.

Nuvykstu į prekybos centrą, iš karto nuėjau į skyrių, kuriame pardavinėjami plytelių klijai ir glaistai. Greitai prisistatė konsultantas ir pasisiūlė padėti, aš atsisakiau, nes žinojau, kad man reikia klijų ir papildomos konsultacijos nereikia. Pradėjau fotografuoti kainas ir už kelių minučių atbėgo apsaugos darbuotojas grasindamas, jog išmes mane iš prekybos centro, nes aš fotografuoju kainas. Bandžiau paaiškinti, kad noriu kainas palyginti, bet apsaugos darbuotojas pradėjo grasinti policija ir bauda už parduotuvės vidaus taisyklių nesilaikymą.

Grįžęs namo pasidomėjau, ar tikrai apsaugos darbuotojai gali taip elgtis su savo klientais? Radau internete, kad Lietuvos Respublikos visuomenės informavimo įstatymo 5 straipsnis teigia, jog kiekvienas asmuo turi teisę užsirašinėti, fotografuoti, filmuoti, naudotis garso ir vaizdo technikos priemonėmis, taip pat kitais būdais fiksuoti informaciją viešose vietose (ten yra paminėtos ir kelios išlygos, bet jos niekaip nesusijusios su prekybos centrais). Parduotuvė yra vieša vieta, kurioje viešai skelbiamos kainos, tai nėra kažkokia ypatinga komercinė paslaptis.

Todėl norėčiau pasakyti, kad nereikia klientų terorizuoti. Pasijutau kaip koks nusikaltėlis, gyvename laisvoje Lietuvoje ir visi turime teisę į informaciją. Pilna straipsnių internete, kuriuose užsienio prekių kainos yra lyginamos su Lietuvos kainomis, beje, neseniai buvo skandalas dėl kalafijorų, kai palyginus kainas visi pamatė, kad jos yra nerealios. Ir tas viešumas tik dar labiau padeda klientams, nes tikrai pasitaiko atvejų, kai prekybininkai mausto klientus.

Tikiuosi daugiau neteks patirti tokių nesąmonių.

P.S. palyginau kainas, tai jos buvo beveik įdentiškos, viena prekė keliais centais pigiau, bet kažkokių stebuklų neradau.

Visgi belieka pasidžiaugti, kad į Lietuvą ateina nauji prekybos centrai, kurie didina konkurenciją ir leidžia pasirinkti iš kur pirkti ir labai tikiuosi, kad prekybos centrai vertina savo klientus. Jeigu ir vėl mane apšauks apsauginis, tikrai eisiu pirkti kitur...

Kainas lyginau, lyginu ir lyginsiu, o jeigu bijote, kad jūsų kainos bus palygintos su konkurentų kainomis, kam tada skelbiatės, kad jūsų žemiausios kainos?

Tikrai netingėsiu lyginti kainų ir toliau viešai skelbsiu rezultatus.

DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!

DELFI jau anksčiau rašė dėl prekių fiksavimo teisėtumo parduotuvėse ir buvo pabrėžta, kad kiekviena parduotuvė turi teisę nusistatyti, jog tam tikra informacija apie kainas yra komercinę paslaptį sudaranti informacija. Šia informacija parduotuvė gali disponuoti savo nuožiūra, nustatydama informacijos naudojimo tvarką ir būdus bendrovės vidaus taisyklėse. Daugiau apie tai skaitykite čia.