aA
Pastebėjau, jog šiuo metu emigrantai labai mėgsta išsakyti savo nuomonę viešai, palyginti savo šalies ir Lietuvos kokybę ir panašiai. Šiam dalykui neatsispyriau ir aš. Neseniai lankiausi Lietuvoje, kur, žinoma, teko nemažai lankytis parduotuvėse ir patirti lietuvišką „customer service“ (klientų aptarnavimą).
© Shutterstock nuotr.

Šį žodį rašau kabutėse tikrai ne šiaip sau. Dauguma atveju, labiau jaučiausi, jog aš aptarnauju šiuos žmones negu jie mane. Baimė pasakyti, jog kažkas negerai su tavo maistu ar atlikta paslauga, nes būsi aprėktas, man tikrai nebuvo svetimas jausmas. Apie šypseną klientams aš šiame straipsnyje net nekalbėsiu, nes, iš tiesų, aš tai pateisinu.

Lietuvos minimali alga dar nesuteikia galimybės žmonėms gyventi taip, kad jie norėtų šypsotis darbe. Kelionės pradžioje kliuvo kiekviena smulkmena – mandagių žodelių nevartojimas, užmiršimas pasisveikinti su klientu, nenoras jam padėti, iškilus kažkokiam klausimui, tačiau kelionės pabaigoje visi šie dalykai pasidarė niekiniai, todėl paminėsiu tik kelis – tuos, kurie atminty išliks ilgam.

Vieną dieną nusprendžiau apsilankyti pas kosmetologę ir susitvarkyti antakius. Mano pačios nuostabai, apibūdinus, kokios formos ir spalvos norėčiau, moteris man pareiškė, kad aš esu pernelyg įnoringa, o atlikdama paslaugą, nuolatos komentavo mano bėrimą ant veido, kas 10 minučių, praleistų kabinete, pavertė tikra amžinybe.

Didžiausiu siaubu prisimenu, kaip nusprendžiau apsilankyti vienoje mobiliųjų telefonų pardavimo vietoje ir sumažinti savo kortelės dydį, kad ji tilptų į naują telefoną. Pardavėja linksmai šnekučiavosi su savo draugais ar pažįstamais ir netgi grįžusi po 5-10 minučių į mane dėmesio nekreipė. Teko įsikišti į pokalbį, kas, žinoma, jai nelabai patiko, todėl nei pasisveikinimo nei mandagaus tono aš neišgirdau.

Mergina buvo susiraukusi, labai nepatenkinta ir, kaip vėliau paaiškėjo, labai nekompetetinga. Mano kortelė buvo sudraskyta į gabaliukus ir nutėkšta ant prekystalio. Žodžio „atsiprašau“ negirdėjau, o klausa, lyg ir, nesiskundžiu. Pardavėja pareiškė, kad ji savo kaltės šiame incidente nemato ir tiesiog grįžo prie darbo su kompiuteriu.

Aš paprastai esu pakantus žmogus, tačiau nusprendžiau netylėti. Kai pasakiau, kad ji elgiasi nemandagiai, prasidėjo tikrosios linksmybės. Pakeltu balso tonu buvo pareikšta, kad aš jai draskau akis, o kai paprašiau jos vadybininkės numerio, ji atsisakė man jį duoti. Incidento pabaigoje, savo išsvajoto „atsiprašau“ taip ir neišgirdau.

Aš nežinau, kaip žmonės yra apmokomi atlikti darbą čia, tačiau aš net neabejoju, jog elementariam klientų aptarnavimui didelių mokymų nereikia. Mano manymu, žodis „atsiprašau“ turėtų būtų mokomas tinkamam naudojimui nuo pat vaikystės, bet čia, žinoma, yra mano asmeninė nuomonė.

Labai tikiuosi, jog vieną dieną pasieksime Vakarų Europos lygį ir iš parduotuvių išeisime pakylėti, o iki tų laikų, sėkmės visiems.

DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!

Įvertink šį straipsnį
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Užfiksavo daugkartinius KET pažeidimus kelyje: važiuoja, kaip nori (4)

DELFI skaitytojas neapsikentė, kad vairuotojai kiekvieną kartą toje pačioje vietoje prie...

Mokytojų atlyginimų perskaičiavimas: įvertino grėsmes ir galimybes (5)

Kartais, būdami itin mokyti, elgiamės arba neprotingai, arba inertiškai. Kas dėl to kaltas? Kalta...

Lietuvaičiai investuoja į nekilnojamą turtą Ispanijoje, o ten gyvenanti verslininkė – į medžius Lietuvoje (3)

Lietuvos ateitis rūpi gyvenantiems užsienyje – Jungtinėje Karalystėje šiuo metu gyvenanti...

Vilnietei kelia įtarimų Lazdynėlių g. atnaujinimo darbai (6)

Atrodytų viskas gražu – Vilniaus miesto savivaldybė rūpinasi miestiečių gerove –...

Nuomonė. Reikia ne bendruomenių, o savivaldos! (6)

Dažnai girdžiu piliečių nepasitenkinimą valdžia. Ko skundžiatės, jei jūs ir esate valdžia,...

Top naujienos

Patenkintas Jasikevičius „gražuolių“ matyti „Žalgiryje“ nenori: turime iš naujo tapti žvėrimis specialiai Krepšinis.lt iš Stambulo (6)

Kauno „Žalgiris“ pademonstravo įspūdingą žaidimą puolime bei atidarė pergalių sąskaitą...

Sostinės pakraštyje – garsių prekių ženklų išparduotuvė, apie kurią nenorėtumėte niekam prasitarti (153)

Pasakoti ar nepasakoti – štai kur klausimas, kai kalba nukrypsta apie neseniai duris pravėrusias...

Orai: anticiklono įtaka Lietuvoje menks (1)

Ruduo mūsų norų nepaiso, teks susitaikyti, jog ketvirtadienis – paskutinė spalio diena, kai...

Mistinė vieta, apie kurią žino retas vilnietis: užsieniečiai čia plūsta tūkstančiais (75)

Retas vilnietis žino apie namą, stovintį Antakalnio V. Grybo gatvės Vaikų namų teritorijoje,...

Šaro rimbas padėjo: „Žalgiris“ Stambule parodė tikrąjį savo veidą (238)

Kauno „Žalgiris“ trečiadienio vakarą Stambulo „Sinan Erdem Dome“ arenoje ieškojo pirmos...

Spekuliantai pelnosi krentant Džeimso Bondo automobilio gamintojo akcijoms (14)

Galbūt investuotojams Džeimso Bondo automobilis ir patinka, bet gamintojo akcijomis jie spekuliuoja...

Draugystes pamiršę, bet Šaro pamokas įsiminę žalgiriečiai: norėjosi atsikratyti įtampos specialiai Krepšinis.lt iš Stambulo

Kauno „Žalgirio“ krepšininkai neslepia – pergalė prieš Stambulo „Anadolu Efes“ komandą...

Liberalai panaikino Šimašiui palankų sprendimą narystė partijoje gali būti sustabdyta (158)

Remigijui Šimašiui paskelbus, kad antrosios kadencijos Vilniaus miesto mero kėdėje jis sieks su...

Metė siaubingus kaltinimus medžiotojo pašautam dviratininkui – mama vadina monstru ir gailisi, kad tiek mažai kankinosi buvusi mergina kaltina žvėrišku elgesiu (30)

Netekties palaužta dviratininko iš Didžiosios Britanijos Marco Suttono, kurį per klaidą Alpės...

Adomaitis: pametame kažkur galvas – nežinau, kaip paaiškinti (60)

Vilniaus „Ryto“ sirgaliai likus pusei minutės iki ketvirto kėlinio pabaigos traukė ne pergalės...