aA
Ankstų birželio 15-osios rytą būrelis tautiškai nusiteikusių varėniškių dviratininkų išsiruošė į žygį Gedulo ir Vilties dienai paminėti. Iš Varėnos atvažiavę traukiniu į Marcinkonis, leidomės dviračiais į Kabelius, kur mūsų laukė vietinis jaunimas ir buvusio Kabelių partizanų vado Andriaus Valentukevičiaus – Bijūno sūnus Kostas.
© Skaitytojo nuotr.

Visi kartu susibūrę pajudėjome buvusios J.Vitkaus – Kazimieraičio vadavietės link, kurioje, gelbėdamas rotatorių, žuvo Bijūnas. Šių eilučių autorius skaitė ištrauką apie tragišką Kabelių partizanų vado žūtį iš A.Ramanausko – Vanago knygos „Daugel krito sūnų“. Po to kalbėjo A. Valentukevičiaus – Bijūno sūnus Kostas. Jis pasakojo ne tik apie šeimos tragediją, bet ir apie tai, kad jo partizanai siūlė savo pagalbą šeimai, apie tremtyje praleistus metus.

Po Kosto kalbos visi parašėme savo mintis, palinkėjimus, pasiūlymus VSAT Varėnos rinktinės Kabelių užkardos pasieniečiams pergamentą, tikėdamiesi, kad pareigūnai, saugantys Lietuvos pasienį, saugos ir mūsų laisvę. Vėliau žygio dalyviai pajudėjo Kabelių pasienio užkardos link. Čia iškilmingai įteikėme pergamentą pasieniečiams. Pareigūnai mums papasakojo apie savo darbą, aprodė užkardą: laikino sulaikymo kameras, transportą, leido pasižvalgyti į apylinkes iš apžvalgos bokštelio. Pasigrožėjome užkardoje veikiančia Lino Mickevičiaus fotoparoda apie Indiją.

Iš Kabelių užkardos smėlėtais kaimo keliukais patraukėme į Ašašninkų dilgėlėmis apaugusias pievas prie kryžiaus, pastatyto Kabelių apylinkėse žuvusiems partizanams. Buvusiose labai klampiose pelkėse viename kluonelyje buvo NKVD apsuptas ir nužudytas Lietuvos partizanas Suraučius. Prie kryžiaus, pastatyto ne tik Suraučiaus, bet ir brolių Maziukų atminimui, uždegėme žvakutes. Žuvusiuosius pagerbėme tylos minute.

Ir vėl smėlėtais takeliais grįžome atgal į Kabelius, prie mokyklos. Atvažiavę visi ėjome rūgštyniauti. Ant laužo virėme rūgštynių sriubą, kepėme dešreles. Pavalgę visi susėdome po klevu ir dainavome partizaniškas dainas...

Kabeliškiai dar pasiliko prie mokyklos, o mes, varėniškiai, išsiruošėme namo. Mūsų laukė ilgas kelias – daugiau nei keturiasdešimt kilometrų...

Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)

Klaipėdiečiams uosto keliama tarša nebejuokinga: kas apsaugos mūsų vaikus? (56)

Klaipėdos vaikai kvėpuoja nebe sveikatai naudingu jodu nuo mūsų taip mylimos jūros, o chromu ir...

Tarptautiniame projekte dalyvaujanti Vilniaus Balsių progimnazija sulaukė svečių iš užsienio mokyklų

2018-ųjų – Europos kultūros paveldo metų rugsėjį prasidėjęs Erasmus+ KA2 projektas...

„Kamštelių vajaus'19“ autobusėlis važiuoja per Lietuvą ir renka plastikinius butelių kamštelius. Artėja finalas! (3)

Spalio viduryje pradėjęs savo kelionę po Lietuvą, plastikinius butelių kamštelius renkantis...

Akademinė bendruomenė kreipiasi į Lietuvos politikus: jūs sulaužėte pažadą (92)

Kviečiame visus šalies politikus nustoti kalbėti apie švietimo reformas, kol tęsiasi gėdinga...

Paulauskas – apie JAV atmestus kaltinimus Venckienei: manęs toks argumentas neįtikina (372)

Į Lietuvą sugrąžinta Neringa Venckienė už grotų praleis porą mėnesių. Tiesa, didelė dalis...

Neringos rūkyklas sujudinę kaimynai: žvejai kai ką nutyli (125)

Dėl rūkomos žuvies skundus parašę juodkrantiškiai nusprendė prabilti viešai: „nutylima...

Mirė Audronės Skučienės sūnus Tadas Skučas (126)

Pirmadienį po pietų mirė Neringos Venckienės pusbrolis, Audronės Skučienės 43 metų sūnus...

Jau visai netrukus – keisti orų paradoksai: situaciją gadins lietus ir vėjas, bet bus šilta

Šiandien Lietuvos orus lems anticiklono šiaurės vakarinis pakraštys. Rytinėje šalies pusėje...

Dar niekad neviešintos detalės apie Grybauskaitės darbą, vykdant užsienio politiką: viską galima apibendrinti vienu sakiniu (312)

Prezidentės Dalios Grybauskaitės užsienio politiką būtų galima apibūdinti vienu sakiniu:...

Jaunoji plaukimo talentė Smiltė pagerino du Meilutytės rekordus (6)

Lapkričio 9–10 dienomis Breste (Baltarusijoje) vyko tarptautinės plaukimo varžybos „MadWave...

Žmogaus teisių stebėtojai aplankė Venckienę: įvertino kalėjimo sąlygas (246)

Lietuvos žmogaus teisių gynimo ascociacijos (LŽTGA) atstovai pirmadienį Kauno tardymo...

Tai, ko oficialioje apžvalgoje neišvydote: Šaro klausimas Čeponiui – tai kiek jau laiko meti? (30)

Po „Betsafe- LKL “ čempionato rungtynių Alytuje, kur antroje mačo pusėje įsibėgėjęs Kauno...

Vargingoje šalyje apsilankęs lietuvis stebėjo, kaip linksminasi vietiniai: į gražias merginas svaido citrinas, bet tam yra rimta priežastis (13)

Skrendu į Adis Abebą – maždaug 2440 m virš jūros lygio įsikūrusią Etiopijos sostinę. Čia...

Didžiausiu galvos skausmu rusams tapęs Valančius buvo paruošęs aiškų planą: imperija turėjo griūti

Vyskupo Motiejaus Valančiaus laikais Lietuva priklausė Rusijos imperijai, o šioje galiojo degtinės...