Vos tik pradėjus studijuoti knygelę, akį pradėjo rėžti rašybos klaidos: vietoj lietuviškų raidžių – rusiškos, o kartais vietoj raidės – skyrybos ženklas. Na, bet skaityti įmanoma, taigi, tęsiau toliau.

Liūdniau pasidarė priėjus prie XV skyriaus – važiavimo greitis.

Negalėjau patikėti, kad taip pakito leistino greičio apribojimai lyginant juos su ne taip ir seniai galiojusiais. Kaip, pavyzdžiui, automagistralėse leidžiamas greitis: lengviesiems automobiliams, motociklais ir triračiais nuo balandžio 1 d. iki spalio 31 d. – 130 km/h arba 110 km/h.
20160301_095559

Kažkur dingo laikotarpis apibrėžiantis šių transporto priemonių greičio ribojimus automagistralėse 11.01 – 03.21 laikotarpiu. Apsidžiaugiau! Nepaminėtuoju laikotarpiu gali lėkt kiek įstengi. O gal vėl klaida?.. Bet ne! Didelėmis raidėmis išspausdinta:

„KELIŲ EISMO TAISYKLĖS
PATVIRTINTA
Lietuvos respublikos vyriausybės
2002 m. gruodžio 11 d. nutarimu Nr. 1950
(Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. spalio 3 d. nutarimo Nr. 1086 redakcija)
Paskelbta: TAR, 2014-10-10, Nr. 13954
Įsigalioja nuo 2014-10-11“

Skaitant toliau į rašybos klaidas teko tiesiog nebekreipti dėmesio ir nesierzinti. Žmonės, tikriausiai, stengėsi greičiau paskelbti naujausią KET redakciją. Bet bėda ta, kad ir eismą reguliuojantys kelių eismo ženklai taip pat „pasikeitė“.

Pavyzdžiui, pralinksmino kelio ženklas Nr. 122 (įspėjamųjų ženklų kategorijoje) – „Pavojingas kelkrapštis“. Pamaniau, kad šis ženklas įspėja apie būtybę, prikrapštančią keliuose duobių, bet, deja, vėl klydau. Ženklas paaiškinamas, kaip būdingas kelio ruožui su netvirtu, duobėtu kelkraščiu. Studijuoju toliau.
Kelio ženklas Nr. 404 – Važiuoti tiesiai arba į dešinę (apskritas, mėlynos spalvos, kelio ženklas su baltos spalvos rodyklėmis rodančiomis kryptį tiesiai ir į dešinę). Minėtojo kelio ženklo paaiškinimą cituoju: „Leidžiama važiuoti tik rodyklės kryptimi ir apsisukti[...]“. Na jau atleiskim už tai, kad ne rodyklės, o rodyklių kryptimi, bet leidžia apsisukti?..

Paminėjau tik keletą pasitaikiusių įmantrių taisyklių iš daugumos. Na, bet tęsti nėra prasmės. Pagailo man tų devynių eurų sumokėtų už leidinį ir žmonių, kurie tikriausiai skaitys šias taisykles, tad nusprendžiau parašyti savo pastebėjimus būsimiesiems Lietuvos vairuotojams. Kaip sakoma: kad nenusivairuotų.

Ir tikrai labai įdomu, kaip tokiam atsakingam momentui ruošiami būsimieji vairuotojai.

DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!

DELFI kreipėsi į UAB „Megija“, kurios atstovas telefonu nurodė, kad klaidos įsivėlė dokumentą konvertavus iš vieno formato į kitą.

Bendrovei persiuntus skaitytojo atsiųstas nuotraukas, buvo atrašyta, kad apie klaidas žinoma, ir jos jau yra ištaisytos. Pasak bendrovės atstovų, nusiskundimų iš kitų knygelės skaitytojų nebuvę.